Denon vs Pioneer (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ital    posted on 30-06-2007 22:49
Niet lachen maar ik heb ongeveer 20 jaar geleden voor het laatst achter de draaitafels gestaan (SL1200MK2). Onlangs bij iemand achter 2 x Pioneer CDJ 1000 MkIII gestaan. Ik overweeg nu om eigen harware aan te schaffen. Ik twijfel echter sterk tussen Denon, de DN-S3500 en Pioneer, de CDJ 1000 Mk III of de CDJ 800 MK II. Een roterende platter spreekt me aan (en doet me natuurlijk weer denken aan de Technics TT). Aan de stilstaande Pioneer platter moest ik erg wennen. Maar hier is overeen te komen. De Denon is goedkoper en lijkt meer mogelijkheden te hebben maar als de kwaliteit van de Pioneer beter is, dan is me dat het prijsverschil waard. NB: i.p.v. CD's lijkt het me handig om van (externe) harddisk te draaien maar zowel Pioneer als Denon lijkt deze optie nog niet te bieden...

Heeft iemand van jullie advies welke keuze ik het beste kan maken?!

Bedankt!

Herintredende DJ

What do you think about Denon vs Pioneer ??

Vote :   

Wout-r    posted on 30-06-2007 22:53
Dit is echt een hele persoonlijke keuze! Ga ze allebei testen en zet voor jezelf op een rij wat je belangrijk vindt en weeg de voor- en nadelen tegen elkaar op. Gebruik de Search ook even want hier zijn al een aantal topics over Winking my eye

Als je iets met een externe HD wilt, moet je toch kijken naar andere merken (Numark heeft bijvoorbeeld iets met een hd, en het merk Cortex maakt dingen met hd en usb aansluitingen).

Luxx    posted on 30-06-2007 23:16
zoals wout-r al zei. echt een persoonlijke keuze die niemand anders kan maken dan jij. als je meer draaitafel achtig wilt moet je maar die draaiende platter doen van denon. helemaal niets mis met die speler. met de pio's is ook niets mis. allebei pracht merken. welke je ook doet, je hebt kwaliteit in huis
www.mothermusic.nl
djjw    posted on 01-07-2007 00:40
Denon heeft ook een HD speler, de HD2500 (uit mn hoofd dus kan net wat anders zijn)
Is nog wat aan verbetering toe in het search systeem maar
verder lijkt het tot nu toe een aardige speler.

En qua cd speler, als je een mixer hebt met effecten zou ik de pioneers nemen.
Heb je geen effecten op je mixer, maar wil je toch wat variatie brengen met effecten moet je voor de denon gaan.
Of je nu een draaiende of stilstaande platter hebt, als je kan draaien lukt het
je op allebei, al kan het wat onwennig zijn in het begin.

En natuurlijk moet je je gevoel ook mee laten tellen bij je beslissing.
User edit by djjw on 01-07-2007 @ 00:42:04 (14%)
tairip    posted on 01-07-2007 04:42
no doubt about it! Pioneer
remixer    posted on 01-07-2007 09:17
ik heb een keer met die DN-S3500 gedraaid, maar als je voor het eerst met zo'n ding draaid dan moet je wel zoeken naar de functies want die Denon zit vol met knopjes toeters en bellen
Daarom vindt ik zelf dat pioneer het meest op een draaitafel lijkt best wel eenvoudig in gebruik net zoals een draaitafel
Vibemaster-D    posted on 01-07-2007 12:22
nou doubt, Pioneer CDJ1000MK3 dat zijn gewoon de technics op de CD tt's
neutje    posted on 01-07-2007 13:31
ik zou voor pioneers gaan, de standaard in alle clubs en discotheken
Ital    posted on 01-07-2007 14:01
Naar de Denon 2500 heb ik ook gekeken maar ik vraag me af of ik daarmee met hetzelfde gemak kan draaien als met 2 losse spelers (kleine platters). Ik denk dat ik toch maar voor de PIO set ga. Mocht ik toch nog in een club terecht komen dan hoef ik niet over te schakelen . Go with the flow...

