Dap/Citronic Vs. Pioneer (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dj_Fantasy    posted on 06-06-2007 14:23
Dag beste Forumleden,

Vakantie komt eraan en dan stroomt er natuurlijk ook geld binnen.
Ik ben aan het zien geweest voor een nieuwe dubbelaar.
Mijn ogen zijn gevallen op een Dap die ook een Citronic variant heeft.
Namelijk deze:

Hier .::LINK::. met info

en op de Pioneer CMX 3000

.::LINK::. met info
[edit: link aangepast, liefts natuurlijk linken naar pagina's op DJR indien beschikbaar]

Welke zou jij nemen? Waarom?

Ik weet dat het prijsverschil hoog is, maar ik zoek naar een (degelijke) cd-speler met een groot jog-wheel, en efx want op mijn huidige (citronic cd 1.2) heb ik nog niet eens een loopfunctie.
Wie oo Wie gaat mij helpen??
dj2dj.nl
Mod edit by Lead on 06-06-2007 15:53 (16%)
[MOD Edit] link aangepast

What do you think about Dap/Citronic Vs. Pioneer ??

Vote :   

DNR    posted on 06-06-2007 14:26
ik denk dat je voor kwaliteid het best de pioneer kan nemen.
Dj_Fantasy    posted on 06-06-2007 14:30
Poster: DNR
ik denk dat je voor kwaliteid het best de pioneer kan nemen.

Ik had gehoord dat hij soms cd's niet aanneemt?
Natuurlijk het 1ste gedacht was 1 cent cd'tjes uit de Aldi ofzo!
dj2dj.nl
DNR    posted on 06-06-2007 14:51
maar ik weet cker dat de pio hogere kwaliteid is dan de dap/citronic.
Dj_Fantasy    posted on 06-06-2007 15:38
Dat weet ik ook, maar ik zou graag eigen bedenkingen willen hebben, ervaringen van mensen die deze hebben getest OF thuis hebben/hadden staan.
Ik weet dat Mamo (de pio) en Aemellius (de dap) deze hebben.

dj2dj.nl
RenéKuppens    posted on 06-06-2007 15:48
die dap heb ik getest een super ding..

maar ik denk dat je hem niet kunt vergelijken

als je  het geld hebt.. zou ik voor de pioneer gaan
Lead    posted on 06-06-2007 15:49
Deze producten kun je niet met elkaar vergelijken een Mini (Citronic) en een mercedes (Pioneer) rijden allebei, het zijn immers beide auto's.

Alleen de manier van rijden is behoorlijk anders... en zo is het ook met CD spelers.

Een CMX is redelijk kritisch met Cd's, maar als je ze op een normale snelheid brand en redelijke schijven gebruikt (geen 'zonnebrillen') zou dit geen probleem mogen geven.
Let the BASS be louder
Dj_Fantasy    posted on 06-06-2007 15:51
en wat bedoel je met redelijke schijven? bv. Phillips, Sony en van die merken?
dj2dj.nl
Lead    posted on 06-06-2007 15:53
yep, inderdaad dat soort schijven.. geen Aldi eigen merk bijvoorbeeld.
Let the BASS be louder
RenéKuppens    posted on 06-06-2007 15:53
Die merken jaWinking my eye

Sony niet duur goede qualiteit

Dj_Fantasy    posted on 06-06-2007 15:55
Krijg je eig ook een eject-pin erbij geleverd voor de sleuven bij de CMX zoals bij de CDJ reeks?

dj2dj.nl
RenéKuppens    posted on 06-06-2007 15:56
Ja..
Zou andes wel raar zijn ...
djjw    posted on 06-06-2007 16:12
De cmx is een prima dubbele cd speler, ik heb er met 1 ongeveer 2 jaar gedraait.
Die had zowat altijd problemen, en een andere heeft na 4 jaar nog niks gehad,
dus dat is net als met alle elektrische apperatuur, hopen dat je geen maandag morgen apperaat te pakken hebt.
Verder is het een gebruiksvriendelijke cd speler, waarbij ik bij beide spelers nog
geen problemen heb gehad met het lezen van cd's.

(er van uitgaande dat je dan ook goede cd's gebruikt, zal het geen problemen geven)

Zelf heb ik ook de cmx 5000 gehad, en er is denk ik geen enkele andere
dubbele cd speler als de cmx 5000 die zo stabiel is, dat de 3000 meer kan
maakt hem ook kwetsbaarder.

User edit by djjw on 06-06-2007 @ 16:14:13 (1%)
Lead    posted on 06-06-2007 16:13
Ja, maar dat is niet iets waar je bij aanschaf rekening mee hoeft te houden. Dat pinnetje heb je als het goed is toch niet nodig Winking my eye (is toch alleen maar voor nood gevallen)
Let the BASS be louder
Luxx    posted on 06-06-2007 16:29
dit is toch niet sirrieus bedoeld? je kan zelf ook bedenken dat de dap beter is. volgens mij is daar trouwens ook nog een reloop variant op.. en die heeft aemilius:P
www.mothermusic.nl
Vibemaster-D    posted on 06-06-2007 16:58
de pioneer natuurlijk maar dit kan je niet vergelijken een fiat punto en een mercedes CLS500 ze kunnen allebei rijden alleen welke rijd lekkerder
BryanB    posted on 06-06-2007 17:51
ik heb ook de citronic, eigenlijk heb ik er weinig over te klagen. of helemaal niet.
ik zou geen vergelijking kunne maken met de pioneer, omdat ik deze nog nooit heb aangeraakt.

