DJM-800 digitaal aansluiten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jannickv    posted on 28-05-2007 22:22
ik zit nu eigenlijk met meschien een hele simple vraag maar ik vind er geen antwoordt op.

als je met je djm-800 digitaal geluid wil hebben moet je waarschijnlijk ook een versterker hebben met een digital-in.

welke modellen zijn hier goed voor? (rond 700 watt)
een semi-pro versterker is goed genoeg.
ik heb jb systems pro live 12 boxen.

dit in namelijk voor een meubel te laten maken en ik wil er voor zorgen dat alles wat ik in de toekomst nog zou kopen er in past.

alvast bedankt
jannick
dj java

What do you think about DJM-800 digitaal aansluiten ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 28-05-2007 22:28
Waarom wil je digitaal?
jannickv    posted on 28-05-2007 22:30
klikt beter niet?
Lead    posted on 28-05-2007 22:31
Digitaal klinkt zeker beter... en voor het beste resultaat heb je wel gelijk (als je de digitale uitgang van de DJM ook zou gebruiken.

Maar er zijn nog niet zo heel veel versterkers te verkrijgen (al helemaal niet in de semi-pro hoek) met een digitale ingang. Als je zoiets zoekt zul je al snel bij een dolby versterker uit komen, wellicht genoeg voor thuis, maar niet (semi-) Pro.

Maar als je in ieder geval al wel je CDJ's digitaal aansluit aan de mixer heb je sowieso al behoorlijk merkbare geluidskwaliteits winst tov analoge ingangen. De meeste mensen gebruiken de DJM op dit moment wel met de digitale ingangen, maar sluiten meestal via de gebalanceerde XLR uitgangen een versterker aan.

Als je alles universeel wilt houden zou ik voor je versteker 2HE bij 19" reserveren, wellicht zelfs 3 of 4HE ivm koeling of eventuele uitbreidingen in de toekomst. Er is speciale rackingstrip verkrijgbaar met voorgeponste gaten voor kooimoeren.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 28-05-2007 22:32 (3%)
jannickv    posted on 28-05-2007 22:33
ok bedankt dan hou ik het wel bij mijn versterker van nu

PatrickBeuken    posted on 28-05-2007 22:47
Het kwaliteitsverschil tussen digitaal en analoog is echt niet hoorbaar en al zeker niet op een JB Systems geluidssetje. Digitaal is vooral interessant voor studio's waar de hoogste opnamekwaliteit een vereiste is. Een cd-speler met digitale uitgangen en een mixer met digitale ingangen is leuk (geen verlies bij conversie van D>A en A>D), een mixer met digitale uitgangen digitaal aansluiten op een PC oid is ook leuk, maar een mixer met digitale uitgangen aansluiten op een versterker met digitale ingangen?? Daar heb je echt niks aan, zeker niet als thuis-dj.

Dat is mijn visie... ik sta open voor ontkrachtend of het tegendeel bewijzend commentaar Happy, laughing
User edit by PatrickBeuken on 28-05-2007 @ 22:50:01 (100%)
Lead    posted on 28-05-2007 22:48
Poster: PatrickBeuken
Het kwaliteitsverschil tussen digitaal en analoog is echt niet hoorbaar

Jawel hoor, hoor het hier thuis zeker.

Poster: PatrickBeuken
...en al zeker niet op een JB Systems geluidssetje.

Daar heb je ook weer gelijk in, een ketting is zo sterk als de zwakste kabel zeggen ze Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 28-05-2007 22:48 (2%)
jannickv    posted on 28-05-2007 22:53
jah ook weer waar
stevew    posted on 29-05-2007 02:14
Ben ook bezig voor mijn CDJ-1000mkIII's en mijn DJM-800 aan te sluiten dus wat doe ik..Ik ga naar de dj-zaak hier in de buurt ((tx3 of soundfield(vroeger) in aalst)) en ik vraag naar 4 digitale audiokabels voor mijn djm-800 en cdj's(2) en indien nodig voor mijn denon dn-d4000(2)(heeft ook digitale uitgangen) waar het antwoord was...Digitale audiokabelsConfused....Euhhm..dat hebben we niet en bestaat datConfused
Kun je dit nu geloven beste vrienden dat je deze commentaar krijgt in een dj-speciaalzaak waar ze ook de cdj's en djm's enz...allemaal verkopen??
Waar moet ik ze nu gaan halen als ze daar nog niet weten wat digitale audiokabels zijn??   Pfff

Greets guys en als je een adres hebt rond de streek van aalst waar ze wel al van het bestaan van digitale kabels afweten....Let me know
Steve
User edit by stevew on 29-05-2007 @ 02:16:06 (3%)
dennisdekoning    posted on 29-05-2007 10:29
Je vraagt gewoon bij een willekeurige audio zaak naar COAXIALE kabels... Kan ook niet begrijpen dat ze je dat niet kunnen vertellen.

Lead    posted on 29-05-2007 11:20
Een digitale kabel is meestal wat dikker, aan beide zijde een cinch connector en heeft een impedantie van 75 Ohm.

Als je zaakje dan nog niet weet waar ze het over hebben kunnen ze beter brood gaan verkopen Winking my eye
Let the BASS be louder
PJ    posted on 29-05-2007 17:40
Zulke kabels kan je wel vinden in een Mediamarkt (als je er één hebt bij jou in de buurt). Kben er zelf al voor gaan kijken en als er niet zo lange rijen aan de kassa stonden had ik er ook gekocht
stevew    posted on 29-05-2007 17:50
Goed om weten, het is wel een serieuze eind rijden vooraleer ik een media-markt tegenkom maar het is goed om weten dat ik er daar voor terechtkan.
THX for the advice PJ,
Steve

PS: als er iemand een adres rondt mijn streek weet moet je u niet inhouden om te posten hé
tairip    posted on 29-05-2007 22:54
Je kan die kabels bij elke betere audio/hifi zaak kopen.
jannickv    posted on 30-05-2007 21:57
je was beter naar de dj days geweest lekkere korting en daar hebben ze ze

This is an old Topic

No new postings for 6.694 days.
 Post CommentThat would be 223.1 months
or a whopping 18.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

279 Users online: 41 Guests (238 Unknown)
Pages generated today : 2.211
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.654.223