waarom religie op djr (2/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 12-06-2007 16:56
in de laatste maand ben ik een paar keer in een topic tegen gekomen dat mensen van andere bijvoorbeeld niet mochten zeggen jesus cristus wat een mooie booth.

ook zie ik dat er in een ander topic, dat over christelijke muziek gaat dat je niet mag zeggen dat god niet bestaat.

en dus wordt ik in een maand tijd minimaal 2x geconfronteerd met religie op een dj forum.

persoonlijk heb ik helemaal niks met religie.

en vind het ook nergens opslaan als je wel een religie aanhangt. als je al die tijd die je in je religie stopt in je draaien stopt dan kun je een erg grote dj worden.

maar zou graag willen weten wat andere hier van vinden.

mijn mening: religie is onzin, en achterhaald.

op meer dan 100 punten is bewezen dat religie fabelachtig is.

voorbeeld: de kerk heeft tot 1970 volgehouden dat de aarde plat was.

hoor graag wat jullie vinden
www.moonentertainment.nl

What do you think about waarom religie op djr ??

Vote :   

Ferrox    posted on 12-06-2007 20:46
Poster: rickdekoning
Ik dacht dit een site was voor alles wat met deejay te maken heeft.. Wat heeft godsdienst te maken met deejay

anders lees je ff, dan snap je er al meer van!
RenéKuppens    posted on 12-06-2007 21:13
Ik Geloof in een DING

MUZIEK
ciderke    posted on 12-06-2007 21:18
Poster: W.i.M
Ik weet niet of we er blij mee moeten zijn met die zondag want daardoor zijn wel altijd de winkels gesloten (behalve enkele uitzonderingen zoals r'dam)

Ziehier het product van de consumptiemaatschappij... In plaats van eens een rustig moment om eens na te denken over het leven gaan mensen vandaag liever shoppen...
tairip    posted on 12-06-2007 21:21
Poster: djmamo
persoonlijk heb ik helemaal niks met religie.

en vind het ook nergens opslaan als je wel een religie aanhangt. als je al die tijd die je in je religie stopt in je draaien stopt dan kun je een erg grote dj worden.

maar zou graag willen weten wat andere hier van vinden.

mijn mening: religie is onzin, en achterhaald.

op meer dan 100 punten is bewezen dat religie fabelachtig is.

voorbeeld: de kerk heeft tot 1970 volgehouden dat de aarde plat was.

hoor graag wat jullie vinden

Wat kan jij naief zijn, je kan een ander toch gewoon in zijn waarde laten? Wat is jou probleem met de samenleving?
Volgens mij ben jij niet kapabel om na te denken over een post en de gevolgen hiervan, ik heb dit al eens vaker meegemaakt.

Ik zelf heb ook niets met religie maar om zo'n post te maken tegenover een geloof vind ik niet kunnen.
User edit by tairip on 12-06-2007 @ 21:24:39 (13%)
DNR    posted on 12-06-2007 21:31
Poster: tairip

Wat kan jij naief zijn, je kan een ander toch gewoon in zijn waarde laten? Wat is jou probleem met de samenleving?
Volgens mij ben jij niet kapabel om na te denken over een post en de gevolgen hiervan, ik heb dit al eens vaker meegemaakt.

Ik zelf heb ook niets met religie maar om zo'n post te maken tegenover een geloof vind ik niet kunnen.

daar sluit ik mij gedeeltelijk bij aan. Want vaak heb ik het gevoel dat er over de posts van mamo goed is nagedacht. Maar dit gaat toch eigenlijk een beetje ver, Je mag toch vrij zijn in geloof.

En als je niet geloofd heb je vast wel bijgeloof:P
MaD    posted on 12-06-2007 21:31
de minst overtuigende reden om te geloven...:Het is beter om te leven of God bestaat en als je dood gaat er achter te komen dat Hij niet bestaat, dan dat je leeft zonder God en er achter komt als je dood ben dat ie wel bestaat. En al wat tegen de kerk is genoemd: God is niet de kerk, en de kerk is zeker geen God...
noadja.com /// aboveall.nl
tairip    posted on 12-06-2007 21:35
Er komen hier nu allemaal dure zinne voorbij maar het gaat er in feite alleen maar om dat je elkaar in je waarde laat. Ongeacht afkomst, religie, kleur haar, lengte van de dikke teen enz. enz.
User edit by tairip on 12-06-2007 @ 21:36:17 (9%)
Sammow    posted on 12-06-2007 21:35
Ik geloof in mezelf, iemand anders gaat het heus niet doen voor mij

