Rane Serato scratch live met Mac of Windows
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Mac OSx of Windows Vista

-Windows Vista is prima.
-Mac OSX en Vista kunnen beide.
-Mac OSx

Voting is only possible for our Members
RoyBeware    posted on 04-07-2007 13:34
Beste DJResrouce leden.

Ik heb al eerder een topic hierover gestart, maar ik draai nu zelf onder Vista x64 en heb een aantal vragen.

Ik wil dus over gaan stappen op Rane Serato scratch.
Nu is alleen mijn vraag welk OS ik zal gaan gebruiken.

- Mac OSX Tiger 10.4 of Leopard.
- Windows Vista x86/x64 Home Basic.

Ik heb Tractor DJ 3 net getest op Vista, maar ik kreeg gelijk een lompe error. Ik weet niet of aan de demo van hun lag, of aan mn Vista...

Heeft iemand Tractor DJ of Serato Scratch op Windows of Mac OSX draaien?
Wil ook in de toekomst Reason 3 erop zetten en bij Apple heb ik gezien dat die ook voor Mac tekoop is.

Wat adviseren jullie mij?0
Graag wat plus en min punten van beide systemen.
Wat zijn de vastloop kansen van Mac OSX en Windows Vista? Is daar al iets over bekend?

Het volgende zit in een Apple

120 GB HDD.
2 GB RAM-Geheugen.
Prima grafische kaart.
Mac OSX Tiger 10.5.
Prijs is inclusief studenten korting: 1789,-...

Een andere laptop. Welk merk nog geen idee. Denk een Asus, Toshiba of Sony.

Voor Vista minimaal 2 GB RAm, wekt erg lekker.
120 GB HDD.

Wat denken jullie? Wat zal beter werken? Een laptop met Vista en 2 gb ram en een 120 gb hdd, dan kom je al snel tegen de 900,- aan. En een 15,4" scherm.

Wat is dan beter, door sparen voor een Apple Mac of Gewoon bij een Windows systeem blijven..?

Groeten.

Roy.
User edit by RoyBeware on 04-07-2007 @ 13:40:56 (74%)

What do you think about Rane Serato scratch live met Mac of Windows ??

Vote :   

Gery    posted on 04-07-2007 15:14
sowieso als het is voor performance ben ja altijd beter af met een mac.

de vastloop kansen zijn immers nul komma nul nul nul nul één...

Ik zou zeker voor de mac gaan, en qua digitaal systeem zou ik geen serato meer nemen maar traktor scratch, de gevoeligheid van de nieuwe timecode in traktor scratch is 2 maal zo hoog als die van serato of finalscratch. calibratie werk is herleid tot nul. 't is echt een grotere verbetering.
DJ - Producer
NielsR    posted on 04-07-2007 18:29
als je het met een mackbook doet dan kun je een speciale toetsenbordoverlay kopen speciaal van serato waar alle shortcuts op staan link

User edit by NielsR on 04-07-2007 @ 18:31:14 (7%)
RoyBeware    posted on 04-07-2007 18:33
Is de nieuwe final scratch al uit? Met Tractor 3?
Want Final scratch 2.0 scheen niet zo goed te zijn, en werd mij toe geadviseerd om Serato scratch te nemen...

En over dat overlay voor over je toetsenbrod is echt handig...
Zo wordt het voor mij al een stuk makkelijker omdat ik een visuele bepwerking heb. Zeer slechtziend. Zo kan ik mooi de sneltoetsen leren en hoef ik minder naar het beeld te kijken.. Alweer een + punt voor een Mac :P
User edit by RoyBeware on 04-07-2007 @ 18:35:59 (100%)
Gery    posted on 04-07-2007 18:51
finalscratch was een joint venture tussen enerzijds stanton die de audio interface leverde en anderzijds native instruments die de software maakte gebaseerd op traktor dj studio.

Het nieuwe traktor scratch is zuiver van native instruments, die zowel hard als software maken.

De audio8 (wat dus de "scratch box" is) kan gebruikt worden als asiox low latency geluidskaart met 4 stereo ingangen en 4 stereo uitgangen. Er is mogelijkheid tot rechstreeks aansluiten van een microfoon en koptelefoon. De audio8 is ook voorzien van midi in en out.

Traktor scratch  lijkt volgens mij als 2 druppels water op traktor dj studio maar met 2 decks.

Je kan loops en effecten gebruiken enzo. die effecten worden overigens op een apart effecten kanaal uitgestuurd, los van het origineel spelende liedje zodat je je effect kan inmixen zoals jij het wil.

Een typische set up is, kanaal A & B voor timecode en playback, kanaal C output voor effector 1, kanaal D output voor effector 2, kanaal C input bvb een microfoon, kanaal D input bvb record out van mengpaneel.

