waarom religie op djr (1/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 12-06-2007 16:56
in de laatste maand ben ik een paar keer in een topic tegen gekomen dat mensen van andere bijvoorbeeld niet mochten zeggen jesus cristus wat een mooie booth.

ook zie ik dat er in een ander topic, dat over christelijke muziek gaat dat je niet mag zeggen dat god niet bestaat.

en dus wordt ik in een maand tijd minimaal 2x geconfronteerd met religie op een dj forum.

persoonlijk heb ik helemaal niks met religie.

en vind het ook nergens opslaan als je wel een religie aanhangt. als je al die tijd die je in je religie stopt in je draaien stopt dan kun je een erg grote dj worden.

maar zou graag willen weten wat andere hier van vinden.

mijn mening: religie is onzin, en achterhaald.

op meer dan 100 punten is bewezen dat religie fabelachtig is.

voorbeeld: de kerk heeft tot 1970 volgehouden dat de aarde plat was.

hoor graag wat jullie vinden
www.moonentertainment.nl

What do you think about waarom religie op djr ??

Vote :   

MaD    posted on 12-06-2007 17:15
Er zijn ook heel veel punten die de bijbel wetenschappelijk bewijzen. En God is niet de kerk en de kerk is zeker geen God...

noadja.com /// aboveall.nl
Xitrate    posted on 12-06-2007 17:20
Zo denk ik er ook over.
Ik denk dat religie grotendeels weg zal zijn over 100 jaar, omdat alles simpelweg wetenschappelijk aangetoond kan worden. Naar mijn mening is het dus ook onzin en achterhaald, ik ga dus ook niet (meer, was vroeger verplicht door mn ouders) naar de kerk. En dat je niet mag zeggen 'jesus christus wat een mooie booth' snap ik niet, dat vind ik gewoon nergens op slaan, tis toch niet beledigend bedoeld ofzo? En over dat van God niet bestaat, daar gaan al jaren lang discussies over dus vind ik dat de ene kan zeggen dat hij wel bestaat en de ander van niet Happy, laughing Zo vat ik dat op.
Yorick    posted on 12-06-2007 17:24
Als mensen een Religie hebben laat ze lekker:S

MaD    posted on 12-06-2007 17:26
Poster: Xitrate
Ik denk dat religie grotendeels weg zal zijn over 100 jaar, omdat alles simpelweg wetenschappelijk aangetoond kan worden.

Hiermee bedoel ik dat wetenschappelijk aangetoond is hoe goed de bijbel onderbouwd is, maar iedereen denkt God kun je niet zien, dus je kunt niets bewijzen.
noadja.com /// aboveall.nl
Lead    posted on 12-06-2007 17:27
Poster: djmamo
  • in de laatste maand ben ik een paar keer in een topic tegen gekomen dat mensen van andere bijvoorbeeld niet mochten zeggen jesus cristus wat een mooie booth.
  • ook zie ik dat er in een ander topic, dat over christelijke muziek gaat dat je niet mag zeggen dat god niet bestaat.
en dus wordt ik in een maand tijd minimaal 2x geconfronteerd met religie op een dj forum.

En nu begin je er zelf een heel topic over, da's 3x Winking my eye (en wie weet hoe lang deze op de voorpagina rond zal zwerven)

Zo geloof ik zelf alleen in de paashaas en tegen het einde van het jaar hoop ik dat de kerstman bestaat. Dat is mijn recht om te geloven, daar kun je het misschien niet mee eens zijn, maar voor mij veranderd dat niets (voor iemand anders waarschijnlijk ook niet, dus waarom er tegenin gaan) Winking my eye

Er is geen regel op de site die het noemen van een naam (zoals Jezus Christus of God) verbied. Het zou kunnen dat mensen het aanstootgevend zouden kunnen vinden, maar zoals het niet als scheldwoord gebruikt wordt zie ik er weinig problemen in.

