Vervangen bekabeling
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dalique    posted on 10-07-2007 12:29
Mensen,

Ik had even een vraagje, meer ter bevestiging. Ik wil mijn bekabeling
gaan vervangen van mijn 2 1000mk2's + DJM 400. Ik wil mijn aux-pluggen gaan vervangen. Deze kabels zijn nu eigenlijk qua lengte te lang, en het ligt nu rommelig. Ik ben eigenlijk op zoek naar hoge kwaliteit aux-pluggen. Nu had ik al even rondgekeken, en kwam dit tegen.

Is dit geschikt ? Want ik zoek namelijk iets wat gewoon 1 solide snoer is, en geen 2 bij elkaar gesmolten als het ware. Ik wil alles gewoon STRAK!

Ik denk wel dat jullie me hieruit kunnen helpen. Happy, laughing

Dalique!
User edit by Dalique on 10-07-2007 @ 12:36:03 (6%)

What do you think about Vervangen bekabeling ??

Vote :   

Dalique    posted on 10-07-2007 14:31
niemand ?
Gery    posted on 10-07-2007 14:39
puur qua qualiteit ben je best met 2 aan elkaar gesmolten snoeren.

linker en rechter kanaal hebben dan elk een eigen mantel ipv een gedeelde mantel.
Afzonderlijke kabels per kanaal onderdrukt het beste storing.

niet dat het veel uitmaakt maar goed, ik zeg maar Happy, laughing
DJ - Producer
Dalique    posted on 10-07-2007 14:49
bedankt gery
User edit by Dalique on 10-07-2007 @ 14:57:35 (8%)
Winston    posted on 10-07-2007 16:47
Zeg DALIQUE, waarom noem de kabels aux pluggen?

De kabels van je link zijn 2 m, en dat is nogal lang, dus krijg je nog steeds een wir war aan kluwen.

Wat bedoel je met kwaliteitskabels? Kabels die goed geluid doorgeleiden. Of kabels die niet snel stuk gaan.

Als het gaat om niet snel stuk, dan lijkt deze kabel me wel aardig. Het heeft 4 stevigere plugs, dan de standaard rood wit. En het dikke omhulsel biedt iets meer bescherming tegen beknelling.

Voor goed geluid lijkt deze kabel iets minder, alhoewel je geen verschil zal merken met kabels die de eigenschappen voor goed geluid wel beschikken. De eigenschappen waar je naar uitkijkt voor goed geluid zijn gold plated plugs, anoxygenized, en shielded. Als de kabel zelf van een exotisch materiaal bv. goud, is gemaakt nog beter.

Tic Toc
Dalique    posted on 10-07-2007 17:15
Winston,

Aux-pluggen, haha omdat ik ze zo van kleins af aan altijd al heb gehoord. Dus ja, sorry als ze anders heten Winking my eye. En met kwaliteit bedoel ik meer, geluid zou alleen maar mooi zijn. Maar echt duidelijk hoorbaar word het pas als je overgaat op digitaal (denk ik, geen ervaring mee). Waar het mij net name omgaat is dat er in feite gewoon wat kabels worden 'weggewerkt', en wat korter allemaal. Gewoon dat je 1 solide bekabeling krijgt wat uit je CDJ komt als sound, + 1 stroomstekker. Gewoon ja, overzichtelijk. Maar op de foto was eigenlijk alleen even om aan te geven of de sóórt kabel okee was. Happy, laughing  Ik ga morgen maar eens naar media-markt enzo, die moeten altijd wel wat in huis hebben wat ik zoek.

Tnks Winston
Luxx    posted on 10-07-2007 17:31
heet volgens mij gewoon tulp kabels of cinch
www.mothermusic.nl
Nvie    posted on 10-07-2007 17:41
Neutrik heeft wel hele mooie RCA/Cinch/Tulp/Weet ik het connectoren. Neutrik produceert over het algemeen hele hoogwaardige connectoren die je echt in de hele industrie terugvind (RCA/XLR/Jack/Ethernet en nog veel meer).
Winston    posted on 10-07-2007 18:38
Over het algemeen zijn de kwaliteitskabels langer, zeg 1.00 m of meer. De gewone simpele rood/wit cinch (of tulp of RCA) kun je wel vanaf zeg 30 cm krijgen.

Koop gewoon een paar van 30 cm, kost toch niks en vergelijk het resultaat qua netheid vs. geluidskwaliteit.

Ik ben even vergeten of de CDJ-1000MK2 een digital out heeft, maar dan kun je kiezen voor de "digital out" in combinatie met de "digital in" van de DJM-400. Alhoewel die kabels ook al gauw een meter lang zijn.
Tic Toc
Dalique    posted on 10-07-2007 21:25
Poster: Winston
maar dan kun je kiezen voor de "digital out" in combinatie met de "digital in" van de DJM-400.

