Poster: DNRniet meer als met alle andere informatie die hier staat
Met deze informatie kan je tenminste iets. Mischien dan toch maar weer een pc notebook.
Poster: Reind
Al die mac fanboys zouden meneer Gates dus moeten bedanken voor het redden van het bedrijf in plaats van altijd maar azijn te pissen als het over iets anders gaat dan Apple.
Zoek maar eens bij Youtube op Jobs, Gates, 1996, conference.
Poster: ciderke
Denk je nu echt dat Bill Gates voor de lol zoveel geld in Apple heeft gestoken? Ik heb al andere verhalen gehoord; zoals verhalen die zeggen dat ze Apple gesteund hebben omdat zij nog de enigen zijn die iets innovatief kunnen op de markt brengen. En wat blijkt? Het is nog waar ook! (Ik heb het over de kopie van Mac Os X : Windows Vista)
Maar soit, ik ben ook totaal geen mac-lover, ik heb zoals eerder aangehaald dat ook mijn macbook problemen had in het begin. Deze zijn wel erg snel opgelost in het applecenter waar ik hem kocht. Dus over de garantie niet te klagen.
Feit is wel dat een Windows-bak na 3 jaar de helft trager is geworden door al de rotzooi die er op staat, wat je bij een mac niet hebt. En misschien kun je je Windows-bak nog redden door hem helemaal opnieuw te formatteren en zo, maar of dat gebruiksvriendelijk is is zeer de vraag...
Poster: Gery
Toch is dit enkel in de linker bovenhoek waar de processor zit. kan hoofdzakelijk de behuizing een beetje opwarmen. storend is dit verrevan.
het enige moment waarop je je fans hoort gaan is wanneer je echt intensieve processen gaande hebt. Bij normaal gebruik hoor je ze totaal niet.
Waarschijnlijk heb je juist pech gehad met je toestel... van de mensen die ik ken die een macbook hebben zijn er nog geen enkele geweets met zulke problemen. raar.
snappy
apple hardware werkt gewoon perfect samen. maar dat je nog windows wilt draaien versta ik niet. nu zonder mac te verheerlijken, vista is crap. de hele manier hoe windows werkt is alle gekheid op een stokje.
wat doe je nog op vista dat je niet op OSX kan?
btw, sinds ik mijn macbook heb (vorig jaar juli) kan ik de keren dat ik hem effectief geboot heb op mijn 2 handen tellen. Zo'n 6 maal herstarten na systeem updates inbegrepen. Ik denk niet dat je dat kan zeggen van eender welke windows computer die dagelijks nog wat gebruikt wordt.
nonsense mijn macbook werkte perfect met 512MB RAM. zelf photoshop werkte naar genoegen. ik heb er nu wel 1GB zitten maar dat was omdat ik vaak met geluid bezig ben en dat net iets comfortabeler werkt. maar dat zit nu dacht ik standaard in macbooks.
Apple heeft een eerste klas service. waar heb jij je macbook gekocht om te beginnen? want mac bied enkel de super service in authorized points. een gewone electro/PC zaak die mac verdeelt hoort daar niet bij! de aparte apple winkels (zoals bvb in Belgie Switch Shops, vroeger IT pro) werkt een technieker full time in dienst, zijn er meestal wel stukken op voorhand. en als die daar niet zijn komen die per koerierdienst asap.
wat ik eerder al zei als je de service wilt moet je je macbook best in een goede appel zaak kopen.
of via internet. mocht er iets mankeren komen ze je macbook halen en terug bezorgen met UPS express.
Mijn iPod had ik via internet besteld en heb mijn oortjes 3 maal om zeep geholpen door met sleutels enzo in mijn zak te zitten, en heb telkens gebeld want "ze klonken zogezegd niet meer deftig" en 'k heb ieder keer 2 dagen na het telefoontje via UPS ook nieuwe oortjes gekregen
Poster: GeryAmen
En toch is de service van Apple een van de betere op de markt. even een kleine schets:
In het 3e kwartaal vorig jaar verkocht Apple 1,327,000 Macintosh computers en 8,111,000 iPods.
