Wat is jouw interactie met je publiek (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MuffHouse    posted on 30-06-2007 14:15
De topic naam zegt het al. Hoe communiceer je met je publiek? Niet zo zeer of je aanvoelt welke muziek aanslaat en welke niet, maar vooral: Ben jij een dj die geconcentreerd staat te mixen en zijn ogen gefocust heeft op zijn aparatuur/muziek of ben jij een dj die staat te springen en bijv. zijn handen in de lucht gooit (in bijv. een break) en zorgt dat het publiek hem na doet? (dit noem ik zelf ook wel "sfeercreeren"Winking my eye

Persoonlijk denk ik dat je interactie met het publiek een erg belangrijk onderdeel is. Dit hoort naar mijn idee echt thuis in het rijtje: platenkeus, opbouw, mixtechniek.

Hoe denken jullie hierover en wat voor dj zijn jullie als het gaat om interactie?

What do you think about Wat is jouw interactie met je publiek ??

Vote :   

Lawrenz    posted on 30-06-2007 14:49
Ik denk niet dat je de hele avond met je handen in de lucht moet gaan staan/roepen in de mic, maar een beetje interactie met het publiek lijkt me (voor een grote crowd) zeker wel noodzakelijk. Zelf ben ik meer bezig met de apparatuur dan de crowd, maar ik doe het wel Happy, laughing
DJMixing    posted on 30-06-2007 14:50
Idd me 2, ik ben meer bezig om te concentreren op de mix, en geen fouten te maken :P dan dat ik met mijn handjes in de lucht sta. Maar ach, soms is het wel lache :D
Code-Y    posted on 30-06-2007 16:19
Heerlijk een microfoon bij je set :D

beetje mensen opjutten enzo

en als je op een klein feest staat, en iemand wil niet dansen
erop af lopen en vragen waarom die niet danst, dan word ie gelijk bang voor de enge microfoon, en durft niks meer te zeggen =P heerlijk!

en de rest van je publiek ligt dubbel :P dat lukt me iedere keer weer =P

en inderdaad, handjes in de lucht als je toch ff niks te doen hebt, en springen =)

DJ-Code Y

Timmerink    posted on 30-06-2007 17:17
Microfoon is een van de belangrijkste dingen bij je booth (als all-round dj)! Als er ook maar iets mis gaat (cd slaat over, stopt, je drukt perongeluk op stop of cue) dan heb je altijd die mic.! Als je ziet dat mensen zicj niet vermaken of niet in beweging komen, de mic.! Oppepen en zorgen dat het een feest wordt.. meestal lukt dat niet door de muziek alleen
Bastian    posted on 30-06-2007 18:28
Als ik de mensen nog een beetje aan het dansen moet krijgen dan sta ik gewoon serieus geconcentreerd te mixen en als de tent los gaat dan gooi ik wel eens ff een hand in de lucht als de kick er aan komt:P
Luxx    posted on 30-06-2007 18:31
soms heb ik een MC erbij en anders schreeuw ikzelf wel ff door de mic wel:
OHHH YESS, YOU ARE NOW ROCKING WITH THE BEST :D
www.mothermusic.nl
the-melody    posted on 30-06-2007 18:53
Ik sta hele tijd te springen/dansen tegenwoordig als ik het echt naar me zin heb. Anders soms TE serieus.
Wout-r    posted on 01-07-2007 13:13
In het begin concentreer ik me vooral op het mixen, maar naar mate de zaal losser komt, ga ik zelf ook los en gaat er bij mij ook wel eens een handje de lucht in en sta ik zelf ook wel te dansen achter mn gear
Denvo    posted on 01-07-2007 13:46
Ik draai nog niet echt voor publiek, of uberhaupt thuis.. maar heb het met windows media player al dat me handen soms niet stil kunnen blijven (A) het is een soort automatisme geworden
User edit by Denvo on 01-07-2007 @ 13:46:44 (25%)
AndersHJ    posted on 01-07-2007 14:07
Ik ga meedoen met het publiek. Soms zelfs eens naar de dansvloer lopen !!! Maar ik concentreer me ook wel.
Luxx    posted on 01-07-2007 14:08
naar de dansvloer lopen en zelf meedoen ?? lijkt me niet echt verstandig :P
www.mothermusic.nl
Sammow    posted on 01-07-2007 14:34
Ja dan heeft hij het waarschijnlijk over een vat ofzo waar je iedereen kent
OneSixty    posted on 01-07-2007 15:16
idd, lijkt me lache als hij dat bij mensen daat doen die hij niet kent
MuffHouse    posted on 01-07-2007 15:16
Poster: Sammow
Ja dan heeft hij het waarschijnlijk over een vat ofzo waar je iedereen kent

Is er in Belgie dan een plek wat geen gat is .
Sammow    posted on 01-07-2007 15:17
Poster: MuffHouse

Is er in Belgie dan een plek wat geen gat is .

