hoop vragen : Hoe beginnen ? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gagarin12    posted on 08-07-2007 16:54
ik zit met een hoop vragen over producer, het trekt me wel wat aan (puur interesse tot nu toe en denk dat dat eigenlijk zo nog even gaat blijven, maar zit met onopgeloste vragen voor als het mss toch zou gebeuren)

stel dat ik wil beginnen producen (house/ electroclash/ electro house), denk dan in ook aan het gekraak in heel veel liedjes uit dit genre. dan zal ik toch zkr een computer nodig hebben (OK), maar ook andere dingen zoals programma('s) en hardware (denk dan maar aan piano, drumcomputer, ...) en houd ook in je achterhoofd dat ik het zoveel mogelijk met externe toestellen wil doen en niet met een hoop computerprogramma's. dan zoek ik dus:

- een computerprogramma (liefst in het genre van garageband, ik vermoed wel wat gecompliceerder)

- iets waarmee ik de melodietjes kan spelen en deze dan kan importeren in het programma en zoals garageband kan plaatsen in lagen enz. ik denk dan aan een piano met de mogelijkheid om het electro gekraak na te bootsen

- toestelletje om baslijnen op te nemen ik vermoed dat dit toestelletje er een vb van is Akai MPC500 ook voorwat zou een groovebox als de mc808, mc505 of electribe kunnen dienen in mijn concept

(als dit laatste ook met een piano kan gaat dat moet je me het zeggen)

-programmaatje om vocals op te nemen, moet natuurlijk geen pro kwaliteit zijn zolang het daar enkel voor dient of ingewerkt in het programma van het eerste puntje is nog stukken beter

- ook als ik enig klein boxje nodig zou hebben of een soort effectenrekje voor het zogenaamde 'gekraak' vermeld dit ook aub. en allerhande kabels en doosjes die ik mogelijk zou nodig hebben om aan een computer te hangen

-een betrekkelijk goede geluidskaart die ik vermoedelijk wel nodig heb, toch:p

=> het komt er dus op neer dat ik met zo weinig mogelijk middelen en vooral zo weinig mogelijk programmas in staat wil zijn men eigen liedjes te maken

ik dank jullie nu van ganser harten

PS: maak het aub niet te moeilijk want de helft van de producerwoorden heb ik nog nooit gehoord, men grens ligt namelijk al bij het woordje MIDI

de slimmerikken hebben mss ook al gezien dat ik dit topic opende op aboutdj.nl, hoop dat jullie daar geen problemen mee hebben, maar de vragen en nieuwsgierigheid is zo groot dat ik echt hoop dat er massaal en duidelijk op geantwoord wordt.

nogmaals dank
Mod edit by Lead on 08-07-2007 23:15 (3%)

What do you think about hoop vragen : Hoe beginnen ? ??

Vote :   

Gagarin12    posted on 25-07-2007 18:30

@  Lead, vergeet wat ik zei, ik leerde ondertussen veel nieuws bij

User edit by Gagarin12 on 14-11-2007 @ 15:33:26 (100%)
Gagarin12    posted on 16-09-2007 21:32

en nog iets:
-

welk van deze twee schermen gebruikt men in ableton voor livesessies?
-kan je tijdens een livesessie in ableton een climax creeeren door de pitch te veranderen of door iets anders te doen?

User edit by Gagarin12 on 18-09-2007 @ 17:14:56 (100%)
Gagarin12    posted on 14-11-2007 15:37
ja uit het bovenstaande ben ik ondertussen ook uit maar:
-kan je midi inspelen op je computer (gwn dus de noten zonder klanken) en die later door een rack synth of vst laten gaan, bv voor live optredens?
-wat beteken al die termen als men spreekt over synths als oscillator, envelope, saw, EN VEEL MEER? (liefst duidelijk uitgelegd, want ik ken het DUIDELIJKE verschil niet)

dank
cross-over    posted on 14-11-2007 15:42
even google.........Cry

http://www.mondialproductions.nl/1347334.htm

alle antwoorden op je vragen.....Confused?
http://soundcloud.com/lau-daniels
Gagarin12    posted on 03-01-2008 12:59
Nog een vraagje over hardware en midi. Ik heb ondertussen veel geleerd en als ik mijn vorige vragen nog eens herlees kijk ik er verbaasd van op. Ik ben dus een andere mens kan je zeggen. Ik heb wel nog een vraag zoals ik eerder vermeld.
Stel je vindt de piano rol veel gemakkelijker en interessanter dan het zelf in te spelen. Kan je dan door een synth met midi (die ook toetsen heeft) midi noten doorsturen. Zodat je melodie dan door de hardware synth afgespeeld kan worden en jij ondertussen dan wat aan de oscilatoren, filters, LFO, ... kan prutsen om het gewenste geluid eruit te halen? Kan dit? En kan je dit op één of andere manier ook met een synth zonder midi? (dacht dat ik dit zag in een filmpje met een MS20 die geen midi heeft). Dus eigenlijk zou je synth moeten spelen zonder dat de toetsen bewegen.

ik kan vele geluiden uit reason halen, ik kan het rewiren naar mijn ableton live 7 demo, ken de meeste apparaten, ... maar toch zit ik met een probleem. Hoe neem je juist op kan iemand mij het eens duidelijk uitleggen. Ik doe het zo:
ik baken de L en R af van het stukje waar ik wil in opnemen
plaats de P er een beetje voor
druk op de rode record button
druk op play onderaan
laat mijn loop dan spelen als de P-lijn eenmaal in de afbakening komt, maar er gebeurt niets

dank
RenéKuppens    posted on 03-01-2008 13:34
Op de vraag hoe neem ik op: je bent vergeten het rode knopje bij de schuif aan te zetten.

