hard-/software patenten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

W.i.M    posted on 15-02-2005 18:34

Het is toch vrij zinloos al die patenten...

Zie hier : KLIK 

------------------------------------
A method and system are provided for extending the functionality of application buttons on a limited resource computing device. Alternative application functions are launched based on the length of time an application button is pressed. A default function for an application is launched if the button is pressed for a short, i.e., normal, period of time. An alternative function of the application is launched if the button is pressed for a long, (e.g., at least one second), period of time. Still another function can be launched if the application button is pressed multiple times within a short period of time, e.g., double click
-------------------------------------

Is het eigenlijk wel innovatief al die patenten ?

De mensen achter deze uitvinding zijn toch echt geniaal ?
Ze zullen er jaren mee bezig zijn geweest en enorme
kosten hebben gemaakt om dit te kunnen realiseren ?

Nee, zo'n uitvinding hoeft toch niet te worden beschermd.

Alleen waar is de grens ?

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
User edit by W.i.M on 15-02-2005 @ 18:43:58 (100%)

What do you think about hard-/software patenten ??

Vote :   

Jorrit    posted on 15-02-2005 23:06
<quote>Poster: Wim

Het is toch vrij zinloos al die patenten...

</quote>

Ik denk wel dat het patend op de bovenstaande uitvinding nodig is... dat is namelijk een retehandige uitvinding (noem 1 Pioneer speler die dat niet heeft: .Time mode / - auto cue)

Het is misschien niet zo heel veel onwikkelingskost, maar je moet er maar niet opkomen.
En dat geld wat je ontvangt door patenden is weer een extra motivatie voor de helderen onder ons om verder te gaan met dit soort uitvindingen....

<ik geloof dat het quoten een beetje geflipt is?>

jordy    posted on 16-02-2005 19:06
een beetje?
PERCY    posted on 17-02-2005 08:56

Patenten zijn er om de grote jongens te beschermen.
zag laatst een toepasselijke documentaire op discovery over windmolens
daar werden de patent rechten al misbruikt om de modernere concurenten te dwarsbomen
Microsoft heeft heel heel gigantisch veel bij elkaar gejat en gestolen (windows, dos, archievers, explorer, java etc.) maar omdat ze zo rijk zijn kunnen ze dat allemaal flikken. 

er was zo ook een patent op spelcomputers en de joystick maar die hebben de grote jongens gebroken.

patenten gelden waarschijnlijk alleen voor jou en mij!

Knallen tot ze Vallen
Jorrit    posted on 17-02-2005 10:28
Je zou toch zeggen dat het patent op windmolens nu wel verlopen is, een patent duurt meestal maar een paar jaar... en die windmolen lijkt me niet iets van de ofgelopen 10 jaar, of isdie wel zo nieuw?

This is an old Topic

No new postings for 7.527 days.
 Post CommentThat would be 250.9 months
or a whopping 20.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

196 Users online: 71 Guests (125 Unknown)
Pages generated today : 69.820
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.836.938