Livestreaming over MSN (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DiscJunkie2    posted on 22-06-2007 14:27
Beste mede forum leden,

Ik zit met een brandende vraag.
Het volgende speelt zich namelijk nu af....
Over MSN is mijn vriend erachter gekomen dat je je door middel van een telefoon gesprek kunt zorgen dat iemand aan de andere kant LIVE kan mee luisteren.

Dus dat ik Live een set sta te draaien op mijn kamer, en iemand anders dus kan mee genieten. Hoewel, in elk geval mee kan luisteren Happy, laughing

Het probleem is als volgt dat dit telefoon gesprek maar met 1 iemand mogelijk is! Oftewel, leuk een setje draaien terwijl er meerdere personen mee luisteren is via die weg NIET mogelijk.

Nu is mijn vraag of iemand weet of dit wel via een andere weg mogelijk is? Met MSN 7.0 kwam ik namelijk iets van MUSIC MIX tegen.
Maar dit werkt (nog) bij niemand niet.

Als iemand hier het antwoord op zou weten, zou ik dit zeer op prijs stellen.
Er zijn namelijk nog een aantal mensen die ik moet overtuigen van mijn kunsten Winking my eye!

Ciao,

Axell.

What do you think about Livestreaming over MSN ??

Vote :   

Luxx    posted on 22-06-2007 14:43
haha ja ik doe ook altijd van die telefoongesprekken. maar jammer dat het niet met meerdere kan. als je erachter kom. VERTEL HET ME
www.mothermusic.nl
DiscJunkie2    posted on 22-06-2007 14:53
Juist...
Het kan gewoon maar met 1 iemand tegelijk! Dat is het vervelende.....
Ook iemand toevoegen aant gesprek, of apart telefoon gesprekken starten is geen optie.

Ik dacht dat die MUSIC MIX er misschien iets mee te maken heeft...
_ruud_    posted on 22-06-2007 14:56
Meschien als je meerdere mensen uitnodigt in een gesprek en het dan eens probeert geen idee als het werkt maar het is te proberen Winking my eye.
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
stevew    posted on 22-06-2007 15:02
het simpelste dat er bestaat is de windows media encoder. deze is gratis te downloaden en daar kunnen onbeperkt veel mensen tegelijk naar je set luisteren. het enige dat de luisteraars nodig hebben is de windows media-player. Zo doe ik het ook. je start het programma op en je geeft de url door aan je luisteraars die de url in hun windows media player ingeven en je bent vertrokken. Je kan altijd zien hoeveel luisteraars er zijn op de encoder.
User edit by stevew on 22-06-2007 @ 15:03:46 (83%)
Yorick    posted on 22-06-2007 15:13
stevew heb je een link dit wil ik wel is proberen,
maar kan je niet in hyves grote gesprekken voeren( meer dan 1 persoon)?
DiscJunkie2    posted on 22-06-2007 17:47
Poster: stevew
het simpelste dat er bestaat is de windows media encoder. deze is gratis te downloaden en daar kunnen onbeperkt veel mensen tegelijk naar je set luisteren. het enige dat de luisteraars nodig hebben is de windows media-player. Zo doe ik het ook. je start het programma op en je geeft de url door aan je luisteraars die de url in hun windows media player ingeven en je bent vertrokken. Je kan altijd zien hoeveel luisteraars er zijn op de encoder.

Zou je iets duidelijk kunnen uitleggen?!
Klinkt namelijk perfect, naar waar ik op zoek ben.
Heb alleen al beetje liggen kijken, maar snap het niet.

Dus zou je vanaf het moment dat je Windows Media Player opstart uit kunnen leggen welke handelingen ik moet verichten? Happy, laughing
bramv    posted on 22-06-2007 17:51
je hebt ook gratis progamma's.

Ik ken er één, Listen2myradio. Dan kan je je eigen radio opzetten. En andere mensen kunnen dan ook chatten, in een chatbox tijdens het luisteren. Alleen hier heb ik niet zoveel verstand van.
DiscJunkie2    posted on 22-06-2007 17:52
alex gewoon stoppen met je dj shit helpt ook
bramv    posted on 22-06-2007 17:55
Poster: DiscJunkie2
alex gewoon stoppen met je dj shit helpt ook

huh, begrijp het even niet.
Aemilius    posted on 22-06-2007 19:04
Dat windows media encoder is nog wel een gedoe, je moet meestal namelijk een poort open zetten anders kunnen andere niet jou stream luisteren.

Een makkelijkere manier voor je is misschien skype? Klinkt nog beter als een msn telefoongesprek ook Winking my eye

(ik zelf gebruik trouwens ook windows media encoder, heb er alleen wel erg lang mee moeten klooien voor die het eindelijk deed.)

DiscJunkie2    posted on 22-06-2007 19:20
Poster: bramv

huh, begrijp het even niet.

Kameraad van me gweest in het fitnesscentrum, terwijl ik dit scherm open had staan en iemand aan het begeleiden was!