(kon niet direct recentere cijfers vinden, soit het maakt niet uit)
Aannemelijk is dat apple quality controll zeker is dat 99,5% van de in totaal geproduceerde toestellen geen mankementen bevatten. welke overigens ene perfecte kwalitiets controle is op zulk complexe toestellen waar alles 'perfect' in moet zitten.
helaas kan niet alles altijd 100% perfect zijn en hoe klein het procentje slechte toestellen ook is, per kwartaal zijn er toch ongeveer 6,635 mac's and en 40,555 iPods met een probleem.
Per jaarbasis komt dat neer op ongeveer 200, 000 klanten die een probleem hebben met hun toestel.
En die 200,000 zijn daarvoor natuurlijk terrecht ontgoocheld en kwaad dat ze een slecht product hebben gekocht, en uiten dan ook graag - zoals jij - hun frustraties uit over hun tegenslag bvb op internet.
Ik denk persoonlijk niet dat apple een kwaliteits probleem heeft. zeker niet meer of minder als welke andere producent van hardware.
Uiteindelijk krijgt iedereen dan toch deftig materiaal. de service werk, en werkt goed.
Ik heb al veel PC's gehad, en tot nu toe is de service van apple de beste die ik al gezien heb.
voor de twijfelaars die een computer zoeken, het is zeker niet zo dat elke mac defect uit de doos komt, in tegendeel! laat je dus vooral niet afschrikken door de pech verhalen, maar laat je liever leiden door de commentaren over de voordelen van een mac systeem tov een windows bak.
P.S.
wat de fan's betreft, mijn macbook is up to date met de laatste firmware, en ze gaan niet de hele tijd aan
P.P.S.
bron cijfers: Macworld
Steve Jobs heeft het zelf altijd al gezegd, de oorlog met Microsoft kunnen we nooit winnen dus moet er maar op andere vlakken geld verdiend worden.Tuurlijk, windows heeft gewoon een grotere campangie gevoert waardoor meer mensen windows in huis gaan halen. DUs dat is best logisch. Mijn ervaringen met een windows zijn gewoon ronduit slecht. De pc crashte meer dan dat ie deftig draaide. De nieuwste spellen kon die al na een jaar niet meer aan. Toen een laptop gehaald, kon je zelfs niet deftig muziek op luisteren. Toen een macbook en NERGENS problemen van gehad. Dus al die verhalen over ze scherm en ze batterij heb ik nog nooit meegemaakt. En ik heb hem al een dikke 7 maand. De iMac staat hier ook en heb ik een dik jaar, ook nog niks van problemen mee gehad. En zolang dat ook niet gebeurt heb ik geen slechte ervaringen.(ps: messenger die af en toe eens vastloopt noem ik geen problemen als ik de positieve dingen zie). En vista, tja het kan misschien wel zijn dat dat sneller draait dan OS X maartoch. Ik vind dat microsoft met vista gewoon hun ware kant heeft laten tonen. Zet vista en OS X tegen elkaar en de verschillen haal je er zo uit(je hebt zelfs de mogelijkheid om een dock in vista te steken). Dus reind, klein vraagje. Als je niet zo te spreken bent over apple, ga dan toch gewoon een fully windows pc halen? Je betaalt lekker veel voor een macbook(bijvoorbeeld) en dan draai je der windows op. Dan is een windows laptop toch goedkoper?
Poster: Reind
De kwaliteits controle is gewoon gaan lijden onder de massa productie daardoor heeft Apple meer problemen dan men aan kan met als gevolg dat de service er onder gaat lijden.
Je betaald echter nog steeds een godsvermogen voor een laptop die qua specs niet super bijzonder is, pak een gemiddelde sony voor het geld en kijk eens wat je dan in huis haalt. Daarnaast verlegt Apple zijn gebied steeds meer naar de consumenten audio in plaats van de computers. Steve Jobs heeft het zelf altijd al gezegd, de oorlog met Microsoft kunnen we nooit winnen dus moet er maar op andere vlakken geld verdiend worden.
Poster: the-melodyDe enige reden waarom windows zo'n groot succes heeft is gewoon omdat er geen alternatief is.
Tuurlijk, windows heeft gewoon een grotere campangie gevoert waardoor meer mensen windows in huis gaan halen.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.