hoi.
ik zit me is te verdiepen in PA speakers. en nu kwam ik de HK-audio PR:o 15 tegen
heeft iemand hier ervaring mee met de geluidskwaliteit met welke andere series van BV: JBL,RCF,EV kan ik deze vergelijken. ook alternatieven zijn welkom.
Vibemaster-D
specs:
HK Audio PREMIUM PR:O 15
Algemeen:De naam zegt het al: Een premium serie met PRO eigenschappen. De nieuwe Pemium PR:O is niet alleen aan de buitenkant onder handen genomen. Aan de klankkwaliteit is ook behoorlijk gewerkt. Investeringen in nieuwe technieken en gebruik van componenten die normaal alleen in pro series gebruikt worden laten de toevoeging PRO werkelijk tot zijn recht komen.
HK AUDIO heeft 1 van de modernste R&D afdelingen van Europa op het gebied van audio. De audiosystemen uit de "nieuwe generatie" van HK AUDIO (waar Premium PR:O er 1 van is) hebben een "bijna lineare frequentie response" een stabiele impedantie en een hele serieuze SPL.
Het hart van de Premium serie is een nieuwe 1" driver die zelfs bij een hoge belasting weinig vervorming geeft hetgeen resulteert in een transparante en heldere weergave. In combinatie met de 60°x40° horn geschikt voor de meest voorkomende sitaties. De 18" subwoofer uit de Premium PR:O serie is voorzien van een passief scheidingsfilter. Dit filter zorgt ervoor dat de lage tonen perfect afgestemd worden op gebruik met topkasten uit de Premium PR:O serie. De systeem impedantie blijft 4 ohm per kant bij gebruik van 1 sub en 1 top per kant.
Ergonomische gevormde en geplaatste handgrepen, toppen standaard uitgevoerd met vlieghardware, subwoofer is voorbereid voor wielen, en de duo tilt adapter zijn standaard features op de Premium PR:O serie. De Duo Tilt adapter zorgt ervoor dat de topkasten in 7,5 of 15 graden schuin op het publiek geprojecteerd worden. Net zoals dit gebeurt bij pro-audio systemen die gevlogen worden. Hierdoor wordt het rendement van een speaker 100% benut en worden vervelende reflecties voorkomen.
Specificaties:- Description The PR:O 15 is a classic full-range cabinet for all applications
- Description that do not require a subwoofer.
- Power handling capacity RMS: 400 W
- Power handling capacity Program: 800 W
- Frequency response within +/-3dB 60 Hz - 19 kHz
- Frequency response @ -10dB 53 Hz - 19 kHz
- Speaker 1x 15"
- Impedance 8 Ohm
- HF driver 1"
- Axial sensitivity 1w/1m half-space 104 dB
- Maximum SPL 10% THD half-space 128 dB
- Crossover frequency 2 kHz/12 db Octave
- Connections 2x Speakon
- Mounting collar DuoTilt