duo of solo draaien (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

stevew    posted on 27-06-2007 13:18
Hey iedereen,
Ik vroeg me is af of er hier dj's zijn die liever alleen draaien of liever samen met een collega (een vriend of zo). Ik vraag regelmatig is een vriend mee dat er ook wat van kan omdat ik het dan zo gezellig vind achter de booth met 2. wat is jullie mening hierover?

Greets,
Dj:Steve

What do you think about duo of solo draaien ??

Vote :   

RenéKuppens    posted on 27-06-2007 13:33
DUO zo hoor je zelf ook eens iest wat je niet zelf doetWinking my eye

maar vind alleen ook fijn omdat je dan lekker kan bedenken wat je kunt doen
Luxx    posted on 27-06-2007 13:40
bij drive-in is het wel handig met duo. maar in clubs gewoon is het beter om in je eentje te gaan. maar ik neem soms wel een vriend van mij mee Winking my eye gewoon gezellig

www.mothermusic.nl
Hansje    posted on 27-06-2007 14:10
Poster: Luxx
bij drive-in is het wel handig met duo. maar in clubs gewoon is het beter om in je eentje te gaan. maar ik neem soms wel een vriend van mij mee Winking my eye gewoon gezellig

Hmm in een club back2back draaien is ook wel lachen hoor.
En gezellig Happy, laughing
Sandr    posted on 27-06-2007 14:17
Het heeft allebei wel iets.
Als je alleen draait kan je helemaal je eigen ding doen en wanneer de avond een succes is kan je dit volledig aanjezelf toedichten.

Samen met een goede bekende is gezelliger en je haalt het beste in elkaar boven (naar mijn mening).

Ik heb (toen ik nog in een feestcafeetje draaide) wel eens "battles" gedaan met mijn baas. Om en om een nummer. Steeds elkaar proberen te overtreffen en zodra het publiek het doorkreeg werd het helemaal een succes.
Play that funky music white boy....
dj-nick    posted on 27-06-2007 14:45
b2b draaien gewoon de lauwste
Winston    posted on 27-06-2007 14:55
Solo voor mij. Zeker bij korte sets. Als ik een avond moet vullen van zes uren of langer dan wel graag iemand erbij. Kan ik ook rusten of een plasje doen.
Tic Toc
djjw    posted on 27-06-2007 15:00
Met zn 2e is gezelliger, maar alleen draaien vind ik fijner..
Het is natuurlijk leuk om met een goede vriend dj tedraaien,
dat ga ik zondag ook weer doen..
(van 20.00 tot 2.00, dus maandag wordt een klote dag)
Gery    posted on 27-06-2007 15:56
jan en nee, als je niet goed op elkaar bent ingespeeld zou ik zeggen liever niet, aangezien jij en je maat dan een set opbouwen en al vooruit denken aan combinaties terwijl het plots wel eens anders kan lopen.

als je echter elkaar zo wat kent op gebied van draaien is er geen probleem want dan kan je inbouwen wat de ander ongeveer zal draaien Happy, laughing
DJ - Producer
Bastian    posted on 27-06-2007 17:07
Ik doe het af en toe wel eens met the-melody, werkt wel lekkerHappy, laughing
Maar soms is op jezelf ook wel fijner, het ligt er maar net aan hoe je wilt gaan draaienWinking my eye
neutje    posted on 27-06-2007 20:35
ik vind duo meestal wel lekker want dan kan ik af en toe ff bijkomen enzo.
en het is gezelliger
Bastian    posted on 27-06-2007 21:07
ja daar zit wel wat in, met z'n 2'en gaan de overgangen (bij een goede duo combinatie) toch wel beter
djmamo    posted on 27-06-2007 21:58
als je lang moet draaien dit is het wel ooit fijn als iemand anders ff een uurtje draaid.

dan kan je ook ff denken wat je nog meer kan doen enz
www.moonentertainment.nl
DonBasco    posted on 28-06-2007 13:37
Het hangt er inderdaad heel erg vanaf met wie je samen draait.
Met mijn vaste dj-maatje is het hardstikke gezellig en wij vullen elkaar perfect aan. Het is soms gewoon bijna eng als we weer dezelfde plaat als volgende willen gaan draaien. En als het een nr is wat ik zelf niet had verwacht is het ook bijna altijd een top-plaat die me verrast en die werkt.

Afgelopen weekend heb ik echter met een andere vriend gedraait die een heel ander idee had over de te draaien muziek. Dat is nog steeds wel gezellig maar hij draaide steeds nrs die ik nooit op dat moment zou draaien. Ik was voor mijn gevoel vooral bezig met het zoeken naar nrs om de stijl weer wat meer naar mijn eigen stijl om te buigen. Ik heb het verder maar een beetje laten gaan omdat ik zelf toch heel vaak draai (en hij zelden) maar ik had de avond in mijn eentje heel anders opgebouwd.
Luxx    posted on 28-06-2007 13:55
Poster: Bastian
Ik doe het af en toe wel eens met the-melody, werkt wel lekkerHappy, laughing
Maar soms is op jezelf ook wel fijner, het ligt er maar net aan hoe je wilt gaan draaienWinking my eye

het gaat hier volgens mij om draaien bij echte clubs en volgens mij deden jullie dat toch nog niet?:P
www.mothermusic.nl
Sandr    posted on 28-06-2007 14:02
Poster: stevew
Hey iedereen,
Ik vroeg me is af of er hier dj's zijn die liever alleen draaien of liever samen met een collega (een vriend of zo). Ik vraag regelmatig is een vriend mee dat er ook wat van kan omdat ik het dan zo gezellig vind achter de booth met 2. wat is jullie mening hierover?

