Poster: Luxx
lead gebruikt ook stickers trouwens
Poster: Lead
Topic: CD Label Creator
I don't use label.... to my believe it's not wise to stick something on a CD... it's weight increases so the wear and tear of the spindle motor increases.
I use Photoshop and a template I've created to do the artwork on de CD itself. I use PRINTABLE CD's and don't put the titels on the discs as I've experienced that you don't read it anyway. When a disc is in the drive, you cannot read the printing on it
I use Nere Cover Designer to print covers that I use... Here is a picture of a page in my Cd book :
Poster: fettibamba
Met canon printers gaat dit gemakkelijk je moet speciale cds kopen met printable platter je stopt het via een speciaal systeem in de printer en klaar maar mischien nog een beter idee is lightscribe Je cd word dan gebrand en gedrukt in 1 keer
Poster: Nvie
Lightscribe is wel grappig, de cd's ervoor kosten echter een godsvermogen...
Poster: DJ_IVI-R
zeg lead,en die cdtjes die jij beprint met je printer, blijft die inkt wat lang zitten - ook met de hitte na lang draaien- ?
wat mij ook opvalt is dat jullie precies zoveel betalen voor jullie cds.. ik betaal voor een bekend merk: samsung, benq, philips of dergelijke altijd rond de 20 euro voor 100 stuks hier in Antwerpen..
btw lead, dus voor die cds te printen maakt het niet uit wat voor discs het zijn? dus gewoon iets met een duidelijke en vlakke surface?
Poster: LeadIk gebruik speciale PRINTABLE CD-R's van Imation. Je kunt niet zomaar op iedere CD printen, daarvoor moet er een speciaal laagje zijn aangebracht.
Ik koop altijd witte, maar je hebt ze ook in zilver. Dan wordt het eindresultaat een van metallic, wel mooi, maar niet echt praktisch aangezien je Cd's veel gebruikt op plaatsen zonder veel licht
En wat ik als ergens zei, een spindle van 50 kost ongeveer 27 euro, da's niet veel duurder dan normale CD's.
Poster: Lea_Phar
Ik heb een Epson Photostylus R200. Met speciale invoer voor cd's. Heb het alleen nog nooit gedaan.
Poster: Lead
Ik raad deze Imations niet aan, was toevallig een spindle in de buurt.
Taiyo Yuden Watershield 80 minuten gebruik ik.
Die Imations haal je gewoon bij MediaMarkt