Wat heb je geleerd sinds je dj ben  (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vidi    posted on 07-06-2007 16:06
Zoals de topic erom vraagt:

Wat heb je geleerd sinds je dj ben. Wat heb je bijvoorbeeld geleerd bij het beatmatchen, na talloze uren oefenen, wat daarbij de truuk is. Goed luisteren en geduld hebben? Niet te vaak de pitch corrigeren maar ook eventjes aan de spindle spelen voordat je weer corrigeert? En bij het inmixen van de plaat.... oh zoveel manieren hoe je dit juist kan doen, maar ook zoveel manieren hoe je het juist NIET moet doen..

Dit zijn maar voorbeelden, maar...

stel nou dat je terug de tijd in kon reizen, terug naar het moment waarop je begon met draaien, welke tips zou jij nou jezelf hebben gegeven, om tijd te winnen om t dj'en sneller onder de knie te krijgen? of wat voor tips had jejezelf aangeraden om ongelofelijke blunders te voorkomen? niet zuipen voordat je mixed? ehh... checken of de crossfader wel goed staat voordat je jezelf voor joker zet op een feest, ....

Ik zelf ben pas begonnen dus ik kan niet zoveel met jullie delen aangezien ik nog niet eens 15 minuten naadloos aan mekaar kan mixen, maar ik weet zeker dat jullie heus wel wat erover hebben te vertellen Winking my eye

Ga je gang....

User edit by Vidi on 07-06-2007 @ 16:14:23 (23%)

What do you think about Wat heb je geleerd sinds je dj ben ??

Vote :   

Mforge    posted on 07-06-2007 16:13
tip 1 : goeie speakers/monitors  maken een hoop verschil om zuiver te leren mixen! 

het heeft mij ook geholpen, doorzettingsvermogen d.w.z. ook als het niet gaat, gewoon doorgaan, je leert elke keer weer.

ook wat ik heel snel af heb geleert nadat een keer live ging : de eq niet te ver open draaien. 
Vibemaster-D    posted on 07-06-2007 16:29
ik heb ontzettend veel geduld en kan bij super veel lawaai harde muziek en gillende zatte mensen ontzettend kalm blijven terwijl ik dat nooit echt kon.
voor de rest ook de goude regel die vele onzin vinden maar bij mij op nr 1 staat.

"De muziek is eerder te hard dan te zacht"

dat is bij mij de goude regel.
Yorick    posted on 07-06-2007 16:46
Je staat niet voor je zelf maar voor de mensen!

Veel mensen vergeten dat!
Ziax    posted on 07-06-2007 16:50
Poster: Mforge
tip 1 : goeie speakers/monitors  maken een hoop verschil om zuiver te leren mixen!  

ben ik volledig met akkoord. Mijn vriend is komen draaien op mijn B-day party en hij had zijn grote boxen mee. Ik mocht ff draaien en het zat er redelijk ver naast waar ik thuis op mijn stereospeakers goed zat.

Verder gewoon veel oefenen, meer heb ik ook niet gedaan :D

MVG
Mforge    posted on 07-06-2007 16:57
net zo lang oefenen tot je er gek van wordt thats the only way eigenlijk.
Hansje    posted on 07-06-2007 17:05
Poster: dj_jr
Je staat niet voor je zelf maar voor de mensen!

Veel mensen vergeten dat!

Daar kan ik me helemaal in vinden.
soundcollector    posted on 07-06-2007 17:10
Ik zou niks anders doen...
Ik zou alleen een monitor bij kopen (wat ik ook van plan ben) voor men geluidsset voor fuiven. En ik zou ipv men cdj 200's -->800's hebben gekocht (maar khad toen geen geld...)