Ik kan mensen wel begrijpen als ze zeggen dat ze geloven maar overdrijven is nooit goed, met niets.
Omdat het in de westerse samenleving zo goed gaat is het geloof in God en de Kerk wat aan het verdwijnen maar het is zeker geen toeval dat ik armere landen de inwoners religieuzer zijn, zij zoeken gewoon een houvast in moeilijk tijden.

zelf ga ik enkel eens naar de kerk om een overleden familielid of vriend te herdenken, hoewel dat eigenlijk ook niet echt zinvol is als je daarvoor naar de kerk moet gaan, zoiets doe je uit je eigen volgens mij.
OneSixty    posted on 12-06-2007 21:40

wat is er nu mis met zijn mening? ik kreeg ook al kritiek op mijn mening , maar een mening is een mening (dus iets wat van mij is).
ik zeg toch ook niet dat ik tegen religie ben? (het is zelfs noodzakelijk)
ik (/wij) zeg(gen) alleen dat ik(/wij) er niet aan mee doe(n).
ciderke    posted on 12-06-2007 21:43
Poster: dj_lightzone

wat is er nu mis met zijn mening? ik kreeg ook al kritiek op mijn mening , maar een mening is een mening (dus iets wat van mij is).

Ja, maar met discriminerende meningen moet je WEL opletten. Veel mensen zeggen discriminerende dingen onder het mom van vrije meningsuiting, maar die vrije meningsuiting stopt wel ergens. Je mag niet alles zeggen in het openbaar.
DNR    posted on 12-06-2007 21:45
Ik denk dat lightzone zijn eerste post eigenlijk niet discrimineerend bedoeld maar gewoon niet houd van hoofddoeken.
Ik ben er persoonlijk ook tegen, waarom?!? je kan niet eens zien wie het is.
Sammow    posted on 12-06-2007 21:46
Dat is nu iets waar ik me in kan vinden, men mag toch ook geen pet op doen in de les enzo, en een hoofddoek dragen is niet eens een verplichting van die religie!
tairip    posted on 12-06-2007 21:48
Poster: dj_lightzone

Je kan je mening ook iets ongezouter geven en toch je standpunt duidelijk maken.
Je kan bijvoorbeeld zeggen, ik ben zelf niet gelovig en vind een geloofsovertuiging onzinnig omdat het niet te verklaren is.
Dat klinkt een stuk beter als:

vind het ook nergens opslaan als je wel een religie aanhangt
religie is onzin, en achterhaald

Enz. enz. probeer het gewoon te brengen.
Jorrit    posted on 12-06-2007 21:50

Als een je bij het uiten van je mening geen respect toont richting anderen is het een heel ander verhaal, en jou post kwam op mij heel respectloos over.

DNR    posted on 12-06-2007 21:51
Poster: Sammow
Dat is nu iets waar ik me in kan vinden, men mag toch ook geen pet op doen in de les enzo, en een hoofddoek dragen is niet eens een verplichting van die religie!

Idd... alhoewel ik liever heb dat iemand een pet draagt dan een gordijn om zicht heen, in de ergste gevallen met een soort vliegengaas voor de ogen. een persoon is gewoon onherkenbaar. Bij een pet kan je gewoon het hele gezicht zien. Maar ik vind het wel een goede regel dat als de hoefdoeken afmoeten de petten ook af moeten.

