Poster: carton
Het belangrijkske na het goed kunnen mixen is voor mij je eigen platenkennis.
Wanneer je de dag zelf nog wat nieuwe nummertjes gaat kopen op mp3shop lijkt het mij onmogelijk dat je deze al perfect onder de knie hebt.
Poster: Denvo
Neemt er ooit iemand reserve spul mee ? bijv.: extra cd spelers, kabels of mixer
Man, had gisteren een d.i.s., ff alles inpakken enzo. En ik dacht nog bij mezelf: Nu moet ik dat verloopstukje van mijn hp niet vergeten. 3x gecontroleerd, kom ik er aan, ben ik hem vergeten . Hoe ik hem ben vergeten is mij nog steeds een raadsel, maar hij lag op precies dezelfde plek als waar ik mijn hp had neergelegd.
Gelukkig had iemand die daar was nog wel een plugje.
Poster: WinstonIk zelf breng geen reserve spullen mee, behalve een headphone. Mijn eigen headphone leen ik niet uit. De reserve is meer voor de uitleen, niet zozeer als vervanging voor mijn headphone.
maar oefenen vindt ik noodzakelijk,
Inderdaad, ben ik helemaal met je eens. Voorbereide sets ben ik helemaal geen voorstander van. Je platen moet je live bedenken, en op het podium gewoon vooruit denken, welke plaatje gaat draaien. Evenementen zoals Sensation, zijn meestal de tracklists al beetje bekend (niet bij publiek)
quote: |
Poster: Lead .... Overgangen verzin ik ter plekke, meestal zoek ik wel de 1e en 2e track uit waar ik het liefst mee zou beginnen. Aangekomen op de plaats van draaien schat ik in of ik ook echt met die tracks begin of dat het niet past in de muziek die voor me gedraaid wordt. zonodig pak ik andere tracks om mee te beginnen. De rest van de tijd draai ik uit de vrije hand... je moet toch constant het publiek in de gaten houden... |
Poster: Lead
Platenkennis is een must : ken de tracks die je bij je hebt.
Uitgerust zijn is mooi meegenomen, maar Red Bull helpt je de nacht door.
Overgangen verzin ik ter plekke, meestal zoek ik wel de 1e en 2e track uit waar ik het liefst mee zou beginnen. Aangekomen op de plaats van draaien schat ik in of ik ook echt met die tracks begin of dat het niet past in de muziek die voor me gedraaid wordt. zonodig pak ik andere tracks om mee te beginnen. De rest van de tijd draai ik uit de vrije hand... je moet toch constant het publiek in de gaten houden...
Poster: cross-over
Dus als je voor de eerste keer voor publiek gaat draaien zorg dat je een aantal mix overgangen kent en zeker goed geoefend hebt. Niets is zo erg als een vast gelopen mix avontuur met een stilstaande dansvloer