waarom religie op djr (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 12-06-2007 16:56
in de laatste maand ben ik een paar keer in een topic tegen gekomen dat mensen van andere bijvoorbeeld niet mochten zeggen jesus cristus wat een mooie booth.

ook zie ik dat er in een ander topic, dat over christelijke muziek gaat dat je niet mag zeggen dat god niet bestaat.

en dus wordt ik in een maand tijd minimaal 2x geconfronteerd met religie op een dj forum.

persoonlijk heb ik helemaal niks met religie.

en vind het ook nergens opslaan als je wel een religie aanhangt. als je al die tijd die je in je religie stopt in je draaien stopt dan kun je een erg grote dj worden.

maar zou graag willen weten wat andere hier van vinden.

mijn mening: religie is onzin, en achterhaald.

op meer dan 100 punten is bewezen dat religie fabelachtig is.

voorbeeld: de kerk heeft tot 1970 volgehouden dat de aarde plat was.

hoor graag wat jullie vinden
www.moonentertainment.nl

What do you think about waarom religie op djr ??

Vote :   

Renzis    posted on 12-06-2007 22:37
hey ik ben gelovig hea
heb zelf ook een mening over van alles en nog wat en die staat. maar hoe ik over turken enz denk, ga ik hem niet recht in z'n gezicht zegge omdak hem daar mee kwets, en zoals hier er over wordt gesproken vink afentoe behoorlijk ver gaan.

geloof je niet, prima! jouw probleem of opvatting, vind je et onzin? ook goed. maar wat heeft voor zin om er zo vol en "agressief" (de manier van reageren) er op in te gaan.
en ook al is dit een dj forum, er zijn blijkbaar ook christelijke dj's, das een verschil net als ik hardstyle cool vind en een ander minimal. jah tog verschil moet er zijn, accepteer dat, en laat dat in zn waarde, pleaseWinking my eye
jonny820511    posted on 12-06-2007 22:49

Dit soort topics verwacht je niet op een DJ forum!!!! vind van geloof alleen jammer dat er alleen maar ruzie, gezeur en oorlogen van komen. Je gaat toch geen land binnenvallen omdat er ergens een oud boek is waar instaat dat jouw voorouders daar 2000 jaar geleden leefden.

Ieder mag geloven wat ie wil en het nut ervan inzien op zijn eigen manier. ga een ander jou geloof niet opdringen.
OneSixty    posted on 12-06-2007 22:58
Poster: Renzis
net als ik hardstyle cool vind en een ander minimal. jah tog verschil moet er zijn, accepteer dat, en laat dat in zn waarde, pleaseWinking my eye

idd, zoals ik al eerder zij : "mening is een mening ( iets dat van mij is) ".
maar jammergenoeg worden zelfs muziekstijlen hier op het forum niet gerespecteerd. jumpstyle word hier door het grootste deel afgekraakt,
en hoor je mij zeuren ? => nope . ik weet dat er een groot verschil zit tussenreligie en muziekstijl , maar het draait om het principe.
tairip    posted on 12-06-2007 23:03
Ik vind dat we met dit topic een grens hebben overschreden.
Sandr    posted on 12-06-2007 23:13
Weer volledig eens met tairip.
Als ik bij iemand thuis kom en ik zeg:
Jou moeder is echt een kuthoer, mag ik dan gewoon elke dag terug komen onder het motto: ach joh dat is jou mening.

Misschien als je tegen je maat zegt: Pff soms lijkt het net of je moeder me niet aardig vind. Dan komt dat toch wat sympathieker over.

Probeer je eigen mening op een dusdanige manier te verkondigen dat je er niemand mee kwetst of beledigd.
Play that funky music white boy....
Reind    posted on 13-06-2007 01:31
Poster: djmamo
op meer dan 100 punten is bewezen dat religie fabelachtig is.

voorbeeld: de kerk heeft tot 1970 volgehouden dat de aarde plat was.

Ik ken mensen die vol blijven houden dat melk uit een glazen fles lekkerder smaakt dan uit een pak.... ik zeg die is gek maar als die persoon dat vind moet hij/zij dat toch echt helemaal zelf weten.

Ik ben zelf ook ongelovig en heb echt helemaal niets met een bijbel maar een beetje rekening houden met je medemens kan echt geen kwaad. Schenen schoppen is echt nergens voor nodig en op taalgebruik mag ook best een keer gelet worden. Ik ben ook niet zo dol op woorden als kankerlij*r en mensen die dat in alle vormen te pas en te onpas gebruiken. Mensen hebben natuurlijk het recht om het woord in de mond te nemen net als ik het recht heb om daar dan toch iets van te zeggen.

