Logic Pro Vs Ableton Live
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Stephanie    posted on 04-06-2007 22:45
Voor de Mac ben ik op zoek naar een goed programma wat geschikt is voor het producren van mixen. Voor Windows ben ik bekend met Acid en dat werkt prettig, dit is er echter voor de Mac niet...en een Windows computer komt er niet in hier Happy, laughing Nu heb ik in de handleidingen op internet gelezen dat beide een beatmapper hebben (bij Ableton Warp genoemd). Deze functie is natuurlijk uitermate bruikbaar (net als in Acid). Maar ook per kanaal instellen van volume, toevoegen van plug-ins en een midi-aansturing zijn van belang! Mijn vraag, welk programma zouden jullie aanraden of gebruiken jullie? Welke is het meest geschikt voor het maken van mixen? Wat werkt het prettigst?

What do you think about Logic Pro Vs Ableton Live ??

Vote :   

Kevinova    posted on 04-06-2007 23:19
Het maken van mixen of het produceren van nummers?

Met Ableton kan je live mixen en nummers produceren, met Logic Pro ook. Uit eigen ervaring zou ik voor Logic pro gaan omdat dat een heel lekker programma is om nummers mee te maken. Lekkere samples plus valt genoeg uitbreiding te kopen. En je kan natuurlijk ook samples maken etc. Vergeet ook geen goed Midiboard erbij he! En een extern mengpaneel is ook wel lekker erbij. Weet niet precies hoe dat met Ableton zit.
User edit by Kevinova on 04-06-2007 @ 23:21:14 (24%)
NielsR    posted on 05-06-2007 13:06
Dan zou ik traktor van native istruments aanraden als het is om te mixen ableton en logic zijn producing software paketten traktor is om mixen met te maken en het heeft zeer goede midi ondersteuning , als als je tussen logic en ableton zou mogen kiezen zou ik voor logic gaan bij mij weten is dat een iets profesioneeler pakketje en zeker voor op de mac want ik dacht dat logic van mac zelf is
Stephanie    posted on 05-06-2007 13:19
Traktor ziet er meer uit als een vinyl Scratch of Serato-achtig programma. Ik zoek duidelijk iets voor het maken van mastermixen / mash-ups. Ik deed dit voorheen wel eens met acid, maar nu het serieuzer begint te worden en gezien ik op mac werk zoek ik dus een professionele oplossing. Uiteraard te integreren met een midi-board.
Stephanie    posted on 05-06-2007 13:19
Traktor ziet er meer uit als een vinyl Scratch of Serato-achtig programma. Ik zoek duidelijk iets voor het maken van mastermixen / mash-ups. Ik deed dit voorheen wel eens met acid, maar nu het serieuzer begint te worden en gezien ik op mac werk zoek ik dus een professionele oplossing. Uiteraard te integreren met een midi-board.
RenéKuppens    posted on 05-06-2007 17:05
Ableton is voor het mixen een super programma
Ook voor producen maar dan moet je het niet van het programma hebben maar van de plugins.. het programma is daar integen wel weer heel gebruiks vriendelijk alle knoppen op je vst etc. zij te besturen in de zogenaamde Drawmode werkt allemaal heel soepel..
Ook heeft Abelton veel effecten en inpulse rekken.
Inpulse rek maakt het mogelijk om geluiden bijv. Percussion te koppelen in een Piano Roll.. zodat je ze dus aan je midi bord of dergelijken kan leggen..

Midi board
met ableton kun je elke knop met een midi board besturen gewoon in plugen en je kunt ze toe wijzen werkt super

Ik denk dat je voor het produceren voor Logic moet gaan. Maar als je kijkt wat je voor Pro meer betaald dan voor ableton is het ook een optie om met ableton en Plugins te gaan werken.

