Review: Reloop RMX-40 DSP
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Luxx    posted on 04-06-2007 19:04
ok, de Reloop RMX-40 DSP, pracht apparaat als je het groot uitgevallen geval uit de doos haalt. maar, is het ook waar voor je geld?

rmx 40

de kanalen
de mixer heeft 4 kanalen + 1 mic kanaal. je kan op de 4 normale kanalen per kanaal 2 line-in erin steken of 1 phono. het is dus mogelijk om 2 cd spelers op 1 kanaal aan te sluiten voor de geïntresseerden.
handig is dat je voor elke fader ( dus ook de apparte kanalen en crossfader ) op de master na, zelf kan aanpassen naar jou smaak. je kan de crossfader zo scherp maken als dat jij het wilt voor het cut werk ( hoewel ik dit niet aanraadt voor scratchen) . dit is ook mogelijk met apparte kanalen

de VU-meters zijn leuk weergegeven. de ledjes zijn in de breedte gemonteerd wat resulteerd in een verdubbeling wat betreft de hoeveelheid ledjes per kanaal. die is erg precies af te lezen maar jammer genoeg zijn het alleen groene en rode ledjes dus geen gele die vlak bij de 0 DB tevoorschijn komen.

killswitches
de killswitches werken prima en je hoort geen duidelijke klik in de muziek als je een schakelaartje omgooit. handig is de flashfunctie waarbij het schakelaartje terugschiet in de juiste positie als je het schakelaartje los laat (ook is het mogelijk om de low, mid, high definitief te killen )

de dsp effecten:
daar gaat het eigenlijk om bij deze mixer.
wat de mixer ten opzichte van de pioneer versie (DJM600) mist zijn de volgende effecten: Reverb en de sampler. wat de rmx dan wel erbij heeft gekregen is het phaser effect.

de effecten spreken eigenlijk voor zich:
echo
delay
flanger
pitch shift(leuk om op je eigen stem te doen)
transform
phaser
filter
send/return optie ( voor aansluiten externe effectors )

alle effecten werken goed en zijn na enige oefening goed toe te passen op je mixjes.

de afwerking.
hier gaat de mixer een beetje de mist in. de afwerking deugt gewoon niet. de deckplate is één groot nagelvijl. het voelt ruw aan en er zitten scherpe randen aan de weerzijden van de mixer. dit zorgt voor krasjes in de lak van je cd spelers als ze er tegen aankomen.
ook heb ik bij 1 kanaal dat er een paar ledjes scheef zijn gemonteerd.

laatst is 1 kanaal bij mij gaan lekken. toen ik de boel ging openschroeven bleek dat het kanaaltje gewoon niet goed zat vastgeschroefd.
ook hoor ik (niet zo vaak) klachten over het effect knopje. deze is gemaakt van rubber en zit vast met een klein plastic laagje dat gauw afbreekt. gelukkig is de new-line service best goed en kan je voor 1.50 een nieuw knopje bestellen.

conclusie:
verwacht dus GEEN pioneer kwaliteit of afwerking. maar voor deze prijs is het echt een bijzondere mixer met geweldige capaciteiten die je niet kan laten liggen als je budget niet torenhoog is.

7.5/10
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 04-06-2007 @ 21:53:33 (6%)
Mod edit by Lead on 05-06-2007 09:56 (2%)

What do you think about Review: Reloop RMX-40 DSP ??

Vote :   

Luxx    posted on 04-06-2007 19:05
zo, vingers helemaal blauw. hopelijk heeft iemand er ook echt wat aan

hoe doe je een plaatje in je post?
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 04-06-2007 @ 19:10:34 (52%)
Kevinova    posted on 04-06-2007 21:52
Poster: Luxx
kan iemand me uitleggen hoe je plaatje invoert in je post? modje?

Edit knop> Dan zie je links boven een smiley daarnaast een plaatje... Daar op klikken. Je plaatje ergens uppen url kopieren en in dat pop-upje dowuen en ok. Hij word toegevoegd in je post.
Luxx    posted on 04-06-2007 21:54
ok dank je:P is gelukt
www.mothermusic.nl
Reind    posted on 05-06-2007 00:56
Poster: Luxx
de afwerking. 
ook heb ik bij 1 kanaal dat er een paar ledjes scheef zijn gemonteerd.

Deckplate los halen, sub chassis recht vast zetten, deckplate weer terug en het probleem is opgelost. sim-pel Winking my eye
Luxx    posted on 05-06-2007 07:33
Poster: Reind

Deckplate los halen, sub chassis recht vast zetten, deckplate weer terug en het probleem is opgelost. sim-pel Winking my eye

ja weet ik:P het is wel gewoon goed nu, maar het gaat om die afwerking die gewoon niet erg netjes is
www.mothermusic.nl
Reind    posted on 05-06-2007 09:43
Schijnbaar weet je dat toch niet want een sub chassis is juist heel erg netjes en als de knoppen over de deckplate was gevallen had je het nooit gezien. Doordat alles nu IN de deckplate valt zie je de kleinste afwijking maar dat is prima op te lossen door zelf een beetje te schuiven met het subchassis.
mp    posted on 05-06-2007 20:31
heb hem ook en ben er best tevreden over (mja heb hem dan ook voor 80 euro kunnen kopen nieuw met garantie uiteraard Winking my eye die kans heb ik uiteraard niet laten liggen... en hij gaat nu al bijna 1 jaar mee met mij op locatie nooit heb ik er een slechte ervaring mee gehad van schoolfuifjes tot zalen waar 500 man zat(!!) heb er geen klagen van
elke dag is een feest!!
Luxx    posted on 06-06-2007 07:58
ik nu alweer een lekkend kanaal. 2e keer in 2 weken. hij gaat naar de raparateur, ben er ziek van
www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 6.550 days.
 Post CommentThat would be 218.3 months
or a whopping 17.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

162 Users online: 23 Guests (139 Unknown)
Pages generated today : 28.322
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.701.274