Livestreaming over MSN (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DiscJunkie2    posted on 22-06-2007 14:27
Beste mede forum leden,

Ik zit met een brandende vraag.
Het volgende speelt zich namelijk nu af....
Over MSN is mijn vriend erachter gekomen dat je je door middel van een telefoon gesprek kunt zorgen dat iemand aan de andere kant LIVE kan mee luisteren.

Dus dat ik Live een set sta te draaien op mijn kamer, en iemand anders dus kan mee genieten. Hoewel, in elk geval mee kan luisteren Happy, laughing

Het probleem is als volgt dat dit telefoon gesprek maar met 1 iemand mogelijk is! Oftewel, leuk een setje draaien terwijl er meerdere personen mee luisteren is via die weg NIET mogelijk.

Nu is mijn vraag of iemand weet of dit wel via een andere weg mogelijk is? Met MSN 7.0 kwam ik namelijk iets van MUSIC MIX tegen.
Maar dit werkt (nog) bij niemand niet.

Als iemand hier het antwoord op zou weten, zou ik dit zeer op prijs stellen.
Er zijn namelijk nog een aantal mensen die ik moet overtuigen van mijn kunsten Winking my eye!

Ciao,

Axell.

What do you think about Livestreaming over MSN ??

Vote :   

Aemilius    posted on 26-06-2007 17:14
Ik gebruik windows media encoder zelf ook maar ik kan maar 5 luisteraars hebben? Iemand weet hoe ik die limiet kan veranderen?

Gery    posted on 26-06-2007 19:44
voor mac osx is nicecast ideaal, produceert een mp3 stream waarop mensen met eenderd welke  speler kunnen op inloggen Happy, laughing
DJ - Producer
Yorick    posted on 26-06-2007 19:48
dankje voor de uitleg:D
DiscJunkie2    posted on 27-06-2007 12:29
Poster: Aemilius
Ik gebruik windows media encoder zelf ook maar ik kan maar 5 luisteraars hebben? Iemand weet hoe ik die limiet kan veranderen?

Wilde ik net vragen.
Het begint in mijn omgeving al op te schieten en rond te gaan, dat AX FM (afgeleid van mijn Dj Naam Axell.) wel leuk is om eens naar te luisteren.
Zo heb ik gisteren en eergisteren 3 uur op 1 dag achter elkaar daar gestaan!

Alleen bij mij blijft hij ook tot 5 mensen hangen, en kan de rest niet meer mee doen.
Is dit te verhelpen?
cho    posted on 27-06-2007 20:36
Ik zal het even uitleggen.

Een gemiddelde audio stream is zeg maar 64 kbit. Als je een ADSL/kabel abbonnement met met een lage upload bandbreedt bijvoorbeeld 512 kb is de rekensom snel gemaakt

64 x 5(luisteraars) = 320kbit

nou denk je maar je zei toch in je voorbeeld 512 kb upload dus ik heb nog 180 over.

als een provider zegt dat je 512 kb upload hebt is dat de theoretische bandbreedte maar in de praktijk komt deze vaak 20% lager uit

Kortom je probleem is op te lossen door een duurder abbonnement te nemen maar dan kom je meestal op 1024kbit en dat zijn hoogstens 15 a 20 luisteraars afhankelijk van de kwaliteit waarop je uitzend, want hoe lager hoe meer mensen kunnen luisteren

Je zou als je echt serieus bent moeten kijken naar een streaming providers die bieden via hun servers upload bandbreedte van 100 Mbit aan. Met een audio stream van 64bit zou je dus ongeveer 1500 a 1600 mensen naar jou stream tegelijk kunnen laten luisteren.

Ik heb het zelf eens gedaan via http://www.qstream.nl neem contact met hun op of kijk op google  
User edit by cho on 27-06-2007 @ 20:37:58 (1%)
Steev    posted on 28-06-2007 18:24
Oke ik zit dus vast.

Als ik dus een nieuwe sessie aanmaak gaat alles goed. Ik kies voor poort 7007 en als ik dan daar iets onder kijk geeft hij aan wat mijn URL voor internet connecties is, en voor lan connecties enz.

Als ik dan klaar ben en wil gaan draaien, kan ik alleen verbinding maken met mijn lan connectie omdat hij de internet connectie daarin veranderd? Dus in plaats van mijn IP te weergeven bij internet connectie, geeft hij mijn computer naam:7007. Als ik dan weer opnieuw een sessie aanmaak, en als laatste op voltooien klik, dan zie ik heel even mijn eigen IP staan, maar binnen 1 seconde staat mijn computer neem er weer..

Ik heb nu al verschillende poorten geprobeerd maar hij blijft maar die computer naam geven :'(

Wie kan mij helpen?
Steev    posted on 29-06-2007 14:15
Iemand pleas? Ik kom er echt niet uit Unhappy
DiscJunkie2    posted on 02-10-2007 12:17
Aloha Forum Leden,

Na een tijdje mijn Ax Fm, station in de lucht te hebben gehad is het nu mis!
Sinds kort kan men niet meer via mijn Link connecten bij Windows Media Encoder.

Men krijgt de volgende tekst te zien, als ze mijn LINK openen om Live mee te luisteren

Kan het bestand niet afspelen omdat er een netwerkfout is opgetreden. Mogelijk is de server niet beschikbaar. Controleer of u met het netwerk bent verbonden en of de proxy-instellingen juist zijn geconfigureerd.

Oftewel, erg vervelend.

Weet men misschien waar dit aan kan liggen?!

Mvg,
Dj Axell.

BryanB    posted on 02-10-2007 12:30
Heb je een router? Of onlangs een nieuwe router geinstalleerd? Al geprobeerd mogelijke firewalls te configureren/uitschakelen?
DiscJunkie2    posted on 02-10-2007 12:44
Jups!
Nieuwe Modem gekocht, en er zit nu een nieuwe Switch tussen waarvan een kabel naar mijn laptob gaat en de ander naar mijn Xbox 360...

Wat zou ik er aan kunnen doen?
BryanB    posted on 02-10-2007 12:52
Je poort is hoogstwaarschijnlijk geblokkerd.
In WMencoder geef je aan via welke poort je streamt. Deze moet dus open gezet worden op je router/modem.

In je gebruikershandleiding staat vast meer hierover.
Wat voor modem is het?
DiscJunkie2    posted on 02-10-2007 13:21
Speedtouch modem... Kan via mijn Ip adres bij de instellingen komen geloof ik?! De switch die de kabel vanuit mijn Modem splitst is een Linksys...

Aan de Firewall ligt het denk ik niet. Deze heeft Windows Media encoder en dergelijken op veilig staan...
User edit by DiscJunkie2 on 02-10-2007 @ 13:21:59 (76%)
BryanB    posted on 02-10-2007 13:48

Oke. In de handleiding staat hoe je in je instellingen komt. Meestal is het ip adres die ongeveer gelijk is aan 192.168.1.x.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

114 Users online: 25 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 4.490
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.741.005