waarom religie op djr (4/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 12-06-2007 16:56
in de laatste maand ben ik een paar keer in een topic tegen gekomen dat mensen van andere bijvoorbeeld niet mochten zeggen jesus cristus wat een mooie booth.

ook zie ik dat er in een ander topic, dat over christelijke muziek gaat dat je niet mag zeggen dat god niet bestaat.

en dus wordt ik in een maand tijd minimaal 2x geconfronteerd met religie op een dj forum.

persoonlijk heb ik helemaal niks met religie.

en vind het ook nergens opslaan als je wel een religie aanhangt. als je al die tijd die je in je religie stopt in je draaien stopt dan kun je een erg grote dj worden.

maar zou graag willen weten wat andere hier van vinden.

mijn mening: religie is onzin, en achterhaald.

op meer dan 100 punten is bewezen dat religie fabelachtig is.

voorbeeld: de kerk heeft tot 1970 volgehouden dat de aarde plat was.

hoor graag wat jullie vinden
www.moonentertainment.nl

What do you think about waarom religie op djr ??

Vote :   

Code-Y    posted on 14-06-2007 11:00
Terwijl in Nederland waarschijnlijk het meest protestantisme is, of niet?

protestanisme =P mwahahaha nooit van gehoord!

maar over dat gedoe met protestantse gemeenten pinkster gemeenten katholieken, gereformeerden WHO CARES ABOUT IT!!

we dienen allemaal EEN god...... ik zelf heb iets tegen al die verschillen. ik kan er niks aan doen. maar ik vind dat ze er niet horen te zijn......

verder kan ik er niet zo goed antwoord op geven wat nou het meeste voorkomt in nederland, maarja.... who cares?
ccc    posted on 14-06-2007 12:41
Geloof is onzin.

Een of andere wazig figuur met lange haren heeft vroeger een leuk verhaal over zichzelf geschreven dat hij herrezen is enzovoorts. En dan heeft hij ook nog samen met zijn vriend verzonnen dat zijn vriend de zee kon splijten zodat hij en zijn bevolking konden vluchten.

Zo is het gewoon gegaan.

Tot heden kan nog niemand bewijzen dat er een of andere god (met kleine letters uiteraard) bestaat of dat er een hemel of een hel bestaat.

User edit by ccc on 14-06-2007 @ 12:42:29 (5%)
DJ_Sintec    posted on 14-06-2007 12:45
Poster: Renzis

@ DJ sintec, wat is voor jouw nouw de link van het religie op un dj-forum naar een ambtenaar met hoofddoek

kijk, Het gaat bij het dragen an een hoofddoek achter een loket over het uiten van u geloof of niet. Sommige zeggen, ja dat mag (ieder zijn eigen geloof en hij mag dat uiten). Andere zeggen dat het niet mag omdat iemand van de regering zo neutraal mogelijk moet blijven en dus geen voorkeur mag hebben (religie) omdat anders mensen wel eens zouden kunnen denken dat omdat hun bouwaanvraag geweigerd is (door een joodse loketbediende) dat het tegen hen gericht is.
==> dit is ook een vorm van tegen de schenen te schoppen?

ik stelde deze vraag maar eens er bij omdat hier toch mensen zitten die eens willen nadenken over zo'n kwesties en ik hoop dat je nu begrijp dat het toch wat aanleunt bij de topic
ccc    posted on 14-06-2007 12:46
Ohja, zijn ook niet een hoop oorlogen het gevolg van verschillende religies?
PatrickBeuken    posted on 14-06-2007 13:00
@ccc => Die hemel/hel hoeft ook niet echt te bestaan, als die maar in de hoofden van mensen bestaat. Zoiets is nl een goede leidraad voor je leven. En het geloof laat je wat beter nadenken over keuzes die je maakt.

Niet dat ik streng christen ben ofzo, maar ik heb wel respect voor de mensen die geloven, want ze hebben daar veel aan. Als er nooit mensen waren geweest die iets geloofden denk ik dat de wereld een grote chaos was, zonder regeltjes en met alleen maar egoistische mensen.
the-melody    posted on 14-06-2007 13:03
Poster: PatrickBeuken
@ccc => Die hemel/hel hoeft ook niet echt te bestaan, als die maar in de hoofden van mensen bestaat. Zoiets is nl een goede leidraad voor je leven. En het geloof laat je wat beter nadenken over keuzes die je maakt.

