de ideale producerbooth (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Wat verkies jij persoonlijk?

-puur met computerprogramma's
-computerprogramma's en 1 MIDI controller
-externe gear en sequencen(klopt?) met PC

Voting is only possible for our Members
Gagarin12    posted on 10-07-2007 20:53
Ik vraag me af beste producers (en dj's)
wat jullie de ideale producerbooth vinden, één enkel probleempje:
je zal van nul moeten beginnen (dus ook niuewe computer en geluidskaart, ...) en je hebt een maximumbudget van 25.000EURO en je moet elk klein detail vertellen, ook waarom je dit koopt (bv de prijs, functies en waarvoor je het gaat gepbruiken bv voor de baslijn, voor de tune, ...)
je moet ook niet in staat zijn om meteen live te gaan (mag wel) en analoge gear krijgt een streepje voor

ik heb dat dit topic veel posts krijg en kposte dit niet enkel uit nieuwsgierigheid, maar ook om er iets uit te leren

dank je zeer

What do you think about de ideale producerbooth ??

Vote :   

djmamo    posted on 02-08-2007 23:36
Poster: Gagarin12
@ Twiz, op de site van krk staat dat 3 en een sub ideaal is, en ik geloof het 

kun je ook uit leggen waarom het ideaal is.

ik heb er namelijk mijn twijfels over waarom dit ideaal is.

als je op elk oor vlak een signaal hebt dan is het toch goed, meer dan 2 is denk ik ook niet nodig want je hoefd bij een studio niet hard te gaan alleen moet je zorgen dat alles zuiver is.
www.moonentertainment.nl
Vibemaster-D    posted on 02-08-2007 23:52
Poster: djmamo

waarom wil je een soundcraft tafel, dat is eigenlijk hetzelfde als dat je zegt ik wil een kwaliteits mixer en koop dan een behringer 700 (djm 600 look)

koop dan een midas venice of groter daar komt pas geluid uit, en niet zo blikkerig als een soundcraft tafel

wat is er nu ineens mis met een soundcraft tafel
voor veel grote PA toepassingen word toch deze serie gebruikt van soundcraft

http://www.soundcraft.com/product_sheet.asp?product_id=5

wij werken met ons bandje ook met een soundcraft LX7 en dat is gewoon een goede mixer met lekkere geluidskwaliteit waarom is soundcraft nu ineens niet goed
djmamo    posted on 03-08-2007 10:35
Poster: Vibemaster-D

wat is er nu ineens mis met een soundcraft tafel
voor veel grote PA toepassingen word toch deze serie gebruikt van soundcraft

http://www.soundcraft.com/product_sheet.asp?product_id=5

wij werken met ons bandje ook met een soundcraft LX7 en dat is gewoon een goede mixer met lekkere geluidskwaliteit waarom is soundcraft nu ineens niet goed

omdat soundcraft de behringer is onder de geluidstafels, geluids kwaliteit is niet goed. en deze tafel word bijna nooit gebruikt voor PA toepassingen, voor PA word over het algemeen een midas gekocht.

www.moonentertainment.nl
Gagarin12    posted on 03-08-2007 19:14
@ djmamo, neen, maar als dit gezegd wordt op de site van krk vermoed ik dat het wel enig nut heeft die mannen weten nog altijd beter dan wie ook wat hun producten kunnen, of niet mss?
vind het wel niet terug op 1, 2, 3, maar ben 100% zeker dat ik dit heb gelezen
User edit by Gagarin12 on 03-08-2007 @ 19:16:43 (43%)
Twizz    posted on 03-08-2007 19:16
@ djmamo, neen, maar als dit gezegd wordt op de site van krk vermoed ik dat het wel enig nut heeft die mannen weten nog altijd beter dan wie ook wat hun producten kunnen, of niet mss?

ik zou égt niet wete wat je met 3 moet, kijk bij 6 kun je surround mixen, en met 2 heb je genoeg...
dutchman    posted on 03-08-2007 19:17
@ djmamo...

ik had op mijn oude school een soundcraftpaneel staan...er het geluid wat er uit komt is in mijn oren gewoon goed hoor...er zijn natuurlijk wel betere spullen, maar je kunt niet zeggen dat het de "behringer"is onder de live panelen...
Gagarin12    posted on 03-08-2007 19:18
@ twizz, en dan, ook al kan je er niks speciaal mee, je hebt meer geluid en geld genoeg, want dit is de ideale producerbooth en dus pure fictie en inbeelding, als ik er da toch 3 zou hebben verdeel ik ze goed in de kamer zodat ik ze toch kan gebruiken
Twizz    posted on 03-08-2007 20:26
@ twizz, en dan, ook al kan je er niks speciaal mee, je hebt meer geluid en geld genoeg, want dit is de ideale producerbooth en dus pure fictie en inbeelding, als ik er da toch 3 zou hebben verdeel ik ze goed in de kamer zodat ik ze toch kan gebruiken

moet ik toch nog ff kwijt... ik denk zelfs beter is als je 2 boxen gebruikt, meeste mensen luisteren je muziek op 2 boxen.... en dan geeft het dus geen vals beeldWinking my eye tis maar dat je t ff weet
Gagarin12    posted on 29-08-2007 20:20

?

?
User edit by Gagarin12 on 25-03-2010 @ 21:13:48 (100%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

100 Users online: 58 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 2.478
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.349.256