Bijvoorbeeld, jij bent bewaking bij een disco en je controleert via paspoort van die persoon of die gene het echt is. met een pet kan je dat herkennen maar met een hoofddoek word het als snel wat lastiger.
Yorick    posted on 12-06-2007 22:00
"In the beginning, there was Jack.
And Jack had a groove.
And from this groove came the groove of all grooves.
And while one day viciously throwing down on his box,
Jack boldly declared, "Let there be House!"
And House music was born.
I am, you see. I am the creator.
And this is my House. And in my House there is only House music.
But I am not so selfish, because once you've entered my House,
it then becomes our House, and our House music.
And you see, no one man owns House, because house music is a universal language spoke and understood by all.
You see, House is a feeling, that no one can understand really, unless you're deep into the vibe of House.
House is an uncontrollable desire to Jack your body.
And as I told ya before, this is our house, and our House music.
And in every house you understand, there is a keeper. And in this house the keeper is Jack.
Now some of you might wonder, "who is Jack and what is it that Jack does?" Jack is the one who gives you the power to Jack your body.
Jack is the one who gives you the power to do the snake.
Jack is the one who gives you the key to the wiggly worm.
Jack is the one who learns you how to walk your body.
Jack is the one that can bring nations and nations of all Jackers together under one house.
You may be black, you may be white, you may be Jew, or Gentile. It don't make a difference in our house. And this is fresh!!!"
tairip    posted on 12-06-2007 22:00
Poster: DNR

Idd... alhoewel ik liever heb dat iemand een pet draagt dan een gordijn om zicht heen, in de ergste gevallen met een soort vliegengaas voor de ogen. een persoon is gewoon onherkenbaar. Bij een pet kan je gewoon het hele gezicht zien. Maar ik vind het wel een goede regel dat als de hoefdoeken afmoeten de petten ook af moeten.

Bijvoorbeeld, jij bent bewaking bij een disco en je controleert via paspoort van die persoon of die gene het echt is. met een pet kan je dat herkennen maar met een hoofddoek word het als snel wat lastiger.

Hier gaat het hier nu niet over... open voor een hoofddoekjes discussie maar een nieuw topic!
Sammow    posted on 12-06-2007 22:01
aplausje voor dj_jr graag!

wel leuke reactie
DNR    posted on 12-06-2007 22:04

Hier gaat het hier nu niet over... open voor een hoofddoekjes discussie maar een nieuw topic!

Nog zown waardeloos topicConfused
Kom op zeg. Na 1 zown topic (eignelijk 2) vind ik het genoeg.

Zullen we er gewoon een einde aan maken...?
tairip    posted on 12-06-2007 22:08
Poster: DNR

Nog zown waardeloos topicConfused
Kom op zeg. Na 1 zown topic (eignelijk 2) vind ik het genoeg.

Zullen we er gewoon een einde aan maken...?

Jullie posten door op het hoofddoekjes gehalte terwijl het hier gaat om religie op DJR! Mijn menig is gezegd, eigenlijk heb ik er al teveel woorden aan vuil gemaakt maar ik vind het schunnig dat sommige mensen zo krom kunnen denken.
barthawk    posted on 12-06-2007 22:15
Poster: dj_jr
And Jack had a groove.
And you see, no one man owns House, because house music is a universal language spoke and understood by all.
You see, House is a feeling, that no one can understand really, unless you're deep into the vibe of House.
And in every house you understand, there is a keeper. And in this house the keeper is Jack.
Now some of you might wonder, "who is Jack and what is it that Jack does?" Jack is the one who gives you the power to Jack your body.
Jack is the one that can bring nations and nations of all Jackers together under one house.
You may be black, you may be white, you may be Jew, or Gentile. It don't make a difference in our house. And this is fresh!!!"

Deze sample gebruik ik nog maar al te vaak, blijft een goeie.
Lukaz    posted on 12-06-2007 22:17
Poster: dj_jr
And Jack had a groove.

Tell them Dj_JR!!
Sandr    posted on 12-06-2007 22:21
Met stijgende verbazing lees ik dit topic.
Mensen denken niet na voor ze iets posten.

Ik ben het volledig met tairip eens.
Zelf ben ik niet gelovig.
Play that funky music white boy....
Lukaz    posted on 12-06-2007 22:33
Ik ben het met Dj JR eens en met Jack
MoXeGy    posted on 12-06-2007 22:36
ik ben zelf ook niet gelovig, en laat iedereen zijn ding doen. zolang je er geen andere mensen mee lastig valt is er nix aan de hand.
Overigens denk ik wel dat er wat zal zijn maar daar blijft het ook bij
(leuke vraag: waar komt het heelal vandaan, uiteindelijk kom je er op uit dat alles uit het niets is ontstaan.)
User edit by MoXeGy on 12-06-2007 @ 22:39:00 (5%)

419 Users online: 296 Guests (123 Unknown)
Pages generated today : 43.918
Most visitors online this month : 542
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.250.918