printer voor printable cds (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Basrose    posted on 07-07-2007 22:00
Hey mensen ik ben van plan ook een printertje aan te schaffen om voorkantjes op cds te printen... dit zoekt een stuk sneller vind ik.

Maar nu vroeg ik me af wat daar nu een goeie printer voor is. Dus wil graag jullie mening weten over de printers die jullie gebruiken...

Als jullie bijvoorbeeld nog extra beschermspray gebruiken wil ik dit ook graag even weten.

Greetz

What do you think about printer voor printable cds ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 12-02-2009 18:06
Ik gebruik zelf lightscribe...heb geen last van de kleuren want ik heb me zo'n klein lampje gekocht dat je in de microfooningang kan pluggen zodat je licht over de mixer hebt...
FML    posted on 12-02-2009 21:20
tja wat wil je? een goede printer of een zuinige printer ik neem aan dat je hem niet alleen zal gebruiken voor je cd's? HP heeft betere resultaten dan Canon maar Canon verbruikt weer minder inkt. Lexmark zou ik niet aankomen
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Tomazos    posted on 13-02-2009 00:49
ik zit nu even bij die Tayo yuden (ofzo) te kijken, om te bestellen..

moet ik de Blanko.. of gold edition hebben? verschillen nog best wel wat in prijs namelijk.. gold is 2x zo duur,

edit:

ik heb de blanco's besteld(100st) voor 27 eu, incl verzendkosten gewoon bij een cd/kantoor bedrijfHappy, laughing
toen ik me btw nummer invoerden kreeg ik 'bedrijfskorting' dus dat was weer mooi meegenomenHappy, laughing

nu eens uitproberen of hier geen kleine zwarte vlekjes (lijken op spinnen poepjes) op de cd's komen na 1,5 jaar ofzo

ook nog even een cd tas bestellen, 2 grote udg mappen, met zo'n grote schouder tas, en een koptelefoon tas die je eraan kan klikken, en dan ben ik wel weer even klaar voor deze week:P
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 13-02-2009 @ 01:29:53 (100%)
Milo    posted on 13-02-2009 18:29
ik heb een canon pixma 610  prima ding hoor.. :P ik vind canon een beetje een soort pioneer onder de printers alleen dan wat goedkoper :P
Tizio    posted on 13-02-2009 18:48
@Milo: nou zolang we het niet over laser-jets en professionele printers gaan hebben, ja

@ Tomazos: Deze heb ik ook, alleen je moet wel een waterafstotende spray hebben die je als een soort clearcoat op je cd's sprayt. Dit voorkomt dat de inkt uitloopt als je er met water (of zweterige handen) aan zit. Bij de watershielded (die 2x zo duur zijn) hoeft dit niet..
User edit by Tizio on 13-02-2009 @ 18:49:43 (100%)
Lead    posted on 13-02-2009 19:22
Ik heb de watershield, dit zijn technisch gezien echt de betere schijven. Kost iets van 38 euro voor 50 stuks ongeveer. Da's meer dan een normale cd, maar je muziek is dat toch zeker wel waard Winking my eye

De GOLDEN DYE is degene die je moet hebben (= ook de watershields) en is zeker zijn geld waard (mijn mening). Je muziek brand je om te gebruiken en ik wil de hoogst mogelijke zekerheid dat eventueel overslaan zeker niet aan mijn schijven licht.

En als dat een dubbeltje meer kost per disc, so be it !
Let the BASS be louder
Milo    posted on 13-02-2009 19:48
@ tizio daar heb je indd wel een punt... maarja.
Basrose    posted on 13-02-2009 20:44
ik heb inmiddels ook een canon (had ik misschien al gepost) en nog steeds supertevreden heb hem nu onveveer 1,5 jaar denk ik.

Als ik me cds brand voor in mijn map heb ik er altijd 2... 1 tayo yuden en 1 normale printable...

