Vind uit, tkost geen duit! (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gagarin12    posted on 20-06-2007 13:12
Ten eerste ik koos de topicnaam omdat het rijmt, vond ik wel cool

maar waar gaat het topic nu om:
ik ben beniuewd naar jullie creatvitteit en hoopte dat mensen in dit topic ideetjes (uitgelegd of een tekeningetje) kunnen posten waarin ze lekker de verbeelidng en de wensen van de dj los laten. Hiermee bedoel ik dat je alles mag posten wat je nog graag zou zien of dt zou moeten uigevonden worden, kan van alles zijn, nieuwe tassen, mixers met rare vormen, cd-spelers met 3 band eq's, booth in de vorm van een trap, effector met bepaalde effecten, ....
alles mag je posten (liefst met een foto/tekening) en alles het maar ietsje te maken heeft met dj, ook kan je hier ideetjes posten van een booth die je graag gemaakt zou hebben, ...

het moet wel in enige mate verwezenlijkbaar zijn, bv geen ezel die gelt schijt om je gear mee te betalen

ik zal binnekort mijn eigen ideetjes eens posten

Gagarin
User edit by Gagarin12 on 20-06-2007 @ 13:32:42 (13%)

What do you think about Vind uit, tkost geen duit! ??

Vote :   

NielsR    posted on 20-06-2007 13:25
Een ezel die geld schijt om mijn gear mee te betalen
OneSixty    posted on 20-06-2007 13:51
Poster: fettibamba

idd, en maar hopen dat ie diaree krijgt
Gery    posted on 20-06-2007 14:05
idd die ezel... LOL

Moet lukken, ik was enkele dagen geleden tussen het blokken door aan het fantaseren oven een revolutionaire mixer.

ipv een mixer met EQ knopjes en faders gewoon  een multi-touch screen die een cross filter bestuurd.

daarmee kan je dus op basis van vinger bewegingen filters in stellen over hoe de muziek in elkaar overgaat. Het volume stel je in op de master die direct de afzonderlijke gains ook regelt zodat het geluidsniveau altijd mooi gelijk is.

Dit in combinatie met pioneers cdj-1000 mk3 die je als midi controller zou moeten kunnen gebruiken voor programma's als zeg maar traktor dj studio.

would be nice Happy, laughing
DJ - Producer
Gagarin12    posted on 20-06-2007 15:12
als je dit nu nog in een mmoi tekeningetje zou brengen dan zou mijn (ons) topic al 50% geslaagd zijn
that's the spirit Gery
Twizz    posted on 20-06-2007 15:30

origineel:P

ik zou gaan voor een synth die alle vette synths ineen heeft:D
uuhhhmmm, ja!: een mixer met energydrinkhouder:D
User edit by Twizz on 20-06-2007 @ 15:32:14 (28%)
Twello    posted on 20-06-2007 18:50
Een nieuwe pioneer met ipv hot cue's/autobeatloop filters die oa op de xone's zitten Een soort CDJ1000 met Xone-VF1 zonder hot cue's
Gagarin12    posted on 21-06-2007 10:52
ik heb een iedeetje, het gaat niet enkel over gear, maar over een hele booth een beetje, het is alleen wat rpijslijk, ben het momenteel aan het uitwerken dus nog ff geduld en het is (vind ik persoonlijk) de mooite waard om eens dit topic te bekijken na men post gewoon om jullie grijze hersencellen aan het kraken te doen gaan zodat zijn een hoop van wereldverbeterende dingen tot stand brengen
Gagarin12    posted on 21-06-2007 11:29
hier ben ik dan weer, zal mjn idee eens uitleggen, heb het niet getekend en ook nog geen auteursrechten op genomen dus ik vertrouw jullie:

1. een groot dj meubel in een stukwaar allemaal gleufjes zijn voor cd-doosjes voor vinyl (de vinyl zijn enkel van elkaar gescheiden met een dun ijzeren plaatje of draadje) vervolgens hangt er boven elk geufje, zowel de cd-als vinylgleufjes een kleine groen(voor cd's) en blauwe (voor vinyl) LED-lamp, al deze zijn samen verbonden aan één bakje (de grote van een serato of FS bakje) en dit mooi geïntegreerd in je booth. Dit bakje is dan weer op zijn beurt verbonden met je laptop waarin al je muziek (enkel de namen) ervan zijn opgeslagen in een speciaal programma dat zo is ingesteld dat wanneer je een liedje zoekt en dit intikt in je computer of zegt tegen je computer het LEDje boven deze cd/vinyl zal gaan branden. Je krijgt bij het prograama ook een scanner zoals in de supermarkt waardoor je niet alle tracks en artiesten moet handmatig invoeren, je hoeft enkel het cd-hoesje/vinylhoes/vinyl in te scannen en het zit in je computer, enkel hoef je er nog een LEDje aan toe te wijzen. Je kan ook slappamappen of udgmappen  nivoeren, de compuet verwijst dan meteen naar de map en bladzijde of z'n scherm. Dit is een beetje een gevorderde versie van acces of discogs, of een serato/ traktor/ numark CUE, ... voor de mensen die snel hun muziek willen, toch iets in hun handen willen voelen en dan toch niet alles op cd hoeven te zetten als ze ergens gaan draaien en in de week de muziek via timecode draaien.

2. een efx 1000 waarop je het kanaal kan kiezen waarop je het effect kan spelen, van 1-6, en een activerngsknop (vergelijkbaar met de djm 800), je sluit hem gewoon aan op de send/return en kan toch gemakkelijk op elk kanaal een verschillend effect.
alsjeblieft

NielsR    posted on 21-06-2007 11:44
Ik heb nog een idee een cjd 1000 die vinyls kan afspelen, gewoon een grote cdj die een groot genoege gleuf heeft voor vinyls in te steken, zou wel grappig zijn, en dan kan je zo hot loops enzo cue'en met vinyl
robbert    posted on 21-06-2007 11:55
Nou fetti dan zal ik je uit je droom helpen, jou idee zal om technische redenen in ieder geval nooit werkelijkheid worden Happy, laughing
patrick-allen    posted on 21-06-2007 11:59
Een dubbele cd-speler die dvd's leest en een video out heeft.

Kan gebruiken voor karaoke.
En als ie muziek vanaf dvd lees scheelt dit ruimte in je cd koffer
Twizz    posted on 21-06-2007 13:01
Poster: patrick-allen
Een dubbele cd-speler die dvd's leest en een video out heeft.

Kan gebruiken voor karaoke.
En als ie muziek vanaf dvd lees scheelt dit ruimte in je cd koffer

en karaokebestanden die vind je gewoon opt internet(dubs)Winking my eye
User edit by Twizz on 21-06-2007 @ 13:01:36 (2%)
Aemilius    posted on 21-06-2007 18:18
Een 4 kanaals mengpaneel die net als de:

Een omhoogkomend achterstuk heeft met een display erin waar je effecten etc.. kan besturen.

Dat lijkt me opzich wel dope..
Vibemaster-D    posted on 21-06-2007 19:40
nah dan heb ik liever een CDJ waarbij het Jogwheel automatisch inklapt als je hem uitzet zodat de jog is beschermt
Gagarin12    posted on 30-06-2007 15:25
een mixer met de effecten van de djm800, 6 kanalen, digitale inputs, nuo of xone faders en de urei knoppen, ook de overzichtelijkheid en het zwart van de djm800 en de mogelijkheid om 2 effecten (die van de djm) over elkaar of op verschillende kanalen te plaatsen, geen schuine mixer liefst, niet te groot, aansluiting voor maar 1 mic met wel 3 band eq, midi control
EN als je 1u lang niet aan het mengpaneel komt terwijl het aanstaat komt er een filmpje op het schermpje (bv een pioneer reclame)
OneSixty    posted on 30-06-2007 15:29
Poster: Gagarin12
EN als je 1u lang niet aan het mengpaneel komt terwijl het aanstaat komt er een filmpje op het schermpje (bv een pioneer reclame)

daar kan ik geen uur voor wachten hoor :P

ps: kun je er ook dvd's op afspelen voor als je je verveelt tijdens het mixen?
Code-Y    posted on 30-06-2007 16:10
hmmmm

een mixer met de robuustheid van een dateq
met de effecten van een DJM800
de faders van een DENON x-1500 (penny & giles...)
en de geluidskwaliteit van een alleen & Heath..... YUMMIE!