Ik was ook eerst van zin om serato te kopen, maar met dat traktor scratch uit gekomen is ben ik direct voor de nieuwe technologie gegaan.

Ik heb traktor scratch nu sinds een week of 3, heb het zowel al getest met een dubbele denon als technics sl, en het werkt gewoon vanaf je alles aansluit Happy, laughing
DJ - Producer
RoyBeware    posted on 04-07-2007 18:55
Is Tractor scratch t zelfde als Tractor 3? Want ik kies dan voor Final scratch, maar 2 is al uit, maar daar bleken wat fouten in te zitten en in 3 weten ze nog niet.

Tractor scratch

of Final scratch 2.0 

User edit by RoyBeware on 04-07-2007 @ 19:05:20 (31%)
Gery    posted on 04-07-2007 21:15
nogmaals, traktor scratch is de opvolger van finalscratch en is dus sowieso beter.
daar finalscratch een joint venture was is traktor scratch nu een product zuiver van native instruments.

Finalscratch wordt niet meer ondersteunt door NI, dus verwacht geen updates meer van de software.

er bestaan momenteel 3 systemen:
- traktor scratch (nieuwe generatie timecode)
- serato (oude generatie timecode)
- dj decks (het shitty goedkoop alternatief)
DJ - Producer
RoyBeware    posted on 05-07-2007 11:26
Poster: Gery
nogmaals, traktor scratch is de opvolger van finalscratch en is dus sowieso beter.
daar finalscratch een joint venture was is traktor scratch nu een product zuiver van native instruments.

Finalscratch wordt niet meer ondersteunt door NI, dus verwacht geen updates meer van de software.

er bestaan momenteel 3 systemen:
- traktor scratch (nieuwe generatie timecode)
- serato (oude generatie timecode)
- dj decks (het shitty goedkoop alternatief)

Bedankt voor de info.. Dan wordt het de nieuwe generatie van Tractor scratch.
lolbroek    posted on 05-07-2007 12:42
Kleine correctie, Djdecks is HEEL goed, als je kan en wil knutselen met een shitload aan instellingen Happy, laughing Ook moet je best zorgen voor andere skins en een goeie geluidskaart, maar met wat goodwill kan je hier een goed timecode systeem van maken!

(persoonlijk ga ik ook voor traktor scratch hoor, hopelijk deze week nog in huis! )
RoyBeware    posted on 05-07-2007 13:53
Tractor scratch is net zo iets als Final scratch met zo'n kastje, kabels en tijdcode vinly's/cd's?

Advies prijs is volgensmij rond de 599,- euro. ?
User edit by RoyBeware on 05-07-2007 @ 13:53:53 (54%)
MaxM    posted on 05-07-2007 16:43
"vote for viewing the results"

Beetje stom, zo moeten mensen die ook benieuwd zijn naar de tussenstand eerst over iets stemmen waar ze misschien helemaal geen verstand hebben.

Maar dit terzijde Happy, laughing
RoyBeware    posted on 05-07-2007 22:18
Ik kan het resultaat niet eens zien :S:S Ligt ckr aan IE7...Raar
Gery    posted on 06-07-2007 20:56
Poster: lolbroek
Kleine correctie, Djdecks is HEEL goed, als je kan en wil knutselen met een shitload aan instellingen Happy, laughing Ook moet je best zorgen voor andere skins en een goeie geluidskaart, maar met wat goodwill kan je hier een goed timecode systeem van maken!

Zal wel kloppen, maar voor 600 euro heb je inclusief de software, hardware en timecode CD/vinyl, welke 100% voor elkaar gemaakt is Happy, laughing

(persoonlijk ga ik ook voor traktor scratch hoor, hopelijk deze week nog in huis! )
 ideaal. heb je ervoor een ander timecode systeem gehad ?

ik heb de indruk dat mensen die nog finalscratch en serato gebruiken massaal hun systemen omruilen.

(is misschien een tip voor mensen die niet veel geld eraan willen bestelden, om een degelijk systeem 2e hands te kopen)
DJ - Producer
Gery    posted on 06-07-2007 20:58
Poster: Roy-776
Tractor scratch is net zo iets als Final scratch met zo'n kastje, kabels en tijdcode vinly's/cd's?
 jep, alleen is de technologie er sterk op vooruit gegaan.

Advies prijs is volgensmij rond de 599,- euro. ?
 ik heb 600 betaald in een belgische winkel (weliswaar wel tegen een vriendenprijs Happy, laughing )
DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 6.635 days.
 Post CommentThat would be 221.2 months
or a whopping 18.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

124 Users online: 80 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 16.747
Most visitors online this month : 378
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.135.713