@ Aemilius

Je hebt niet een handleiding van internet ofso?
Dat Streamen via de Windows Media Encoder klinkt als DE oplossing die ik zoek.
bramv    posted on 22-06-2007 20:17
met dat poort gedoe heb ik ook ooit gedaan. Maar dat is echt een heel gedoe ja
bramv    posted on 22-06-2007 21:05
gratis radio maken

Met shoutcast kun je je eigen muziek uitzenden via internet.
Klik op bovenstaande link om erachter te komen hoe het werkt.
Met een beetje goede internetverbinding kun je ongeveer 8 man of meer laten luisteren.
DJ_IVI-R    posted on 22-06-2007 23:01
idd shoutcast.. beetje instelwerk, maar wel leuk Happy, laughing
www.nikan.be
DiscJunkie2    posted on 23-06-2007 10:15
Is het zo dat je met Shoutcast alleen maar met Win Amp kunt luisteren? Of is het ook mogelijk om mijn Live stream op een andere PC met Windows Media Player te openen?

@ Stevew

Stuur je even een PM over Windows media Player encoder
Patrick2005    posted on 23-06-2007 15:10
Is het zo dat je met Shoutcast alleen maar met Win Amp kunt luisteren? Of is het ook mogelijk om mijn Live stream op een andere PC met Windows Media Player te openen?

Kan wel, dan moet je telkens in media player url open en dan ingeven: http:\\jouwip:8000         i.p.v:  http:\\jouwip:8000\listen.pls
DiscJunkie2    posted on 24-06-2007 11:49
Joepie
Het is gelukt om met Windows Media Encoder een stream verbinding te creëren...

Gisteren 5 mensen gehad, die Live meeluisterde tijdens mijn mixen! Schitterend om te doen, en niet zo moeilijk om voor elkaar te krijgen.

bramv    posted on 24-06-2007 11:53
en wel soms buffers?
DiscJunkie2    posted on 24-06-2007 13:39
Poster: bramv
en wel soms buffers?

Verloopt nog allemaal prima, zonder problemen en haringen!
Weet nie tot hoeveel mensen dat gaat....

(Misschien dat we iets kunnen opzetten hier op het Forum. Gewoon Live streamen en afspreken wie hoe laat draait....Happy, laughing)
DJMartino    posted on 24-06-2007 13:44
(Misschien dat we iets kunnen opzetten hier op het Forum. Gewoon Live streamen en afspreken wie hoe laat draait....Happy, laughing)

Hier zijn al een paar topics over geweest maar ik vind het nog steeds een goed idee als dat er zal komen
Yorick    posted on 24-06-2007 14:02
kan iemand mij die link sturen van windows media speler streamer?
DiscJunkie2    posted on 24-06-2007 14:40
Je bedoelt dat je zelf aan de gang wilt?!
Typ even bij Google,
Windows Media Encoder
in, en je zult de nieuwe versie 9.0 geloof ik kunnen downloaden.

Vervolgens installeren en een Tutorial zoeken via Google.

Dan wijst alles zichzelfHappy, laughing

@ Dj Martino

Het is in principe niet zo moeilijk op te zetten.
Je hoeft alleen maar JOU link neer te plaatsen, en men moet hem aanklikken.
Vervolgens kan iedereen mee luisteren, en zouden we kunnen doen dat iedereen die mee doet half uurtje draait ofso.
stevew    posted on 24-06-2007 22:01
sorry voor mijn afwezigheid dit weekend beste vrienden.
zo gaat het in zijn werk:
1: je installeert het programma (overduidelijk)
2: zodra je opstart vraagt hij eerst wat je wil doen...daar neem je: broadcast a live event
3: dan vraagt hij de bron van waar je wilt streamen: ik gebuik gewoon mijn volumeregeling van windows zelf (staat in het selectie-scrollscherm)
4: daarna selecteer je: Pull from the encoder (je hebt 2 mogelijkheden)
5: dan krijg je je scherm van het url adres, daar selecteer je: Find free port....dit doet hij dan automatisch. dan schrijf je het url-adres over dat staat bij: URL for internet connections (dit is het url-adres dat je luisteraars moeten ingeven in hun windows media player)
6: daarna, selecteer de bitrate (kwaliteid van het geluid). bij meerede luisteraars verlaag je het best de bitrate zodat al de luisteraars zonder onderbrekingen naar je set kunnen luisteren.
7: daarna: archive a copy of the broadcast (gebruik ik niet)...gewoon op voltooien drukken.
8: dan geeft hij nog een pop-up met de boodschap dat er ongelimiteerd luisteraars naar je set kunnen luisteren (gewoon op ok drukken)
9: gewoon dan op Start encoding drukken EN JE BENT VERTROKKEN!!!!

er staat een vu-meter bij zodat je je volume in het oog kan houden en je kan ook op het scherm zien hoeveel luisteraars je hebt.

hier is de link: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/forpros/encoder/default.mspx

als je genoeg hebt van te streamen (na een paar uur of zo..hehe) druk je gewoon op Stop Encoding en dan is het voorbij. zo simpel is het!!

ENJOY!!!
Greets and Beats,
Dj:Steve
User edit by stevew on 24-06-2007 @ 22:03:52 (9%)
jannickv    posted on 25-06-2007 21:27
als er iemand nog eens live uitzend laat het eens weten ik wil wel eens luisteren
User edit by jannickv on 25-06-2007 @ 21:41:17 (100%)
stevew    posted on 26-06-2007 14:38
de intresse is blijkbaar over.... Alles staat hier ietsje naar boven uitgelegd hé vrienden hoe het in zijn werk gaat.

105 Users online: 25 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 4.167
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.682