CD Rot!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJEduardo    posted on 03-07-2007 15:42

Zo kwam deze CD zaterdagnacht uit de CDJ1000
Op zich geen probleem, backups van alles, inmiddels weer opnieuw gefikt,.
Maar Hoe kan dit toch, ik heb dit zo vaker meegemaakt; verder gave cd's die ineens zo de bovenlaag loslaten. Deze Cd is zo;n 2 maanden oud , relatief weinig gebruikt,dus 'gebruikersslijtage'oid kan vrijwel niet het geval zijn.
Ik gebruik al jaren verbatim, wegens de goede naam en recensies, maar dit..?
Slechte productielijn? komt van spindle met 100 stuks.
User edit by DJEduardo on 03-07-2007 @ 15:44:25 (77%)

What do you think about CD Rot! ??

Vote :   

Basrose    posted on 03-07-2007 15:49
ja misschien dat ze een foutje hebben gemaakt met de bovenste laag. dat deze loslaat als hij te warm word. Ik gebruik bijna geen verbatim meer dus ik weet niet of dit vaker voorkomt
Renzis    posted on 03-07-2007 15:53
Das kut
zal wel slechte productie lijn zijn. want dit zou met cd's niet zo snel moete gebeuren, ik ga echt zwaar slecht met cd's om die ik niet gebruik om te draaien, maar wel vaak draai, en nooit wat gebeurt.
hoop nie voor je dat, alle honderd zo zijnWinking my eye
Twizz    posted on 03-07-2007 15:55
zo heet word de cdj1000 toch niet? of kan hij het niet koelen(gesloten??)
ik denk dat het idd aan de cd zelf ligt, als je bij de aldi koopt heb je goeie!!

maaruuhh, tis toch wel legale muziek die erop staat?:p
Sammow    posted on 03-07-2007 15:58
Stuur een mailtje naar Verbatim, de kans is groot dat ze je een nieuwe spindel opsturen.

Ik heb het eens gedaan bij LU, die koekjes, er was een pakje open toen ik thuiskwam van de winkel en ik dacht 'ik ga eens lekker de kloot uithangen en klagen' en ik heb een hele voorraad koekjes toegestuurd gekregen
PatrickBeuken    posted on 03-07-2007 16:01
Even die cd'tjes verzamelen en in een envelopje naar de fabrikant. Dit mag gewoon niet gebeuren. Veel fabrikanten (TDK weet ik zo uit mn hoofd) geven levenslang garantie op zulke probleempjes, dus die lossen dat voor je op.
DJEduardo    posted on 03-07-2007 16:17
Ok thanx
Ik heb inmiddels zowel verbatim als de winkel ( www.cdrwinkel.com) gemaild met de vraag wat ze kunnen doen voor me.
stevew    posted on 03-07-2007 16:46
Ik heb dit ook al een paar keer door de jaren heen meegemaakt met cd's (meestal de goedkopere modellen). ik koop nu allee maar pro-cd's. Die zijn de beste maar helaas ook de duurste maar ik heb het er gerust voor over. Ik ga liever met een gerust hart platen draaien als met angst te zitten van: zou hij nu niet beginnen skippen.
User edit by stevew on 03-07-2007 @ 16:47:32 (100%)
Luxx    posted on 03-07-2007 17:11
Poster: Sammow
Stuur een mailtje naar Verbatim, de kans is groot dat ze je een nieuwe spindel opsturen.

Ik heb het eens gedaan bij LU, die koekjes, er was een pakje open toen ik thuiskwam van de winkel en ik dacht 'ik ga eens lekker de kloot uithangen en klagen' en ik heb een hele voorraad koekjes toegestuurd gekregen

ik ga ook proberen zo'n pakje koekjes proberen te scoren :P
www.mothermusic.nl
jannickv    posted on 03-07-2007 17:19
zouden die cd's niet meer spelen zonder die toplaag?
Cyspoz    posted on 03-07-2007 17:21
De CD-J's worden erg warm naar mijn mening. Dat is echter niet meteen reden om zo los te laten. Kan het zijn dat je CD's nat zijn geweest of dat het in een vochtige omgeving is geweest. Vocht kan namelijk wel de oorzaak zijn dat het label los laat.
Verder zijn Verbatim in het algemeen wel goede cd's, alhoewel het een beetje van het type cd afhangt wat je koopt.
Is er trouwens opgeschreven met een CD-Marker? Als je geen CD marker gebruikt heb je namelijk kans dat er een chemische reactie ontstaat waardoor dit ook mogelijk zou kunnen gebeuren. Alhoewel ik geen geschrijf zie op de plek waar het heeft losgelaten.
Wees maar blij trouwens dat de boel niet versnippert is in de CDJ, dan was het einde oefening geweest met die CDJ. Heb dat zelf een keer in discman meegemaakt, die kun je gelukkig makkelijk schoonmaken.
En zoals de rest ook al zegt, kan het natuurlijk gewoon net een slechte productie serie zijn.

