HK Audio PR:O 15 passieve luispreker
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vibemaster-D    posted on 04-07-2007 23:11
hoi.

ik zit me is te verdiepen in PA speakers. en nu kwam ik de HK-audio PR:o 15 tegen
heeft iemand hier ervaring mee met de geluidskwaliteit met welke andere series van BV: JBL,RCF,EV kan ik deze vergelijken. ook alternatieven zijn welkom.

Vibemaster-D

specs:

HK Audio PREMIUM PR:O 15 Algemeen:
De naam zegt het al: Een premium serie met PRO eigenschappen. De nieuwe Pemium PR:O is niet alleen aan de buitenkant onder handen genomen. Aan de klankkwaliteit is ook behoorlijk gewerkt. Investeringen in nieuwe technieken en gebruik van componenten die normaal alleen in pro series gebruikt worden laten de toevoeging PRO werkelijk tot zijn recht komen.
HK AUDIO heeft 1 van de modernste R&D afdelingen van Europa op het gebied van audio. De audiosystemen uit de "nieuwe generatie" van HK AUDIO (waar Premium PR:O er 1 van is) hebben een "bijna lineare frequentie response" een stabiele impedantie en een hele serieuze SPL.
Het hart van de Premium serie is een nieuwe 1" driver die zelfs bij een hoge belasting weinig vervorming geeft hetgeen resulteert in een transparante en heldere weergave. In combinatie met de 60°x40° horn geschikt voor de meest voorkomende sitaties. De 18" subwoofer uit de Premium PR:O serie is voorzien van een passief scheidingsfilter. Dit filter zorgt ervoor dat de lage tonen perfect afgestemd worden op gebruik met topkasten uit de Premium PR:O serie. De systeem impedantie blijft 4 ohm per kant bij gebruik van 1 sub en 1 top per kant.
Ergonomische gevormde en geplaatste handgrepen, toppen standaard uitgevoerd met vlieghardware, subwoofer is voorbereid voor wielen, en de duo tilt adapter zijn standaard features op de Premium PR:O serie. De Duo Tilt adapter zorgt ervoor dat de topkasten in 7,5 of 15 graden schuin op het publiek geprojecteerd worden. Net zoals dit gebeurt bij pro-audio systemen die gevlogen worden. Hierdoor wordt het rendement van een speaker 100% benut en worden vervelende reflecties voorkomen.
Specificaties:
- Description The PR:O 15 is a classic full-range cabinet for all applications
- Description that do not require a subwoofer.
- Power handling capacity RMS: 400 W
- Power handling capacity Program: 800 W
- Frequency response within +/-3dB 60 Hz - 19 kHz
- Frequency response @ -10dB 53 Hz - 19 kHz
- Speaker 1x 15"
- Impedance 8 Ohm
- HF driver 1"
- Axial sensitivity 1w/1m half-space 104 dB
- Maximum SPL 10% THD half-space 128 dB
- Crossover frequency 2 kHz/12 db Octave
- Connections 2x Speakon
- Mounting collar DuoTiltTM speaker-stand mounting collar for fast, easy
- Mounting collar orientation of the speakers towards the audience
- Rigging points side-mounted M8 threaded rigging points for easy installation
- Dimensions (WxHxD) 47 cm x 61,5 cm x 41 cm
- Weight 21.1 kg

foto:

What do you think about HK Audio PR:O 15 passieve luispreker ??

Vote :   

RuudV    posted on 05-07-2007 17:57
hk vind ik persoonlijk het mooiste klinken van alle merken. alleen dit was de passieve versie heh?? als dit zo is zou ik persoonlijk toch voor de actieve kiezen. omdat daar al een versterker is ingebouwd. dan heb je veel minder gesjouw met kabels, je kunt je speakers niet opblazen en werkt fijner vind ik. suc6 ermee! Winking my eye
dj-t    posted on 05-07-2007 19:37
hk klinkt heerlijkHappy, laughing ik ken de actor serrie en ik heb deze ook gehoord op een feestje, had wel wat op maar toch volgens mij klonk ie heel lekker...

hk is van zich zelf al een heel goed merk als je het aan mij vraagd   zeker voor kleinere groepen/zalen waar je toch een lekker geluid wilt hebben

ik geef ruud gelijk in dat je voor actief moet gaan, ik neem toch aan dat je ze bij de dischtheek houd dan kan er toch niemand aan zitten
tairip    posted on 05-07-2007 23:00
Om even een misverstand uit de wereld te helpen: Actief kan je ook opblazen. Het voordeel van actief is alleen dat versterker en luidsprekers op elkaar afgestemd zijn. Vaak zijn actieve luidspreker systemen goed beveiligd, als je wel een ruk DJ hebt die alles lekker dik overstuurd erin stuurt dan heb je alsnog een probleem.

HK is een goed merk, zelf heb ik ze nog niet gehoord. Dit type is een 15", ik zou zo 123 niet een type van RCF of Mackie weten die ook een 15" heeft.

De SRM450 is (was) een hele mooie luidspreker die ook redelijk goed klonk totdat er een ander type speaker in kwam. Nu als hij hard moet (te hard) begint hij erg schel te klinken. Met een paar subs erbij zijn de kastjes wel uitstekend!
Vibemaster-D    posted on 06-07-2007 12:00
ik ga voor de passieve versie omdat ik Versterker racks heb met versterkers van Crown. dus actief word het niet.

maar is dit wat ik bedoel. je kan wel zeggen ja ik heb laatst van JBL een Vertec line array gehoord ja die is wel goed dus zal de JRX115 ook wel hoogstaande kwaliteit geven. daar heb ik niks aan natuurlijk.

This is an old Topic

No new postings for 6.630 days.
 Post CommentThat would be 221 months
or a whopping 18.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

268 Users online: 144 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 28.687
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.922.232