Het ligt eraan wat voor muziek je draait. Qua drive-ins praat je, en gebaar je heel anders naar je publiek, dan in bijv. een hardstyle set.
Ik sta altijd in verbinding met het publiek. Jij bent degene die z'n publiek uit z'n dak moet laten gaan, daar hoort deze communicatie ook bij.
Je kan als disc jockey wel achter je set staan, alleen gefocussed op je gear, maar als je niks met het publiek doet, zit de sfeer er niet in.
Ik draai dan hardstyle op vinyl, en wanneer er bijzondere momenten komen, sla ik mijn armen eens in de lucht bijv. of klap ik in mijn handen, in de hoop dat het publiek mee doet:p.
Daarnaast moet je ook een beetje goed kunnen draaien, om de sfeer er een beetje in te houden. Vooral met drive-in's is dit noodzakelijk. Als je slechte overgangen hebt bij elke mix, is de sfeer ook niet goed.
Mixen en Communiceren is een combinatie dat je altijd nodig hebt waar je draait. Dat is iets om te onthouden voor iedereen hier die draait. "Mixen en Comuniceren"
DjMixing:
Idd me 2, ik ben meer bezig om te concentreren op de mix, en geen fouten te maken
dan dat ik met mijn handjes in de lucht sta. Maar ach, soms is het wel lache 
Kwestie van ervaring ook

Niet verkeerd bedoeld hoor:p. Naarmate je ervaring hoger wordt worden je mixes en overgangen beter, waardoor je op een gegeven moment minder tijd nodig hebt voor het corrigeren van je mix. Dan gaat het mixen beter. Dan heb je ook meer tijd voor communiceren.