daarna:
een Tabletop-Frontloader met de innovativiteit van DENON
de oldskool kwaliteit van pioneer CDJ-100MK3's
en dan alles (mixer en CD speler) in Reloop wit =D

AWESOME!

maar tjah, nu eerst dat samenwerkingsverband tussen al die merken regelen, lol

DJ-Code Y

NIekh    posted on 30-06-2007 19:21
Poster: Vibemaster-D
nah dan heb ik liever een CDJ waarbij het Jogwheel automatisch inklapt als je hem uitzet zodat de jog is beschermt

jaaaaaah, Dat als je hem uitzet dat de jog naar beneden gaat en er een klepje overheen gaat :P:D
Dat lijkt me wel een goed, veilig, uitvoerbaar idee :P:D
Tim1978    posted on 30-06-2007 19:29
De CDJ800 en CDJ1000 zijn momenteel uitgerust met adjustable loop OUT. Lijkt me een eenvoudige ingreep om ook adjustable loop IN te realiseren.
Wout-r    posted on 30-06-2007 19:36
De CDJ 1000 MK3 heeft dit toch?

'' Loop In / Out Adjust
Fine-tune loops quickly and easily by adjusting both the In and Out points. The result can be save to MMC or internal memory. MMC card is supplied FREE with every CDJ-1000MK2.''

Dit staat bij het Dj Topic van de CDJ 1000 mk3..
Bastian    posted on 30-06-2007 20:00
Ik heb nog een idee een cjd 1000 die vinyls kan afspelen, gewoon een grote cdj die een groot genoege gleuf heeft voor vinyls in te steken, zou wel grappig zijn, en dan kan je zo hot loops enzo cue'en met vinyl

Dat pioneer met een zelfde soort apparaat als Numark en Gemini dus komt!Happy, laughing
Alleen dan steek je de vinyl er niet in maar leg je erop en kan je die cue's wel vergeten tenzij je precies dezelfde track als op de vinyl als cd erin doet:P
User edit by Bastian on 30-06-2007 @ 20:01:45 (48%)
Luxx    posted on 30-06-2007 20:02
een effecten bak ingebouwd in een mixer die bijvoorbeeld alleen de hoge, mid of lage tonen beïnvloed
www.mothermusic.nl
Ziax    posted on 01-07-2007 21:48
Image and video hosting by TinyPic

ee voila, dit is hoe ik hem zou maken.

In het midden nog een kleine jog in het grote om de effecten mee te besturen. De groene lijn zou langer worden naarmate het effect groter of langer wordt (vb met een flanger)

Rechts boven heb ik ook een knopje bijgezet om de loop nog meer te cutten, dan kan je echt gigantische climaxen opbouwen ipv nu 5x per seconde op het knopje te proberen duwen :D

Een cdj 1000 display omdat dit een zalig display is om perfect mee te loopen.

Bend knopjes heb ik er ook nog bijgepleurd. Ik heb nog maar een paar maal gedraaid met de 800, ik heb hem zelf nog niet dus wss wil ik ze er nu gewoon nog op omdat ik het nog niet gewoon ben met de jog te benden.

Het enige wat ik nog niet weet is waar ik een knop & display moet bijgooien om het gewenste effect te selecteren :D
misschien moet ik in het midden van de jog het tekste "vinyl" gewoon vervangen door een nummertje waar je dan maar uit je hoofd moet van weten welk effect erachter zit :p maar dit is het toch nog niet helemaal, nog wat op denken Winking my eye

MVG

Sorry voor mijn photoshop talenten maar ik heb het in fireworks moeten doen omdat het snelle pc'tje momenteel heeft besloten om ziekteverlof te nemen
User edit by Ziax on 01-07-2007 @ 21:53:34 (100%)
Twizz    posted on 01-07-2007 22:11
een 5000fx waar je meerdere kanalen tegleijk kan selecteren voor effecten, met 3samplebanks(met drie aparte fadertjes), waar je samples kunt opslaan, usb mogelijkheid, energy drinkhouder(altijd fijn), 2de effectparametermogelijkheid en dr was nog iets... oja reverb ipv delay... zoiets...
patrick-allen    posted on 01-07-2007 23:15
cd spelers die zelf corrigeren

225 Users online: markvl & 61 Guests (163 Unknown)
Pages generated today : 41.660
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.858.206