Nieuwe Layout DJResource Frontpage (3/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Wat vind je van de nieuwe DJResource layout ?

-Ik vind het het maar niets
-Geen mening
-Het is even wennen
-Dit is een geweldige vooruitgang
-Er kan nog wel wat verbeterd worden

Voting is only possible for our Members
Lead    posted on 19-06-2007 22:21
Zoals jullie waarschijnlijk direct opvalt, hebben we de voorpagina grof onder handen genomen. Het is heel even wennen, maar na een avondje wil je niet anders meer Winking my eye

Er is geen informatie van de voorpagina verdwenen (aan het guestbook wordt nog gewerkt), sterker nog er staat juist meer op (10 extra topics uit het forum). Op deze nieuwe compacte manier hopen we dat de voorpagina overzichtelijker wordt en hoeft je niet meer zoveel te scrollen om de dingen aan de onderkant te lezen.

Ook zullen de meeste mensen een nieuw blok info zien, de laatste paar nieuws topics van Nieuwsdagblad.nl. Deze algemene nieuwswebsite is een nieuw project van ons waar we een beetje reclame voor willen maken.

Deze site is een mooie gelegenheid voor alle topics die niet DJ gerelateerd zijn. We merken de laatste tijd dat er nogal wat off-topic (off-DJ) dingen in het forum voorbij komen, deze dingen kunnen nu mooi op de nieuwe Nieuwsdagblad.nl website geplaatst worden.

Omdat we dit zien als reclame, krijgen de Goldmembers een knop in hun profiel om dit uit te zetten. :D

Een nieuw gezicht van een website is altijd even wennen en er zullen altijd mensen zijn die er niets aan vinden, terwijl andere (net als ons) dit het einde zullen vinden.

Vaak is het echter een kwestie van wennen Winking my eye
Let the BASS be louder

What do you think about Nieuwe Layout DJResource Frontpage ??

Vote :   

Vibemaster-D    posted on 20-06-2007 20:34
idd.

maar kunnen ze niet zo iets maken dat je kan kiezen welke layout je wil
PatrickBeuken    posted on 20-06-2007 20:38
Poster: dj_lightzone
stel dat ik hier voor het eerst op djr kom , dan haak ik met zo'n frontpage meteen af...

Dat is inderdaad een belangrijk punt. Als het nou zo zou blijven, dan zijn wij er na 2 weken misschien wel aan gewend, maar een nieuwe bezoeker denkt meteen 'wat een rommel' en klikt vervolgens op het volgende zoekresultaat van Google.
DNR    posted on 20-06-2007 20:47
WTF!!!

ik vind het lastig.. maar over een tijdje ben ik er wel weer aan gewend!

eigenlijk denk ik dat het heel lang gaat duren tot ik het gewend ben. Kan het niet terug gedraaid.. het word er een beetje onoverzichtelijk van.
User edit by DNR on 20-06-2007 @ 20:49:02 (100%)
Twizz    posted on 20-06-2007 21:05
is dit een test of besloten eigenlijk?
W.i.M    posted on 20-06-2007 21:29
Er moet nog het een en ander getweaked worden net zolang het naar ons zin is.  Zo heb ik net de regelafstand vergroot om het lezen wat gemakkelijker te maken en zo zijn er nog wat ideeen die moeten worden omgezet in coding om het beter te maken.

De frontpage heeft zich bij mij in al die jaren gewoon ingebrand in m'n monitor en het was tijd voor een compactere frontpage waarbij niet alleen het forum al een lap scrollen was. Ik denk dat het voor iedereen gewoon wennen is omdat het een grote verandering is. Bij de oude layout wist je precies waar wat stond omdat die pagina in al die jaren niet is veranderd.

Geef het een kans zou ik zeggen. Er zijn in dit topic ook wat goede ideeen voorbij gekomen zoals het ontbreken van de forumnaam waar het topic in staat. Dit vinden we bijvoorbeeld zelf ook een gemis en gaan kijken hoe we hier een oplossing voor kunnen vinden.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
PatrickBeuken    posted on 20-06-2007 21:31
Ik hoop dat het woord 'ons' slaat op alle forumgebruikers, ipv alleen de admins Happy, laughing
Nvie    posted on 20-06-2007 21:32
Misschien is het ook iets om opbouwend commentaar te geven, in plaats van dat iedereen maar zegt het is te druk, onduidelijk, 'WTF' (staat voor windows text file volgens uncyclopedia, maar da's wat anders), is lastig en weet ik veel wat, geef dan aan wàt er in jouw ogen veranderd zou moeten worden. Afkraken is zo lekker simpel en makkelijk!
Lukaz    posted on 20-06-2007 21:39
vraagje.. wat was er mis met het oude?
Jorrit    posted on 20-06-2007 21:44
Poster: Lukaz
vraagje.. wat was er mis met het oude?