Weet iemand een goede en goedkope (web)winkel om deze set aan te schaffen?! Zelf kom ik steeds op rjshop.nl uit. Ik zit ook aan Correct Business Electronics te denken...

Didier_Deluxe    posted on 01-07-2007 14:56
RJshop is één van de goedkoopste in Nederland als ik me niet vergis.
Duitse import is een alternatief waarbij je per speler €55 minder betaalt.
Voor de 1000 mk3 dan he, bij de 800mk2 doe je slechts €10 per speler profijt en ik weet niet echt of dat de moeite is om hem vanuit Duitsland te laten overkomen.

DNR    posted on 01-07-2007 15:08
RJshop is een prima zaak om je gear te kopen!
Code-Y    posted on 01-07-2007 15:35
Denon heeft ook een HD speler, de HD2500 (uit mn hoofd dus kan net wat anders zijn)
 DN-2500 is een soort dubbel CD speler, maar dan met 40gig internet harddisk en mogenlijkheid tot het aansluiten van 4 USB apparaten (Toetsenbord, harde schijven, mp3 stickjes)

ikzelf heb de Denon DN-S3500 en ben er heel erg tevreden over, dat van die toeters en bellen valt echt erg mee. nauwelijks dubbele funkties onder een knop (alleen de pitch on/off, de FX dry/wet knop en de tracksearch knop)

de spinnende platter op de denon, is erg leuk =) alleen ik doe er niks mee. wanneer je denkt te gaan pitch-benden met een duwtje aan de schijf, gaat het fout. dan lijkt het net of dat ding in zn vrij komt te staan en dan schiet ie ineens vrij snel vooruit..... maar misschien met een beetje oefening...
ik hebnog nooit met vinyl gedraaid, dus misschien zijn daar wel trucjes voor =)

ik geef dus de voorkeur aan denon =) maar als je al besloten hebt.... nvm =)

DJ-Code Y
stevew    posted on 01-07-2007 17:24
Pioneer is the best!!
D-wan    posted on 01-07-2007 17:38
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Pioneer. Ik heb voorheen ook altijd alleen maar op tt's gedraaid en de omschakeling naar de 1000mk3 vind ik niet zo groot. Alleen de eerste dag had ik nog wel eens de neiging om de platter met mijn duim af te remmen  .

Ik vind de pio's erg overzichtelijk en alles zit op de plek waar je het verwacht. En dat vind ik toch een minpuntje aan de Denon. 

Het zijn allebei goede spelers, kwestie van proberen en kiezen. Welke je ook zou nemen, je haalt in ieder geval bij beiden kwaliteit in huis. 
Vibemaster-D    posted on 01-07-2007 18:58
gewoon pioneer. je verdient het toch zo terug
Jorrit    posted on 01-07-2007 19:10
Poster: Vibemaster-D

Zo! Dat is het sterkste argument wat ik ooit gehoord heb.... Ik ga nu direct nog naar de winkel om mijzelf Pioneer's te kopen, want ik verdien het toch zo terug.
DNR    posted on 01-07-2007 20:19
Poster: Vibemaster-D

Kan je dit onderbouwen?
Day-One    posted on 02-07-2007 00:10
Ital....damn ik ken dat gevoel Thumbs Up.....ik ben ook een Herintredende DJ lol okay
2 the point..een ronddraaiende platter is echt niet lekker/prettig...zit gewoon in de weg klaar...bij sl heb je dat niet omdat je simpelweg niets hoeft te doen dan naaldje op je plaat en gaan....bij ronddraaiende platters is dat lastig omdat het zo compact is en hopen dat je de platter niet per ongeluk aanraakt..was absoluut waanzin (neg)
**Echt een oprechte advies van een Herintredende DJ Thumbs Up neem die 1000MKIII andere keus zou je spijt van krijgen Thumbs Up
User edit by Day-One on 02-07-2007 @ 00:12:12 (2%)
Laidback    posted on 02-07-2007 00:38
My Opinion..

