Draai avondje voorbereiden (4/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Denvo    posted on 27-06-2007 17:20
Ik ben wel benieuwd naar hoe je een avond draaien voorbereiden, ga je bijvoorbeeld liggen slapen en verzin je ter plekke wel leuke overgangen of bedenk je van te voren al wat je precies gaat draaien..?

Ik zelf draai nog niet op feesten ofzoiets dus kan mijn ervaring niet geven

What do you think about Draai avondje voorbereiden ??

Vote :   

DaRoyal    posted on 29-10-2007 23:49
Ach, een avondje draaien gaat vooral na 't nemen van genoeg rust. Voor de rest, m'n platen heb ik altijd bij me op m'n iPod dus die ken ik wel. En weet ook wel wat ongeveer bij elkaar past, dus combinaties ten voeten uit. Happy, laughing
Didier82    posted on 30-10-2007 08:37
Voorbereiden is ook in mijn situatie (drive-in show) bijna niet mogelijk, mede doordat ik meestal voor een zeer breed publiek draai (15 tot 65 jr). Het overgrote deel van platen die ik op een dergelijke avond draai ken ik van binnen en van buiten.

Wel merk ik dat wanneer ik een avondje voor jeugd moet draaien, meestal de platen niet goed genoeg ken. Daarom probeer ik me wel enigzins voor te bereiden als ik jeugdig publiek heb.

Hoe ziet een draaidag er verder uit:
Op vrijdag: werken, haasten om thuis te komen, eten, haasten, douchen, haasten, aanhangwagen achter de auto hangen en wegwezen.

Op zaterdag: uitslapen, laatste nieuwe cd's beluisteren (of kopen), aanhangwagen achter de auto hangen, op het gemak eten, vertrekken naar klus.

Na de klus: opruimen, inladen, op het gemak naar huis, aanhangwagen de garage in, uitslapen Cry
jelle89    posted on 12-11-2007 14:25

ik luister van te voren muziek met veel ritme erin, dan wen ik alvast aan de ritmes enzo, ik merk altijd dat het mixen en beatmatchen beter gaat als dat ik meteen begin te draaien zonder die voorbereiding

simsoft    posted on 17-12-2007 19:46
gewoon de dag voordien wat je nr's mixen , en de dag zelf gewoon wat relaxen
en gaan !
McBany    posted on 17-12-2007 20:00
idd gewoon de dag of wek voor het feest met een programma op dj comp wat nummer achter elkaar plakken en je hebt al weer 30 min van je avond vol :P
Stagiar    posted on 17-12-2007 20:05

Als ik als achtergrond DJ draai, of als Drive-In is er eigenlijk geen voorbereiding aan. Gewoon in m'n koffers en mappen kijken wat er inzit. Is het jong publiek dan iets meer top40. Zijn het wat ouderen dan zit er vaak veel oude rock bij.

Gewone sets nog vrij weinig gehad, zit er wel aan te komen binnenkort. Weet eigenlijk niet, denk gewoon nummers die ik erg vet vind uitzoeken en van te voren een beetje orienteren op de mixpunten en dat een beetje oefenen.

Volgorde is niet zo heel erg moeilijk als je de platen kent, ietwat rustiger beginnen en wat steviger eindigen is vaak de bedoeling Winking my eye

Jer-E    posted on 17-12-2007 20:15
wat ik altijd doe is gwoon zorgen dat mun spullen in orde zijn dus alles zit netjes in mappen en in mun tas en that's it.
verder zie k wel wat er op me af komt Happy, laughing
Tomazos    posted on 17-12-2007 20:44
smiddags alles al regelen, savonds met een dvdtje op de bank wachten tot het tijd is om te gaanHappy, laughing
voel je je een stuk relaxterWinking my eye
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
bartezzz    posted on 17-12-2007 20:47
overdag me cd map netjes inpakken en nog ff wat cd's branden en zow en savond voordat ik weg moet eerst ff relax eten en daarna gwn tv kijken en muziek luisteren dat je een beetje relax begint met draaien:p
Yorick    posted on 18-12-2007 09:13
overdag alles een beetje in pakken en thuis vervelen;p
MaD    posted on 18-12-2007 09:46
Wat belangrijk is: Kom ruim op tijd, mocht het dan niet zo opschieten met verkeer etc. scheelt het een hoop stress als je wat ruimte hebt. EN je kunt er nooit te vroeg zijn, alleen te laatWinking my eye
noadja.com /// aboveall.nl
Illusion    posted on 19-12-2007 11:00
Donderdag ff een schoolfeest verzorgen.

Laatste shit voorbereid, alleen 8 uur begint het, en 6, half 7 kunnen we pas aanwezig zijn. Dus dat wordt beetje krap.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
cross-over    posted on 19-12-2007 11:35
anderhalf uur nodig voor opbouwen enz...Confused

is dat niet erg lang?
http://soundcloud.com/lau-daniels
DonBasco    posted on 19-12-2007 13:29
Poster: cross-over
anderhalf uur nodig voor opbouwen enz...Confused
is dat niet erg lang?

Voor een drive-in is 1,5 uur niet zo gek lang hoor.
Er hoeft maar iets tegen te zitten en je bent niet op tijd klaar.
Joyz-B    posted on 21-12-2007 01:19

kheb wel een afspeellijstje ik...alsk zeker weet hoelang ik moet draaien toch

Illusion    posted on 21-12-2007 01:44
Poster: DonBasco

Voor een drive-in is 1,5 uur niet zo gek lang hoor.
Er hoeft maar iets tegen te zitten en je bent niet op tijd klaar.