Ik gebruik ableton en vind het superwerken allemaal heel gebruiks vriendelijk in het begin moeilijk maar als je het eenmaal snapt kun je er echt alles mee..
Leon    posted on 05-06-2007 18:29
Ik ben me juist speciaal voor Logic een aanschaf van een apple aan het overwegen. Alleen vraag ik me af wat genoeg is qua snelheid van de apple om te kunnen produceren met logic?
User edit by Leon on 05-06-2007 @ 18:31:52 (2%)
the-melody    posted on 05-06-2007 18:35
Een beetje apple computer uit deze tijd is stabiel genoeg en snel genoeg om logic te kunnen draaien.
Kies je voor de iMac zou ik de 2de nemen:

Image

• 1 GB geheugen
  • 160-GB harde schijf1
  • 8x DL SuperDrive
  • ATI Radeon X1600-videokaart

Verzendklaar: 24hrs Gratis geleverd Eur 1.229,00 (Eur 1.015,70 excl. BTW)

Kies je voor de macbook zou ik de 2de nemen(en heb je geld teveel en liever een zwarte de 3de):

Image

• 2,16-GHz Intel Core 2 Duo
  • 1GB
  • 120-GB harde schijf1
  • SuperDrive met double-layer-ondersteuning
Verzendklaar: 24hrs Gratis geleverd Eur 1.249,00 (Eur 1.032,23 excl. BTW)

Luxx    posted on 05-06-2007 18:55
wil je mixen maken met de pc? bedoel je niet remixjes of producties van eigen? beetje vaag zo
www.mothermusic.nl
Stephanie    posted on 05-06-2007 21:50
Poster: Luxx
wil je mixen maken met de pc? bedoel je niet remixjes of producties van eigen? beetje vaag zo

Nee het gaat puur om het maken van mash-ups en mixen (bijv. zoals de jaarmix van 538). Tot nu toe was ik vooral naast het live-draaien met video-productie bezig, maar ben nu gevraagd me op zo'n soort project te storten. En daarvoor wil ik goed beslagen en ijs komen. Zoals ik al schreef heb ik al eerder met Acid gewerkt, maar wil toch iets meer (en geen Windows). Ook heb ik wat dingen gemaakt met garageband. Maar dat is weer veel te kaal.

De Apple(s) met de juiste specificaties zijn er al.....die gebruiken we ook voor video.

Beetje duidelijker zo?
Laidback    posted on 05-06-2007 22:25
Poster: the-melody
Een beetje apple computer uit deze tijd is stabiel genoeg en snel genoeg om logic te kunnen draaien.
Kies je voor de iMac zou ik de 2de nemen:

Image

• 1 GB geheugen
  • 160-GB harde schijf1
  • 8x DL SuperDrive
  • ATI Radeon X1600-videokaart

Verzendklaar: 24hrs Gratis geleverd Eur 1.229,00 (Eur 1.015,70 excl. BTW)

Kies je voor de macbook zou ik de 2de nemen(en heb je geld teveel en liever een zwarte de 3de):

Image

• 2,16-GHz Intel Core 2 Duo
  • 1GB
  • 120-GB harde schijf1
  • SuperDrive met double-layer-ondersteuning
Verzendklaar: 24hrs Gratis geleverd Eur 1.249,00 (Eur 1.032,23 excl. BTW)

LOL..

sorry.. ff binnenpretje 
als je daar video of Geluid mee gaat Bewerken .. koop dan maar een Cafe Bar Koffie automaat die 24/7 koffie kan geven..  Winking my eye
(en een ZOOm bril .. 17" lijkt groot.. maar met Meer dan 2 Video Feeds op je scherm  is het al erg snel klein..  20" Min .. als het kan Groterrrr... en 13" jah uhh.. never mind..)

Ableton live is voor deze Situatie top..

ik werk het liefst met 5 .. heb net ff nummero 6 verkregen.. en ben weer even wat aan het verfrissen ..
helaas heb ik mijn Desktop niet hier  en ligd de Apple Macbook pro nu definitief Vast bij me pa op het werk Unhappy

Ableton Live 6 is erg leuk.. maar ook erg Ingewikkeld..
paar Minpuntjes zijn..

Zonder een Midi controller is het vrijwel Onmogelijk om kleine Pitch / Tempo / Bpm Changes te maken..
en als je net begint.. probeer maar eens een Sample op een goede tijd in te laten starten..
Ableton Telt zelf af, en bepaald dus wanneer een Sample erin komt..
dit is te overbruggen,, maar trek hier maar een paar uur voor uit om achter de Juiste instelling te komen :P

ik heb er behoorlijk veel mee gewerkt.. toch kan ik zeggen (uit ervaring) dat het telkens weer een nieuwe uitdaging is.. 
acid heeft laten zien dat dit veel makkelijker kan..
totdat je Ableton uit je hoofd kent.. dan is het A Piece Of Cake!

Laidback.

