Snelle Laptop/Notebook (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DNR    posted on 17-06-2007 13:28
Hallo mede DJRers,

Ik heb mijn examens gehaald en nu krijg ik van mijn ouder een laptop.
Nu wil ik graag jullie hulp wat ik het beste kan nemen.

Hier een lijstje met specs die ik het liefst zie:

* Minimaal 2GB geheugen (uitbreidmogelijkheid tot 4GB )
* Een dualcore processor van minimaal 1,8 GHz
* Een goede videokaart (niet shared)
* een goede accu
* een scherm van minimaal 14'' en maximaal 17'' (het liefst 15,4'')
* een harde schijf van minimaal 100 gb want dit kan later altijd nog uitgebreid worden
* Een mooi uiterlijk
* een maximale prijs van rond de 1250 euro!

Hier iets wat ik had gevonden:

De Acer 5920 <-- specs op deze link

is dit wat?

Verdere sugesties zijn altijd welkom!!

M.v.g. DJ D.N.R.

User edit by DNR on 17-06-2007 @ 13:28:31 (1%)

What do you think about Snelle Laptop/Notebook ??

Vote :   

Vibemaster-D    posted on 17-06-2007 13:37
ik zou niet die acer nemen omdat bij ons 9 v/d 10 notebook reparaties acer is. ik zou eens kijken naar de Toshiba Tecra serie.

maar wat zijn precies je gebruiksdoeleinden welke vista versie wil je.

je zou ook eens naar een XXOD kunnen kijken dat zijn hele betrouwbare krachtige notebooks.
DNR    posted on 17-06-2007 13:39
Ik wil er op producen, kunnen gamen

en moet behoorlijk snel zijn.

welke vista maakt mij niet zo veel uit.

Ik ga wel ff kijken naar de totshiba.
DNR    posted on 17-06-2007 13:45
Ik vind de toshiba's niet echt voor een vergelijkbare prijs.

De Acer 5920 kost namelijk ongeveer 1200 euro, en ik ben nog steeds geen laptop tegen gekomen met de zelfde prijs voor die prestaties.

Vooral dat dolby digital bevalt mij wel.
Lea_Phar    posted on 17-06-2007 14:34
Voor dat geld ging ik voor een Apple. Maar dat is mijn mening.

[En nu komt natuurlijk weer het eeuwige apple vs. pc discussie]

Ghost-Andries    posted on 17-06-2007 14:48
ik zou HP ofwel Sony nemen ik persoonlijk heb Sony en ben er dik tevreden van
Laidback    posted on 17-06-2007 15:26
ik wou net APPLE roepen..
tot ik de Max prijs zag..  (een 13" Macbook is ook niet alles!, zal je toch voor de 15 & 17 inch. Macbook pro's moeten luuuren)

kijk eens bij Sony.nl of Hp.nl .. HP heeft de laatste tijd echt veeeeel Kwalitatief spul staan!..

en anders, doorsparen voor een Macbook Pro, daar kan je ook Windhoos op zetten (als je dat dan nog wil :P)

User edit by Laidback on 17-06-2007 @ 15:28:14 (39%)
bass-traxx    posted on 17-06-2007 17:04
ik heb een hp pavilion entertainment pc staan en ben er heel tevreden over
MD    posted on 17-06-2007 17:27
Ik heb hier thuis ook een hp pavilion pc en ben daar ook zeer tevreden over! (1 jaar in gebruik)

Ik heb hier ook een acer laptop. Maar ik denk niet dat ik mij nog een acer zou kopen. Moest ik van jou zijn koop ik een apple of een sony vaio. Die hebben mooie specs en design!
ccc    posted on 17-06-2007 19:41
Poster: Vibemaster-D
ik zou niet die acer nemen omdat bij ons 9 v/d 10 notebook reparaties acer is. ik zou eens kijken naar de Toshiba Tecra serie.

maar wat zijn precies je gebruiksdoeleinden welke vista versie wil je.

je zou ook eens naar een XXOD kunnen kijken dat zijn hele betrouwbare krachtige notebooks.

Ik weet niet waar je werkt, maar jullie zullen wel 100x zoveel Acers verkopen en dat het daarom lijkt dat ze meer stuk gaan Winking my eye.

Ik heb nu al een derde Acer en ben er zeer over te spreken.

Hoe nu je laptop zo kapot kan gaan dat hij gerepareerd moet worden snap ik sowieso niet.
DNR    posted on 17-06-2007 21:13
Ik ga in ieder geval nog wel kijken in de winkels of ik de acer 5920 een keer zie staan. Naar de vaio's ga ik natuurlijk ook kijken. En de HP's ook.

