Wat is jouw interactie met je publiek (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MuffHouse    posted on 30-06-2007 14:15
De topic naam zegt het al. Hoe communiceer je met je publiek? Niet zo zeer of je aanvoelt welke muziek aanslaat en welke niet, maar vooral: Ben jij een dj die geconcentreerd staat te mixen en zijn ogen gefocust heeft op zijn aparatuur/muziek of ben jij een dj die staat te springen en bijv. zijn handen in de lucht gooit (in bijv. een break) en zorgt dat het publiek hem na doet? (dit noem ik zelf ook wel "sfeercreeren"Winking my eye

Persoonlijk denk ik dat je interactie met het publiek een erg belangrijk onderdeel is. Dit hoort naar mijn idee echt thuis in het rijtje: platenkeus, opbouw, mixtechniek.

Hoe denken jullie hierover en wat voor dj zijn jullie als het gaat om interactie?

What do you think about Wat is jouw interactie met je publiek ??

Vote :   

Yorick    posted on 02-07-2007 15:10
dj's ( all round dan) die door de mic praten begint een uitstervend beroep te worden.
Ik kom steeds meer dj's tegen die het gewoon niet durven (omdat ze zelf vinden dat ze een rot stem hebben etc) maar als dj maak je de beste communicatie met het publiek door de mic! te gebruiken.(vind ik dan) voor beginnende all round dj's is het best spannend om door de mic te praten(had er zelf ook last van) maar ik vind dat het er gewoon bij hoort als je all round dj ben
* ik heb het hier over all round dj's,,, dus laat de all round mensen hier even op reagerenWinking my eye niet de mensen die wat anders draaien...
User edit by Yorick on 02-07-2007 @ 15:11:20 (17%)
Krisix    posted on 22-07-2007 21:45
Bij all-round fuiven gebruik ik soms wel eens de micro, maar dit is enkel als ze iets komen vragen van vb. de Roger wordt 99 jaar, kunde niks speciaals doen !  In't begin van fuiven sta ik er ook nog wat gefocust, maar na een twee-tal uurtjes begin ik al volop mee te shaken enzo. Ik kijk wel steeds voortdurend is naar't publiek en speel dan ook wel in op't geen er gebeurd. Duimke omhoog, belachelijk gebaarke,... en glimlachen hé . Ik amuseer mij steeds als ik draai voor publiek en ik denk dat ze dat ook wel merken. Wij draaien ook op openbare fuiven vooral met 2 à 3 discobar. Dan is't zekers van datte. Als den ene aan't mixen is staan ik wa op't podium mee te doen op de muziek, foto'kes nemen van de mensen, een request aannemen of vriendelijk afwimpelen...

Kortom, goede interactie met het publiek vind ik zekers ook één van de troeven van een goede DJ. Niet te veel, niet te weinig... en vooral niet te cliché .
FrankieV    posted on 22-07-2007 22:06
Ik denk ook wel dat het belangrijk is dat de dj zich met zijn publiek bemoeit en intresse toont. Mensen die ik ken komen me vaak even gedag zeggen en soms even een snel babbeltje.
Aan het begin van de avond toch eerst even rustig en geconcentreerd.. En als dan de stemming er in zit lekker los..
Zowel thuis als in de club ben ik altijd wel aan het dansen achter de booth, springen en de handjes in de lucht.. Heb meestal altijd een MC er bij die de mic gebruikt.
Ft    posted on 22-07-2007 22:08
Poster: dj_jr
dj's ( all round dan) die door de mic praten begint een uitstervend beroep te worden.
Ik kom steeds meer dj's tegen die het gewoon niet durven (omdat ze zelf vinden dat ze een rot stem hebben etc) maar als dj maak je de beste communicatie met het publiek door de mic! te gebruiken.(vind ik dan) voor beginnende all round dj's is het best spannend om door de mic te praten(had er zelf ook last van) maar ik vind dat het er gewoon bij hoort als je all round dj ben
* ik heb het hier over all round dj's,,, dus laat de all round mensen hier even op reagerenWinking my eye niet de mensen die wat anders draaien...

Ik gebruik zelf op all round feesten niet zo vaak de mic... dit simpel om het feit dat als je op een feest bent en er staat zo'n gast door de mic te lullen, dan zie je dat er veel mensen zijn die dat helemaal niet fijn vinden. Vaak zeggen ze er ook iets van, maar niet tegen de DJ zelf... De ergernis aan de mic komt ook doordat sommige dj's hem te veel gebruiken, maar zelf vind ik het ook vervelend als er weer iemand staat te lullen, doe mij maar muziek... dat is mijn mening uiteraard en soms is een mic wel fijn... zoals wanneer er iemand jarig is en dan ff zingen ofzo... dat vinden de mensen dan wel weer leuk...
Yorick    posted on 22-07-2007 22:20
als je hem goed kan gebruiken is het een ander verhaal,
maar jou verhaal snap ik ook wel. veel dj's die praten door de mic ,en wat ze door de mic vertellen komt nergens op neer..
het is best moelijk om goeden teksten te zeggen door de mic zonder dat je daar het publiek mee irriteert.. maar daarom is het ook een vak appart (door een mic praten).
Steve-O    posted on 22-07-2007 22:53
Als je lekker in een set zit kan je wat vrijer draaien denk ik..... dan ga je vanzelf met de beat mee toch, maar echt klappen en springen?! ja mssn bij een echte knalplaat. Meestal kijk ik wat voor types er op de dansvloer zijn, vaak kan je al zien wat voor muziek ze waarderen ( denk aan styl kleding of dergelijken) of btj proberen maar de mic. is voor mij niet weggelegd..als je em gebruikt moet et wel echt iets zijn en das niet voor iedereen weggelegd. dr zijn maar weinigen die het echt goed kunnen  denk ik.