Zowiesow Pioneer...
vind het heel fijn werken

het blijft persoonlijke keus...

laidback
Vibemaster-D    posted on 02-07-2007 13:38
@ Jorrit
@ DNR

ja heren ik ga dat even fijn onderbouwen vor u.

wij weten allemaal dat kwaliteit/technisch gezien de CDJ1000MK3 beter is dan de denon varianten. ik heb het NIET over prijs/kwaliteit daar valt over te dicusseren. en daar begin ik niet aan.

als geen geen probleem speelt zou ik altijd voor de CDJ1000MK3 gaan.
want een goede DJ draait muziek op locatie en verdient zo zijn CD spelers weer terug. tenminste zo gebeurd dat bij mij iig wel.
DNR    posted on 02-07-2007 13:41
sorry hoor maar ik vind het geen sterke argumenten!
Vibemaster-D    posted on 02-07-2007 13:43
als een Hyundai Santa Fee nou prijs/technisch beter is neem je die. maar stiekem heb je liever een Hummer. maar die is veel duurder. als nu geld geen probleem is dan neem je toch die hummer
Winston    posted on 02-07-2007 15:37
Als je table tops wil en ook nog vanuit een externe hard disk wil draaien heeft Cortex de enige oplossing tot nog toe. Peperduur en je kunt geen cd's afspelen.

Als prijs wat uitmaakt kies je anders gewoon voor de Denon DN-S3500. Als je nomaal omgaat met je spullen merk je niks van kwaliteitsverschillen.

Als je Pioneer leuk vind, alleen thuis draait, en de efx en bijzondere scratches van de DN-S3500 niet nodig hebt kun je de CDJ-800MK2 nemen. Maar de CDJ-1000MK3 zal altijd blijven trekken.

Tic Toc
Ital    posted on 02-07-2007 22:44
Heren,

Ok, ok, ik heb mijn keuze gemaakt . Het worden de CDJ-1000MKIII's in combinatie met de DJM-800. Lijkt me een mooie combi. Bedankt voor jullie op- en aanmerkingen (Day-One succes met herintreden en bedankt voor de platter opmerking!).

Toch grappig dat er twee kampen lijken te zijn, Denon en Pioneer. Lijkt wel BMW en Mercedes. Alleen hebben de laatste twee m.i. meer respect voor elkaars keuze.

Alleen nog op zoek naar een goede headphone (AKG?)...

Day-One    posted on 02-07-2007 22:48
Poster: Ital
Heren,

Ok, ok, ik heb mijn keuze gemaakt . Het worden de CDJ-1000MKIII's in combinatie met de DJM-800. Lijkt me een mooie combi. Bedankt voor jullie op- en aanmerkingen (Day-One succes met herintreden en bedankt voor de platter opmerking!).

Toch grappig dat er twee kampen lijken te zijn, Denon en Pioneer. Lijkt wel BMW en Mercedes. Alleen hebben de laatste twee m.i. meer respect voor elkaars keuze.

Alleen nog op zoek naar een goede headphone (AKG?)...

De SONY MDR-V700 Thumbs Up
Lea_Phar    posted on 02-07-2007 23:02
Sennheiser HD25. Vind ik echt een super HP. De Sony V700 heb ik ook (incl. de beruchte barsten) maar die ligt er maar te liggen.
De HD25 schermt goed af zodat je hem niet knetter hard hoeft te zetten. Geluid is super. Hij is klein en licht en zeker niet onbelangerijk: HUFTERPROOF!

410 Users online: 304 Guests (106 Unknown)
Pages generated today : 44.617
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.738.008