P.S. Kun je afbeeldingen iets kleiner maken, ze trekken op dit moment DJ-Resource uit zijn verband.

Poster: jannickv

Is dit serieus bedoeld?
User edit by Cyspoz on 03-07-2007 @ 17:23:14 (11%)
jannickv    posted on 03-07-2007 17:31
Poster: Cyspoz

Is dit serieus bedoeld?

ja je weet nooit
DJEduardo    posted on 03-07-2007 19:05
dank voor alle reacties.

Ik heb inmiddels inderdaad via andere wegen ook vernomen dat het gebruik van een normale merkstift, in dit geval simpele hema watervaste stift, de oorzaak kan zijn
Het mag niet op oliebasis zijn lees ik, alleen op alcoholbasis...
Hier had ik eerlijke gezegd nooit over nagedacht...
ik ieder geval uiteraard nooit meer die stift gebruiken en alleen speciale Cd markers.

En inderdaad is in dit geval alleen de tekst 'club 11'. Dus op het afgebladderde stuk is geen tekst geschreven...

robbert    posted on 03-07-2007 19:25
Zo'n dingen gebeuren nou eenmaal. De prullenbak in en nieuw cdtje branden, kost 10 cent..
Cyspoz    posted on 04-07-2007 07:54
ja je weet nooit

De reflectie laag is weg en volgens mij ook de data laag. Dus denk maar niet dat die nog iets doet.
djmaarten    posted on 04-07-2007 11:39
  ander moet je ff hier kijken: http://www.weethet.nl/dutch/cdrw_howitworks.php dan weetje ook hoe een cd werkt kom je volgende keer niet meer met van die domme vragen
stevew    posted on 04-07-2007 12:56
als die toplaag weg is jannickv heb je gewoon een stukje doorzichtige plastic. Al de data staat op die laag. dit zou je toch moeten weten als dj? maar ja, bij deze weet je het nu hé
DJEduardo    posted on 05-07-2007 20:06
Ik heb bericht terug van zowel verbatim zelf als van de CDR winkel en die melden beide dat dit niet mag gebeuren en verzoeken me de overige cd's te zenden, waarvoor ik nieuwe zal krijgen.
Nou, toch de service die ik van een merk als verbatim ook had verwacht
ccc    posted on 05-07-2007 23:07
Poster: stevew
als die toplaag weg is jannickv heb je gewoon een stukje doorzichtige plastic. Al de data staat op die laag. dit zou je toch moeten weten als dj? maar ja, bij deze weet je het nu hé

Hoezo is dat iets wat DJ;s moeten weten? Dit lijkt mij eerder iets voor computer gasten.
Cyspoz    posted on 06-07-2007 08:12
Poster: ccc
Hoezo is dat iets wat DJ;s moeten weten? Dit lijkt mij eerder iets voor computer gasten.

Ik denk dat het voor een DJ wel goed is om de basis achter bepaalde concepten te begrijpen. Dan snap je namelijk ook waarom je een CD niet op zijn kop moet neerleggen, dat je er met speciale stift op moet schrijven enz.
stevew    posted on 06-07-2007 12:18
@ccc: Iedere dj heeft van een paar tot heel veel copie's in zijn platenkoffers zitten, dan is het toch normaal dat je weet wat je er wel en niet mag mee doen. maar ja, bij deze weet je het allemaal hé. daarvoor is het forum hier
djmaarten    posted on 06-07-2007 12:48
ff een optopic vraagje: ik weet dat dat onderste ding van platic is .. gewoon een plastic schijfje met daar op een toplaag met alle data .. maar wrrm als er dan een krasje op het plastic ding zit doet hij het niet meer ? omdat de laser dan niet goed weerkaats ofzo of er niet door heen kan ... tell me

Winston    posted on 06-07-2007 13:28
Nou heb je inderdaad het juiste antwoord al zelf gegeven.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 6.521 days.
 Post CommentThat would be 217.4 months
or a whopping 17.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

147 Users online: 22 Guests (125 Unknown)
Pages generated today : 47.067
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.783.582