grtzzz
djmamo    posted on 23-07-2007 07:16
als ik apreski draai ja dan kom ik niet onder mijn mic gebruik uit.

bij apreski kmoet het ook, en meestal gebruik ik dan wel standaart texten:

die handen, die handen, die handen in de lucht.
zijn er nog mensen die van hazes houden, zijn er nog mensen met een tering hekel aan hazes.

en ga maar door.

wat vaak ook goed werkt is de mensen die goed in het zicht staan om die te pakken, sommige nummers zijn dan leuk om iemand goed onderuit te halen, dan denk je mischien da is toch ook niet aardig, nee klopt maar de mensen weten dat als er zoiets aankomt.

en er is nog nooit iemand weg gegaan daarvoor.

kreeg ooit een verzoekje van iemand, en toen heb ik door de mic gezegd ik draai hem als ik een fricandel speciaal krijg.
en binnen 10 minuten lag er een fricandel speciaal. (en kon de jongen niet)

dus je kan erg veel doen met een mic en zeker als je het publiek op wil zwepen.
www.moonentertainment.nl
Code-Y    posted on 23-07-2007 14:04
juustem =)

was bij mij een keer een meisje die wou bubbling horen,
ik als fatsoenlijke drive-in dou bubbling voor haar draaien, maar dan moest ze wel gaan dansen.
dat deed ze niet....
tja.... dan kom ik op je af met de "Verschrikkelijke" microfoon.
ze durfde niks te zeggen, ik zei toen maar heel sarcastisch "dat is een microfoon, ja, daar moet je in praten"

toen rende ze even naar de wc, om 5 minuten later terug te komen en te gaan dansen :P
t publiek vond het wel mooi, iedereen stond te lachen :P
DJ-Code Y
OneSixty    posted on 23-07-2007 16:50
Poster: djmamo
kreeg ooit een verzoekje van iemand, en toen heb ik door de mic gezegd ik draai hem als ik een fricandel speciaal krijg.
en binnen 10 minuten lag er een fricandel speciaal. (en kon de jongen niet)

en dat werkt bij alles ? ....  :P

User edit by OneSixty on 23-07-2007 @ 16:51:21 (5%)
Ft    posted on 23-07-2007 16:59
Poster: Code-Y
tja.... dan kom ik op je af met de "Verschrikkelijke" microfoon.

POM POM POM.... OH NOOOO het is Code-Y met de microfoon... AAAAAH :P hahaha dat zijn wel geweldige acties... kun je mensen flink mee opjutten...
djmamo    posted on 23-07-2007 17:23
ow ja die verhalen ken ik ook.

dan komen ze een nummer aanvragen, zeg ik is goed maar dan moet je wel dansen.

nummer staat op en dan gaan ze niet dansen.... mic erbij.
speciaal aangevraagd door..... en heeft beloofd om te gaan dansen..... naakt.

ow niet, zwiep ander nummer.

werkt erg goed, weten mensen meteen dat ik wel nummers draai maar dan moeten ze wel dansen, als het een dansnummer is natuurlijk
www.moonentertainment.nl
Ferrox    posted on 23-07-2007 18:53
Als interactie met publiek doe ik van alles.

Ik kijk constant. Sta vanaf het begin af aan mee te dijnen. Ook als de rest nog stil staat. Behalve op recepties e.d. waar je nette muziek moet verzorgen.

En als het een beetje los begint te komen word ik echt over vrolijk. Ik pak die mic zo heel af en toe maar hoor. Niet te vaak. Maar ik laat wel merken dat ik het in ieder geval naar mijn zin heb. Wat ik ook vaak doe is een nummer eruit halen, gemeen lachen en dan er vol inknallen. Hoppa heel de tent op zijn kop.

Op het einde is het ook altijd leuk. Dan laat ik het nummer volledig uitdraaien. En zeg ik op het einde:
Dit was het einde. Offuhh... Willen jullie door? Publiek: jah..

Nou voor zo weinig enhousiast publiek ga ik niet door hoor.. Dus, Herkansing, Wie Wil er nog doorrrrrConfused??

Publiek: JAAAAAA
En dan echt een vette plaat erin gooien. Werkt altijd.

En die handjes wil ik zien, Waar zijn die handen??

offe:

Zijn we nog een beetje wakker hier??.

Als je dan een magere reactie krijgt even het volume wat opschroeven dat ze ietswat schrikken en je hebt gelijk de aandacht. Bij goede reactie ook net wat extra gas geven. Lekker opzwiepen die mensen.

Op trouwfeesten e.d. Doe ik meestal wat rustiger aan omdat dit oudere mensen zijn en liever van muziek genieten zoals hij bedoeld is. Dus weinig rotzooi van mij er tussen.

Code-Y    posted on 23-07-2007 18:58
Poster: djmamo

nummer staat op en dan gaan ze niet dansen.... mic erbij.
speciaal aangevraagd door..... en heeft beloofd om te gaan dansen..... naakt.

ow niet, zwiep ander nummer.

die onthoudt ik WHAHAHAHAHAHA GENIAAL!

DJ-Code Y

This is an old Topic

No new postings for 6.615 days.
 Post CommentThat would be 220.5 months
or a whopping 18.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

235 Users online: 194 Guests (41 Unknown)
Pages generated today : 29.892
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.027.920