Bedankt voor de info!

Oja, heeft er nog iemand sugesties voor een laptop voor die prijs die heel snel is?
User edit by DNR on 17-06-2007 @ 21:13:30 (51%)
DNR    posted on 17-06-2007 21:35
Ik had nog een vraag, Ik las dat de acer een 24 bit scherm heeft (16,7 miljoen kleuren) nou wil ik weten of dit scherp is want op de pc is de mogelijkheid voor 32 bit.

Dus is het gewoon mogelijk voor 32 bit te kiezen. want het lijkt mij niet dat zo'n oude glasbak met meer pixels meer kleuren heeft dan een lcd met veel meer pixels.
Gery    posted on 17-06-2007 23:57
Hi, i'm a Mac!
.... and where's PC ?   PC? are you there?   
.... yes wait a second while my operating system loads in my desktop...

Voor de prijs dat je in mind hebt heb je al een uitgebreide macbook.
Voor het scherm moet je niet uitdrukken in inches, maar in de zuivere resolutie.

het scherm van een macbook is 1280 x 800
(op mijn macbook is dat 14 inch, maar op mijn PC scherm die ook 1280 is dat 17 inch...)

Vista is een traag operating syteem. Een nieuwe laptop met vista enterprise op gaat trager (ook toen hij nieuw was en nog niet veel op stond) als een windows XP machine van bijna een jaar. Verder vind ik tot nu toe de veranderingen in vista vooral frustrerend ipv gebruiksvriendelijker.

Als je een laptop wilt die prijs/kwaliteit er goed utiziet, voorzien van degelijke hardware met een OS die naadloos werkt, dan is MAC nog steeds de beste oplossing.

Als de batterij belangrijk is, door het power management in osx gaat mijn batterij ongeveer 4 uur mee bij constand normaal werken.

Happy, laughing
DJ - Producer
DNR    posted on 18-06-2007 19:44
Maar het probleem met een mac is het 64 mb shared video geheugen, niet zo veel software als windows en best duur voor wat je krijgt. daarom neem ik waarschijnlijk geen mac.
Vibemaster-D    posted on 18-06-2007 19:48
Poster: ccc

Ik weet niet waar je werkt, maar jullie zullen wel 100x zoveel Acers verkopen en dat het daarom lijkt dat ze meer stuk gaan Winking my eye.

Ik heb nu al een derde Acer en ben er zeer over te spreken.

Hoe nu je laptop zo kapot kan gaan dat hij gerepareerd moet worden snap ik sowieso niet.

je word hier helemaal knettergek. dat komt er weer zo een kneus die er verstand van denkt te hebben en met een vochtige doek z'n scherm schoon maakt GRRR
daar word je niet goed van. maar misschien is het omdat wij TOEVALLIG meer acers moeten repareren dan Toshiba's terwijl wij toch wel meer Toshiba's leveren. maar dat zou goed toeval kunnen zijn.
ciderke    posted on 18-06-2007 19:58

je word hier helemaal knettergek. dat komt er weer zo een kneus die er verstand van denkt te hebben en met een vochtige doek z'n scherm schoon maakt GRRR
daar word je niet goed van. maar misschien is het omdat wij TOEVALLIG meer acers moeten repareren dan Toshiba's terwijl wij toch wel meer Toshiba's leveren. maar dat zou goed toeval kunnen zijn.

effe off-topic; hoe maak je dan wel best je scherm schoon?
DNR    posted on 18-06-2007 20:01

Welke snelle toshiba raad jij dan aan?
Gery    posted on 18-06-2007 21:49
Poster: DNR
Maar het probleem met een mac is het 64 mb shared video geheugen, niet zo veel software als windows en best duur voor wat je krijgt. daarom neem ik waarschijnlijk geen mac.
 ik kan enkel zeggen dat ik van dat shared geheugen geen last heb, alles werkt even vlot. ik dacht dat de macbook pro's wel een aparte video kaart hebben, maar da's dan weer zoveel duurder.

