Productie PC Help!!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RenéKuppens    posted on 28-05-2007 14:40
Ik ben op zoek naar een productie PC

Redenen. Ik word gek van Ableton als ik meer dan 5 VST's wil gebruiken is het haper de haper
Dit komt waarschijnlijk door mijn geluidskaart.
Dan heb ik heb probleem dat ik niet genoeg Virtueel geheugen heb.

Ik wil graag weten van jullie
wat heb ik nodig om Ableton. Wat ik toch hard nodig heb te kunnen gebruiken zonder haperen.

Wat voor geluidskaart heb ik nodig
Hoeveel Ramgeheugen etc. etc.
Kan ik het beste mijn pc laten vernieuwen (want het is geen slecht ding)
Of gewoon een nieuwe kopen voor Productie

Zou ik dan voor een PC gaan of voor een MAC
En voor wat voor PC/Mac zou ik dan pakken

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. want ik word Gek van dat lang gewacht met abletonWinking my eye

Alvast Bedankt RK

What do you think about Productie PC Help!! ??

Vote :   

Luxx    posted on 28-05-2007 14:42
kan je dit niet beter aan de makers van ableton vragen ? of op hun site ff kijken?

het beste antwoord dat ik nu even op kan komen is:
iets duurs?
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 28-05-2007 @ 14:42:35 (78%)
RenéKuppens    posted on 28-05-2007 14:45
Ja zou ik kunnen doen maar er zijn hier ook mensen die waarschijlijk Ableton hebben lopen zonder problemen..

baath    posted on 28-05-2007 15:17
hoeveel geheugen zit er nu in je pc dan.?
en wat draai je allemaal nog maar als je ableton aan het gebruiken bent.?
RenéKuppens    posted on 28-05-2007 15:22
Ik heb nu ik geloof 512 of 1 G

Diverse VST's Sylenth 1 zt3a+ allemaal geen kleintjes
KeviiN    posted on 28-05-2007 18:24
Ik hou me de laatste tijd niet meer zo heel veel bezig met het computer gebeuren maar met de kennis die ik nog heb zou ik het volgende bedenken (zijn maar ideetjes):

Als CPU een Intel Core 2 Duo (presteerd beter dan de AMD AM2)
Een bijpassend moederbord
Ik denk dat 1,5 Gig Ram wel genoeg is, en anders 2 Gig
Harde schrijf moet je zelf bepalen wat genoeg voor jou is.
Een redelijke voeding is ook altijd goed meegenomen (denk bijvoorbeeld aan het merk Antec o.i.d.)
En dan natuurlijk nog de geluidskaart: Ik weet niet precies of de Creative X-Fi kaarten goed zijn voor het productie werk, maar ik weet wel dat ze op andere gebieden een van de besten van tegenwoordig zijn.

En als je geen zin hebt om alles zelf in elkaar te steken: Een Apple Mac Pro (en als je een XP fan bent kan je daarop met bootcamp XP draaien)
Basrose    posted on 28-05-2007 18:39
ik zou 2 gig (minimaal 800mhz) intern geheugen nemen.

Zelf heb ik na flink zoeken gekozen voor de terratec phase 22... deze is niet extreem duur maar doet goed zn werk. als je een andere geluidskaart met bv een iets mooier uiterlijk wil betaal je gelijk al veel meer ben ik achter gekomen.

Dit is de phase 22 geluidskaart die ik heb:

http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/5630.html

Edit: deze heeft natuurlijk ook een midi in en out voor als je bv een midikeyboard erop wil aansluiten.
User edit by Basrose on 28-05-2007 @ 18:40:33 (27%)
NielsR    posted on 28-05-2007 19:03
mac dan is het jou keuze imac of de macbook en als je student bent krijg je 8 procent korting wel +18
RenéKuppens    posted on 28-05-2007 21:56
Studeren doe ik niet omdat ik met vol wil inzetten voor mijn productie werkWinking my eye