Heeft de 400 niet Happy, laughing, dat is het hem nu juist Happy, laughing
Lead    posted on 11-07-2007 01:19
Click to EnlargeDe DJM-400 heeft inderdaad geen digitale inputs (alhoewel hij intern wel volledig digitaal is).

De Profi's van Neutrik zijn inderdaad de Uber-RCA-connector

Ik ben pas tegen hele mooie kabels aan gelopen... Dubbel afgeschermd (kopen mantel en folie), en niet eens super duur volgens mij..

wel een stuk duurder dan de kabel die jij linkte overigens, maar het is dan wel een serieuze kabel. Dacht dat de 2 meter kabel iets van 15 euro was. Ik heb het er wel voor over...
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 11-07-2007 01:22 (51%)
Winston    posted on 11-07-2007 14:12
Ik vindt de Die Hard's echt super uitzien. Gewoon de extra lengte wegmoffelen als het te lang is. 15 euro per stuk is toch wel een aardig prijsje voor bekabeling.
Tic Toc
stevew    posted on 11-07-2007 14:19
Idd winston, ik ga is zien of die Die Hard's hier ergens te verkrijgen zijn. Maar ik zou graag de overstap maken naar digitale kabels voor mijn djm-800 en cdj-1000mkIII's, maar ik vindt die hier nergens in mijn streek....spijtig genoeg.

Kan jij niet aan digitale audio-kabels geraken Lead voor mijn pioneer-gear? 
Dalique    posted on 11-07-2007 14:40
Denken jullie dat bijv, media-martk & saturn deze kabels verkopen ? Dan bedoel ik de DieHard's ?
RuFty    posted on 11-07-2007 14:41
Stevew, in aalst is er een electronicawinkel genaamd Gotron. Zij hebben wat je zoekt.
stevew    posted on 11-07-2007 15:16
ok, zal is gaan kijken. Ben enkel bij tx3 geweest en nog een paar winkels. Bij gotron ben ik nog niet gaan zien.
THX

Ik ga wel nog even wachten tot als Lead mij de beste kabels kan aanraden of eventueel kan verkopen.
Lead, I'm waiting
User edit by stevew on 11-07-2007 @ 15:18:14 (100%)
Winston    posted on 11-07-2007 15:52
Aalst is jouw buurt, terwijl Lead ver weggo is in Breda, Nederland. Volgens mij heb je de kabels sneller als je ze in Aalst zoekt.
Tic Toc
Lead    posted on 11-07-2007 18:57
Poster: stevew
...Ik ga wel nog even wachten tot als Lead mij de beste kabels kan aanraden of eventueel kan verkopen.
Lead, I'm waiting

Beste kabels is een moeilijke vraag... Ik gebruik zelf die Die Hard's en ik heb er nog geen een kapot kunnen krijgen.

De kabel zijn te koop via onze webshop, de producten staan er alleen nog niet in, ik hoop daar nog voor het weekend iets in te kunnen zetten.

Die Die Hard maakt ook digitale kabeltjes...

De prijzen zijn al wel bekend :

1.8m Digitale kabel 1x RCA > 1x RCA kost 6,95
3.0m cinch kabel 2x RCA > 2x RCA kost 13,75
3.0m verloop 1x 3.5jack > 2x RCA kost 9,95

Ze hebben nog vele lengtes maar ik heb nog geen volledige prijslijst. Mocht je een specifieke kabel zoeken kan ik zo de prijs voor je opvragen. Voor zover ik weet zijn er nog heel weinig winkels waar deze kabels te koop zijn, is voor nederland een relatief nieuw merk.

De Diehard is er ook in een voordeligere variant, maar dan krijg je voor 1 of 2 euro minder een dunnere kabel, niet zo'n lipje op de pen van de connector en geen vergulde pluggen... Die kabel vind ik zelf minder interresant (heet ook geen Die HardWinking my eye )

Die Hard is de beste lijn die Proel maakt. En ik heb ze niet liggen maar kan ze wel versturen, levertijd enkele dagen dus. Ik heb geen voorraad liggen maar kom nog wel bij mijn leverancier in de buurt.

En voor de freaks (zoals ik), zo ziet een kapot geknipte kabel eruit. Je ziet duidelijk een dik witte mantel om het signaal draadje heen. Een dubbel aardescherm, zowel koperdraad als een folie waardoor instralingen weinig kans maken. De dikke zwarte mantel is soepel waardoor je het draadje, ondaks de dikte, makkelijk ergens tussendoor kunt krijgen.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 11-07-2007 19:11 (73%)
Winston    posted on 12-07-2007 17:15
Vindt het goed nieuws dat het assortiment van de DJ Shop wordt uitgebreid.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 6.515 days.
 Post CommentThat would be 217.2 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

187 Users online: 21 Guests (166 Unknown)
Pages generated today : 48.155
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.784.670