Met 512MB ram loopt alles al lekker en met 1GB is het helemaal top Happy, laughing

met software hangt het af van wat jij wil draaien eigenlijk. ik dacht eerst mijn macbook enkel voor schoolwerk te gebruiken, word excel mail enzo, maar eigenlijk doe ik er praktisch alles op wat ik moet doen. Happy, laughing

DJ - Producer
Didier_Deluxe    posted on 18-06-2007 22:03
Aangezien je net geslaagd bent voor je examens ga ik er van uit dat je nog studeert..
Naast het feit dat dit een volstrekt idiote opmerking is, wil dit ook zeggen dat je korting krijgt op Apple producten.
Als ik mij niet vergis ontvangen studenten en leerkrachten 10% korting op macbooks.
Dit wil dus zeggen dat je voor €1250 een macbook van €1400 kan kopen of dat je op een macbook van €1250, €125 korting krijgt..
Niet onaardig lijkt mij, en bovendien staat zo'n stylish zwarte of witte macbook ook veel stoerder op een booth dan een ordinaire grijze laptop.
Gery    posted on 18-06-2007 23:36
o so true LOL

(en van die korting da's idd zo, gwn studentenkaart voorleggen)
DJ - Producer
ccc    posted on 19-06-2007 00:37

Het kan toeval zijn. Ik heb in ieder geval nog geen slechte ervaring met acer.

Aangezien je toevallig een opmerking maakt over het schoonmaken van het scherm, weet je toevallig hoe ik dat het beste kan doen?

Want hij zit onder de vlekken. Ik heb het al eens geprobeert met een brillen doekje, maar dit helpt niet.

En om het scherm nat te maken durfde ik niet haha, ook niet zo'n goed idee lees ik nu.:P

D-wan    posted on 19-06-2007 07:10
Hij is nog door niemand genoemd, maar ik ben dik tevreden met m'n Dell.
Deze heeft inmiddels ook al bewezen dat deze tegen een stootje kan..
Jorrit    posted on 19-06-2007 10:52
Poster: D-wan
Hij is nog door niemand genoemd, maar ik ben dik tevreden met m'n Dell.
Deze heeft inmiddels ook al bewezen dat deze tegen een stootje kan..

Ook ik heb hier een Dell laptop (Inspiron 1501, 2 GB werkgeheugen, wel shared videokaard geloof ik, 120 GB harde schijf, 15,4" beelscherm = 750,-), ben er ook dik tevreden mee.
Enige puntje is dat ik de kleinste accu erbij nam, die dus niet al te lang zonder netstroom kan.
Gery    posted on 19-06-2007 13:52
Poster: ccc
Aangezien je toevallig een opmerking maakt over het schoonmaken van het scherm, weet je toevallig hoe ik dat het beste kan doen?

Want hij zit onder de vlekken. Ik heb het al eens geprobeert met een brillen doekje, maar dit helpt niet.

En om het scherm nat te maken durfde ik niet haha, ook niet zo'n goed idee lees ik nu.:P
 het beste is met reiniger voor ruiten (bevatten een goede ontvetter en wat alcohol)

nooit op je scherm zelf spuiten, neem bvb een papiertje spuit daarop en veeg dan voorzichtig je scherm af. ruitenreiniger droogt vanzelf super snel.
DJ - Producer
DNR    posted on 19-06-2007 18:27
Ik ga binnekort maar even om info over een macbook vragen bij de macdealer.
D-wan    posted on 19-06-2007 22:38
Poster: Jorrit

Ook ik heb hier een Dell laptop (Inspiron 1501, 2 GB werkgeheugen, wel shared videokaard geloof ik, 120 GB harde schijf, 15,4" beelscherm = 750,-), ben er ook dik tevreden mee.
Enige puntje is dat ik de kleinste accu erbij nam, die dus niet al te lang zonder netstroom kan.

Geen idee welke accu ik erbij heb , maar ik doe er zo'n 1,5-2 uur mee (intensief gebruik).
Persoonlijk vind ik het grootste voordeel van Dell de degelijkheid. Op mijn laptop is ooit tijdens een feest een lamp gevallen en ik heb hem ooit van de trap laten stuiteren (geloof me, ik ben zuinig op mijn spullen, maar ik gleed uit over een tijdschrift) maar hij doet het nog steeds prima. 
Een collega van mij liet ooit haar Fujitsui(of zoiets)/Siemens van haar bureaulade vallen (60 cm) en het was einde hardisk. 

Je kunt natuurlijk alleen naar de specificaties en het geld kijken, maar als je veel met het ding 'on the road' bent zou ik zeker een laptop nemen die tegen een stootje kan. Een ongeluk zit tenslotte in een klein hoekje.
User edit by D-wan on 19-06-2007 @ 22:38:56 (1%)

228 Users online: 111 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 18.234
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.711.625