Bas welke software gebruik je?
User edit by RenéKuppens on 28-05-2007 @ 21:57:18 (39%)
DJ_IVI-R    posted on 28-05-2007 22:29
ik heb als producing pc een athlon dual core 3600 ofzo dacht ik, een 320gb harddisk, 1 gig ram, een e-mu 0404 geluidskaart met hardware effecten en zero latency en alles loopt vlot zonder haperen..

heb projecten in cubase met mer dan 9 vsts en die gaan toch zonder schokken Happy, laughing

en ter info , heb de pc zelf samengesteld zo bij de pc winkel hier, en was slechts een 500 euro kwijt  (of was het nu 400) zonder de geluidskaart en zonder scherm
www.nikan.be
User edit by DJ_IVI-R on 28-05-2007 @ 22:30:48 (61%)
Lead    posted on 28-05-2007 22:42
Specs volgens de Ableton website :

Ableton Live 5

Hardware Requirements: PC Users

• Windows 98/2000/NT/Me/XP
  • 400 Mhz CPU or faster
  • 128 MB RAM
  • Windows compatible soundcard (preferably with a DirectX or ASIO driver)
  • 256 color monitor / 800x600 pixels resolution or better

Hardware Requirements: Mac Users

• Any G3 or faster
  • 256 MB RAM
  • Mac OS 9.2 or later, Mac OS X 10.1.5 or later
  • 256 color monitor / 800x600 pixels resolution or better

Ableton Live 6 (DJR News)

Hardware Requirements: PC Users

• 600MHz CPU or faster
  • 512MB RAM recommended
  • Windows 2000/XP
  • Windows-compatible sound card

Hardware Requirements: MAC Users

• any G3 or faster (including Intel-based Mac computers)
  • 512MB RAM recommended
  • Mac OS X 10.2.8 or later
Ik heb Live 6 gedraaid op mijn vorige PC (pas een nieuwe en daar heb ik hem nog niet op geinstalleerd) en deze draaide het echt met gemakt :

Intel Pentium4 3.0 gHz, 2GB intern geheugen en een SB Audigy Xi-Fi audio kaart.

Ableton Live 5 had ik altijd draaien op een AMD 1700+ met 2GB intern geheugen en een SB Audigy Platinum 2 geluidskaart.

Maar ik denk dat je geluidskaart niet echt belangrijk is voor het wel of niet draaien van Ableton. Processor snelheid en intern geheugen lijken met de bottleneck.

Ennuh, het helpt als je even zegt wat voor systeem je nu hebt waar je Live op hebt staan, dan kunnen mensen gelijk vergelijken of je doeltreffend afviseren wat je het beste kunt doen. Winking my eye

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 28-05-2007 22:44 (37%)
Prozei    posted on 28-05-2007 23:02
Poster: KeviiN
Als CPU een Intel Core 2 Duo (presteerd beter dan de AMD AM2)
Een bijpassend moederbord
Ik denk dat 1,5 Gig Ram wel genoeg is, en anders 2 Gig
Harde schrijf moet je zelf bepalen wat genoeg voor jou is.

de intel core 2 duo's presteren alleen bij de high end modellen beter.
in het midden segment heeft amd weer een betere prijs/prestatie verhouding.

ik adviseer een amd x2 6000 deze presteerd ongeveer 15% beter bij loseless audio bewerkingen dan een intel c2d 6700 die ongeveer 70€ duurder is

2 gig geheugen

een low-latency geluidskaart(geen creative)

als je veel met samples en tracks werkt kan een raid opstelling met je hardeschrijven ook erg helpen. en neem ncq hardeschrijven

denk dat we je pas echt kunnen helpen als we weten wat je huidige pc bied
User edit by Prozei on 28-05-2007 @ 23:16:56 (20%)
Lead    posted on 28-05-2007 23:13
Ik kan je mijn nieuwe systeempje aanraden :

Intel Core 2 Duo E6600, Asus P5B moederbord, 4 GB Geil.
Let the BASS be louder
NielsR    posted on 29-05-2007 13:16
Poster: Dj-RK
Studeren doe ik niet omdat ik met vol wil inzetten voor mijn productie werkWinking my eye

dan zou ik zeker voor de mac gaan
DNR    posted on 29-05-2007 13:26
Poster: fettibamba
mac dan is het jou keuze imac of de macbook en als je student bent krijg je 8 procent korting wel +18

