Poster: Lead
Heb je het over megaBIT of megaBYTE ?
De snelheid zoals gespecificeerd door je provider is meestal in megaBIT en een gemeten downloadsnelheid wordt meestal aangegeven in megaBYTE.
Ik heb niet echt opgelet wat mijn hoogste download snelheid is, maar meestal ligt het wel aan de andere kant van de lijn. Echt 2 megabyte per seconde heb ik nooit gehaald op 1 file, alhoewel ik dat wel aan zou moeten kunnen met mijn 20mbit lijntje (XS4ALL Ultra).
Moet iemand mij toch eens vertellen waar je zo snel kut downloaden, dan probeer ik het even uit. volgens mij stoppen de meeste servers op 1.6megabyte p/sec.
Poster: Cyspoz
ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin
Test | Status | Resultaat | |
---|---|---|---|
Download Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland | Klaar | ![]() (=13696 kbps) | |
Upload Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen | Klaar | ![]() (=3710 kbps) | |
Connection Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. | Klaar | ![]() |
Ik haal bij dit bestand 1020 kB p/s (KiloBYTE), wat neer komt op 1 MB per seconde. Volgens mij is dit het snelste wat mogelijk is met dit bestand.
Volgens mijn abbo haal ik max 20.000 Mb/s (2,5 MB p/s) en haal meestal een hogere snelheid dan dit...
Test | Status | Resultaat | |
---|---|---|---|
Download Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland | Klaar | ![]() (=1735 kbps) | |
Upload Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen | Klaar | ![]() (=155 kbps) | |
Connection Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. | Klaar | ![]() | |
Ping test Nederland Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) | Klaar | ![]() |
Ik haal bij dit bestand 1020 kB p/s (KiloBYTE), wat neer komt op 1 MB per seconde. Volgens mij is dit het snelste wat mogelijk is met dit bestand.
Volgens mijn abbo haal ik max 20.000 Mb/s (2,5 MB p/s) en haal meestal een hogere snelheid dan dit...
Poster: ccc
@ Wout-r, spreek je over kbit of kbyte? Als je Kbyte bedoelt, wat voor abbonement heb je dan?
Poster: ccc
Tja als het 3000 kbyte is wel ja :P