Tis allemaal zo simpel, schop niet klakkeloos tegen schenen dan blijven die van jezelf ook gewoon heel en vrij van blauwe plekken.
soundcollector    posted on 13-06-2007 08:16
Ik zie godsdiensten als een grote sekte. Het is juist dat iedereen er in geloofd of juist niet dat men dit niet in ziet. Christendom, de Islam etc hebben ons zo ingenomen dat het ons verblind van de waarheid.

Wie zegt dat Jezus heeft bestaan. Voor hetzelfde geld hebbe vroeger een paar sullen een boek geschreven voor de lol om te kijke wat dat teweeg zou brengen.

Niemand kan echt zegge als God of Jezus of weetk veel wie, echt heeft bestaan of bestaat. En waarom zou hij dan zou bepaalde krachten hebben? Natuur etc. bestaat uit verschillende oorzaken en gevolgen zoals de oerknal en zomer en winter en... Waarom zou er hierboven iemand zijn die dit regelt? En waarom moete wij er zo steevast in geloven? Ik zie het echt als een sekte... Je moet eens zien wat ze de christenen vroeger oplegden om te doen en te laten.

Ik geloof wel dat er iets na de dood, bv dat je ergens anders wordt geboren of weetk veel.

Het is wel goed dat mensen in "iets" geloven. Wanneer je in niks gelooft kan je op niks meer hopen, en kan je je niet terugtrekken tot je geloof wanneer je het helemaal niet meer aankan. Je kan in jezelf geloven of in iemand anders dan god, waarom niet. Jij kan toch met je eigen praten van shit het gaat slecht met mij....

Er kan zoveel maar waarom zou dit kunnen en andere dingen niet?
Code-Y    posted on 13-06-2007 09:46
Poster: tairip

ook mee eens
Jer-E    posted on 13-06-2007 09:48

ben ik het mee eens er zijn mensen tever gegaan waaronder ik zelf ...

mijn excuses voor de gelovige
Code-Y    posted on 13-06-2007 09:58
Poster: Jer-E

ben ik het mee eens er zijn mensen tever gegaan waaronder ik zelf ...

mijn excuses voor de gelovige

aanvaard.... netjes van je... iedereen mag zijn mening hebben, en mag hem van mij uiten. maar doe het dan wel op een respectvolle manier tegenover een ander...

misschien een idee voor verdere posters:
als je iets post, doe dan op een respectvolle manier!
DJ_Sintec    posted on 13-06-2007 11:24
Poster: PatrickBeuken
Jullie begrijpen helemaal niet waar het om gaat. Een geloof is er om mensen steun te geven en het is een soort handleiding om "goed" te kunnen leven. Je moet de bijbel niet letterlijk nemen, er zijn binnen ieder geloof zo veel dingen die niet bewezen zijn of die zelfs grote onzin zouden zijn, maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat mensen er in goede en slechte tijden heel veel steun vinden, en die mensen moet je vooral in hun waarde laten. Ook als niet alles waterdicht is, wat ze geloven.

==> Het Vaticaans Consilie II:

De kerk heeft geprobeert om zich te moderniseren en als iemand zich nu christelijk wil noemen moet hij zien naar de kerk zoals hij nu is.
Even de "moderne kerk" (je raad het nooit maar De paus nu (Radzinger) heeft hier hard aan meegewerkt)
- Hun uiterlijk verander hard: (pristers moeten enkel nog klein kruisje dragen, pastoors staat niet meer me zijn rug naar de mensen ...)
- Inhoudelijk ook: 
  1. Vroeger legde de kerk het geloof op.
  2. Nu steld de kerk een geloof op, ze neemt een standpunt in en je mag zelf kiezen of je het hier mee eens bent (geloof is een winkel geworden)
  3. De kerk staat open voor diversiteit onder culturen (zo heeft een bischop uit Zuid amerika evenveel te zeggen als een bischop uit BelgiëWinking my eye
  4. gezag heilige geschirfen en gezag van de wetenschap
  5. KERK IS NIET MEER ABSOLUUT.
Gevolgen hiervan: Wij vinden de Kerk conservatief omdat ze tegen het gebruik van de condoom is. Echter is het gebruik van een condoom een westerse waarden en aanzien wij dit als goed/nodig. In Zuid-Amerika bijvoorbeeld ligt die waarde omgedraaid. De kerk luisterd zowel naar Europa als naar Zuid-Amerika. Hierdoor zoeken ze een waarde tussenin en voor Europa lijkt dit op een verbod van condooms dat tegenstrijdig is aan onze (zogezegde) superieure westerse waarden. Daarom denken wij dat de Kerk concervatief is terwijl wij misschien de vraag moeten stellen dat de Kerk Progressiever is als ons Denken. Wij denken misschien wel dat we respect hebben voor elke cultuur maar drukken toch nog steeds een westerse waarden door.