Dit voor reserf en als er toevallig 2 nummers op staan die ik achter elkaar wil draaien

Verbatim heeft ook goeie cds en volgens mij komen ze uit dezelfde fabriek als de tayo's.
Tomazos    posted on 14-02-2009 17:48
ik heb die tayo yuden binnen (blanco), en het klinkt heel dom..

maar welke is de 'brand' laag.. de blauwe kant.. of de blanco kant?

en kan ik er gewoon met cd marker opschrijven?Happy, laughing
User edit by Tomazos on 14-02-2009 @ 17:49:14 (5%)
Lead    posted on 14-02-2009 19:32
Zilver is de bovenkant, goud of blauw/groen de kant die naar beneden moet.
Let the BASS be louder
FML    posted on 14-02-2009 19:45
Poster: Milo
ik heb een canon pixma 610  prima ding hoor.. :P ik vind canon een beetje een soort pioneer onder de printers alleen dan wat goedkoper :P

HP heeft naar mijn mening toch een betere kleur afstelling. Canon wil hier en daar nog wel is koppig zijn.
Over de kwaliteit durf ik niet zo gauw iets te zeggen , zie geen tot weining printers terug ( ik koop wel een nieuwe etc )
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Tomazos    posted on 15-02-2009 08:48
Poster: Lead
Zilver is de bovenkant, goud of blauw/groen de kant die naar beneden moet.

en op die silvere blanco kant kan ik gewoon schrijven met een cd marker toch??
tek-zotic    posted on 19-02-2009 23:44
koop uzelf ne writer me lighstscribe; werkt echt super vet
Basrose    posted on 20-02-2009 17:29
Poster: Basrose

en dat is niet het enige.. lightscribe is opzich wel mooi alleen het is 1 kleur zeg maar. In een beetje donkere club zie je niet snel wat het is omdat de kleuren redelijk dicht bij elkaar liggen.. daarom is dat voor mij ook geen goeie optie.

dus ik wil zoizo printable alleen weet nog niet welke printer ik moet nemen.

zie hier Tek-zotic Happy, laughing zo denk ik erover :p
Tomazos    posted on 02-03-2009 11:04
ik heb nu die taiyo yuden bij cdrwinkel vandaan, en bij 1 cd is de ' data' en bescherm folie er al af, kan door een stukje plastic heen kijken.. is toch niet normaal denk ik?

zover ik weet is er nix raars mee gebeurd, :S
T_G    posted on 04-03-2009 09:21
Wij hebben zelf een HP Photosmart 3500.
Die kan gewoon heel snel printen en op cd's printen zonder vel of wat dan ook.
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
Basrose    posted on 04-03-2009 18:05
Poster: Tomazos
ik heb nu die taiyo yuden bij cdrwinkel vandaan, en bij 1 cd is de ' data' en bescherm folie er al af, kan door een stukje plastic heen kijken.. is toch niet normaal denk ik?

zover ik weet is er nix raars mee gebeurd, :S

is inderdaad raar... maar volgens mij geven ze op de taiyo yuden cds garantie... dus even contact zoeken zal ik zeggen... Welke heb je gekocht btw? de watershields of die zonder opdruk?
Tomazos    posted on 04-03-2009 18:12
die 'blanco'

weet niet welke van de 2 dat is,

deze:

edit, dit staat er bij gebruikers ervaringen nu bij door iemand anders geschreven:

Branden perfect. Maar ik kies toch liever voor een gecoate / geprinte. Een scherpe nagel en de alluminium laag bladdert los. Risico van blanco.

User edit by Tomazos on 04-03-2009 @ 18:17:34 (100%)
Prozei    posted on 04-03-2009 19:10
Watershields zijn het beste inkt blijft zelf zitten als je ze onderwater houd
Basrose    posted on 04-03-2009 21:18
Poster: Prozei
Watershields zijn het beste inkt blijft zelf zitten als je ze onderwater houd

maar ze geven wel wat af... en als je ze er te lang in houd krijg je vage strepen over je cds Happy, laughing

en ja ik heb het getest :P

This is an old Topic

No new postings for 6.035 days.
 Post CommentThat would be 201.2 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

336 Users online: 256 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 8.733
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.758.205