Vind uit, tkost geen duit! (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gagarin12    posted on 20-06-2007 13:12
Ten eerste ik koos de topicnaam omdat het rijmt, vond ik wel cool

maar waar gaat het topic nu om:
ik ben beniuewd naar jullie creatvitteit en hoopte dat mensen in dit topic ideetjes (uitgelegd of een tekeningetje) kunnen posten waarin ze lekker de verbeelidng en de wensen van de dj los laten. Hiermee bedoel ik dat je alles mag posten wat je nog graag zou zien of dt zou moeten uigevonden worden, kan van alles zijn, nieuwe tassen, mixers met rare vormen, cd-spelers met 3 band eq's, booth in de vorm van een trap, effector met bepaalde effecten, ....
alles mag je posten (liefst met een foto/tekening) en alles het maar ietsje te maken heeft met dj, ook kan je hier ideetjes posten van een booth die je graag gemaakt zou hebben, ...

het moet wel in enige mate verwezenlijkbaar zijn, bv geen ezel die gelt schijt om je gear mee te betalen

ik zal binnekort mijn eigen ideetjes eens posten

Gagarin
User edit by Gagarin12 on 20-06-2007 @ 13:32:42 (13%)

What do you think about Vind uit, tkost geen duit! ??

Vote :   

Jer-E    posted on 02-07-2007 13:03
1 ding
djm 1000 met effecten :D
lijkt me wel monsterlijk een super mengpaneel met lekker veel kanalen super geluid kwaliteit en dan ook super geluid van de effecten.
Jorrit    posted on 02-07-2007 13:16
de DJM-1000 heeft niet voor niets 2 send/returns... Winking my eye
AndersHJ    posted on 02-07-2007 13:19
Ik denk aan een muur.
Met verschillende knopjes.
Je drukt op 1 en er komen 2 pioneer cd-spelers uit de muur. Je kan beginnen draaien.
Je drukt bv op 5 en er komen ontelbaar veel vinyls uit je muur.
En met een druk kun je alles weer wegbergen. Handig ... MAAR WAARSCHIJNLIJK DUUR
Yorick    posted on 02-07-2007 14:46
pioneer cdj 1000 mk 3 met auto loops:D en hot ceu's:D
User edit by Yorick on 02-07-2007 @ 14:52:07 (24%)
Jorrit    posted on 02-07-2007 14:48
de CDJ-1000 Mk3 heeft hot loops en hot cue's... Confused
Yorick    posted on 02-07-2007 14:52
foutje auto beat loop

User edit by Yorick on 02-07-2007 @ 14:53:31 (60%)
Twizz    posted on 02-07-2007 15:42
Poster: patrick-allen
cd spelers die zelf corrigeren

is een beetje zielig, dan zou dj'en saai worden...
patrick-allen    posted on 02-07-2007 16:21
Het was ook maar een grapje..
Twizz    posted on 02-07-2007 16:26
njah zag ik achteraf ook:P maar socht niet te editen, is ook zo stom, om nadat je een bewering hebt gedaan dat weg te halen
Jer-E    posted on 02-07-2007 16:31
Poster: Jorrit
de DJM-1000 heeft niet voor niets 2 send/returns... Winking my eye

neej maar toch zou het wel mooi zijn als je alles in 1 apparaat zou hebben en niet nog een appart kastje erbij moet hebben. bijv een djm 1000 met een djm 800 effecten sectie erin
Didier_Deluxe    posted on 07-02-2008 23:07

Een mixer zonder EQ...
In plaats daarvan worden alle liedjes op een cd opgesplitst in 4 delen: bv.: bass, zang, snare & hi-hats, lead melody.
Elk van deze gaat onder 1 van de 4 draaiknoppen die staan op de plaats waar nu de EQ staat. Zo kan je telkens één van de 4 delen in- of uitfaden. Komt de creativiteit voor de DJ alleen maar ten goede denk ik, daarnaast lijkt het me niet zo moeilijk te verwezelijken.

dj_double_x    posted on 07-02-2008 23:24
Meteen aan beginnen zou ik zeggen Cry  Cry
MickeyHouse    posted on 08-02-2008 04:00
Poster: Didier_Deluxe

Een mixer zonder EQ...
In plaats daarvan worden alle liedjes op een cd opgesplitst in 4 delen: bv.: bass, zang, snare & hi-hats, lead melody.
Elk van deze gaat onder 1 van de 4 draaiknoppen die staan op de plaats waar nu de EQ staat. Zo kan je telkens één van de 4 delen in- of uitfaden. Komt de creativiteit voor de DJ alleen maar ten goede denk ik, daarnaast lijkt het me niet zo moeilijk te verwezelijken.

Vind ik een hele goedeHappy, laughing
robbert    posted on 08-02-2008 10:28

Een mixer zonder EQ...

