Poster: Laidback
Te Veel Om Op Te Noemen..
"Being A Dj" Is Een Leer-Process..
je leerd namelijk altijd wat Nieuws.. Eigenlijk ook een moeilijke vraag.. "Wat Je Hebt Geleerd" ..
Je leerd toch constant ?..
laidback.
Poster: patrick-allen
Tip: Begin bij inmixen met de middentoon van track 2 op bijna uit, op die manier kan je bijna geruisloos inmixen.
Poster: Vidi
hangt dat ook niet een beetje van de muziek stijl af?
Poster: Powel
Dat er TEveel ouwehoerders in het "dj-wereldje' rondlopen die je goude bergen beloven maar dat er uiteindelijk weer helemaal niks van terecht komt. Van 10 goede contacten is er misschien 1 bruikbaar.
.
Poster: Powel
Dat er TEveel ouwehoerders in het "dj-wereldje' rondlopen die je goude bergen beloven maar dat er uiteindelijk weer helemaal niks van terecht komt. Van 10 goede contacten is er misschien 1 bruikbaar.
Dat het idd een ons kent ons wereldje is en je zonder 'kruiwagen' bijna nergens aan de bak komt.
Dat je met dj-contests meestal geen zak opschiet al is het wel leuk en goed voor je ervaring om er aan mee te doen.
Dat er veel dj's op hoog niveau vaak schandalig slechte sets weggeven.
Dat Beat mixen NIET in 2 uur te leren is
Dat het een enorm dure hobby is als je tenminste met Vinyl draait. Nu in het cd/mp3 tijdperk heb je voor de prijs van 1 plaat minimaal 10 mp3's ofzo.
Neemt niet weg dat goede apparatuur verschrikkelijk duur is.
Dat je continue bezig moet blijven met skills en muziek ontwikkeling.
Als je op vakantie gaat naar een feestoort neem je lekker een tas platen mee en stap je gewoon met een demo een discotheek binnen om te vragen of je een keer kunt draaien. Geweldig is dat als dat lukt.
Poster: Winston
Misschien met de hulp van beatcounters?
Poster: Winston
Misschien met de hulp van beatcounters?
Poster: Vidi
Bij mij is het 't geval dat ik heel erg veel van de hardere stijlen houdt, maar totaal niet muzikaal ben in de zin van echt creatief zijn met muziek. Het is meer uitproberen, wat klinkt wel wat klinkt niet, proberen te onthouden of er 2 'hoogtepunten' zijn in een nr, (dat vergeet ik nogal is), en daarbij, hoelang de 'opbouw' duurt bij de tweede plaat.
Daar zit ik nog een beetje mee te kloten, nou zie ik weleens in discotheken (ik weet niet of k dit goed zie) dat ze zeg maar de naald een stuk verder zetten, dus niet aan het begin van de plaat maar mss euhm, 4 barren (4x4) of hoe je dit ook noemt, verder. Dit zelf heb ik nog niet geprobeerd, maar is dat normaal als je wat gevorderd ben kwa dj'en dat je niet altijd aan het begin van de plaat de plaat "cue'ed"?
Wordt ik een beetje ingewikkeld? Pff :D