Niet dat ik streng christen ben ofzo, maar ik heb wel respect voor de mensen die geloven, want ze hebben daar veel aan. Als er nooit mensen waren geweest die iets geloofden denk ik dat de wereld een grote chaos was, zonder regeltjes en met alleen maar egoistische mensen.
 zijn de meesten dit nu al niet?
PatrickBeuken    posted on 14-06-2007 13:06
Valt toch nog wel mee :P Zonder gelovigen zou t erger zijn.
Renzis    posted on 14-06-2007 13:35
Valt toch nog wel mee :P Zonder gelovigen zou t erger zijn.

dat vink mooi compliment...
in principe is het wel zo, en dat weet ik omdat ik gewoon uit het christelijk wereldje komt, dat men gewoon vrede, behulpzaamheid, en al dat soort dingen veel hoger heeft staan dan de gemiddelde nederlander, (de welbekende normen en waarden van CDA'er jp balkende) ik als jongere houd me ook lang nie altijd aan al die normen en waarden, maar het gaat er bij de christenen beter met mekaar om. simpel
zou de rest van de samenleving best voorbeeld aan nemen... zoals hier sommige met mekaar omgaan:PWinking my eye 
PJ    posted on 14-06-2007 13:50

Volgens de bijbel bestaat er niet eens een hel. Die hebben ze er pas later uitgevonden tijdens de middeleeuwen om de mensen nog wat meer angst aan te jagen
Code-Y    posted on 14-06-2007 14:16
Poster: PJ

Volgens de bijbel bestaat er niet eens een hel. Die hebben ze er pas later uitgevonden tijdens de middeleeuwen om de mensen nog wat meer angst aan te jagen

heb je de bijbel uitgelezen? of baseer je dit op "van horen zeggen"
de bijbel zegt helemaal niet dat de hel niet bestaat... ik kan je helaas niet zo snel zeggen waar het allemaal staat ik heb m ook nog niet uit, en al had ik dat wel, dan ben ik bang dat ik nog steeds niet kan zeggen waar het staat.....

maar het is wel zeker dat de bijbel ergens iets over de hel zegt......
als ik het vind, dan hoor je het =)
Renzis    posted on 14-06-2007 15:06
openbaringen zegt heel veel over de hel enz
Code-Y    posted on 14-06-2007 15:43
Poster: Renzis
openbaringen zegt heel veel over de hel enz

dankje =)
dat is het =)
PJ    posted on 14-06-2007 16:39
Poster: Code-Y

heb je de bijbel uitgelezen? of baseer je dit op "van horen zeggen"
de bijbel zegt helemaal niet dat de hel niet bestaat... ik kan je helaas niet zo snel zeggen waar het allemaal staat ik heb m ook nog niet uit, en al had ik dat wel, dan ben ik bang dat ik nog steeds niet kan zeggen waar het staat.....

maar het is wel zeker dat de bijbel ergens iets over de hel zegt......
als ik het vind, dan hoor je het =)

hangt ervan af hoe je dat interpreteert. Maar als je het toch over de bijbel wilt hebben, wie heeft die geschreven? god, jesus? nee de mens. Wie heeft al die verhalen vertaald tijdens de middeleeuwen? priesters. En zo kan ik blijven doorgaan

[EDIT] Voor de duidelijkheid, ik praat grotendeels over het katholicisme, maar zaken zoals de bijbel komen in elk christenlijk geloof voor
User edit by PJ on 14-06-2007 @ 16:48:20 (20%)
Code-Y    posted on 14-06-2007 16:50
ga op zoek naar de diepere betekenis van het woord:

"geloof"

stel ik heb een moord gepleegd.....(en alleen stel dat=P)

jij hebt niks gezien!

een ander persoon wel!

hij vertelt jou dat ik iemand heb vermoord

ik vertel jou dat dat niet zo is....

wie geloof je?

get it?

geloof je mij,,,, dan neem je mijn woord voor waarheid aan.... ondanks dat je het niet zeker weten kunt, want je was er niet bij.... en er was niet toevallig een camera die me filmde en het bewijs leverde....

of geloof je die persoon die zegt dat ik het wel deed? maar hij kan ook niks bewijzen... alleen zijn woord.... tegen het mijne.....

dat is geloof! ergens op vertrouwen, ondanks dat je geen bewijzen hebt!

christenen kunnen ook op de vraag "bestaat god?" geen antwoord geven zoals: ja maar, jij zegt wel van niet, maar kijk maar ff op youtube, onder de naam "hey! ik ben god" staat het bewijs!

het is (naar mijn mening!) ook stompzinnig dat mensen op je af komen gerend met de vraag:"ken jij jezus al?" ik bedoel, dan dringen ze het aan je op. maar geloof is niet op te dringen. geloof is een keuze! en ik heb die keuze gemaakt...

DJ-Code Y

PatrickBeuken    posted on 14-06-2007 16:55
Zo is het.
ccc    posted on 14-06-2007 18:24

"Ik als islamiet geloof dat alles wat niet islamiet is slecht is en dood moet."

Goede leidraad hoor dat geloof.

@ Code-Y laatste bericht:

Dan geloof je dus gewoon geen van beiden, want beiden kunnen het niet bewijzen.

