Muziek Classification
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Cyspoz    posted on 30-05-2007 08:12
Ik ben wat aan het brainstormen over het classificeren van muziek. Het doel is dat de muziek zo wordt geclassificeerde dat je met zoek acties bij elkaar passende nummers kan vinden.
Je kunt muziek op van alles classificeren. Om te beginnen het jaartal waarin een nummer is uitgebracht. Vrij simpel te achterhalen via websites als www.allmusic.com en www.discogs.com.
Je kunt de BPM waarde laten berekenen met programma’s zoals BpmAnalyzer.
De key (toon) waarin het nummer is kun je natuurlijk er aan toe kennen, dit kan voor tonaal mixen bijvoorbeeld interessant zijn.
Je kunt aangeven wat voor soort dans er op gedanst kan worden, door goed te luisteren of soms ook wel beetje met zoeken op internet.
Je kunt de mood aangeven van je muziek en voor welke gelegenheden nummers geschikt zijn.
Je zou ook een populariteit rating kunnen geven die je dan natuurlijk wel continu moet bijwerken, vooral bij nieuwe muziek.

Ik vroeg me zo af of er mensen hier op DJ Resource zijn die daar ook wel eens over nagedacht hebben of er ook misschien mee bezig zijn. Of handige links weten waar meer informatie hier over is te vinden. Ik wil hier namelijk eens de gedachten van meer mensen over horen.

User edit by Cyspoz on 30-05-2007 @ 08:13:32 (3%)

What do you think about Muziek Classification ??

Vote :   

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

267 Users online: 48 Guests (219 Unknown)
Pages generated today : 39.641
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.691.653