User edit by Laidback on 05-06-2007 @ 22:26:19 (3%)
the-melody    posted on 06-06-2007 13:19
Wrm zou het niet kunnen? Ik draai zelf logic op de 17" en heb nergens problemen mee. En vergroot bril? Heb jij dan zo'n slechte ogen? Ik heb namelijk een +3 aan beide kant en zonder lenzen zie ik nog genoeg, vind het dus flauwekul dat je groter nodig hebt. Ok akkoord een mac pro is leuk maartoch.
DJ_IVI-R    posted on 06-06-2007 13:54
groter scherm / meerdere schermen zijn gewoon handig om niet altijd te moeten scrollen Happy, laughing

www.nikan.be
Laidback    posted on 06-06-2007 16:31
Poster: DJ_IVI-R
groter scherm / meerdere schermen zijn gewoon handig om niet altijd te moeten scrollen Happy, laughing

Inderdaad..

als je hele dagen hiermee bezig bent..  is het echt beter!
the-melody    posted on 06-06-2007 18:33
jah ok als je het zo zegt, maar bv ableton past zich automatisch aan aan de grote van je scherm(buiten de browser waar je samples inzitten etc).
Prozei    posted on 07-06-2007 00:30
Voor mashups en mixen alleen is ableton denk ik de perfecte keuze.

maar het werkt compleet anders dan acid.
de werking van logic wijkt niet veel af van acid

als je ableton onder de knie hebt ken je perfecte mixxen maken.
waarschijnlijk ook een stuk sneller en makkelijker dan met logic pro.
maar het vergt ff wat avondjes om het onder de knie te krijgen.
het warpen gaat ook veel tijd in zitten.
als je dit handmatig doet is je beatmix gewoon superstrak.
bij automatisch wijkt ie nog wel eens af.

Maar aangezien je ook met video werkt zou
logic ook een aanvulling kunnen zijn op dat vlak.

je had het over appels dus ik neem aan dat je er meerdere heb staan.
logic heeft ook de mogelijkheid om de berekeningen door nodes te laten doen.
waardoor logic alle berekeningen gaat verdelen over de appels.

DjBlackMagic    posted on 13-09-2007 23:35
Ik zou voor Logic gaan want sinds 2 dagen heeft apple logic Studio uitgebracht een heel pakket op te producen maar ook om life te spelen met midi controllers zoals je met ableton kunt maar vind het persoonlijk overzichtelijker! en voor de prijs moet je het niet laten! kost je maar 479 euro!
User edit by DjBlackMagic on 13-09-2007 @ 23:45:22 (1%)
montoya    posted on 27-03-2008 23:03

goed nu ff een tip van iemand die r wel een beetje verstand van heeft

in princiepe maakt het niet veel uit welke sequenzer je gebruikt

ben zelf heel veel aan t werk met abeton 7 met de goeie connecties heb je die voor niks
je vst instrumenten (synths werken meestal in alle programma's ik noem ableton , sonar , logic ,cubase
het is alleen wat vindt je het makkelijkst werken en welke sound wil je r uit krijgen...

wat dat betreft vindt ik na 2 jaar logic en sonar getest te hebben ableton makkelijke en overzichtelijk en qua sound toch de beste optie( en naast mij nog vele ander pro dj's )

veel support via forum en tips via youtube

hoop dat je r wat aan hebt

Stephanie    posted on 27-03-2008 23:54
Effe een update,

Het is Ableton 7 geworden en deze bevalt de afgelopen maanden erg goed. In eerste instantie even zoeken hoe het werkt, maar dankzij de spoed-cursus van Lead had ik het snel onder de knie. Toch ontdek ik bijna wekelijks weer wat nieuws....

@The Melody; staat hier een Mac Pro 8core.....no prob dus Cry
@Laidback; .......en een D.E. koffieautomaat met heerlijke cappucino! Cry

Thanx voor jullie input!!
Gery    posted on 28-03-2008 14:07
heel interessant topic... ik werk zelf ook met mac en ben ook goed vertrouwd met ACID pro voor het maken van edits en mashups ed...

Ik zit dus met identiek hetzelfde probleem... Ik heb beide softwarepakketten liggen, maar de moed zakt mij al in de schoenen als ik de interfaces zie... en ik zou begod niet weten in welk app ik nu best tijd in investeer om het onder de knie te krijgen...
DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 6.368 days.
 Post CommentThat would be 212.3 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

122 Users online: 94 Guests (28 Unknown)
Pages generated today : 9.526
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.091.699