Draai avondje voorbereiden (2/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Denvo    posted on 27-06-2007 17:20
Ik ben wel benieuwd naar hoe je een avond draaien voorbereiden, ga je bijvoorbeeld liggen slapen en verzin je ter plekke wel leuke overgangen of bedenk je van te voren al wat je precies gaat draaien..?

Ik zelf draai nog niet op feesten ofzoiets dus kan mijn ervaring niet geven

What do you think about Draai avondje voorbereiden ??

Vote :   

Denvo    posted on 27-06-2007 19:10
Wheheh 'Het Pisnummer' je zal het maar gemaakt hebben :P Whahahha
Een goede muziek keus is belangrijker dan de mix kwaliteit?
Alert : Edit je post, ipv. te replyen op jezelf.
Mod edit by Jorrit on 28-06-2007 10:03 (95%)
Ferrox    posted on 27-06-2007 19:18
Poster: Denvo

vind ik wel. En zo vaak draai ik paradise by the huppeldpup ook niet. Je hebt ook nog radar love, die is ook +/- 6 minuten. En die doet het ook goed!
OneSixty    posted on 27-06-2007 19:18
dus vanaf nu allemaal lange pis-tracks gaan produceren
Sandr    posted on 27-06-2007 19:19
Ik mix bijna nooit thuis. Alleen om een setje op te nemen om dat vervolgens hier te posten of als ik nieuwe gear heb die uitgeprobeerd moet worden.

Thuis mixen gaat bij mij ook een stuk minder, ik denk dat ik de kick van het publiek moet hebben om net dat extra te kunnen geven. Ik heb nu het geluk dat ik veel moet draaien en genoeg bezig ben. Om eerlijk te zijn heb ik thuis ook nooit zin om te mixen.

Thuis zit ik altijd op resource en ben ik opzoek naar nieuwe muziek. Dat is het zowel een beetje.

Play that funky music white boy....
D-wan    posted on 27-06-2007 19:20

Het is beiden belangrijk.

Misschien een domme vergelijking, maar wat is belangrijker, de snelheid of trekkracht van een auto ?

Het publiek zal je (meestal) op beiden beoordelen. 
Denvo    posted on 27-06-2007 19:28
Ok dat is duidelijk Happy, laughing

Luxx    posted on 27-06-2007 19:34
Poster: Sandr
Ik mix bijna nooit thuis. Alleen om een setje op te nemen om dat vervolgens hier te posten of als ik nieuwe gear heb die uitgeprobeerd moet worden.

Thuis mixen gaat bij mij ook een stuk minder, ik denk dat ik de kick van het publiek moet hebben om net dat extra te kunnen geven. Ik heb nu het geluk dat ik veel moet draaien en genoeg bezig ben. Om eerlijk te zijn heb ik thuis ook nooit zin om te mixen.

Thuis zit ik altijd op resource en ben ik opzoek naar nieuwe muziek. Dat is het zowel een beetje.

ik heb last van axact hetzelfde. ik heb die druk en kick nodig van publiek en mensen die meeluisteren om te presteren!
www.mothermusic.nl
Sandr    posted on 27-06-2007 19:36
Poster: D-wan

Het is beiden belangrijk.

Misschien een domme vergelijking, maar wat is belangrijker, de snelheid of trekkracht van een auto ?

Het publiek zal je (meestal) op beiden beoordelen.

Oneens,

Ik denk dat het publiek je meestal op platenkeuze zal beoordelen. Dan heb je altijd nog een groepje die je op beide zal beoordelen. Geen enkele Dj wordt op alleen mixtechniek beoordeeld.

Platenkeuze is het belangrijkst, mixen moet je ook kunnen.
Wanneer beide goed zijn kan je een heel eind komen. 

Play that funky music white boy....
Luxx    posted on 27-06-2007 19:50
vaak merken mensen niet eens dat je het verneukt.....white people :P
www.mothermusic.nl
Denvo    posted on 27-06-2007 20:01
Mensen die komen om te feesten houden zich er niet zo mee bezig hoe jij staat te draaien, als je maar geluid maakt
OneSixty    posted on 27-06-2007 20:11
idd, de meeste mensen maken zich niet druk ofdat je de nummers inmixt ofdat je ze gewoon na elkaar afspeelt. ik denk zelfs dat ze het verschil niet horen Winking my eye
greup    posted on 27-06-2007 20:15
Als de platen niet lekker aan elkaar vast lopen stoor ik me daar vreselijk aan! Natuurlijk is platenkeuze het belangrijkst. Maar als ik na elk nummer ff moet wachten voor ik verder kan dansen ben je als dj slecht bezig. 
baath    posted on 27-06-2007 20:28
Poster: greup
Als de platen niet lekker aan elkaar vast lopen stoor ik me daar vreselijk aan! Natuurlijk is platenkeuze het belangrijkst. Maar als ik na elk nummer ff moet wachten voor ik verder kan dansen ben je als dj slecht bezig.