Ja dit zou werkelijk geweldig zijn! Dit is tevens het effect wat je nu ongeveer probeerd te creeren met een EQ, al lukt dit vaak niet hiermee.
diddy    posted on 08-02-2008 10:35
Dit zegt wel genoel....

Het is dus een DJM 1000 met ingebouwde DJM 800 effecten en een EFX 1000.
User edit by diddy on 08-02-2008 @ 10:39:24 (100%)
Tizio    posted on 08-02-2008 20:23
Poster: JasperVC
Ik denk aan een muur.
Met verschillende knopjes.
Je drukt op 1 en er komen 2 pioneer cd-spelers uit de muur. Je kan beginnen draaien.
Je drukt bv op 5 en er komen ontelbaar veel vinyls uit je muur.
En met een druk kun je alles weer wegbergen. Handig ... MAAR WAARSCHIJNLIJK DUUR

Ik zie nu al voor me hoe er weet ik het hoeveel vinyls langs m'n oren zoeven vanuit de muur :p
Nouja, zo duur hoeft het niet te zijn, gewoon een paar motortjes in je muur met wat schuif plateau's Winking my eye
Laidback    posted on 08-02-2008 20:25
Poster: diddy
Dit zegt wel genoel....

Het is dus een DJM 1000 met ingebouwde DJM 800 effecten en een EFX 1000.

voor 7 en een half keer de prijs van alles samen natuurlijk :D
Laidback    posted on 08-02-2008 20:26
Poster: dj_jr
foutje auto beat loop

gewoon op het juiste moment de Loop Out in drukken.. Confused

(shit.. dubbel.. ik ben weer niet te zuiver bezig vanavond ...)
User edit by Laidback on 08-02-2008 @ 20:26:33 (54%)
D-wan    posted on 08-02-2008 20:30

Een DJM 1000 met de fx's van de DJM 800 maar dan met ingebouwde (Roland) Groovebox die is toe te wijzen op een kanaal Cry

Dat zou pas een feest zijn Cry

Renzis    posted on 08-02-2008 20:33

Een mixer zonder EQ...

Zo deed ben liebrand het hea, met djm1000 en 6x cdj1000mk3 + 3 effect-units:P
JollyJunkie    posted on 08-02-2008 21:03
Gewoon iets met alles tegelijk, inplaats van en koptelefoon een helm waar je je VJ mixes kan voor'zien' (:P) en waar je in volledig surround geluid je muziek kan voorluisteren,
Een mixer met een groot touchscreen en robots om je heen die je platen kan vragen :P
Cd-spelers zijjn geen cd-spelers meer maar een apparaat waar je als het ware instapt en je een voelt met het apparaatCry
Ywe    posted on 09-02-2008 09:35
Poster: Jasper777
Gewoon iets met alles tegelijk, inplaats van en koptelefoon een helm waar je je VJ mixes kan voor'zien' (:P) en waar je in volledig surround geluid je muziek kan voorluisteren,
Een mixer met een groot touchscreen en robots om je heen die je platen kan vragen :P
Cd-spelers zijjn geen cd-spelers meer maar een apparaat waar je als het ware instapt en je een voelt met het apparaatCry

Maar dan wel iets erbij waardoor je feeling met het publiek houd :P
bastianhecker    posted on 09-02-2008 21:21
Poster: Ywe

Maar dan wel iets erbij waardoor je feeling met het publiek houd :P

ja 2 lekkere wijven aan je pik, en dan nog 4 om lekker mee te spelen zo goed?:P:D

Ik zat zelf eigenlijk ook te denken aan iets waardoor je zelf je beat kan improviseren? want geef toe hoevaak zit je niet als je ergens aan het wachten ben of muziek hoort er in je hoofd of beatbox-achtig wat van te remixen of zelf wat te verzinnen?
Ywe    posted on 10-02-2008 08:57
Poster: bastianhecker

ja 2 lekkere wijven aan je pik, en dan nog 4 om lekker mee te spelen zo goed?:P:D

Jaaah zulke feeling bedoel ik ongeveer  Cry

Poster: bastianhecker
 Ik zat zelf eigenlijk ook te denken aan iets waardoor je zelf je beat kan improviseren? want geef toe hoevaak zit je niet als je ergens aan het wachten ben of muziek hoort er in je hoofd of beatbox-achtig wat van te remixen of zelf wat te verzinnen?

Inderdaad! Een apparaat dat zo die melodie uit je hoofd haalt en het "opneemt" op PDA ofzo, dat je thuis ermee verder kan produceren :p Maar dan wel het onderscheid maakt tussen al bestaande melodieen en "eigen" werk

De hele tijd de vogeltjesdans of manah manah op nemen is jammer van geheugen Cry
bastianhecker    posted on 10-02-2008 11:31
@Ywe: WIJ SNAPPEN ELKAAR!Cry

114 Users online: 43 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 806
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.861.204