Iedereen is vrij om te geloven waarin hij wil. Iets waar veel mensen niet bij stil staan is dat de Bijbel geen wetenschap is. Feiten uit de bijbel proberen te bewijzen zal nooit lukken, referenties uit de bijbel daarintegen weer wel.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 12-06-2007 17:29 (12%)
Twello    posted on 12-06-2007 17:29
ik heb dr nix op tegen als iemand een religie heeft...

ik vind religie ook onzin en achterhaalt vooral omdat het nergens op gebaseert is... (dan heb ik het niet over het boedhisme)
OneSixty    posted on 12-06-2007 17:46
inmijn mening: religie is onzin, en achterhaald.

amen, ik heb ook zero religion.
ik heb het meeste problemen met de islam (hoofddoeken= crap).
christendom is 100% onzin, god die alles gemaakt zou hebben (egoist).
in boedhisme zit nog het meeste logica (innerlijke rust enzo) , maar dan beginnen ze met die reincarnatie wat ook nergens op slaat (alsof ik ga terugkomen als een koe!!)

dit is een beetje mijn mening hierover
rebounce    posted on 12-06-2007 18:00
laat iedereen zijn religie / levenswijze hebben. Ik zelf ben meer in Japanse en Oosterse mytholgie en manier van leven en denken . Het kan helpen om je te ontspannen en je kan er op terugvallen in moeilijkere momenten en periodes ( vb examens , werk ,.... ) Nit dat i ktot een oosterse god ofzo bid :d . Meer de theorie van Jing en Jang en diverse andere princpipes Happy, laughing. Wie meer wil horen , hoor ik wel Happy, laughing
Gery    posted on 12-06-2007 18:19
basis van het boedhisme is dan ook geloven in niks...

over godsdienst, het is niet enkel volledig achterhaald, ik vind godsdienst gewoon ronduit een kwaadaardige sekte. elke vorm van reliegie.

Kijk naar de kerk in de middeleeuwen brandstapels, kruistochten, ... niet veel beter als de hedendaagse moslimterroristen...

Voor mij is elke vorm van godsdienst een vorm van georganiseerd denken met de bedoeling zich over te geven aan een grotere wil (beknotting van het eigen denkvermogen, en de persoonlijke ontwikkeling) met als doel de groep "gelovigen" uit te breiden (oorlogen, kruistochten, terroristische aanslagen) en al wie niet meer mee wil te verbannen (excommuniceren,  executeren, brandstapel).

Ik ben vrijzinnig en ondersteun ten volle het vrij onderzoek.

Het denken mag zich nooit onderwerpen,
noch aan een dogma,
noch aan een partij,
noch aan een hartstocht,
noch aan een belang,
noch aan een vooroordeel,
noch aan om het even wat,
maar uitsluitend aan de feiten zelf,
want zich onderwerpen betekent het einde van alle denken.

- Henri Poincaré (1854-1912) -

DJ - Producer
Luxx    posted on 12-06-2007 18:32
ik vind dit topic echt op schijt slaan. het is gewoon meegegeven met je opvoeding dat je mensen in hun waarde laat wat ze ook geloven? of niet dan? ik ben niet gelovig maar ga niet klagen als andere mensen iets over christendom of wat dan ook praten. beetje onzin topic dit
www.mothermusic.nl
Jer-E    posted on 12-06-2007 18:46
in de laatste maand ben ik een paar keer in een topic tegen gekomen dat mensen van andere bijvoorbeeld niet mochten zeggen jesus cristus wat een mooie booth.

ook zie ik dat er in een ander topic, dat over christelijke muziek gaat dat je niet mag zeggen dat god niet bestaat.

persoonlijk heb ik helemaal niks met religie.

en vind het ook nergens opslaan als je wel een religie aanhangt. als je al die tijd die je in je religie stopt in je draaien stopt dan kun je een erg grote dj worden.

maar zou graag willen weten wat andere hier van vinden.

mijn mening: religie is onzin, en achterhaald.

op meer dan 100 punten is bewezen dat religie fabelachtig is.

voorbeeld: de kerk heeft tot 1970 volgehouden dat de aarde plat was.

hoor graag wat jullie vinden

heb 9 woorden voor je mamo
voor de niet gelovige ( ik ook dus )

jesus christus daar ben ik het echt mee eens.

