printer voor printable cds (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Basrose    posted on 07-07-2007 22:00
Hey mensen ik ben van plan ook een printertje aan te schaffen om voorkantjes op cds te printen... dit zoekt een stuk sneller vind ik.

Maar nu vroeg ik me af wat daar nu een goeie printer voor is. Dus wil graag jullie mening weten over de printers die jullie gebruiken...

Als jullie bijvoorbeeld nog extra beschermspray gebruiken wil ik dit ook graag even weten.

Greetz

What do you think about printer voor printable cds ??

Vote :   

Luxx    posted on 07-07-2007 22:35
gaat dit niet gewoon via stickervellen die je in je printer kan doen, design maken en erop printen? dat je dat op je cd plakt..
www.mothermusic.nl
Basrose    posted on 07-07-2007 22:53
ja dat is er ook maar mijn evaring daarmee is niet geweldig. Het maakt je cd zoizo een stuk dikker en het oppervlakte is van niet zulke goeie kwaliteit.

Zoizo zou ik een cd met een sticker niet in mijn cdj-1000 willen doen.
Luxx    posted on 07-07-2007 23:07
bang dat het een terror sticker is en dikke chaos en havoc in je cdj aandoet?:D lead gebruikt ook stickers trouwens
www.mothermusic.nl
NielsR    posted on 07-07-2007 23:42
Met canon printers gaat dit gemakkelijk je moet speciale cds kopen met printable platter je stopt het via een speciaal systeem in de printer en klaar maar mischien nog een beter idee is lightscribe Je cd word dan gebrand en gedrukt in 1 keer
PatrickBeuken    posted on 08-07-2007 00:04
Poster: Luxx
lead gebruikt ook stickers trouwens

Dan moet je toch wat beter lezen....

Poster: Lead
Topic: CD Label Creator
I don't use label.... to my believe it's not wise to stick something on a CD... it's weight increases so the wear and tear of the spindle motor increases.

I use Photoshop and a template I've created to do the artwork on de CD itself. I use PRINTABLE CD's and don't put the titels on the discs as I've experienced that you don't read it anyway. When a disc is in the drive, you cannot read the printing on itWinking my eye

I use Nere Cover Designer to print covers that I use... Here is a picture of a page in my Cd book :

User edit by PatrickBeuken on 08-07-2007 @ 00:05:24 (9%)
Luxx    posted on 08-07-2007 10:58
shit. keek daar net even overheen denk ik.
www.mothermusic.nl
Ft    posted on 08-07-2007 11:34
ik had UDG stickers op mijn cd's zitten totdat ik een raar geluid hoorde... ik haalde de cd er snel uit en toen bleek dat de sticker aan 1 kant los liet... kan niet goed zijn voor het binnenwerk! Heb nu alle stickers er maar af...
Nvie    posted on 08-07-2007 12:09
Poster: fettibamba
Met canon printers gaat dit gemakkelijk je moet speciale cds kopen met printable platter je stopt het via een speciaal systeem in de printer en klaar maar mischien nog een beter idee is lightscribe Je cd word dan gebrand en gedrukt in 1 keer

Lightscribe is wel grappig, de cd's ervoor kosten echter een godsvermogen...
Lea_Phar    posted on 08-07-2007 12:15
Ik heb een Epson Photostylus R200. Met speciale invoer voor cd's. Heb het alleen nog nooit gedaan.
Basrose    posted on 08-07-2007 13:22
Poster: Nvie

Lightscribe is wel grappig, de cd's ervoor kosten echter een godsvermogen...

en dat is niet het enige.. lightscribe is opzich wel mooi alleen het is 1 kleur zeg maar. In een beetje donkere club zie je niet snel wat het is omdat de kleuren redelijk dicht bij elkaar liggen.. daarom is dat voor mij ook geen goeie optie.

dus ik wil zoizo printable alleen weet nog niet welke printer ik moet nemen.
Lead    posted on 08-07-2007 13:38
Een goede printer is de HP5160D. Kost nog net geen 100 euro en print perfect. Soms heb ik wel wat moeite voordat hij een CDtje pakt, maar volgens mij heb ik dat truukje nu ook door.

Er zijn nog geen perfecte Vista drivers (die ik nodig zou hebben), maar alles is met beschikbare drivers prima te bedienen.

De CD's die ik koop zijn witte printable discs. Ik heb goede ervaring met Immation schijfjes die 27 euro per spindle van 50 stuks kosten. Acceptabele prijs en belangrijkste voordeel is dat het wit wat je kunt beprinten doorloopt tot het 'gaatje'.

ennuh, lightscribe is silver en zwart... heb ik geprobeerd, maar dat is toch lastig te lezen in de club/donker/avond.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 08-07-2007 13:39 (22%)
DJ_IVI-R    posted on 08-07-2007 15:12
zeg lead,en die cdtjes die jij beprint met je printer, blijft die inkt wat lang zitten - ook met de hitte na lang draaien- ?

wat mij ook opvalt is dat jullie precies zoveel betalen voor jullie cds.. ik betaal voor een bekend merk: samsung, benq, philips of dergelijke altijd rond de 20 euro voor 100 stuks hier in Antwerpen..

btw lead, dus voor die cds te printen maakt het niet uit wat voor discs het zijn? dus gewoon iets met een duidelijke en vlakke surface?
www.nikan.be
User edit by DJ_IVI-R on 08-07-2007 @ 15:14:52 (100%)
Ft    posted on 08-07-2007 17:58
Poster: DJ_IVI-R
zeg lead,en die cdtjes die jij beprint met je printer, blijft die inkt wat lang zitten - ook met de hitte na lang draaien- ?

wat mij ook opvalt is dat jullie precies zoveel betalen voor jullie cds.. ik betaal voor een bekend merk: samsung, benq, philips of dergelijke altijd rond de 20 euro voor 100 stuks hier in Antwerpen..

btw lead, dus voor die cds te printen maakt het niet uit wat voor discs het zijn? dus gewoon iets met een duidelijke en vlakke surface?