User edit by ccc on 14-06-2007 @ 18:27:57 (17%)
Jorrit    posted on 14-06-2007 18:26
"Ik als islamiet geloof dat alles wat niet islamiet is slecht is en dood moet."

Goede leidraad hoor dat geloof.

Alsjeblieft zeg! Als je geen kaas gegeten hebt van dit onderwerp, post dan niet in dit topic.
Wat een onzin dit zeg, als je een beetje je ogen open had gehad had je geweten dat de Islam heel anders in elkaar stak.
ccc    posted on 14-06-2007 18:29
Het gaat hier over geloof.

En het is geen onzin, het zijn uitspraken die gefilmd zijn. Die uitgesproken zijn door gelovigen.
User edit by ccc on 14-06-2007 @ 18:29:31 (2%)
PJ    posted on 14-06-2007 18:42
Ik denk dat je mij niet goed begrijpt. IK heb geen probleem ermee met dat jij gelooft in god, dat is je eigen keuze en daar heb ik respect voor.

Maar jij zegt dat jij je geloof baseert op de bijbel. En ik wil je gewoon aantonen dat de bijbel een selectie is, uit de vele werken die over Christus zijn geschreven (ik heb het hierover het nieuwe testament). Die keuze is gemaakt door mensen en niet door god en christus. Hierdoor is de bijbel een visie van mensen. Ik wil hier niet mee zeggen dat jezus enzo verzonnen is. Ik geloof ook wel dat er zo'n 2000 jaar geleden iemand heeft rondgelopen die prachtige ideen had enzo een mooi geloof verkondigde. 

Maar die verhalen over jezus e.a. zijn opgeschreven. Uit al deze verhalen heeft men een paar geselecteerd en dit noemt men dan de bijbel. Deze verhalen zijn zo opgeschreven en aangepast zodat het sommige instanties het beter uit kwam.

Een voorbeeld hiervan is hoe de Katholieke kerk de vrouwen door middel van de bijbel tot lagere "wezens" heeft afgebeeld: het zou goed kunnen zijn dat jezus getrouwd was met Maria Magdalena, maar het dan toch raar dat deze vrouw 2 milenia voor hoer versleten is door een zogezegde verkeerde interpretatie.

Mijn hele punt is dat er een verschil is tussen godsdiensten en geloof. De bijbel is een middel dat sommige godsdiensten hebben ge(/mis)bruikt om hun visie van hun geloof op te leggen.

Ik heb er helemaal geen probleem mee dat jij gelooft, maar ik raad je wel eens aan om eens na te kijken van waar je informatie over jezus komt en wat voor weg deze informatie heeft afgelegd. En dat je zelf tegoei nadenkt over deze informatie.

Daarom is geloof iets persoonlijk voor mij: jij kiest zelf waar je in wilt geloven. Maar ik vind dat je pas echt gelooft als je er over nagedacht hebt en niet omdat je het gewoon overneemt van mensen of de bijbel.
tairip    posted on 14-06-2007 19:01
Er valt me een ding op, the man himself heeft nooit meer gereageerd.
robbert    posted on 14-06-2007 19:10
Haha tairip inderdaad nu je het zegt!
ccc    posted on 14-06-2007 19:11
hoor graag wat jullie vinden

Ik zie geen aanleiding waarom hij zou reageren, hij wilt gewoon weten hoe andere erover denken. Happy, laughing
tairip    posted on 14-06-2007 22:33
Poster: ccc

Ik zie geen aanleiding waarom hij zou reageren, hij wilt gewoon weten hoe andere erover denken. Happy, laughing

Om mee te participeren in het topic dat hij zelf opent, en omdat ik hem een keer verwijten heb gemaakt. Normaliter reageert hij daar fel op.
djmamo    posted on 14-06-2007 23:32
Poster: tairip

Om mee te participeren in het topic dat hij zelf opent, en omdat ik hem een keer verwijten heb gemaakt. Normaliter reageert hij daar fel op.

ik heb het ook wel eens druk hoor, en wat kan mij die religie nou schelen.

ik denk maar zo: ze zijn bij elke soort van bijbel de laatste pagina vergeten met daarop: ...............

en ze leefde nog lang en gelukkig
www.moonentertainment.nl
Renzis    posted on 15-06-2007 10:26
Poster: ccc

@ Code-Y laatste bericht:

Dan geloof je dus gewoon geen van beiden, want beiden kunnen het niet bewijzen.

zo ligt het ook bij (het christelijk) geloof en deze maatschappij, je kan het geloof niet bewijzen, maar je kan ook niet bewijzen dat het niet zo is... en er zijn heleboel mensen die van alles kunnen beweren maar uiteindelijk is het geloof van beide kanten niet bewijsbaar, dat maakt het dus ook gelovenWinking my eye

406 Users online: 314 Guests (92 Unknown)
Pages generated today : 44.148
Most visitors online this month : 542
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.251.148