Nog een kleinigheid:

Past dit in een DJ Forum:

Het staat bij Chat talk: Het zou hetzelfde zijn dat op een politiek forum bij chattalk staat: Hey, wie kend er nog een goeid liedje ...
-
Luxx    posted on 13-06-2007 11:42
waarom komt hier niet gewoon een slotje op
www.mothermusic.nl
DJ_Sintec    posted on 13-06-2007 11:52
Poster: Luxx
waarom komt hier niet gewoon een slotje op

Religie is een kwestie waar nooit een antwoord op kan komen dus ook geen slot :D

neen, waarom zou hier een slotje op moeten? omdat het niets met djen te maken heeft? doe dan ineens maar een groot deel van de chattalk weg Happy, laughing
Illusion    posted on 13-06-2007 11:58

Ben ik mee eens, zal wel gieterveens begrip zijn.

Laat iemand in zijn waarde, wat maakt het uit of iemand iets geloofd. Topic van niks, dit is gewoon een topic om het geloof zwart te maken.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
DJ_Sintec    posted on 13-06-2007 12:23
Er komen hier nu allemaal dure zinne voorbij maar het gaat er in feite alleen maar om dat je elkaar in je waarde laat. Ongeacht afkomst, religie, kleur haar, lengte van de dikke teen enz. enz.

Nu een vraag: (als de MOD vind dat het er over gaat doe maar weg ze)

Volgens jouw waarden:

Mag een ambtenaar aan het loket een hoofddoek dragen of niet? (mag hij zit uit of mag hij dat niet?)
MaD    posted on 13-06-2007 12:34
Voor de mensen die Bruce Almighty gezien hebben....ik vind dat daar een goed beeld van God wordt gegeven. los van de kerk enzo.
noadja.com /// aboveall.nl
User edit by MaD on 13-06-2007 @ 12:35:15 (16%)
the-melody    posted on 13-06-2007 12:36
Laat iedereen geloven in dat wat hij wilt. Als we dat allemaal zouden accepteren zou de wereld al een stuk verdraagzamer zijn.
Lead    posted on 13-06-2007 12:46
Poster: DJ_Sintec
Religie is een kwestie waar nooit een antwoord op kan komen dus ook geen slot :D

Het is hier of op slot, in een ander forum past deze thread zeker niet... Winking my eye

Poster: DJ_Sintec
Mag een ambtenaar aan het loket een hoofddoek dragen of niet? (mag hij zit uit of mag hij dat niet?)

Dat is een hele andere vraag...

Let the BASS be louder
DJ_Sintec    posted on 13-06-2007 13:27
Poster: Lead

Het is hier of op slot, in een ander forum past deze thread zeker niet... Winking my eye

Dat is een hele andere vraag...

niet helemaal Lead maar ik zal jullie de uitleg besparen Happy, laughing
PJ    posted on 13-06-2007 14:05
Poster: DNR
Maar ik moet jullie wel ff zege dat je zonder het christendom geen vrije zondag had gehad!

Verder ben ik christelijk opgevoed maar zelf hou ik er niet van. Zonder is veel makkelijker. Maar ik vind wel dat je respect voor elkaars geloof moet hebben (maar dan moet die ander je verder ook respecteren).

Dat is niet de verdienste van het christendom. Deze is namelijk naar de zon vernoemd. Bijgevolg zal dit vroeger een dag geweest zijn waarop de zon werd aanbeden bij de oude natuurgodsdiensten. Het christemdom zal wss deze dag overgenomen hebben, net zoals zovele dingen. ALs zondag de vrije dag was die het christendom heeft uitgevonden om god te aanbidden, zou het christendom die wel goddag of iets dergelijks genoemd hebben.