Ik heb nog niet meegemaakt dat de cd6 een cd niet pakt, het enige is dat de laadtijd bij het opstarten van de cd  misschien wat lang is, maar daar heb ik totaal geen problemen mee.
NielsR    posted on 06-06-2007 18:00
Poster: Lead
Deze producten kun je niet met elkaar vergelijken een Mini (Citronic) en een mercedes (Pioneer) rijden allebei, het zijn immers beide auto's.

Een mini heeft wel een bmw moter en hoort ook bij bmw dus is wel een beetje vergelijkbaar met een mercedes een mini is ook niet zo goedkoop hoor
En ik zou 2 cdj 200 nemen in de plaats van een dubbelaar ik denk dat dat veel makkelijker werkt die hebben een grote cue knop enzo en is makkelijker te pitchen en is goedkoper dan de pioneer dubbelaar ik denk dat de dubbelaar ook ontwikkeld is voor cafes en zo.
User edit by NielsR on 06-06-2007 @ 18:10:52 (64%)
Steev    posted on 06-06-2007 18:12
Hmm, de Pioneer is misschien beter aan de binnekant, maar bij de buitenkant scoort die Citronic bij mij wel een heel veel beetje hoger. Ik vind die look van die Pioneer maar oud (misschien is dit model er al lang) Happy, laughing
User edit by Steev on 06-06-2007 @ 18:13:12 (4%)
Aemilius    posted on 06-06-2007 18:45
Ik heb de citronic variant.. Ik moet zeggen, hij werkt geweldig en de effecten zijn ook goed. Je zal er zeker geen spijt van krijgen. Met de pioneer heb ik geen ervaring.
ArCee    posted on 06-06-2007 19:10
Mij is ter ore gekomen dat de dubbelaars van Denon het beste zijn
Dj_Fantasy    posted on 06-06-2007 19:16
Poster: ArCee
Mij is ter ore gekomen dat de dubbelaars van Denon het beste zijn

Mij ook maar hier gaat het om deze 2Happy, laughing omdat Denon bij mijn weten er geen heeft met een groot jog-wheel!

En ik zou 2 cdj 200 nemen in de plaats van een dubbelaar ik denk dat dat veel makkelijker werkt die hebben een grote cue knop enzo en is makkelijker te pitchen en is goedkoper dan de pioneer dubbelaar ik denk dat de dubbelaar ook ontwikkeld is voor cafes en zo.

Bij een eerdere post lees je al dat ik een dubbelaar zoek. Ik ben beginnen leren met een dubbelaar, en had nagedacht en eens geprobeerd te draaien met Table Tops en dat kan ik dus niet! Daarom dat ik liever een Dubbelaar koop (ook al betaal ik dan meer) ipv een Table Top en ongelukkig te zijn.
dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 06-06-2007 @ 19:35:21 (100%)
Dirkvh    posted on 06-06-2007 20:50
Waar je mischien ook eens aan moet denken is de slot-in. Als je dat hebt wil je echt geen lade meer... is veel makkelijker en sneller. Ik zou kiezen voor de cmx al heb ik ze beide maar kort aangeraakt..
Reind    posted on 06-06-2007 23:34
De Pioneer is een speler die naar mijn mening een beetje verouderd is, de Citronic heeft bijvoorbeeld touch sensitive jogwheels e.d en de kwaliteit van de speler is op zich prima te noemen (KSS213C loopwerk er in wat een zeer betrouwbaar loopwerk is).

Als ik moest kiezen nam ik dus de Citronic, lust alles en speelt dus ook alles. Ik zou hem alleen wel in een andere kleur nemen want dat hamerslag van Citronic vind ik niet echt wat hebben.

(@ lead.... hoe durf je Pioneer te vergelijken met zo'n oude lullen merk als mercedes, nog liever een ster in de ruit dan op de motorkap. Winking my eye )
User edit by Reind on 06-06-2007 @ 23:36:05 (33%)
Code-Y    posted on 07-06-2007 10:10
ik heb niet bepaald veer vestand van pioneer, en mijn enige ervaring met dap zijn de mc-10 speakers ( Ja lach maar :P)

maar de nieuweprijs van een pioneer cmx3000 komt toch in de buurt van de 800?
dan kun je ook voor de Denon HD2500 gaan, is ook erg goed spul!!!
t is alleen hard disc, dat is nieuwig enzo.... mp3 wil nog wel eens vervelend zijn met volume verschil in files....

more info?
www.denondj.nl
Vibemaster-D    posted on 07-06-2007 20:31
mercedes is geen ouwe lullen merk het is een mooi merk met design auto's ik heb het niet over de lelijke C klasse waar alle taxi's in nl mee rondrijden. maar de CLS,SLR,ML,R,V,D series zijn gewoon über wagens

411 Users online: 283 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 44.721
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.738.112