Vet... Dat wist ik nog niet.
Als ik een mac ga halen doe ik het dan gewoon op de naam vn mn zus:D
Twizz    posted on 29-05-2007 17:39
Ik heb nu ik geloof 512 of 1 G

Diverse VST's Sylenth 1 zt3a+ allemaal geen kleintjes

hmmm, dan ligt het denk ik aan je processor.
er zijn versies van ableton die niet goed op bepaalde processoren draaien, heb ik ook last van...
RenéKuppens    posted on 29-05-2007 18:11
Even wat info...

Windows XP
Intle Pentium 4 Cpu 2.40GHz
Kloksneldeid: 2.39 GHz, 256 MB

RenéKuppens    posted on 29-05-2007 18:12
Poster: T4Twister

hmmm, dan ligt het denk ik aan je processor.
er zijn versies van ableton die niet goed op bepaalde processoren draaien, heb ik ook last van...

Ja meschien kan ik het probleem uitleggen ik krijg rechtsboven in bij Ableton soms Boven de 8000% en onder de 100% loopt hij pas goed..Confused
NielsR    posted on 29-05-2007 19:01
Poster: DNR

Vet... Dat wist ik nog niet.
Als ik een mac ga halen doe ik het dan gewoon op de naam vn mn zus:D

Klik hier voor belgie
Klik hier voor nederland

gewoon je school in vullen en dan krijg je de prijzen automatisch met korting de voorwaarden staan er ook onmiddelijk bij,
Bij mij was de korting rond de 200 euro ik was toen zelf nog wel geen student van +18 maar mijn moeder is lerares en die krijgen ook die korting ik heb gewoon haar lerarenkaart meegenomen naar een apple store mijn moeder moest er zelfs niet bij zijn dus er zal wel iemand in de omgeving zijn die een studentkaart heeft of een lerarenkaart.
je moet wel bestellen op de apple site of bij een officiele apple store een apple reseller zoals bijvoorbeeld media markt kan deze korting niet geven.
ccc    posted on 30-05-2007 00:44
Dat vind ik wel cool van apple. Wij arme studenten hebben het al zo zwaar.
DNR    posted on 30-05-2007 10:48
Poster: fettibamba

Klik hier voor belgie
Klik hier voor nederland

gewoon je school in vullen en dan krijg je de prijzen automatisch met korting de voorwaarden staan er ook onmiddelijk bij,
Bij mij was de korting rond de 200 euro ik was toen zelf nog wel geen student van +18 maar mijn moeder is lerares en die krijgen ook die korting ik heb gewoon haar lerarenkaart meegenomen naar een apple store mijn moeder moest er zelfs niet bij zijn dus er zal wel iemand in de omgeving zijn die een studentkaart heeft of een lerarenkaart.
je moet wel bestellen op de apple site of bij een officiele apple store een apple reseller zoals bijvoorbeeld media markt kan deze korting niet geven.

op welk product 200 korting? want bij mij komt er nog geen 100 euro korting op een macbook
NielsR    posted on 30-05-2007 13:05
macbook pro mijn korting was rond de 180 euro weet ik niet meer precies die kostte rond de 2200 euro mijn vader heeft mij een groot deel van het geld gegeven voor te gaan studeren ik moest zelf nog maar 500 euro bijleggen , ik heb ook gezegd 8 procent korting
User edit by NielsR on 30-05-2007 @ 13:12:33 (100%)
the-melody    posted on 30-05-2007 13:09

Ja meschien kan ik het probleem uitleggen ik krijg rechtsboven in bij Ableton soms Boven de 8000% en onder de 100% loopt hij pas goed..Confused
 ligt volgens mij aan de versie van je processor, of je geluidskaart die overbelast is? Had ik ook eerst. Audiophile firewire gaan halen en klaar.
User edit by the-melody on 30-05-2007 @ 13:09:51 (22%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

134 Users online: 98 Guests (36 Unknown)
Pages generated today : 1.299
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.348.077