Op deze nieuwe compacte manier hopen we dat de voorpagina overzichtelijker wordt en hoeft je niet meer zoveel te scrollen om de dingen aan de onderkant te lezen.

Het begint let een L... en het eindigd op: ezen.... Winking my eye
Nvie    posted on 20-06-2007 21:45
Lekker Spezen!
KeviiN    posted on 20-06-2007 21:55
Maar ligt het aan mij of doet de DJ Booth afdeling het niet meer sinds de update?
Xitrate    posted on 20-06-2007 22:01
Ja klopt Keviin ik heb dat probleem ook, k kom zo niet meer direct in de DJ-Booth pagina, alleen via de homepage.. In mijn zicht is deze hele update een soort van flop, een betere verandering zou kunnen zijn dat je minder topics per pagina laat zien zodat dat scrollen ook geen probleem wordt. Terugveranderen dus!
W.i.M    posted on 20-06-2007 22:08
Poster: Xitrate
Ja klopt Keviin ik heb dat probleem ook, k kom zo niet meer direct in de DJ-Booth pagina, alleen via de homepage.. In mijn zicht is deze hele update een soort van flop, een betere verandering zou kunnen zijn dat je minder topics per pagina laat zien zodat dat scrollen ook geen probleem wordt. Terugveranderen dus!

Dit heeft totaal niets met de update te maken maar er wordt ook daadwerkelijk alles aangegrepen om de layout af te kraken.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
PatrickBeuken    posted on 20-06-2007 22:10
Poster: W.i.M
maar er wordt ook daadwerkelijk alles aangegrepen om de layout af te kraken.

Dat is inderdaad niet zo leuk, maar binnenin de cirkel van alle meningen zit zeker een kern van waarheid. Daar moet je even doorheen prikken.
Xitrate    posted on 20-06-2007 22:10
Ja sorry, maar er stemmen niet voor niets 30 mensen dat ze het niets vinden..
Ferrox    posted on 20-06-2007 22:23
hmmm lang gewacht maar doe het nu toch.

Ik vind dat hier behoooooooooorlijk gekraakt word. En waarom? Bijn 80 % van alles wat hier gezegd word is afkraken. 10 % vind het wel mooi, En 10 % vind het niets maarrrr die geven wel OPBOUWEND kritiek.

En daar kunnen de mannen van DJR iets mee. wat de meesten hier zeggen is hetzelfde als je tegen iemand zegt je bent een sukkel. Maar waarom is veel belangrijker. Ook vind ik dat hier een kudde lijkt rond te hoppelen. Als ik ook maar nee zeg krijg ik de oude lay-out terug. Jammer maar helaas, ik wil die niet terug. Waarom:

1, hij werd veel te lang. Er kwamen steeds meer onderdelen bij (wel nuttige onderwerpen) maar die werden niet vaak vernieuwd. Ik zelf kijk regelmatig naar het forum op de FP en lees wat nieuwe reacties.
2. Nu staat het er overzichtelijker, niet te veel info, alleen datgene wat je nodig hebt op een paar puntjes na.
3. In de popup (zullen de meesten die het nix vinden nog niet gezien hebben) komt de volledige naam van het topic te staan (ik vind het echt perfect!!)

Ik vind het veel fijner om minder te hoeven scrollen. Ik heb wel een paar puntjes:"

1, ik mis het board waar een topic inhoord, en tijdstip van de laatste reactie.  (wellicht kunnen die in de pop-up)
2, Is er geen optie om DJR nog breder te maken in je profiel. Dan kunnen die extra dingen er ook weer op. En het scheeld een hoop onnuttige pixels aan de zijkanten.

Dat probleem met de Booths heb ik niet, bovendien is het geen probleem van (en door) de frontpage. En zeggen dat 30 mensen het niets vinden wil alleen maar zeggen dat je een meeloper bent, en dus geen eigen mening hebt. Laat staan dat je die FATSOENLIJK kun onderbouwen!

Ik zou zeggen, als je het echt niets vind heb je daar een reden voor, Geef deze dan gewoon.

