Trance dood (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 24-05-2007 19:29
Dat lees ik de laatste tijd best veel. Volgens mij is dat compleet uit de lucht gegrepen of verzonnen door mensen die er genoeg van hebben.
Kijk, trance is een tijd lang de mainstream geweest en ik kan me best voorstellen dat "men" weer eens iets anders wil. Trance is tenslotte ook behoorlijk uitgemolken door de commercie.
Misschien is jump wel de volgende main stream, wie zal het zeggen? I
Ik denk dat trance niet dood is en ook niet zo snel dood zal gaan maar ik ben een persoon met een vooroordeel omdat ik trance liefhebber ben. Voor mij is trance de meest complete dance stroming. Beat, melodielijnen, mooie vocals en zowel wat zachter als wat harder werk. Zeer omvattend dus. Enige nadeel is de soms (ddor doorgeschoten producers) ellelange breaks. Ik bedoel, een break van 2 a 3 minuten in 1 plaat, doe eens ff normaal.  Naar mijn mening zal er best een grote groep tranceliefhebbers blijven. Als ik daarbij ook nog eens kijk wat er op trancegebied aan nieuwe releases uitkomt per week is het nog springlevend.
Misschien is het juist wel lekker dat straks niet alle feesten meer hetzelfde draaien. lekker variatie en de juiste feesten uitkiezen die bij jouw voorkeur passen?
Trance dood, ik hoop het niet en denk het niet, of behoor ik tot een kleine minderheid??

What do you think about Trance dood ??

Vote :   
Twello    posted on 26-05-2007 19:05
Poster: ArCee

Trance is er ook in harde variateiten hoor. Met name TechTrance wat aan het opkomen is klinkt wat ruiger en harder. Daarbij heb je ook gewone hardtrance. Luister b.v maar eens naar platen van Sean Tyas, Joop, Johan Gielen, T4L, Marcel Woods etc.

ja dat snap ik ook wel de leukste stroming onder trance muziek, ik luister dat zelf ook altijd
Lukaz    posted on 26-05-2007 23:21
Ik vind trance helemaal niet dood. Dit is natuurlijk een persoonlijke kwestie.
Trance is een groot begrip er vallen veel verschillende categorien onder tegenwoordig. Veel zeggen dat trance niet meer is zoals het was. Maar als je goed hebt oplet is er een nieuwe variant van trance: Neo-Trance. Dit word gemaakt door mensen als de jongens van Booka Shade (voorbeeld: Booka Shade vs M.A.N.D.Y - Body Language).
Hier hoor dezelfde aspecten die ook in de trance zat van 15 jaar geleden begin jaren ''90.

Dus het is eerder zo dat de oude Sound weer terug komt als dat het is verdwenen.
Dit is best te verklaren denk ik: puur commercie; Sensation, Trance Energy noem maar op. Niet dat er iets mis is met deze feesten, maar het gevolg is dat de Anthems van deze feesten rechstreeks in de Top40, Slam40 en hit- tipparades komen, waardoor het grootste publiek denkt van: 'O! dus dit is Trance?!'. Terwijl er zoveel andere soorten zijn, waaronder Neo-Trance, wat dus weer op de achtergrond blijft.
User edit by Lukaz on 26-05-2007 @ 23:23:01 (3%)
Luxx    posted on 27-05-2007 10:54
Poster: barthawk

gast vind je het erg als ik er geen zak van geloof ik had nog ff de search button gebruikt op dit forum en naar je producties geluisterd.....zegt voor mij genoeg dat je geen/weinig ervaring hebt op dit gebied...en bij maxxed records kan geloof ik iedereen een plaatje uploaden dus zo spannend is dat niet....maargoed ontopic weer cuz i want to spin some trance 

nee bij MaXxed record moet je gewoon een Contract hebben ondertekent die ik je met alle liefde kan sturen
www.mothermusic.nl
RenéKuppens    posted on 28-05-2007 14:53
Poster: LuXx

nee bij MaXxed record moet je gewoon een Contract hebben ondertekent die ik je met alle liefde kan sturen

Toch snap ik niet dat je daar dan niet gewoon voor verder ging.. Al was het maar om wat te verdienen...
bramv    posted on 28-05-2007 14:59
als die style niet in je hart ligt, dan is dat moeilijk:P
RenéKuppens    posted on 28-05-2007 15:08
Poster: bramv
als die style niet in je hart ligt, dan is dat moeilijk:P

School licht ook niet in mijn hard.. maar moet ik ook

En als ik voor jump die ik wel eens ooit maak een contract kreeg waarom niet
Ik blijf van Trance/House etc houden
Luxx    posted on 28-05-2007 15:12
Poster: Dj-RK

School licht ook niet in mijn hard.. maar moet ik ook

En als ik voor jump die ik wel eens ooit maak een contract kreeg waarom niet
Ik blijf van Trance/House etc houden

ik miste variatie, house vond ik vele malen leuker en MaXxed records deed toen voor zover ik weet niks met house. ook vond ik de onderhandelingen met hun niet echt top en hun hoofdgebouw stond in afrika. niet waar ik iets te zoeken had vond ikzelf
www.mothermusic.nl
DJ-Emotion    posted on 28-05-2007 18:02
Poster: lifebeats
electro vind ik geen zijstroming van trance sorry , het is zowiezo al een stuk langzamer qua tempo en de melodieen zijn een heel stuk anders opgezet

Beter lezen: "bijvoorbeeld door electro invloeden"

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

38 Users online: 5 Guests (33 Unknown)
Pages generated today : 4.781
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.714.478