Winking my eye
 voor de gelovige

jeetje mina daar ben ik het echt mee eens
Vidi    posted on 12-06-2007 18:50
Als iedereen zou geloven in de liefde zoals de bijbel het je probeert te leren d.m.v verhalen, de liefde waarin de bijbel mensen probeert op te voeden: (vb. heb je naaste (een ander) lief zoals je jezelf lief hebt.), dan zouden we allemaal goed voor elkaar zijn, en dan zou er geen oorlog zijn en een hele andere wereld hebben. Maar dat ter zijde...

Zo is dat ook met muziek, muziek brengt ons tot elkaar, ongeacht leeftijd, ras, kleur.
Muziek is universéél. Liefde is universéél. Dat staat rotsvast.

Laat elkaar in zijn waarde.

User edit by Vidi on 12-06-2007 @ 18:51:03 (5%)
ciderke    posted on 12-06-2007 18:59
Het is vandaag de dag natuurlijk niet echt in om gelovig te zijn. En de kerk is natuurlijk veel te conservatief, maar aan de andere kun je toch moeilijk de kerk 'slecht' noemen?! Ze staan voor een warme samenleving, respect voor elkaar, niet stelen van elkaar, ... Dus dat je er niet in gelooft tot daaraan toe, maar om ze nu slecht te noemen of om je er nu totaal van af te keren, dat zou ik nu ook weer niet doen.
Op ons maakt dat nu misschien allemaal weinig indruk, maar eeuwenlang heeft dat wel een indruk gemaakt op de mensen. M'n bomma zou bv nooit een vlieg kwaad doen omdat 'De Heer' het zou zien of omdat overledenen je zouden zien vanuit de hemel. Het mag dan misschien een rare reden zijn, maar zij heeft dan tenminste heel haar leven geen vlieg kwaad gedaan en daar draait het toch allemaal om. Dat we goed met elkaar kunnen opschieten.
Amen Winking my eye

PS: ik geloof ook niet in God, maar denk wel dat er iets meer bestaat dan pure wetenschap alleen.
Gery    posted on 12-06-2007 19:05
Poster: Luxx
ik vind dit topic echt op schijt slaan. het is gewoon meegegeven met je opvoeding dat je mensen in hun waarde laat wat ze ook geloven? of niet dan? ik ben niet gelovig maar ga niet klagen als andere mensen iets over christendom of wat dan ook praten. beetje onzin topic dit
 het topic vroeg om de mening van de mensen dus geven we die ook.

ik vind dit ook totaal op niks slaan en zal zeker niemand minachten omdat hij/zij gelovig is, het was enkel mijn mening.

@vidi: mocht er geen enkele godsdienst zijn, veel oorlogen zouden vermeden zijn.

@ciderke:  nu staan die misschien voor een warme samenleving, maar in de middeleeuwen werd de term warm (met de brandstapel oa) denk ik iets te letterlijk genomen dan...
over een vlieg kwaad doen gesproken! of was de heer toen niet aan't kijken? 
DJ - Producer
ciderke    posted on 12-06-2007 19:16
Poster: Gery
het topic vroeg om de mening van de mensen dus geven we die ook.

ik vind dit ook totaal op niks slaan en zal zeker niemand minachten omdat hij/zij gelovig is, het was enkel mijn mening.

@vidi: mocht er geen enkele godsdienst zijn, veel oorlogen zouden vermeden zijn.

@ciderke:? nu staan die misschien voor een warme samenleving, maar in de middeleeuwen werd de term warm (met de brandstapel oa) denk ik iets te letterlijk genomen dan...
over een vlieg kwaad doen gesproken! of was de heer toen niet aan't kijken??

Inderdaad, dat praat ik natuurlijk niet goed (net zoals het verbod op condooms) maar ik wou toch ook even de positieve kant belichten. Winking my eye
Lukaz    posted on 12-06-2007 19:25
Poster: dj_jr
Als mensen een Religie hebben laat ze lekker:S

zijn we familie? Winking my eye
Vidi    posted on 12-06-2007 19:36
Poster: Gery

Ik vind godsdienst maar onzin beste vriend, van mij mogen die ook afgeschaft worden. Godsdienst is pure geldklopperij, en machtmisbruik.

