Safari (on)vriendelijkheid
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

rob1n    posted on 13-06-2007 19:00
Ik ben er achter gekomen dat de site niet optimaal presteert onder Safari op de Mac. Elke pagina die je bezoekt krijg je de volgende melding:
Safari support is very limited and should be considered experimental.So there is no need to even submit bugreports on this early version.You can disable this message by setting: safari_warning option to false
Nu ligt dat volgens mij aan de texteditor die jullie gebruiken (tinyMCE).Het is nogal irritant want je moet telkens op OK klikken zodra je van pagina wisselt.Moet volgens mij niet zo ingewikkeld zijn om die safari_warning op false te zetten, dus please, laat mijn niet verplicht firefox gebruiken Winking my eye

What do you think about Safari (on)vriendelijkheid ??

Vote :   

the-melody    posted on 13-06-2007 19:01
jup, heb ik ook. Je moet in je profiel javascript uitzetten, maar omdat je dan geen editor hebt gebruik ik firefox.
Luxx    posted on 13-06-2007 19:01
ga firefox gebruiken :P
www.mothermusic.nl
Jer-E    posted on 13-06-2007 19:12
ik dag eerst deze topic gaat over overmatig alcohol gebruik. :P teveel safari gezopen maar nee :P
maja
wat je moe doen is idd firefox instalere firefox is namelijk een programma dat via linux is gemaakt als k het goed heb! kan best zijn dat het anders is maja je kan het dus draaien zowel op mac als op windows daarom heb je soms ook met firefox dat een internet pagina scheef is dit komt dan doordat deze bijv met frontpage is gemaakt ( dus speciaal voor windows)
als je dan dreamweaver zou gebruiken staat alles netjes recht.

Alert : Voor de zoveelste keer: Gebruik ABN op dit forum, met leestekens / alineas zou dit stukje bijdrage een stuk beter te lezen zijn!
Mod edit by Jorrit on 14-06-2007 14:28 (1%)
rob1n    posted on 13-06-2007 19:26
haha Jer-E, zelf last van overmatig drankgebruik? :P
ik ken firefox wel hoor Winking my eyeen frontpage ook wel van heel vroeger.
Maar mijn punt is dat je heel makkelijk met 1 regel code die error uit kan zetten :P
Reind    posted on 14-06-2007 00:48
Poster: Jer-E
wat je moe doen is idd firefox instalere firefox is namelijk een programma dat via linux is gemaakt als k het goed heb!

Dat heb je helemaal verkeerd!

kan best zijn dat het anders is maja je kan het dus draaien zowel op mac als op windows daarom heb je soms ook met firefox dat een internet pagina scheef is dit komt dan doordat deze bijv met frontpage is gemaakt ( dus speciaal voor windows)
als je dan dreamweaver zou gebruiken staat alles netjes recht.

Dat een pagina niet klopt heeft niets met Dreamweaver of Frontpage te maken maar met brakke HTML. Frontpage is prima in staat nette code uit te tuffen als je weet hoe je het moet gebruiken, nadeel van frontpage is alleen dat mensen nogal snel de makkelijkste weg kiezen met alle gevolgen van dien.
NielsR    posted on 14-06-2007 12:56
Ik vind firefox ook 10 keer beter dan safari, maar dat is mijn eigen mening natuurlijk
Gery    posted on 14-06-2007 20:51
Ik heb de het bekeken in safari en alles werkt netjes (op OSX) tenzij je het op safari voor windows hebt...

Anyway safari maakt gebruik van de laatste webcode parser en veel websites zijn nog niet compatibel.
Hoogstwaarschijnlijk door de striktere interpretatie.

anyway, ik vind safari nog wel een leuke browser (op OSX) heb gemengde gevoellens bij de beta versie voor windows. 't is nog een beta natuurlijk, maar die kan nog stukken beter.

Maar ik gebruik op mijn macbook toch minefield, de werknaam van de nieuwste beta voor firefox.
ben die browser gewoon en vooral vor de plugins!!!
DJ - Producer
rob1n    posted on 14-06-2007 23:21
Poster: Reind

Dat heb je helemaal verkeerd!