Ik heb vooral geleerd dat een goede dj echt een super avond kan geven
--> ik vind van men eigen dat  ik probeer om echt goeie liedjes te spelen (die ik echt super vind en het grotere deel ook) en ik probeer altijd iedereen een toffe avond te geven (van rock tot rnb bij wijze van spreken). Hier uit heb ik geleerd dat wanneer de dj niet goed was dit echt toffe avonden kan verneuken...
Luxx    posted on 07-06-2007 17:11
dat....
- ...beatmatchen op pioneers zo simpel is dat mijn oma het kan doen
- ...mixen met effecten mokerwreed is
- ...mixer met pioneer het eenvoudigst is
- ...meiden op DJ's geilen

levenslessen mensen, levenslessen
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 07-06-2007 @ 17:14:33 (14%)
freezer    posted on 07-06-2007 17:34
daar heb je helemaal gelijk in vooral dat gedeelte van meiden geilen op djs ik vind persoonlijk vinyl makkelijker mixen heb ook 2 cdj1000s maar als je daar mee bezig bent kom je tijd tekort zitten zoveel leuke dingetjes op ben je bezig met een loopje hier en een ceu puntje daar en kom je tijd te kort om t volgende nummer in te mixen en met platen kan je veel minder alleen met wat effecten op je mixer klooien maar t is voor iedereen anders natuurlijk
Luxx    posted on 07-06-2007 18:26
Poster: freezer
daar heb je helemaal gelijk in vooral dat gedeelte van meiden geilen op djs ik vind persoonlijk vinyl makkelijker mixen heb ook 2 cdj1000s maar als je daar mee bezig bent kom je tijd tekort zitten zoveel leuke dingetjes op ben je bezig met een loopje hier en een ceu puntje daar en kom je tijd te kort om t volgende nummer in te mixen en met platen kan je veel minder alleen met wat effecten op je mixer klooien maar t is voor iedereen anders natuurlijk

volgens mij mis je een leestekentje of 30

vidi. ik vind je iets weg hebben van chuckie.. hoe je eruit ziet. toffe naam trouwens. was vidi niet iets met ceasar?
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 07-06-2007 @ 18:27:37 (22%)
baath    posted on 07-06-2007 18:28
ik heb bijna alles geleerd :P
ben nog maar net paar maanden bezig,
en leer nog steed :D volgens mij ben je ook nooit uitgeleerd

maar als je voor sommige dingen beetje feeling hebt gaat het stuk makkelijk om alles te leren
User edit by baath on 07-06-2007 @ 18:28:51 (73%)
Vidi    posted on 07-06-2007 19:12
quote:
Poster: Luxx

....

vidi. ik vind je iets weg hebben van chuckie.. hoe je eruit ziet. toffe naam trouwens. was vidi niet iets met ceasar?

Hey Luuk, ik heb wel gehoord van chuckie maar geen idéé hoe die jongen eruit ziet, kan daarop dus nog even geen antwoord geven of ik dat ook met je eens ben.

Vidi komt van mijn nickname bij vrienden "da vidi" of wel "davidi". Waar jij het hoogst waarschijnlijk van herkent is "veni vidi vici - Ik kwam, ik zag en ik overwon"

User edit by Vidi on 07-06-2007 @ 19:13:14 (8%)
Luxx    posted on 07-06-2007 19:51
Poster: Vidi
quote:
Poster: Luxx

....

Hey Luuk, ik heb wel gehoord van chuckie maar geen idéé hoe die jongen eruit ziet, kan daarop dus nog even geen antwoord geven of ik dat ook met je eens ben.

Vidi komt van mijn nickname bij vrienden "da vidi" of wel "davidi". Waar jij het hoogst waarschijnlijk van herkent is "veni vidi vici - Ik kwam, ik zag en ik overwon"

ja daarvan ken ik et:P
maar.. je kent chuckie niet? leef je in een kelder? :D

zoek eens op google. hij maakt echt vette house nummers en draait ook nog eens als een tierelier
www.mothermusic.nl
Vidi    posted on 07-06-2007 20:14
Zoals ik al zei Luuk, ik ken 'm wel maar geen idéé hoe hij eruit ziet
Net ff gecheckt ennu...mja, ik vind mezelf toch een heel stuk knapper hoor mwhaha!

Wat is het warm hier!!!...... (nee niet in de kelder )
User edit by Vidi on 07-06-2007 @ 20:14:59 (4%)
Sandr    posted on 07-06-2007 20:16
Wat ik heb geleerd?