Van mij mag het zo blijven. Met uiteraard wat aanpassingen, maarja tijd zat Happy, laughing

Ohw, de tijd staat er nu wel bij Happy, laughing

Ennuh, kun je er geen legenda bij zetten met de kleurcode van de topics?
User edit by Ferrox on 20-06-2007 @ 22:27:25 (6%)
PatrickBeuken    posted on 20-06-2007 22:31
Wat me net ook even opvalt... eerst zag ik aan het aantal reacties bij een nieuwsbericht of er een nieuwe reactie was en of het dus de moeite waard was om dat bericht nog eens te bekijken. Nu niet meer.
Reind    posted on 20-06-2007 22:39
Ik vind het geheel een beetje te druk aan doen en daardoor levert men een beetje in op het gebied van overzichtelijkheid. Waarom niet 5 main opics met een intro en daar onder de gedeeltes van de andere sites? Nu lijkt het een beetje op een startpagina waar zoveel mogelijk links in worden opgenomen naar 2 sites.

Daarnaast lijkt het mij dat het één los staat van het ander, wat zal een dj het nieuws interesseren wanneer hij op een dj specifieke site komt en andersom?
Xitrate    posted on 20-06-2007 22:39
Ja daarom, laat mensen hun eigen frontpage indelen, dan kan iedereen doen wat hij zelf wil en zijn er geen klachten meer over.. Kost misschien wat tijd om te ontwikkelen, maar dan krijg je ook iets waarmee je heel lang vooruit kunt.. Ik probeer hier trouwens niet alles af te kraken, maar als iets gewoon niet goed is gedaan mag dat toch gezegd worden? De argumenten zijn wel genoemd (druk, onoverzichtelijk, etc.) dus daar hoeven we het niet meer over te hebben...
Winston    posted on 21-06-2007 00:56
Heeft iemand opgemerkt dat je nu de start post steeds bij elke nieuwe page opnieuw krijgt te zien. Dat is vooruitgang he?
Tic Toc
Lead    posted on 21-06-2007 00:57
DJResource is al meer dan 6 jaar constant aan veranderingen onderhevig. Sommige vallen niet op (core-coding) en andere dingen springen er iets meer uit. De voorpagina heeft een hele lange tijd stil gestaan qua ontwikkeling en de opzet stamt nog uit de begintijd van de site. Niet meer dan logisch dat ook die eens aangepast moest worden.

Nu het een stuk drukker is kan de voorpagina zinvoller benut worden. Mensen met een kleinere monitor moeten wel 3-5 keer aan het muiswieltje draaien om onderaan te komen, zelfs voor de laatste forum posts moest je de halve pagina naar beneden scrollen.

Natuurlijk is deze compacte opzet even wennen en kan ik begrijpen dat je de eerste paar keer je bedenkingen kan hebben. Ik werk echter al langere tijd met deze voorpagina en ik ben er al helemaal aan gewend. De dingen die je zoekt op de voorpagina kun je sneller vinden met minder scrollen.

Zoals al eerder gezegd wordt DJResource constant aangepast en geupdate, niets is dus 100% klaar. Door opbouwende kritiek (en niet het afzeiken) kunnen we jullie comments gebruiken om door te blijven verbeteren. En zoals de vaste bezoekers wellicht weten gebruiken we veel van jullie comments bij het maken/verbeteren van delen op de site.

In de laatste 3 pagina's hebben nogal wat mensen oneliners gepost, daar kunnen we niets mee. Ik zal proberen op de inhoudelijke dingen te reageren...

Poster: Twello
...maar vaak wil ik gewoon alleen maar zien welke forumtopics er lopen en niet wat het laatste nieuws is...

Kijk in de linker kolom, er staan 15 berichten meer uit het forum dan eerst. Sommige topics waren na een halve dag al verdwenen van de frontpage (die 's morgens gepost waren bijv.)

Poster: jerzz
...Snap dat jullie aandacht willen krijgen voor de nieuwssite, maar dat moet je totaal loskoppelen van djr.

Dat doen we ook, mensen die geen banners zien, zien ook de topics van Nieuwsdagblad.nl niet Winking my eye

Poster: jerzz
...De kracht van het forum is de `simpelheid`...

Gelukkig hebben we aan het forum zelf niets veranderd.

Poster: djmamo
eerste reactie: druk, maar zal pas over een paar dagen echt reageren over wat ik er echt van vind

Wijze uitspraak, iets nieuws is altijd een beetje eng. Mensen zijn bang voor veranderingen, ook in goede.... Soms heb je even nodig om iets op je te laten inwerken voordat je er iets zinnigs over kunt zeggen.

Poster: barthawk
opzich wel ok, maar kan je de site niet iets breder maken, ik vind de site nu wel erg smal lijken met al die info erop..

