finalscratch was een joint venture tussen enerzijds stanton die de audio interface leverde en anderzijds native instruments die de software maakte gebaseerd op traktor dj studio.
Het nieuwe traktor scratch is zuiver van native instruments, die zowel hard als software maken.
De audio8 (wat dus de "scratch box" is) kan gebruikt worden als asiox low latency geluidskaart met 4 stereo ingangen en 4 stereo uitgangen. Er is mogelijkheid tot rechstreeks aansluiten van een microfoon en koptelefoon. De audio8 is ook voorzien van midi in en out.
Traktor scratch lijkt volgens mij als 2 druppels water op traktor dj studio maar met 2 decks.
Je kan loops en effecten gebruiken enzo. die effecten worden overigens op een apart effecten kanaal uitgestuurd, los van het origineel spelende liedje zodat je je effect kan inmixen zoals jij het wil.
Een typische set up is, kanaal A & B voor timecode en playback, kanaal C output voor effector 1, kanaal D output voor effector 2, kanaal C input bvb een microfoon, kanaal D input bvb record out van mengpaneel.
Ik was ook eerst van zin om serato te kopen, maar met dat traktor scratch uit gekomen is ben ik direct voor de nieuwe technologie gegaan.
Ik heb traktor scratch nu sinds een week of 3, heb het zowel al getest met een dubbele denon als technics sl, en het werkt gewoon vanaf je alles aansluit