Enorm veel van klooien met 2 stereotorens werken met pioneer 1000mk3.
Van in en uitfaden via gooi en smijt werk naar overgangen van 2 minuten.

Van lampen bedienen door middel van de stekkers eruit te trekken tot me eigen licht show etc.

Maar wat ik het belangrijkste vind wat ik heb geleerd:
Dat je platenkeuze 10 x zo belangrijk is dan je manier van inmixen. Een dj die mixt als de tierelier maar de platenkeuze van een rode mier heeft zou in mijn tent (bij wijze van spreke) niet aan de bak komen.
Platenkeuze, daar gaat het om. Als je het dan nog kan mixen ook zit je goed!

Play that funky music white boy....
Vidi    posted on 07-06-2007 20:19
platenkeuze maakt niet alleen de muziek, het doet veel meer.... 
User edit by Vidi on 07-06-2007 @ 20:19:49 (12%)
baath    posted on 07-06-2007 20:47
Poster: Sandr
Wat ik heb geleerd?

Enorm veel van klooien met 2 stereotorens werken met pioneer 1000mk3.
Van in en uitfaden via gooi en smijt werk naar overgangen van 2 minuten.

Van lampen bedienen door middel van de stekkers eruit te trekken tot me eigen licht show etc.

Maar wat ik het belangrijkste vind wat ik heb geleerd:
Dat je platenkeuze 10 x zo belangrijk is dan je manier van inmixen. Een dj die mixt als de tierelier maar de platenkeuze van een rode mier heeft zou in mijn tent (bij wijze van spreke) niet aan de bak komen.
Platenkeuze, daar gaat het om. Als je het dan nog kan mixen ook zit je goed!

vandaar je platenkeuze met onder andere de spice girls, captain jack :P

maar ik heb denk ik het meeste geleerd door mee te kijken bij Sandr tijden het draaien Happy, laughing

DNR    posted on 07-06-2007 20:51
Hmmm.. heel wat... maar nog lang niet genoeg.
Lawrenz    posted on 07-06-2007 21:45
Hmm, meer over kabels en aansluitingen enzo, en over geluid algemeen. En over muziekstijlen heel wat!
Renzis    posted on 07-06-2007 22:06
als dj uitgeleerd als je gewoon alles perfect doet, elk onderdeel van het dj'en beheerst, duurt wel tijdje, denk ook nie dat de topdj's uitgeleerd zijn
Dj_Fantasy    posted on 07-06-2007 22:17
Niet blijven draaien als het niet lukt, in stukken van een kwartier werken..
15 minuten draaien, even pauzeren, daarna opnieuw, als iets niet lukt van de 1ste keer moet je het ook niet direct opgeven, even erwat afstand van nemen en het eens opnieuw helder bekijken en na een tijdje opnieuw proberen.
dj2dj.nl
Sandr    posted on 07-06-2007 22:58
Poster: Renzis
als dj uitgeleerd als je gewoon alles perfect doet, elk onderdeel van het dj'en beheerst, duurt wel tijdje, denk ook nie dat de topdj's uitgeleerd zijn

De perfecte Dj bestaat niet.
Iemand die supergoed house kan mixen is waarschijnlijk wat minder met R&B en tegenovergesteld. De DJ die alle stijlen perfect kan mixen bestaat niet.
Dan hebben we het alleen nog maar over mixen. Dan zou hij alle muziek van de wereld moeten kennen. Van R&B via Hardcore naar jaren 60 rock & roll en alles wat daar tussen in zit.
Renzis    posted on 07-06-2007 23:04
sjah
true, maar qua techniek kan je uitgeleerd zijn. aight?
Xitrate    posted on 07-06-2007 23:28
Poster: Renzis
sjah
true, maar qua techniek kan je uitgeleerd zijn. aight?

Denk t niet, het ligt er maar aan hoeveel creativiteit je hebt en dan is er natuurlijk nog de creativiteit van anderen..
Sandr    posted on 07-06-2007 23:45
Bovendien wordt er steeds nieuwe apparatuur ontwikkeld waar je weer nieuwe dingen mee kan.
Je kan dus altijd meer leren.

121 Users online: 19 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 66.033
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.802.548