Een vat he zoiets waar je al je vrienden op uitnodigd als je een jaartje ouder bent geworden
AndersHJ    posted on 01-07-2007 17:14
  • Ik doe dat als ik weldegelijk het publiek ken
Luxx    posted on 01-07-2007 18:22
maar evengoed. dat hoor je volgens mij niet echt te doen weetje. blijf gewoon in de booth staan. straks gaat er iets fout dat je cd vast loopt ofzo en dan sta jij gewoon mee te springen op de dansvloer...
www.mothermusic.nl
Vibemaster-D    posted on 01-07-2007 19:01
heb niet voor niks een shure SM 58
Illusion    posted on 02-07-2007 02:06
Het ligt eraan wat voor muziek je draait. Qua drive-ins praat je, en gebaar je heel anders naar je publiek, dan in bijv. een hardstyle set.

Ik sta altijd in verbinding met het publiek. Jij bent degene die z'n publiek uit z'n dak moet laten gaan, daar hoort deze communicatie ook bij.

Je kan als disc jockey wel achter je set staan, alleen gefocussed op je gear, maar als je niks met het publiek doet, zit de sfeer er niet in.

Ik draai dan hardstyle op vinyl, en wanneer er bijzondere momenten komen, sla ik mijn armen eens in de lucht bijv. of klap ik in mijn handen, in de hoop dat het publiek mee doet:p.

Daarnaast moet je ook een beetje goed kunnen draaien, om de sfeer er een beetje in te houden. Vooral met drive-in's is dit noodzakelijk. Als je slechte overgangen hebt bij elke mix, is de sfeer ook niet goed.

Mixen en Communiceren is een combinatie dat je altijd nodig hebt waar je draait. Dat is iets om te onthouden voor iedereen hier die draait. "Mixen en Comuniceren"

DjMixing:

Idd me 2, ik ben meer bezig om te concentreren op de mix, en geen fouten te maken dan dat ik met mijn handjes in de lucht sta. Maar ach, soms is het wel lache

Kwestie van ervaring ookWinking my eye Niet verkeerd bedoeld hoor:p. Naarmate je ervaring hoger wordt worden je mixes en overgangen beter, waardoor je op een gegeven moment minder tijd nodig hebt voor het corrigeren van je mix. Dan gaat het mixen beter. Dan heb je ook meer tijd voor communiceren.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 02-07-2007 @ 02:10:35 (49%)
Vibemaster-D    posted on 02-07-2007 10:09
@ illusion idd.
als je apre-ski draait of Hardcore daar zit ook een verschil in publiek hoe die je "gepraat" opvangen
Jorrit    posted on 02-07-2007 10:58
Je kan als disc jockey wel achter je set staan, alleen gefocussed op je gear, maar als je niks met het publiek doet, zit de sfeer er niet in.

Oneens... Ga voor de grap eens naar een avondje Franchise in escape wanneer DJ Lin of Mike van Loon draait... Die staan beide supergeconcentreerd te werken, en glimlachen bij wijze van spreken niet eens wanneer de zaal helemaal los gaat na een zware opbouw van een van hun dikste platen...
Toch is de sfeer daar echt onbeschrijvelijk!
robbert    posted on 02-07-2007 12:37
Poster: Wout-r
In het begin concentreer ik me vooral op het mixen, maar naar mate de zaal losser komt, ga ik zelf ook los en gaat er bij mij ook wel eens een handje de lucht in en sta ik zelf ook wel te dansen achter mn gear

Ik doe precies het zelfde!
Vibemaster-D    posted on 02-07-2007 13:22
@ jorrit.

ik vind dat de Houding van de DJ ook de sfeer grotendeels bepaald.
Winston    posted on 02-07-2007 14:59
De sfeer hangt van een heleboel dingen af.

De lokatie, de houding en cultuur van het publiek, de tijd, het decor, de lighting, het geluid (kwaliteit), de muziek, de overgangen, de set opbouw, en ook de MC en de DJ interactie met het publiek.

Ik draai tot nog toe alleen in een cafe dus springen en handjeklap is overdreven. In een club zou ik het misschien wel doen. Thuis spring ik wel. In het cafe is het meer oogcontact en een babbeltje tussendoor.
Tic Toc
Nvie    posted on 02-07-2007 15:06
Denk ook dat de houding en manier van doen toch echt wel van belang zijn. Iemand die lekker staat 'mee te deinzen' en een glimlach op z'n gezicht heeft spreekt toch een stuk meer aan dan iemand die passief en chagrijnig is.

236 Users online: 194 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 30.020
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.028.048