tja jij stoort je er aan,
maar denk dat 95% van de mensen in een tent hier totaal niet op letten.
maar gewoon aleen komen om flink te feesten.

het lijkt mij echt wel dat platen keuze het belangrijkste is,
hier in de buurt zit ook discotheek, dj kan echt perfect mixen
helaas is aleen ze platen keuze echt erg,

ik hinder me daar persoonlijk meer aan dan iemand die wel de goede plaatjes draaid maar gewoon iets minder kan mixen
PatrickBeuken    posted on 27-06-2007 20:33
Ik oefen nooit thuis met draaien, wel update ik even mijn cd-collectie en bedenk ik me met wat voor stijlen en nummers ik de avond een beetje wil gaan invullen.
neutje    posted on 27-06-2007 20:48
muziek updaten.
de bus van me pa leeghalen en al mijn gear erin (drive in show)
ff eten,
en dan naar locatie en opbouwen.
en Knallen maar
Basrose    posted on 27-06-2007 21:00
Poster: dj_lightzone
idd, de meeste mensen maken zich niet druk ofdat je de nummers inmixt ofdat je ze gewoon na elkaar afspeelt. ik denk zelfs dat ze het verschil niet horen Winking my eye

Hier ben ik het toch niet mee eens... Weet je hoeveel wannabe djs er zijn? Nou echt Superveel en die luisteren echt wel of je goed kan mixen of niet. Verder heb je idd een groep die het niet horen/uitmaken. En je hebt nog een groot deel dat muziekliefhebber is en zich daar wel druk om maakt. Ik vind zoizo dat als in een discotheek staat gewoon rete goed moet kunnen beatmixen das het eerste. Daarnaast kan je nog veel effecten enzo doen maar daar gaat het nu ff niet over :P
Hansje    posted on 27-06-2007 21:01
Een draaizaterdag uit het dj leven van Hansje:

-'s ochtends: Lang uitslapen (tot een uurtje of 11/12) en daarna uitgebreid in bad.
-'s middags: Nieuwe tracks luisteren eventueel nog wat nieuw spul zoeken bij de bekende mp3 shops.
-'s avonds: Pizzaatje, shoarma of zoiets dergelijks eten, ff bakje koffie doen in de stamkroeg
-'s nachts: Plaatjes draaien
-'s ochtends: naar huis, ff nog wat snacken, douchen en dan pitten.

Denvo    posted on 27-06-2007 21:10
Poster: Hansje
Een draaizaterdag uit het dj leven van Hansje:

-'s ochtends: Lang uitslapen (tot een uurtje of 11/12) en daarna uitgebreid in bad.
-'s middags: Nieuwe tracks luisteren eventueel nog wat nieuw spul zoeken bij de bekende mp3 shops.
-'s avonds: Pizzaatje, shoarma of zoiets dergelijks eten, ff bakje koffie doen in de stamkroeg
-'s nachts: Plaatjes draaien
-'s ochtends: naar huis, ff nog wat snacken, douchen en dan pitten.

gaat bij iedereen ongeveer zo denk ik
djmamo    posted on 27-06-2007 21:52
gaat bij iedereen ongeveer zo denk ik

nee ligt voornamelijk ook aan de ervaring, en denk ook dat de jongens/meisjes met meer ervaring het met me eens zullen zijn dat het toch niet echt een zaterdag middag is dat je aan voorbereiding doet.

hoe mijn voorbereiding eruit ziet:

maandag: bij komen van het weekend, en alvast wat op internet nieuwe nummers zoeken.

dinsdag: een beetje de lijsten inde gaten houden om te zien wat andere dj's in hun top 10 hebben staan en eventueel nieuwe nummers zoeken.

woensdag: nog meer muziek zoeken, en woensdag is dat voornamelijk apreski andere dagen meer house en trance en hardstyle.

donderdag: alvast wat cd'tjes bakken (legaal) en eventueel wat mixen kijken welke nummers een beetje op elkaar aansluiten.

vrijdag: overige nummers op cd plakken, en s'avonds gaan draaien.
op vrijdag kijk ik ook meestal wat de nieuwe platen doen.
mochten er platen zijn die dan net ff minder klinken die gaan eruit en de platen die het wel goed doen die gaan in de "nieuwe" map.

