hoofdtelefoon als micro
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

cubyx1984    posted on 02-07-2007 02:30
Waarschijnlijk dat er velen onder jullie het al wisten maar het is dus blijkbaar mogelijk om je hoofdtelefoon als micro te gebruiken, welliswaar niet geweldige geluidskwaliteit maar het werkt.
Ik zag afgelopen weekend de dj in mn stamcafe het doen met een hd-25 en een rodec. Meteen hier thuis ook uitgeprobeert. Mn reloop rh-3500 ltd aangesloten op de djmic ingang van mn synq smx-2 en het bolde. Het werkte welliswaar enkel aan de kant waar de kabel binnenkwam op de hoofdtelefoon, met de andere kant kreeg ik niets.

Kan iemand me eigenlijk uitleggen hoe het komt dat dit werkt?

What do you think about hoofdtelefoon als micro ??

Vote :   

Lead    posted on 02-07-2007 07:39
Een microfoon is net zo'n ding als een speaker, maar dan kleiner.

Een speaker beweegt als je er energie op los laat, maar als je de conus laat bewegen wordt er d.m.v. inductie spanning opgewekt (beweging wordt omgezet in stroom). Dit is net genoeg om een microfoon pre-ampje te laten werken.

Let the BASS be louder
B-Tonic    posted on 02-07-2007 09:32
Is het dan ook mogelijk om je boxen + versterker aan te sluiten op een mic-ingang of is dat dan weer te ver gezocht?
Luxx    posted on 02-07-2007 09:34
als je een microfoon hebt enje sluit die aan op de headphone uit komt er geluid uit:P ook wel humor vond ik zelf
www.mothermusic.nl
Vibemaster-D    posted on 02-07-2007 10:02
nou ik niet want dan is je micro zo kapot. zeker als je daar een shure SM58 op aansluit ik ga het iig niet doen
Cyspoz    posted on 02-07-2007 10:15
Ik weet niet wat het doel is van dit topic, maar zoals Vibemaster-D al aangeeft kan je niet alles zomaar proberen want het kan ook kapot gaan. Dus let beetje op wat je allemaal in dit topic zegt.
tairip    posted on 02-07-2007 10:38
Eigenlijk zijn een hoofdtelefoon en een microfoon precies het tegenover gestelde van elkaar.
De een maakt een elektrisch signaal en de ander krijgt een elektrisch signaal aangeleverd.
NielsR    posted on 02-07-2007 12:59
Ik heb een filmje dat roger sanchez de hdj 1000 als microfoon gebruikt op rock werchter = filmpje
op 3,48 min de geluidskwaliteit is redelijk en dat trukje van hoofdtelefoon als micro gebruiken is me al lang bekend bij de vroegere msn messenger kon je zelfs instellen als je een hoofdtelefoon als micro gebruikt

off topic weet iemand hoe deze heet die roger sanchez speelt in een demo filmje van de cdj 1000 =filmpje (de eerste seconden geen muziek is normaal)
User edit by NielsR on 02-07-2007 @ 13:02:30 (58%)
Vibemaster-D    posted on 02-07-2007 13:21
@ Fettibamba

ik dacht dat dat we're live van paul van dyk was. maar kan ook dat Roonie G die mixte ik heb het complete filpmje en zal effe kijke welke het precies is.
NielsR    posted on 02-07-2007 19:21
Poster: Vibemaster-D
@ Fettibamba

ik dacht dat dat we're live van paul van dyk was. maar kan ook dat Roonie G die mixte ik heb het complete filpmje en zal effe kijke welke het precies is.

denk het niet ten eerste lijkt het er niet echt op en ten tweede paul van dyk is een trance dj en roger sanchez een house dj maarja het is maar een demofilmpje, maar het liedje lijkt toch echt house
Vibemaster-D    posted on 02-07-2007 19:56
ik zal het voor je opzoeken en dan PM ik het je wel ik heb het hele fimpje namelijk dit is maar een klein dele er van
djmaarten    posted on 03-07-2007 22:56
dat is wel hele vet:P
Reind    posted on 04-07-2007 03:09
Poster: Lead
Een microfoon is net zo'n ding als een speaker, maar dan kleiner.

Een speaker beweegt als je er energie op los laat, maar als je de conus laat bewegen wordt er d.m.v. inductie spanning opgewekt (beweging wordt omgezet in stroom). Dit is net genoeg om een microfoon pre-ampje te laten werken.

En met een DJM800 erbij kun je prima darth-vader na doen Winking my eye
User edit by Reind on 04-07-2007 @ 03:10:42 (2%)
Gery    posted on 04-07-2007 13:46
de uitleg is hier reeds gegeven, maar toch denk ik dat het idd niet zo gezond kan zijn voor je (dure) koptelefoon.  Al doe ik het soms ook wel, maar enkel als er bvb dringend iets moet gezegd worden.
DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 6.523 days.
 Post CommentThat would be 217.4 months
or a whopping 17.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

145 Users online: 21 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 47.285
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.783.800