Ook is het zo dat mensen de bijbel zien als een godsdienst, dat is dus helemaal fout. Happy, laughing Maar om daar verder op in te gaan heeft weinig zin, als je bij wijze geloven zou willen afschaffen dan is dat hetzelfde als afschaffen van hardcore, en jumpstyle, en al die stromingen. (bij wijze van spreken). Sommige dingen blijf je houden, en daar moeten we gewoon mee zien te leven. Niet iedereen denkt hetzelfde, ervaart hetzelfde, of houdt van dezelfde dingen. It's life.
User edit by Vidi on 12-06-2007 @ 19:39:20 (100%)
rickdekoning    posted on 12-06-2007 19:42
Ik dacht dit een site was voor alles wat met deejay te maken heeft.. Wat heeft godsdienst te maken met deejay
U-Vinyl    posted on 12-06-2007 19:43
Waarom geloven? Ongeacht of je in god gelooft of niet, dood ga je toch. De beredenering dat je "mogelijk" in de hemel of hel zal belanden is mijn inziens subjectief. Derhalve zou je kunnen stellen dat mensen ten tijden van oorlog "hel" ondergaan, wellicht is voor deze mensen hel hier op aarde! Hemel zou het tegenovergestelde kunnen zijn maar ja.....waarderen we het wel genoeg? Momento Mori, nee ik denk het niet.

To die is nothing; but it is terrible not to live.

© Victor Hugo.

Ik heb trouwens geen geloof, geloof ik

PatrickBeuken    posted on 12-06-2007 19:51
Jullie begrijpen helemaal niet waar het om gaat. Een geloof is er om mensen steun te geven en het is een soort handleiding om "goed" te kunnen leven. Je moet de bijbel niet letterlijk nemen, er zijn binnen ieder geloof zo veel dingen die niet bewezen zijn of die zelfs grote onzin zouden zijn, maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat mensen er in goede en slechte tijden heel veel steun vinden, en die mensen moet je vooral in hun waarde laten. Ook als niet alles waterdicht is, wat ze geloven.
Jorrit    posted on 12-06-2007 19:54
Ik ben zelf niet gelovig, maar heb zeker wel respect voor mensen die geloven, en een opmerking als:
jesus christus daar ben ik het echt mee eens.

ik heb het meeste problemen met de islam (hoofddoeken= crap).
christendom is 100% onzin, god die alles gemaakt zou hebben (egoist).
in boedhisme zit nog het meeste logica (innerlijke rust enzo) , maar dan beginnen ze met die reincarnatie wat ook nergens op slaat (alsof ik ga terugkomen als een koe!!)

zal je mij nooit zien maken.

Dat heeft niets met geloof te maken, maar met opvoeding. Als je dit soort dingen durft uit te kramen mis je echt een belangrijk stuk opvoeding. Een opmerking als deze kan door sommige gelovigen als kwetsend en respectloos worden opgevat, en dat vind ik helemaal niet zo vreemd.
Prima als je niet gelooft, maar heb respect voor diegenen die wel geloven.
Yorick    posted on 12-06-2007 20:05
Poster: Lukaz

zijn we familie? Winking my eye

hoezo dat dan misch wel:P haha
DNR    posted on 12-06-2007 20:23
Maar ik moet jullie wel ff zege dat je zonder het christendom geen vrije zondag had gehad!

Verder ben ik christelijk opgevoed maar zelf hou ik er niet van. Zonder is veel makkelijker. Maar ik vind wel dat je respect voor elkaars geloof moet hebben (maar dan moet die ander je verder ook respecteren).
W.i.M    posted on 12-06-2007 20:30
Ik weet niet of we er blij mee moeten zijn met die zondag want daardoor zijn wel altijd de winkels gesloten (behalve enkele uitzonderingen zoals r'dam)
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
DNR    posted on 12-06-2007 20:34
Poster: W.i.M
Ik weet niet of we er blij mee moeten zijn met die zondag want daardoor zijn wel altijd de winkels gesloten (behalve enkele uitzonderingen zoals r'dam)

dt is dan een nadeel.. maar je kan dan wel lkkr lang pitte. En je hebt tijd om te draaien!

222 Users online: 124 Guests (98 Unknown)
Pages generated today : 17.176
Most visitors online this month : 378
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.136.142