Greets,
Dj:Steve

Volgens mij staat er in de beginpost nergens dat het perse in een echt club moet zijn....

Ik snap dan de "denigrerende" ondertoon ook niet helemaal.
Play that funky music white boy....
Bastian    posted on 28-06-2007 16:03
Poster: Luxx

het gaat hier volgens mij om draaien bij echte clubs en volgens mij deden jullie dat toch nog niet?:P

Ow niet op gelet haha:P
Nee klopt maar eerst even zelf een naam opbouwen, dan misschien zo'n project startenHappy, laughing
Luxx    posted on 28-06-2007 17:25
Poster: Sandr

Volgens mij staat er in de beginpost nergens dat het perse in een echt club moet zijn....

Ik snap dan de "denigrerende" ondertoon ook niet helemaal.

hij vraagt of je wel eens je vriend MEE neemt om te gaan draaien. dus neem ik aan als je betaald moet gaan draaien. draaien thuis is nogal wiedes dat je wel eens met iemand anders doet. was niet denigrerend bedoeld maar doelde er gewoon op dat het in het club bedoeld was...
www.mothermusic.nl
sjefkuh    posted on 29-06-2007 19:47
Het enige wat stevew in zijn beginpost zegt is dat HIJ wel eens iemand meeneemt om te draaien.Zijn vraag was of er djs zijn die wel eens samen draaien (of hij thuis of in een club bedoelt staat er niet bij). Ik draai thuis wel eens samen met Dj-RK.
Vibemaster-D    posted on 29-06-2007 22:39
immer solo
KULICIOUS    posted on 30-06-2007 03:03
b2b met iemand die je goed opvult en waar je t goed mee kan vinden, is na mijn idee nog altijd leuker als in je 1tje.
ik vind het een uitdaging om op totaal onbekende tracks voor mij, van een ander op in te spelen.
en met het publiek spelen & opfokken zorgt altijd voor mooie resultaat.
en met 2 kan je mekaar corrigeren, tenslote zijn 2 paar oren btr als 1, maar dat licht er ook aan met wie je b2b draait.
soms denk je van was ik maar nooit met jouw de dj booth ingedoken

RuudV    posted on 30-06-2007 10:26
Ik kies toch voor solo, de reden is dat als je duo draait je steeds verschillende ideen en meningen hebt over het draaien van dat soort nummers. en je loopt elkaar steeds in de weg, vind ik...ik vind het persoonlijk niet fijn draaien.

Het is wel leuk als je een gewone vriend (geen dj) mee neemt voor gezelligheid achter je booth, maar niet om te draaien Winking my eye
Timmerink    posted on 30-06-2007 10:35
Duo en solo, maakt mij weinig uit. Heb een tijdje met een vaste maat gedraait toen we met de drive-in show op pad gingen. Is niet verkeerd, kan je rustig genieten van de muziek, biertje en gekke mensen zonder dat je op de muziek die je draait moet letten.

Als k solo draai heb ik (mits het een gekkehuis is geweest) altijd het gevoel dat het echt door mij komt en niet door mijn partner. Nadeel is wel dat je in je eentje vaak lang staat en weinig tijd heb om andere dingen te doen.. Maja, daar krijg je dan ook wel voor betaald..
Vibemaster-D    posted on 30-06-2007 10:52
ik draai de muziek vaak alleen maar de LJ staat ook vaak naast mij en daar heb ik wel een vast iemand voor die heel soms dan wel is wat plaatjes draait. maar over het algemeen wel alleen.

en net als RuudV zegt iemand voor de gezelligheid
Luxx    posted on 30-06-2007 11:17
ik heb liever gewoon iemand mee voor de gezelligheid of die gewoon toevallig langskomt en bij me komt staan. ik wil gewoon money vangen en als het 50/50 gaat vind ik het te weinig worden :P
www.mothermusic.nl
Vibemaster-D    posted on 30-06-2007 12:35
@ luxx vind ik ook. ik bedoel het is wel mijn gear dan en je moet dat 50/50 is niet eerlijk bovendien ben JIJ gevraagd voor dat feest. ik heb wel m'n vaste roadie die ik 15 euro per keer geef om een uurtje op te bouwen en een uurtje aftebreken

dus 7,5 euro/uur is niet slecht voor een roadie toch?

175 Users online: 21 Guests (154 Unknown)
Pages generated today : 51.539
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.788.054