Burning.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

HouseArrest    posted on 27-06-2007 15:12
Nou, een échte pro-audio vraag vind ik het nou ook weer niet, maar hij neigt het meest naar deze richting.

Ik heb namelijk een probleem. De laatste tijd als ik mijn cd'tjes brand (dit doe ik met Nero) krijg slaat mijn cd vaak bij ieder nummer in de eerste halve minuut over. Dit is dan maar een fractie van een seconde af en toe maar ik erger me er dood aan.

Ik heb een LG Dvd brander, gebruik Nero als brandprogramma en ik gebruik de blauwe TDK schijfjes.

De snelheid waarop ik overigens brand maakt niet uit, heb blijft erin zitten (of het nou met 4x speed is of 48x)

Ik heb het ook nog niet zo heel lang, eerst had ik er geen last van.

Iemand die weet hoe het komt?

Bedankt alvastHappy, laughing

What do you think about Burning. ??

Vote :   

NielsR    posted on 27-06-2007 15:15
Probeer itunes echt het gemmakelijkste programmaom muziek te beheren en te branden.

en men zegt ook altijd dat de snelheid waarop je brand ook een verschil maakt voor kwaliteit maar dat maakt helemaal niks uit. dus daar ligt het niet aan
Winston    posted on 27-06-2007 15:34
Heb je geprobeert bij 8x? Het mag niet te snel en niet te langzaam nl. En hoe klinkt het verder in de cd. Ik gebruik ook Nero en toen ik nog te snel brande haperde hij aan het eind en op een bepaald moment komt de cd totaal vast te zitten.

Anders zit niks anders op dan een toontje als eerste track te zetten.
Tic Toc
HouseArrest    posted on 27-06-2007 15:42
Bedankt voor de reacties.

Winston, ik ga eens 8 speed proberen, meen dat ik dat al gedaan heb maar ik doe het alsnog even.

Edit: En het gaat trouwens om cdj-100'tjes en cdj-1000'tjes die zelfs haperen dus dat vind ik best raar.
User edit by HouseArrest on 27-06-2007 @ 15:43:33 (100%)
HouseArrest    posted on 27-06-2007 15:50
bij 8x same story Unhappy
NielsR    posted on 27-06-2007 15:53
de snelheid maakt niks uit , dat is gewoon een urban legend dat snelheid iets aan de kwaliteit van de cd doet, en aan de snelheid kan het ook normaal niet liggen dat het fout gaat
HouseArrest    posted on 27-06-2007 16:02
Maar wat zou het dan kunnen zijn? Heb niet het idee dat er even tussendoor iemand mijn brander is komen saborteren. En volgens mij is er ook niks ruigs met mijn pc gebeurt ofzo..
voyager    posted on 27-06-2007 16:39
bij audo-cd's kunnen cd's(ik zeg niet dat het gebeurt) verkeerd worden gebrand als ze hoog worden gefikt dit kan gebeuren, ( ik weet niet precies wat er gebeurd)maar het zou te maken hebben dat de laser dan niet alle putjes op de cd zelf niet snel/volledig kan branden, omdat jij dan hebt opgegeven dat jij hem wilt branden op een bepaalde snelheid
HouseArrest    posted on 27-06-2007 16:50
Dus is het dat deze rol met cd's niet goed zou zijn?
Want het zou best kunnen dat het pas vanaf deze cd's is. Ik gebruik altijd al TDK en nog nooit problemen mee gehad.
Heb rollen van 50 stuks steeds en zit nu op de helft van deze ongeveer dus dat is ongeveer wel 20/25 cd's.

Winston    posted on 27-06-2007 17:09
Probeer dan ff een ander merk.
Tic Toc
ccc    posted on 27-06-2007 17:39
Poster: Winston
Probeer dan ff een ander merk.

En als dat niet werkt zou ik een andere brander proberen. Ik weet niet hoelang je je brander hebt, maar na 3 jaar heb ik altijd toch het idee dat ze achteruit gaan.

Voor 40 euro heb je al een nieuwe.
Lead    posted on 28-06-2007 01:07
Poster: fettibamba
de snelheid maakt niks uit...

Dat maakt WEL uit. Je brand CD's het liefste tussen de 8x en 16x.

Poster: ccc
...zou ik een andere brander proberen.....

Dat was ook het eerste waar ik aan zat te denken. Doen de CD's die overslaan het wel goed in de autoradio of een normale Cd speler thuis ?
Let the BASS be louder
dutchman    posted on 28-06-2007 09:53
Ik heb serieus precies het zelfde probleem gehad...en het lag niet aan mun brander of aan mun pc...het was Nero..ik heb nu Easy CD Creator...nu gaat alles helemaal perfect en hapering of wat...maar je moet natuurlijk ook niet te snel branden. Mijn brander een een optimal functie..dan brand hij op de optimale snelheid dus als je pc het even niet trekt brand hij langzamer.
HouseArrest    posted on 28-06-2007 11:20
De CD's doen het ook niet goed in de autoradio of in de Cd speler thuis.

Ik ga het vandaag eerst nog even met andere cd's proberen en als dat niet lukt misschien een ander programma proberen zoals je zei (dutchman).

En als laatste oplossing zal toch de brander vervangen zijn.

Bedankt voor de reacties jongens!
rickdekoning    posted on 08-11-2007 16:14
Ik heb op het moment precies hetzelfde probleem, kon je het oplossen door een andere progamma te gebruiken? Zo ja, welke dan?

Iemand moet hiertoch wel een oplossing voor weten ?
User edit by rickdekoning on 08-11-2007 @ 16:33:58 (42%)
Cyspoz    posted on 08-11-2007 16:50
Wat zijn de specificaties van je PC, het kan namelijk zijn dat er een performance probleem is met je PC waardoor je problemen hebt met het branden van de CD's. Tevens, welke versie van Nero gebruik je en onder welke Windows.
Het is namelijk aan te raden om van Nero de laatste versie te gebruiken die voor je beschikbaar is en tevens de Firmware van je Brander te updaten naar de laatste versie. Dan weet je zeker dat de optimale brandstrategiën worden gebruikt voor het branden van je CD's. Dan lopen we tevens niet het risico dat we hier reeds opgeloste problemen aan het zoeken en oplossen zijn.
Kevinova    posted on 08-11-2007 18:07
Ik heb dit ook gehad, nu gebruik ik geen Nero meer maar Ashampoo en brand op Verbatim cd's met 8x. Geen haperingen etc meer bij mij op de cd dus Happy, laughing

Het kan zijn dat TDK hun productielijn steeds verandert naar een andere fabriek waardoor de cd's de ene keer beter zijn dan de ander. Ik heb van www.aboutdj.nl de tip vernomen om met verbatim te werken. Succes Winking my eye
Steev    posted on 08-11-2007 18:58

Ik brand mijn cd's altijd met real player op 16x. Werkt perfect Happy, laughing Ik heb ook met nero gebrand evenals met windows media player, alleen had ik altijd problemen met het overcopieren van de tag3 info. Gelukkig werkt real player wel goed daarmee. Misschien een tip, ondanks dat hij op 16x brandt gaat het echt snel ! Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.505 days.
 Post CommentThat would be 216.8 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

263 Users online: 137 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 28.778
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.922.323