De site is gemaakt zodat mensen met 1024x768 resolution (de meeste voorkomende) de site ook nog kunnen zien zonder horizontale scrollbar. Variabele breedte werkt niet, te hoge breedte geeft nare scrollbalken. Gezien de instellingen van onze bezoekers is dit de beste maat om rekening mee te houden.

Poster: tairip
Wow, wennen!
Nu zie je in elk geval wel alles op de FP! Dat is wel handig.
Ik vind het wel kicken om eerlijk te zijn nu ik er even een tien minuten mee gestoeid heb!

En dat was nu juist de bedoeling, je ogen hebben alleen even nodig om te wennen

Poster: fettibamba
Ik vind het niet echt overzichtelijk had liever het oude dat je alle post fatsoenlijk kunt bekijken en nu staaty alles zo dicht opeengepakt

Vandaag is de regelafstand al vergroot zodat het niet meer zo'n compact blok is. Als je je muis over de regel tekst heen 'hoovert' dan verschijnt de volledige topic titel.

Poster: Jer-E
...wat het meeste irriteerd bij mensen is de kleur combi denk ik en de kleine letters. miss is dat ook aan te passen....

De kleur combi is de website's style Winking my eye Welke resolutie draait je monitor. Ik werk op 1600x1200 en kan alles prima lezen. Als ik op mijn laptop kijk (1024x768) schrik ik altijd van die koeien van letters.

Wist je trouwens dat je met CTRL en + of - de lettergroote van je browser kunt wijzigen ?

Poster: Dj-RK
Je ziet ook niet meer waar iest in staat in DJ Gear dutch of zo..

Poster: thomaz
...je kunt de namen bij sommige topics niet helemaal zien

Hou je mouse pointer op de tekst van een topic, je ziet dan ook het forum staan waarin de topic staat en de volledige titel.

Poster: Ferrox
1, ik mis het board waar een topic inhoord, en tijdstip van de laatste reactie. (wellicht kunnen die in de pop-up)

Zie hierboven, popup (hoover) teksten zijn net aangepast.

Poster: Ferrox
2, Is er geen optie om DJR nog breder te maken in je profiel. Dan kunnen die extra dingen er ook weer op.

Dat hebben we gehad, maar het is vrijwel onmogelijk om de inhoudelijke dingen zoals de DJ Topics zo op te maken dat het op ieder formaat goed uitkomt.

Poster: Reind
...Nu lijkt het een beetje op een startpagina waar zoveel mogelijk links in worden opgenomen naar 2 sites....

Er staat 1 blokje met links naar een externe website, er staan zeker 10x zoveel interne links.

Misschien dat mensen vergeten dat er 2 personen zijn die al jaren vele uren per week bezig zijn, constant met het idee om DJResource beter te maken. Aan alle veranderingen moeten mensen wennen, ook aan goede veranderingen.

(geschiedenis DJResource). Er zijn al eerder veel grotere veranderingen geweest Winking my eye

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 21-06-2007 00:57 (2%)
Winston    posted on 21-06-2007 01:17
Ik vond de new layout meteen goed. Ik heb een hekel aan scrollen, ik kwam bv. zelden tot voorbij DJ booths en zag messages nooit.

En voor de meeste aangehaalde "nadelen" was er al een oplossing bv. de titles in de alternative hover display, groen geeft aan new post etc. Ik heb geen probleem met klein, maar overzichtelijk.

Wat startpagina look betreft; DJR is altijd al een beetje "raar" geweest. Ik ken geen enkele andere website waar je op de home page al nieuwe posts kan zien van het forum.

Tic Toc
rebounce    posted on 21-06-2007 09:57
Poster: Lead
Misschien dat mensen vergeten dat er 2 personen zijn die al jaren vele uren per week bezig zijn, constant met het idee om DJResource beter te maken. Aan alle veranderingen moeten mensen wennen, ook aan goede veranderingen.

Ik gebruik de startpage nu al dagje of 2 en het kan beginnen wennen.
En lead ik denk dat de meeste van users groot respect hebben voor jullie werk.
En i kdenk wel op termijn dat alles op z'n pootjes tercht zal komen.
Keep up the good work! Happy, laughing
ccc    posted on 21-06-2007 10:34
Ochja als het echt niet werkt zullen ze het wel aan de bezoeker cijfers zien. Als die dalen weten ze dat het een slechte zaak is geweest.
the-melody    posted on 21-06-2007 11:19
bij mij begint het nu te wennen, vind hem nu beter en toch iets beter

55 Users online: 11 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 39.830
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.150.443