Volgens mij kun je niet zomaar elke cd printen... ze moeten wel printable zijn... deze zijn natuurlijk ook duurder, dus daarom betalen anderen zo veel...
Basrose    posted on 08-07-2007 18:22
juist er zijn veel verschillen in je hebt echt speciale printables nodig... ik heb hier nu een pakje liggen van mediarange. die heeft een witte printable bovenkant en de onderkant waar je de data op brand is zwart. Ik moet nog even kijken of dit kwa kwaliteit beter is dan andere schijfies.

Ik zal eens naar die hp printers gaan kijken lead. En even kijken kwa verhouding met andere printers en kosten van cartridges.
Lead    posted on 08-07-2007 20:39
Ik gebruik speciale PRINTABLE CD-R's van Imation. Je kunt niet zomaar op iedere CD printen, daarvoor moet er een speciaal laagje zijn aangebracht.

Ik koop altijd witte, maar je hebt ze ook in zilver. Dan wordt het eindresultaat een van metallic, wel mooi, maar niet echt praktisch aangezien je Cd's veel gebruikt op plaatsen zonder veel licht Winking my eye

En wat ik als ergens zei, een spindle van 50 kost ongeveer 27 euro, da's niet veel duurder dan normale CD's.
Let the BASS be louder
jannickv    posted on 09-07-2007 17:29
[opgelost]
User edit by jannickv on 09-07-2007 @ 17:49:48 (97%)
Bart_    posted on 11-07-2007 19:31
Ik gebruik voor op m'n cdtjes een labeltje te printen een Canon i865, Goede kleurenprinter, tevens is bij de printer de software voor een label te maken bijgeleverd!
NielsR    posted on 12-07-2007 01:37
Ik gebruik speciale PRINTABLE CD-R's van Imation. Je kunt niet zomaar op iedere CD printen, daarvoor moet er een speciaal laagje zijn aangebracht.

Ik koop altijd witte, maar je hebt ze ook in zilver. Dan wordt het eindresultaat een van metallic, wel mooi, maar niet echt praktisch aangezien je Cd's veel gebruikt op plaatsen zonder veel licht Winking my eye

En wat ik als ergens zei, een spindle van 50 kost ongeveer 27 euro, da's niet veel duurder dan normale CD's.

Die heb je nodig om cds te printen via het speciale cd print systeem van canon , als je een printer koopt krijg je er meestal ook 1 test cd bij
tairip    posted on 12-07-2007 08:45
Voor een ieder, de printer die Lead bedoelt is de HP D5160.
ccc    posted on 12-07-2007 14:51
Poster: Lea_Phar
Ik heb een Epson Photostylus R200. Met speciale invoer voor cd's. Heb het alleen nog nooit gedaan.

Ik heb dezelfde. Werkt perfect. En dan bedoel ik ook echt perfect.
Kwaliteit is zeer goed.

De printable cd's zijn inderdaad niet veel duurder dan gewone. Misschien 5 euro ofzo.

Je hebt silveren en witte. Zilveren zijn mooi als je dvd's beprint, maar dit is persoonlijk. Praktischer is inderdaad zoals Lead aangeeft de gewone witte.

Let op als je ze koopt welk merk ze zijn.

ps. Koop geen lightscribe. Ik heb 2x bij een kennis een lightscribe gebrand en ik moest wel een dikke 3 kwartier wachten. Dit werkt dus niet.
Ik geloof ook dat lightscribe cd's veel duurder zijn, maar dit weet ik niet zeker.
User edit by ccc on 12-07-2007 @ 14:53:15 (44%)
Crazy    posted on 12-02-2009 01:36
Iemand enig idee waar je dan deze :  Imation, cd's kan kopen ?
En ook de HP D5160. Iemand enig idee waar deze te verkrijgen is?

Alvast bedankt.
Lead    posted on 12-02-2009 06:46
Ik raad deze Imations niet aan, was toevallig een spindle in de buurt.

Taiyo Yuden Watershield 80 minuten gebruik ik.

Die Imations haal je gewoon bij MediaMarkt
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 12-02-2009 06:46 (37%)
LouisCasper    posted on 12-02-2009 07:11
Ik heb hier de Epson Stylus Photo R220 staan, prima dingetje wat mij betreft!
http://www.louiscasper.com
Crazy    posted on 12-02-2009 09:31
Ik raad deze Imations niet aan, was toevallig een spindle in de buurt.

Taiyo Yuden Watershield 80 minuten gebruik ik.

Die Imations haal je gewoon bij MediaMarkt

En die Taiyo Yuden Watershield, waar kan ik die krijgen ?
Ik had die Imations gevonden uit een eerdere post in dit topic van Lead. Daarom vroeg ik ernaar.
Dan nog een goede printer ?
En waar kan ik die printer uit Look zijn post vinden.
User edit by Crazy on 12-02-2009 @ 09:33:14 (6%)
Tizio    posted on 12-02-2009 17:24
Printer: zie google en die watershielded cd's zie ook google maar zoek naar nierle..

335 Users online: 260 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 8.663
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.758.135