Ik heb de set van Dynacord nu bijna 1,5 jaar. Prachtige set!!! Echter het noodlot sloeg afgelopen zaterdagavond (19-05-2007) toe. Beide subwoofers dood.......Weet niet hoe het komt maar de speakers (Elecro Voice) worden opgestuurd om gereconed te worden. Ik zal dan wel horen wat er is gebeurt..... (Inmiddels wel nieuwe besteld)
Maar nu de vraag: Ik krijg tegenstrijdige berichten over hoe ik de Dynacord set moet instellen icm met mij dj booth. de volgende zaken heb ik: - Numark DXMPro - 2x Pioneer cdj 200 - 1 x POWERMAX3
Op versterker (PM2600) zet ik de input op -2,5. Op de mixer zet ik de master op de helft, evenals de gains. Tijdens het draaien staan mijn faders voluit open en regel ik het geluid met de gains. Ik heb nu gehoord fat dit niet goed is. Ik moet de versterker voluit zetten (0db), de master op de mixer eveneeens voluit en de gains op een kwart. Tijdens het draaien moet ik dan met de faders het geluid regelen.
Welke situatie is goed.
Kan iemand mij hiermee helpen...
What do you think about Dynacord Powermax3 ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Met je gain zorg je dat je volume op 0 dB binnen komt. Met je faders regel je het volume. Je versterker zet je eigenlijk gewoon altijd helemaal open en met je master kun je dan het totaal volume bij stellen. Maar in princiepe blijf je van je master af. Op die manier stuur je een optimaal geluid uit en heb je nergens vervorming zitten. Vooral het 0 dB afregelen van je gain is zeer belangrijk. Vervorming die daar optreed wordt namelijk door je versterker overgenomen en vervolgens versterkt doorgestuurd naar je speakers. Je kan natuurlijk aanvoelen dat dit niet goed is.
User edit by Cyspoz on 21-05-2007 @ 20:28:08 (71%)
Je moet zorgen dat je mengpaneel in ieder geval op 0Db of lager uitstuurt. Daarnaast moet je zorgen dat je kanalen stuk voor stuk niet aan het clippen zijn natuurlijk.
Daarna zou je met je versterkers het volume kunnen regelen. Aan te raden is je hardste plaat te pakken, en dan met deze je set inregelen. Zorgen dat je mixer met die plaat 0Db uitstuurt en je versterkers niet raar doen. Om in de toekomst te voorkomen dat je iets opblaast zou je aan een limiter of een processor kunnen denken.
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.