Mijn mening over relegie is dat het iets persoonlijk moet zijn waar je de andere mensen niet mee lastig valt. Er is te veel verkeerds gebeurt uit naam van geloof enzo, daarom ben ik ook blij dat er een scheiding tussen staat en godsdienst is, want zoals je ziet levert dit nog altijd miserie op in de landen waar dit niet is.

Mijn mening over god is dat hij niet bestaat, en dood is dood. IK hoop zelfs dat er geen hiernamaals is enzo want om daar tot in de eeuwigheid te zitten terwijl er toch niks valt te doen lijkt mij maar saai.
ciderke    posted on 13-06-2007 14:38
Poster: PJ

Dat is niet de verdienste van het christendom. Deze is namelijk naar de zon vernoemd. Bijgevolg zal dit vroeger een dag geweest zijn waarop de zon werd aanbeden bij de oude natuurgodsdiensten. Het christemdom zal wss deze dag overgenomen hebben, net zoals zovele dingen. ALs zondag de vrije dag was die het christendom heeft uitgevonden om god te aanbidden, zou het christendom die wel goddag of iets dergelijks genoemd hebben.

Mijn mening over relegie is dat het iets persoonlijk moet zijn waar je de andere mensen niet mee lastig valt. Er is te veel verkeerds gebeurt uit naam van geloof enzo, daarom ben ik ook blij dat er een scheiding tussen staat en godsdienst is, want zoals je ziet levert dit nog altijd miserie op in de landen waar dit niet is.

Mijn mening over god is dat hij niet bestaat, en dood is dood. IK hoop zelfs dat er geen hiernamaals is enzo want om daar tot in de eeuwigheid te zitten terwijl er toch niks valt te doen lijkt mij maar saai.

Ik denk dat het een beetje te kortzichtig is om vanuit het woord 'zondag' te denken dat dat een dag is die naar de zon genoemd word hoor... In het Frans is het nl. Dimanche. Volgens jou theorie zouden we dan ook allemaal vrij zijn op VRIJdag en zou het donderen op DONDERdag ... De naamgeving komt van Romeinse of Griekse goden (Wodan -> woensdag) maar het feit dat we zondag vrij zijn ligt wel degelijk aan het christendom.
PJ    posted on 13-06-2007 15:59
Mijn punt is dat we dat niet echt aan het christendom te danken hebben, het christendom bestaat grotendeels uit gebruiken die overgenomen zijn van andere godsdiensten. Trouwens als ik mij niet vergis werd de eerste eucharistie viering gehouden op een donderdag: nl het laatste avondmaal. Logisch zou zijn dat donderdag dan vrij zou moeten zijn voor dit gebruik.

Waarom denk je dat Christus zijn geboorte in december geviert wordt? Terwijl hij in een andere periode van het jaar geboren is (als ik mij niet vergis ergens in de lente)
the-melody    posted on 13-06-2007 16:07
Omdat constantijn dit allemaal heeft liggen veranderen.
Renzis    posted on 14-06-2007 10:05
Er zijn sterker nog, behoorlijk wat dingen in het normale leven aan het christendom te danken, waaronder dus de zondag!

het valt me alleen wel op dat hier het christelijke geloof(protestants, gereformeerd enzz) door mekaar word gehaald met de rooms katholieke kerk. die zijn tegen condoom en heleboel andere dingen. zo is dat bij ons (de christelijke dj's hier volgens mij) niet zo.

@ DJ sintec, wat is voor jouw nouw de link van het religie op un dj-forum naar een ambtenaar met hoofddoek
ciderke    posted on 14-06-2007 10:54
Poster: Renzis
Er zijn sterker nog, behoorlijk wat dingen in het normale leven aan het christendom te danken, waaronder dus de zondag!

het valt me alleen wel op dat hier het christelijke geloof(protestants, gereformeerd enzz) door mekaar word gehaald met de rooms katholieke kerk. die zijn tegen condoom en heleboel andere dingen. zo is dat bij ons (de christelijke dj's hier volgens mij) niet zo.

@ DJ sintec, wat is voor jouw nouw de link van het religie op un dj-forum naar een ambtenaar met hoofddoek

Zou best kunnen, ik heb tot hier toe enkel over de Rooms-katholieke kerk gesproken, die komt het meest voor in Vlaanderen. Terwijl in Nederland waarschijnlijk het meest protestantisme is, of niet?

367 Users online: 311 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 47.772
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.315.745