Vinyl digitaliseren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MD    posted on 23-05-2007 15:12
Hallo,

Ik zou graag deze zomer al mijn vinyl willen digitaliseren.
Maar nu twijfel ik wat ik zou doen; met een Numark TTUSB, of via een kabel van mijn mengpaneel naar mijn pc.
Maar nu is mijn vraag, hoe digitaliseren jullie je vinyl?

Greets,
MD

What do you think about Vinyl digitaliseren ??

Vote :   

Zjerre    posted on 23-05-2007 15:29
indien je al een platenspeler hebt is het echt nutteloos om die numark TTUSB te kopen Winking my eye

gewoon mixer of indien je platenspeler een line uitgang heeft aan de line in van je pc hangen en recorden maar Happy, laughing

hoe digitaliseren wij dat... euhm aansluiten op de pc, in mijn geval audacity opstarten, wav recorden, encoden naar vbr met lame 3.97 en ik heb een deftige mp3 rip
MD    posted on 23-05-2007 17:03
Poster: Zjerre
indien je al een platenspeler hebt is het echt nutteloos om die numark TTUSB te kopen Winking my eye

gewoon mixer of indien je platenspeler een line uitgang heeft aan de line in van je pc hangen en recorden maar Happy, laughing

hoe digitaliseren wij dat... euhm aansluiten op de pc, in mijn geval audacity opstarten, wav recorden, encoden naar vbr met lame 3.97 en ik heb een deftige mp3 rip

Dat was ook mijn eerste idee, tot ik die usb draaitafel in promotie zag.
Maar ik denk dat ik het dan ook maar zo eens ga doen.
Twello    posted on 23-05-2007 18:03
ik heb een gemini ikey heel handig om sets op te nemen of om platen te digitaliseren (als je al een tt hebt)... (kan trouwens in mp3 en wav!)
jannickv    posted on 23-05-2007 18:17
ik zou gewoon via je mengpaneel gaan
een kabeltje is goedkoper dan een nieuwe tt

ps: gebruik eens de "search" er zijn hier al topics over met hele goeie uitleg over hoe het moet
User edit by jannickv on 23-05-2007 @ 18:20:17 (100%)
Zjerre    posted on 23-05-2007 22:45
idd zoals jannick zegt, je koopt toch beter een kabeltje man ipv een nieuwe TT voor gewoon wat vinyls te rippen
MD    posted on 24-05-2007 07:44
Poster: Zjerre
idd zoals jannick zegt, je koopt toch beter een kabeltje man ipv een nieuwe TT voor gewoon wat vinyls te rippen

Het zijn niet wat vinyls.... Het zijn er meer als 1000.
Ik dacht dat het met die TTUSB gemakkelijker ging gaan.
Lead    posted on 24-05-2007 09:15
Ik heb meer dan 2.000 platen moeten overnemen en heb dit gedaan met de normale draaitafel en een mixer. Mijn SL kan tegen een klein stootje tegen de tafel en heeft veel minder last van het oppikken van omgevingsgeluiden.

Ik zou, als je al een goede draaitafel hebt, toch een reguliere TT gebruiken. Als je er sowieso iets voor moet gaan kopen denk ik dat de TTusb een goede player is. Kost niet zo heel duur en je kunt er prima vinyl mee opnemen als je hem op een goede tafel zet en niet aanstoot tijdens het opnemen.
Let the BASS be louder
freezer    posted on 06-06-2007 22:54
ik was daar ook mee bezig gewoon via mengpaneel en audacity ik vind t zeer slecht klinken als ik die cd aan t mixen ben aan de apperatuur kan t niet liggen dat is pioneer en technics is audacity dan zo slecht?
Lead    posted on 06-06-2007 23:08
Ik heb een SL aangesloten op een DJM-400, de uitgang van de mixer gaat mijn geluidskaart in.

Het opname programma zal de opname denk ik niet erg beinvloeden, da's gewoon audio signaal omzetten in data. Waarschijnlijk gaat het mis met je geluidskaart, welke heb je in je PC zitten ?

Misschien heb je overstuurt opgenomen ? Kun je ergens een file uploaden als voorbeeld ?
Let the BASS be louder
freezer    posted on 07-06-2007 17:42
dat kan ik binnenkort wel ff doen maar het ergste vind ik dat je in de breaks die ruis hoort en een tikje van de plaat zelf aan de naalden kan t volgens mij ook niet liggen die waren nog geen uur oud maar misschien is t de geluidskaart wel ik weet niet precies wat erin zit maar ik moet binnenkort toch een nieuwe pc doe ik er wel de beste in die er is te krijgen nog sugesties voor geluidskaarten
midnight    posted on 26-06-2007 14:19
Poster: freezer
maar het ergste vind ik dat je in de breaks die ruis hoort

Ik heb datzelfde en het is heel iritant bij een goeie bass is het weg maar zodra er een dood stukje in de plaat valt zegmaar dan hoor je een hele iritante ruis
Ps: dit gaat over audacity

Edit
ik heb mijn kabeltje in de line in gedaan ( had um eerst in de mic) en goeie instellingen gedaan en nu is het geruisloos
Ik heb bij mijn recording mixer de zelfde instellingen gadaan als op dit plaatje
////www.djresource.eu/images/topics/tricks/cable_rec.jpg

Sucses voor de mensen die ook deze ruis hadden
User edit by midnight on 26-06-2007 @ 14:41:39 (100%)
Lead    posted on 27-06-2007 01:21
Poster: midnight
ik heb mijn kabeltje in de line in gedaan ( had um eerst in de mic) en goeie instellingen gedaan en nu is het geruisloos ...

Dat was niet echt slim... Maar goed dat het nu werkt, hopen dat dit voor meer mensen het probleem oplost Winking my eye

Een microfoon werkt namelijk op een veel lager geluidsnivo dan een lijn signaaltje. Er moet dus meer versterkt worden waardoor je de ruis ook meer hoort.
Let the BASS be louder

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

170 Users online: 20 Guests (150 Unknown)
Pages generated today : 57.977
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.794.492