Verschil coaxiaal en optisch digitaal
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ciderke    posted on 08-06-2007 12:12
Ik heb verschillende toestellen die digitale in/uit-gangen hebben, maar de ene zijn coaxiaal digitaal en de andere optisch digitaal. Optisch werkt waarschijnlijk met glasvezel , maar hoe werkt coaxiaal? En zijn deze compatibel met elkaar op ??n of andere manier? Wat is er beter? Wat gaat er sneller? ... Dank!

What do you think about Verschil coaxiaal en optisch digitaal ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 08-06-2007 12:50
Er is geen verschil, consumenten electronica maken allemaal gebruik van het digitale protocol S/PDIF. Dat protocol ondersteund verschillende soorten verbindingen. Zie ook wikipedia.
Er is geen snelheids verschil aangezien het protocol het zelfde is. Optisch heeft minder last van electronische storingen maar is volgens mij weer ietsjes duurder en niet alle apparatuur heeft een optische aansluiting. Apparatuur heeft vaak wel altijd een coax aansluiting.
ciderke    posted on 08-06-2007 23:36
Er is geen verschil? Dus kan ik gerust van m'n coaxiale uitgang van m'n draaitafel naar de optische ingang van m'n laptop?
Gery    posted on 09-06-2007 10:57
neen!

coax naar coax of optisch naar optisch

een optische poort leest idd een glasvezel (licht dus) en daar kan je dus niet in terecht  met je coax.
DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 6.657 days.
 Post CommentThat would be 221.9 months
or a whopping 18.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

220 Users online: 138 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 28.921
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.922.466