Dat een pagina niet klopt heeft niets met Dreamweaver of Frontpage te maken maar met brakke HTML. Frontpage is prima in staat nette code uit te tuffen als je weet hoe je het moet gebruiken, nadeel van frontpage is alleen dat mensen nogal snel de makkelijkste weg kiezen met alle gevolgen van dien.

we raken behoorlijk offtopic, maar no-way dat frontpage nette code uitpoept :P
@gery, ik gebruik ook gewoon safari op de mac hoor, en krijg hier gewoon die melding.
Lead    posted on 15-06-2007 00:50
Vanavond nog bij iemand met een mac geprobeerd :

Met firefox geen probleem (verwachte ik ook niet)

Met Safari (de laatste versie) kreeg je voor de WYSIWYG editor op iedere pagina een vervelende popup. Deze kun je op 2 manieren uit schakelen :
  1. Ga naar je Profile, edit deze en zet het vinkje UIT bij de WYSIWYG.  Je hebt dan geen popup meer, maar helaas ook geen tekst editor.
  2. Zet in Safari de melding uit als je browser een pagina met (invalid) javascript tegen komt. Dit laatste zou ik je toch aanraden omdat dit het surfen over meer sites wellicht ook makkelijker maakt.
Let the BASS be louder
Nvie    posted on 15-06-2007 07:37
Poster: Gery
Ik heb de het bekeken in safari en alles werkt netjes (op OSX) tenzij je het op safari voor windows hebt...

Anyway safari maakt gebruik van de laatste webcode parser en veel websites zijn nog niet compatibel.
Hoogstwaarschijnlijk door de striktere interpretatie.

anyway, ik vind safari nog wel een leuke browser (op OSX) heb gemengde gevoellens bij de beta versie voor windows. 't is nog een beta natuurlijk, maar die kan nog stukken beter.

Maar ik gebruik op mijn macbook toch minefield, de werknaam van de nieuwste beta voor firefox.
ben die browser gewoon en vooral vor de plugins!!!

Apple zelf verwacht dat het aandeel Safari de volgende jaren flink zal stijgen. Wat misschien niet eens zo gek is als je ziet dat het over grote merendeel van de mensen tegenwoordig iTunes gebruiken. Grote voordeel van FireFox vind ik inderdaad ook de plugins, ik gebruik nu de Webdeveloper Toolbar (erg handig) en Fasterfox, wat de prestaties van FF weer een stukkie omhooghaalt.
Gery    posted on 15-06-2007 09:34
heb mij eens ingelogt met safari en dan kreeg ik de popup wel...
DJ - Producer
Lead    posted on 15-06-2007 10:04
Poster: Lead
  1. Zet in Safari de melding uit als je browser een pagina met (invalid) javascript tegen komt. Dit laatste zou ik je toch aanraden omdat dit het surfen over meer sites wellicht ook makkelijker maakt.

Oftewel: melding in Safari uitzetten Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 15-06-2007 10:04 (18%)
Gery    posted on 15-06-2007 12:37
of misschien beter nog, w3c compliant javascript gebruiken
DJ - Producer
the-melody    posted on 15-06-2007 12:51
ja maar lead, ik heb al overal gezocht en nergens vind ik het waar ik hem kan uitzetten.
Lead    posted on 15-06-2007 21:22
Ik ken mac niet uit mijn hoofd, maar het staat in de popup wat je moet doen als je die meldingen niet meer wilt zien.

Poster: Gery
of misschien beter nog, w3c compliant javascript gebruiken

Helemaal mee eens, maar helaas kun je aan een van de weinige gratis te gebruiken teksteditors niet veel eisen stellen.

Er zijn relatief weinig mensen die een mac gebruiken (tov pc gebruikers onder onze bezoekers). En voor de mensen die het wel doen zijn er 2 manieren om het euvel te voorkomen.

Maar misschien moeten we updaten, kan die op DJR last heeft van die popup bevestigen dat op de demo pagina van Tiny MCE het probleemloos werkt ?
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 15-06-2007 21:25 (100%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

359 Users online: 218 Guests (141 Unknown)
Pages generated today : 75.807
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.872.844