Beat onder Accapella
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sandr    posted on 12-06-2007 22:15
Ik heb enkele accapellas liggen hier en nu zou ik daar een kale beat onder willen zetten.
Dit om het inmixen gemakkelijker te maken (met de beat inmixen en dan beat wegdraaien)
Maar in ableton werkt dit niet zo lekker bij mij, omdat de accapella helemaal geen beat bevat warpt hij hem ook niet goed.

Kan iemand mij helpen of even een beat onder de accapellas zetten?

Alvast bedankt..
Play that funky music white boy....

What do you think about Beat onder Accapella ??

Vote :   

barthawk    posted on 12-06-2007 22:17
kan je doen door hitpoints in te stellen, ik weet dat Cubase dit kan..pm maar voor intresse..
Gery    posted on 12-06-2007 22:28
in theorie volstaat de snelheid aanpassen... doe ik meestal zo in ACID pro
het moeilijke is de bpm van je acapella bepalen. na wat oefenen lukt dat nog wel aardig en 'hoor' je de beats zitten op een stem, en heb je zelf geen intro beat nodig om hem deftig in te mixen Happy, laughing
DJ - Producer
Sandr    posted on 12-06-2007 22:33
Ja dat bedoel ik, ik wil de beat van de accapella kunnen bepalen. Het liefs er dan een beat onder zetten zodat ik niet te moeilijk moet doen als ik aan het draaien ben. Hou er graag de vaart in.
tairip    posted on 12-06-2007 22:43
Poster: Sandr
Ja dat bedoel ik, ik wil de beat van de accapella kunnen bepalen. Het liefs er dan een beat onder zetten zodat ik niet te moeilijk moet doen als ik aan het draaien ben. Hou er graag de vaart in.

Je moet er nooit een beat onder zetten maar een hihat dat werkt prettiger en je kan hem dan bij elk nummer inmixen als je echt een beat doet is dit moeilijker omdat je dan twee zware beats overelkaar legt.
Sandr    posted on 12-06-2007 22:54
Kan ook, maar een beat kan je toch ook wel wegdraaien?

Maar als er een beat onderzit kan ik er ook wel een hihat van maken lijkt me.?
tairip    posted on 12-06-2007 23:01
Kan ook, maar een beat kan je toch ook wel wegdraaien?

Maar als er een beat onderzit kan ik er ook wel een hihat van maken lijkt me.?

Ja als je de beat wegdraaid kan je hem nog niet makkelijk inmixen ja, dan kan je er net zo goed geen beat onder doen.
Ja je maakt gewoon gelijk een hihat.
Sandr    posted on 12-06-2007 23:16
DaaromWinking my eye maar ik bedoel je kan er ook 8 beats of 32 beats (maakt niet uit) ervoor gooien. Dan op je koptelefoon inmixen (met schuif omlaag) bass wegdraaien en op het moment dat de vocal komt hem erin gooien.

tairip    posted on 12-06-2007 23:34
DaaromWinking my eye maar ik bedoel je kan er ook 8 beats of 32 beats (maakt niet uit) ervoor gooien. Dan op je koptelefoon inmixen (met schuif omlaag) bass wegdraaien en op het moment dat de vocal komt hem erin gooien.

Zou kunnen alleen met een hat kan je hem gewoon altijd mee laten lopen zonder dat de mensen het horen. En een hat is een hoge toon en daarmee kan je hoofdtelefoon zachter wat weer ten goede aan je gehoor komt Winking my eye
Gery    posted on 12-06-2007 23:55
hihats lijken mij ook handiger, en de bpm van acapella's bepalen moet je beetje met trial en error leren.

bvb: "invision yourself as a bird in the sky" de zogezegde beat ligt telkens op de vette letter Happy, laughing

DJ - Producer
Sandr    posted on 13-06-2007 00:01
Ja en hoe kom je daar achter? De klemtoon pakken ofwat?
Gery    posted on 13-06-2007 00:38
't is gewoon gevoel hebben voor ritme in wat er gezegd wordt, bij de ene acapella gaat dat al wat makkelijker als de andere.

je mag nog zo'n goede software hebben voor ze op elkaar te zetten, toch moet je eerst de bpm bepalen want anders klink het niet. computers kunenn enkel maar bpm bepalen van iets wat met periodes terug komt (een beat dus) van vocalen lukt dat niet dus moet je dat zelf weten uit te vissen en aan de computer vertellen dat hij hem op gegeven bpm moet gebruiken en eventueel pitchen.

soms moet je bvb rekenig houden met moe de acapella op de ondergrond beat past

bvb: fatman scoop: "ladies fellows" moet de lengte van een maat zijn, daar kan je dus makkelijk het bpm bepalen door te pitchen tot wanneer de lengte van dat stuk juist overeen komt met een maat van je gewenste beat.

't is vooral de feeling, en elke acapella is anders ook..
DJ - Producer
Lead    posted on 13-06-2007 04:10
Ik zou met tellen, of door mee te tappen het tempo ongeveer bepalen, alstijd goed om een grove schatting te weten.

Dan de accapella inladen in Ableton Live en de Beatmapper er overheen. En natuurlijk kan hij hem niet automatisch goed zetten, maar de markers zijn individueel te locken en te verplaatsen dus je krijgt het altijd goed.

Neem dan eerst een stukje van 32 beats (kick+hihat) op in hetzelfde tempo. Daarna start je de acapella zonder beats. Dit neem je op als 1 track: je mixt het begin erin en als de acapella begint
Let the BASS be louder
Luxx    posted on 13-06-2007 08:51
bij FL studio kan je een acapella in de cutter openen en dan zie je meteen het orginele bpm en kan je die versnellen of verlagen

www.mothermusic.nl

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

142 Users online: 103 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 1.353
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.348.131