En op eerste vraag ja dat kan.

Maar dan gebruik je dus als het ware een squeserpattern voor je hardware lijkt me een beetje dubbel op maar het kan.... maar wat ik dan dus niet snap is als jij een hardware synht hebt maar liever met sofware werkt waarom heb je dan niet voor het zelfde geld een dik pakket met synhts gekocht en die ingeladen in bijv Ableton?
Gagarin12    posted on 03-01-2008 13:50
Poster: Dj-RK
Op de vraag hoe neem ik op: je bent vergeten het rode knopje bij de schuif aan te zetten.

En op eerste vraag ja dat kan.

Maar dan gebruik je dus als het ware een squeserpattern voor je hardware lijkt me een beetje dubbel op maar het kan.... maar wat ik dan dus niet snap is als jij een hardware synht hebt maar liever met sofware werkt waarom heb je dan niet voor het zelfde geld een dik pakket met synhts gekocht en die ingeladen in bijv Ableton?

nee, ik bedoel: wel liever met hardware werken (knoppen draaien ed), maar geen piano kunnen spelen of niet goed genoeg en de noten dus in een piano rol intekenen en deze dan door je synth sturen en vervolgens wat klooien aan de knoppen van je synth om het gewenste geluid te bekomen

en nog iets: wat bedoel je mer rode knopje? toch niet gwn de recordknop?
zou iemand me anders eens in stappen kunnen uitleggen hoe je dan juist wel moet recorden binnen reason in het sequencerwindow
User edit by Gagarin12 on 03-01-2008 @ 14:55:54 (26%)
Gagarin12    posted on 26-01-2008 11:02
Poster: Gagarin12

nee, ik bedoel: wel liever met hardware werken (knoppen draaien ed), maar geen piano kunnen spelen of niet goed genoeg en de noten dus in een piano rol intekenen en deze dan door je synth sturen en vervolgens wat klooien aan de knoppen van je synth om het gewenste geluid te bekomen

en nog iets: wat bedoel je mer rode knopje? toch niet gwn de recordknop?
zou iemand me anders eens in stappen kunnen uitleggen hoe je dan juist wel moet recorden binnen reason in het sequencerwindow

vergeet dat maar, ik heb een andere vraag nu: kan je op & of op een analoge synth zonder midi toch midi gebruiken? (een bakje of toestelletje ofzo??)

Dank
Gagarin12    posted on 03-02-2008 21:28
Maar heb nu een reason vraag:
Ik zoek al lange tijd naar een rauwe baslijn in reason (geen loop) die behoorlijk analoog klinkt (voor zover dit zal gaan met software). Ik zoek iets voor electro house, dus wat zwaarder en rauwer dan electro a la legowelt (met alle respect voor zijn muziek). Maar natuurlijk ook geen 'platte' basslijn die je tegenkomt in liedjes van David Guetta en John Dahlback. Ik denk dan eerder aan Justice en MSTRKRFT om bekendere voorbeelden aan te halen. Ook Sebastian, crookers, mixhell ea in dit genre voldoen.
Ik heb namelijk al een behoorlijk deel van de hedendaagse media doorzocht, net als de handleiding van reason en reason zelf al gedeeltelijk uitgespeurd. Probeerde dan hoofdzakelijk met de subtracktor, 1 osc, zaagtand, lage polyphony, de octaven van de osc rond de vier en daarboven dan nog een scream 4 (soms zelf twee of drie en zelfs meerdere effecten die mij niet konden helpen.)

Ik vraag dus iemand om hulp of om een patch waarin hij dit zonder veel moeite wel kan.

links:
http://profile.myspace.com/index.cfm...f-ccee54b99fd7
dan vooral de bumblebeez remix
the kids are allright (vanaf sec 40)!!!!!!!!!!!
trboex remix (zo rond de 30sec komt het er stilletjes door, later in het liedje wat meer, maar treed wel niet volledig naar de voorgrond)
http://profile.myspace.com/index.cfm...endid=25517450
street justice
http://video.google.nl/videoplay?doc...arch&plindex=0

ik heb dus wel echt er al veel tijd in gestoken om zo'n basslijn te creeeren,,, maar jullie zullen me op men woord moeten geloven
alstublieft

PS: die basslijn van de crookers (ook hun andere liedjes is meestal wat meer dan gewoon raar, maar vind ik niet slecht )

+ had ik nog een vraagje dat gewoon beantwoord moet worden met een ja of een neen: als je je drumlijn maakt, veel van de liedjes zijn toch gewoon bassdrum op de 1e zn 3e tel en hihat op de tweede en vierde tel en daaronder nog wat snares ofoz. Ik heb het dus gewoon over een basis drumloop en hoofdzakelijk in de hihhats, daar moet toch niets meer me gebeuren, geen bassdrum onder ofzo?

dank
TheMole    posted on 03-02-2008 22:49
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden een midi keyboard gekocht (ik heb reason 4.0) ma ik had daar ableton live lite bijgekregen ma hoe moet ge uw keyboard derop aansluiten zodat ik kan spelen.Want nu kan ik alleen die knopkes besturen
DJ_IVI-R    posted on 03-02-2008 22:55
ja sorry gasten, heb geen tijd meer gehad om zelf iets te proberen.. misschien later als je geduld hebt
www.nikan.be

This is an old Topic

No new postings for 6.423 days.
 Post CommentThat would be 214.1 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

246 Users online: 121 Guests (125 Unknown)
Pages generated today : 31.211
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.150.177