ik luister van te voren muziek met veel ritme erin, dan wen ik alvast aan de ritmes enzo, ik merk altijd dat het mixen en beatmatchen beter gaat als dat ik meteen begin te draaien zonder die voorbereiding
Als ik als achtergrond DJ draai, of als Drive-In is er eigenlijk geen voorbereiding aan. Gewoon in m'n koffers en mappen kijken wat er inzit. Is het jong publiek dan iets meer top40. Zijn het wat ouderen dan zit er vaak veel oude rock bij.
Gewone sets nog vrij weinig gehad, zit er wel aan te komen binnenkort. Weet eigenlijk niet, denk gewoon nummers die ik erg vet vind uitzoeken en van te voren een beetje orienteren op de mixpunten en dat een beetje oefenen.
Volgorde is niet zo heel erg moeilijk als je de platen kent, ietwat rustiger beginnen en wat steviger eindigen is vaak de bedoeling
Poster: cross-over
anderhalf uur nodig voor opbouwen enz...
is dat niet erg lang?
kheb wel een afspeellijstje ik...alsk zeker weet hoelang ik moet draaien toch
Poster: DonBasco
Voor een drive-in is 1,5 uur niet zo gek lang hoor.
Er hoeft maar iets tegen te zitten en je bent niet op tijd klaar.
Poster: Illusion
Een tip! Voordat je gaat draaien is het handig als je een "CheckList" Maakt! Waar je aan kan vinken wat je hebt enzo. Zo kun je niks vergeten. Je kan in je geheugen ook wel een Checklist hebben.. maarjah.. ik vergeet nog wel eens wat.. dus heb me nu voorgenomen om ook met deze standaard te beginnen.
Poster: cptN
Plaatjes inpakken + biertjes drinken
Poster: MaD
Wat belangrijk is: Kom ruim op tijd, mocht het dan niet zo opschieten met verkeer etc. scheelt het een hoop stress als je wat ruimte hebt. EN je kunt er nooit te vroeg zijn, alleen te laat