Zaterdag: als het kan uitslapen

s'middags naar berk music in eindhoven, om daar nieuwe singels te kopen.
naar huis en ff kijken wat het presies is en ff mixen om te kijken wat er kan (overgangen enz.)

s'avonds ff slapen om dan daarna optijd in de zaak te staan waar ik die avond dan moet draaien.

zondag: uitslapen

en als ik zondag moet draaien dan s'avonds ff draaien en snel slapen deze dag niet veel bijzonders.

en dan is het weer maandag.

en zenuwen enz. heb ik niet echt last van zeker niet op plaatsen waar ik vaker draai of heb gedraaid, wil nog wel eens voorkomen dat ik op een nieuwe plaats eerst ff moet kijken welke richting ik op moet en dan kan ik wel enigzins ff zenuwachtig/gestresd raken, maar komt niet snel voor
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 27-06-2007 @ 21:55:15 (20%)
PatrickBeuken    posted on 27-06-2007 21:53
Is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van de stijl muziek die je draait.
Jorrit    posted on 27-06-2007 22:02
kijken welke nummers een beetje op elkaar aansluiten.

Dat is er een die bij veel anderen opvallend genoeg ontbreekt. Ik zorg bij nieuwe tracks altijd dat ik ze een beetje leer kennen door ze een paar keer thuis te draaien, in verschillende combinaties.

Verder is het eten voor een draaiavond bij mij eigenlijk altijd pizza of patat.

Bij grote/belangrijke klussen, moet ik altijd even dit filmpje kijken om in de stemming te komen...  ben ik de enige met zo'n idioot ritueel?

Als ik eenmaal thuis ben drink of eet ik vaak nog wat, en dan val ik bewusteloos neer.

En ander vreemde gewoonte van mij is, is dat ik de dag na een klus altijd even 'uit' moet draaien.
djmamo    posted on 27-06-2007 22:09
uit draaien moet ik ook wel eens, en dat is dan vaak op zondag, dan moet ik ff een paar platen mixen.

maar dat is ook niet altijd.

www.moonentertainment.nl
carton    posted on 27-06-2007 22:28
Het belangrijkske na het goed kunnen mixen is voor mij je eigen platenkennis.
Wanneer je de dag zelf nog wat nieuwe nummertjes gaat kopen op mp3shop lijkt het mij onmogelijk dat je deze al perfect onder de knie hebt.
djjw    posted on 27-06-2007 22:31
Ik ben net als mamo elke avond bezig met muziek zoeken,
lijsten doorlopen, en vooral luisteren..
Ik draai redelijk allround dus die tijd heb je ook wel nodig.
Verder heb ik geen gekke gewoontes, behalve dat ik bijna
altijd moet haasten..

Verder pak ik op een avond dat ik moet draaien mn spullen
en dan begin ik gewoon..

Uitdraaien doe ik ook wel.. als je het zo wil noemen..
Mijn djbooth staat in mn woonkamer dus als ik er langs loop
en zin heb om een plaatje tedraaien doe ik dat..

Edit

Het belangrijkske na het goed kunnen mixen is voor mij je eigen platenkennis.
Wanneer je de dag zelf nog wat nieuwe nummertjes gaat kopen op mp3shop lijkt het mij onmogelijk dat je deze al perfect onder de knie hebt.

Idd daar heb ik dus nog wel eens last van ...
Vaak heb ik dat met nieuwe house/electro/minimal cd's
User edit by djjw on 27-06-2007 @ 22:34:13 (72%)
Hansje    posted on 27-06-2007 22:35
Poster: djmamo
nee ligt voornamelijk ook aan de ervaring, en denk ook dat de jongens/meisjes met meer ervaring het met me eens zullen zijn dat het toch niet echt een zaterdag middag is dat je aan voorbereiding doet.

Zaterdagmiddag is ook niet de enige keer dat ik aan voorbereiding doe.
Ben in princiepe al de hele week bezig met zoeken naar tracks en zaterdag check ik ze nog ff en eventueel kijk ik zaterdag 's middags nog ff of er nog wat leuke tracks te vinden zijn.

Mijn voorbeeld gaf alleen aan wat ik zaterdags voor het draaien nog doe.
User edit by Hansje on 27-06-2007 @ 22:38:01 (15%)

211 Users online: 79 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 35.952
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.852.498