Klopt! Gelijk! Vandaag dus ook! We waren al krap aan, dus ik was met de auto rond 6 uur bij m'n mede dj, om gear in te laden. Wil ik vertrekken, alles ingeladen! Werken de Achterlampen van de aanhanger niet... Terwijl ik ze thuis nog 3 keer gecheckt had.

Half uur vertraging opgelopen. Pa van m'n kameraad heeft ons even heen gebracht met busje. Uiteindelijk waren we er om 7 uur. 8 uur begon het. Gelukkig waren we om 5 over 8 klaar met opbouwen.

Wil ik een nummer opzetten... wil ik hoofdtelefoon inpluggen, en bedacht ik opeens.. verdikke waar is die Jack Plug....... VERGETEN... potverdikkie... ik dikke stress... Want wat moet je als DJ zonder hoofdtelefoon. Gelukkig had school nog (altijd handig een muziek lokaal).

Maarjah de kantine was vol gevuld, rond 300 leerlingen! Iedereen danste, was vrolijk! Muziek was goed, weinig verzoekjes, en toch danst iedereen... Dat is echt fijn.

En ik had m'n hoofdtelefoon:p Na die tijd alles ff in 3 kwartiertjes afbouwen, weer naar huis en nu ga ik slapen! Weltrusten!

:::edit:::

Een tip! Voordat je gaat draaien is het handig als je een "CheckList" Maakt! Waar je aan kan vinken wat je hebt enzo. Zo kun je niks vergeten. Je kan in je geheugen ook wel een Checklist hebben.. maarjah.. ik vergeet nog wel eens wat.. dus heb me nu voorgenomen om ook met deze standaard te beginnen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 21-12-2007 @ 01:56:27 (28%)
Yorick    posted on 21-12-2007 10:27
Poster: Illusion
Een tip! Voordat je gaat draaien is het handig als je een "CheckList" Maakt! Waar je aan kan vinken wat je hebt enzo. Zo kun je niks vergeten. Je kan in je geheugen ook wel een Checklist hebben.. maarjah.. ik vergeet nog wel eens wat.. dus heb me nu voorgenomen om ook met deze standaard te beginnen.

Dit had ik ook vroeger, maar hoelanger je het doet hoe minder je er op ga letten ( was bij mij zo dan ).

Vanavond moet ik weer draaien, en moet nog een paar cd hoesjes maken.. ( voor de liefhebbers die willen weten voor welke cd's): party hit's 18, & polonaise vol. 4, & floorfillers 2007,,,, en ja heb ze netjes orgineel gekocht:D

wat handig is voor beginnende mensen die voor het eerst ergens gaan draaien, is om te vragen wat er beetje van ze verwacht word.. niet dat je op het laatste moment hoord dat ze juist veel van die muziek draaien.. en waardoor je 5 min voor tijd nog 3 cd's moet maken/kopen..
DJArvee    posted on 21-12-2007 16:50
Ik draai wat ik lekker vind op dat moment
Anders mislukt het :D

Geen voorbereiding?.. Cry
MoXeGy    posted on 21-12-2007 22:16
Zo doe ik het meestal ook, maar ik kijk van te vooren wel goed alle nummers na etcHappy, laughing
Renzis    posted on 21-12-2007 22:25
Heb eigenlijk alles standaard in mn platentas zitten wat ik nodig heb, knal als ik ga nog een zak krentenbollen, me HP en cd-map er in en GO.
Wat betreft muziek heb ik me meestal als het een voor mij niet de gebruikelijke stijl is btje georienteerd wat ik dat genre heb en zou willen draaien.
cptN    posted on 17-04-2008 14:43
Plaatjes inpakken + biertjes drinken Happy, laughing
justjustin    posted on 17-04-2008 14:46
Poster: cptN
Plaatjes inpakken + biertjes drinken Happy, laughing

I like your style Winking my eye...
DJADMIN    posted on 17-04-2008 14:56
Zorgen dat je de nacht daarvoor goed doorgeslapen hebt is altijd makkelijk, ik zorg zowiso dat ik als ik op vrijdag moet draaien ik donderdag zeker 9 uur slaap...

Tijdens de avond zelf, ik heb mn draaitas, deze controleer ik voordat ik wegga, even alles checken, en dan op tijd vertrekken. Als ik in de discotheek kom, alles op zn plaats zetten, nog rustig wat drinken, en beginnen met wat mixen...lekker ontspannen, maar voor mij werkt dat het best Winking my eye
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Flexii    posted on 17-04-2008 16:51
gewoon relaxen, alles dubbel controleren of je niks vergeten bent en dan gewoon gaanWinking my eye:P
Renzis    posted on 17-04-2008 16:56
Poster: MaD
Wat belangrijk is: Kom ruim op tijd, mocht het dan niet zo opschieten met verkeer etc. scheelt het een hoop stress als je wat ruimte hebt. EN je kunt er nooit te vroeg zijn, alleen te laatWinking my eye

IK herriner me GodsHouse dat ik na jouw ( MaD Winking my eye moest draaien, en ik 1 minuut te laat kwam:P

Maar idd er op tijd zijn is wel zo fijn, dan kan je de sfeer even proefen en je daar op instellen

171 Users online: 60 Guests (111 Unknown)
Pages generated today : 35.243
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.851.789