cdj1000mk3 SD --> cd1000mk2 MMC
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RAS    posted on 27-06-2007 00:06
Hallo, ik heb hier op mijn studentenkamertje 1x cdj-1000 mk3 staan en nu ga ik binnenkort draaien op een feestje waar 3x cdj-1000 mk2 staan, leuk natuurlijk maar ik wil het mezelf ook zo comfortabel mogelijk maken.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om het sd kaartje, waar ik inmiddels veel cue-points en loops op heb staan, te gebruiken in de mk2.
(ik vermoed van niet, op basis van wat ik nu gelezen heb)

Als het niet kan, is er dan wellicht een manier om de informatie van het sd geheugenkaartje naar een mmc kaartje te krijgen, zodanig dat de cdj1000mk2 er mee overweg kan?

graag wat nuttige reacties van experts op dit gebied Happy, laughing

What do you think about cdj1000mk3 SD --> cd1000mk2 MMC ??

Vote :   

Lead    posted on 27-06-2007 01:17
Je kunt je MMC kaartjes van de CDJ-1000MK3 wel in de CDJ-1000MK2 krijgen, maar deze worden inderdaad NIET gelezen (behalve als je ze erin formateerd). De kaartjes van de CDJ-1000 en de MK2 zijn wel uitwisselbaar.

Door toevoeging van nieuwe features (Hot Loops extra en MP3 data) werd het allemaal teveel voor MMC kaartjes (die overigens steeds lastiger te vinden zijn) en moest er wel overgestapt worden naar een ander medium. Tevens is overgestapt van raw-data output naar een file system.

Voor de CDJ-1000/MK2 is MMC Merger software beschikbaar (en gratis te testen waarbij je alleen wat features mist). Dit werkt echt te gek, ik gebruik het zelf al jaren en hij synchroniseerd echt op Cue punten. Voor MK1/MK2 bezitters zeker die paar tientjes waard ! Deze MMC Merger werkt echter NIET voor de SD kaarten van de MK3's.

Er is een test software in omloop waarmee je kaartjes van de MK3's kunt synchroniseren. Deze software werkt per disc, dus (nog) minder accuraat dan die van die test versie.

Software om kaartjes om te zetten of te converteren bestaat bij mijn weten helaas nog niet.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 27-06-2007 01:18 (8%)
RAS    posted on 27-06-2007 01:31
Bedankt voor je antwoord. Ik was al op de hoogte van de merger, maar ben tot nu toe nog niet in aanraking gekomen met mk1/mk2's. Nog niet nodig gehad dus.

De test software waar je het over hebt voor MK3's, heb je het dan over het samenvoegen van cue-points van meerdere kaartjes? want gewoon een SD-kaartje kopiëren is voor de mk3 erg makkelijk. Gewoon even in je computer de map 'PIONEER' op je bureaublad zetten, ander kaartje erin, en de map op het andere kaartje zetten. Ik heb nog niet getest of je zo cue-points van meerdere kaartjes kunt samenvoegen omdat ik maar 1 cdj1000 heb, maar lijkt me wel waarschijnlijk dat je daar geen extra software voor nodig hebt.

Mocht er nog iemand zijn die de oplossing weet voor mijn probleem in het eerste bericht: graag een reactie!

Lead    posted on 27-06-2007 02:53
De kaartjes kun je wel met de computer copieeren, maar niet samenvoegen. De files worden genummerd opgeslagen op ieder kaartje, je hebt alle nummers dus dubbel. De test software hernummerd 1 van de mappen zodat alles bij elkaar komt te staan.
Let the BASS be louder
Vibemaster-D    posted on 27-06-2007 10:41
@ Lead??

kan je niet gewoon je SD er in stoppen. die openen CTRL + A dan kopieeren. een map op hardeschijf maken. daar alles in plakken en dat weer terug kopieeren naar een MMC?
tairip    posted on 27-06-2007 12:58
Poster: Vibemaster-D
@ Lead??

kan je niet gewoon je SD er in stoppen. die openen CTRL + A dan kopieeren. een map op hardeschijf maken. daar alles in plakken en dat weer terug kopieeren naar een MMC?

Op DJR is de MMC merger te gebruiken
Lead    posted on 28-06-2007 01:10
Nee, dit kan niet.

Zoals ik al zei: de MK3 gebruikt een file systeem, terwijl de mk2 en mk1 gewoon rauwe data op het kaartje zet... Dit zijn dus gewoon een rij bitjes achter elkaar per CD, de MMC's worden niet eens in je PC gelezen, die vraagt dan of je het kaartje wilt formateren....

Dit CTRL-A 'truukje'  beschreef ik al en werkt dus alleen voor MK3 -> MK3 kaartjes.

Om het over te zetten zal iemand met C++ (oid) kennis zich er echt over moeten buigen vrees ik... ik ben daar helaas niet zo goed in thuis.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 28-06-2007 01:12 (83%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

228 Users online: 51 Guests (177 Unknown)
Pages generated today : 29.313
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.681.325