welke gear voor beginners
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vossen    posted on 14-05-2007 18:26
hi
ik ben nieuw hier op deze site en ik zou graag eens mijn eigen gear willen kopen.
ik luister al jaren naar DnB, jungle, enz, en ik zou graag eens men eigen muziek willen maken of draaien. Happy, laughing
Veel verstand van Dj'n heb ik niet daarom jullie hulp gevraagd.
Heeft er iemand tips over welk materiaal (geen vinyl) ik zou moeten aanschaffen als beginner.

alvast bedankt
vossen
Mod edit by Jorrit on 14-05-2007 18:26 (1%)

What do you think about welke gear voor beginners ??

Vote :   

baath    posted on 14-05-2007 19:44
wat is je budget.?
User edit by baath on 14-05-2007 @ 19:45:13 (34%)
Ft    posted on 14-05-2007 20:17
Poster: Vossen
- en ik zou graag eens men eigen muziek willen maken of draaien -

Ik denk dat je eerst moet bepalen wat je wilt doen... maken of draaien... Voor beide dingen heb je namelijk andere spullen nodig...

Als je wilt gaan draaien en een niet zo groot budget hebt, zou je het beste kunnen kijken voor een dubbele cd-speler en een goedkoop (maar niet slecht) mengpaneel... Het beste kun je even de search button gebruiken en zoeken op beginner of iets dergelijks... Er zijn al veel mensen die hier tips hebben gevraagt en het is dus zeer leerzaam om even wat op te zoeken in die topics...
Ziax    posted on 14-05-2007 22:33
Inderdaad. Ik ben begonnen met een mx4 en een mcd 570. Meer heb je echt niet nodig om de basis van het mixen onder de knie te krijgen! Ik wil helemaal niet uit eigenbelang praten maar ik wil het maar even vermelden.. In september heb ik mijn pioneertjes en verkoop ik dus mijn mcd 570 en mx die netjes zitten ingebouwd in een jv case met stofkap bij. Al bij al een kleine 800€ aan besteed

pm bij eventuele interesse Winking my eye (of msn moest dit nog niet werken)

MVG

MuffHouse    posted on 14-05-2007 23:31
Zelf ben ik begonnen met de "numark axis 4" tabletop cd spelers (230 euro per stuk ongeveer, en een numark mixertje van 130 euro. Koptelefoon er bij voor 50 euro en klaar is kees, voor 640 euro ben je dan klaar, ten minste als je er voor kiest om te gaan mixen. Van produceren heb ik geen verstand.

Luxx    posted on 15-05-2007 07:40
vooor producen heb je een PC met een muis nodig. meer niet. de rest zijn extra's
je  hebt wel een muziek programma nodig. een leuk programma gaat je rond de 600 keiharde euro's kosten
www.mothermusic.nl
Vossen    posted on 16-05-2007 16:34
heb je een idee welk soort software ik het beste zou aanschaffen?Happy, laughing

MoXeGy    posted on 16-05-2007 16:39
als je wil producen kun je het best eerst fruityloops proberen. kun je dat kun je een stapje hoger gaan: reasen of cubase. Tegen die tijd zul je er wel meer van weten en zal je ook weten dat er veel meer programma's en mogelijkheden zijn.
Ghost-Andries    posted on 16-05-2007 16:40
Poster: LuXx
vooor producen heb je een PC met een muis nodig. meer niet. de rest zijn extra's
je  hebt wel een muziek programma nodig. een leuk programma gaat je rond de 600 keiharde euro's kosten

voor minder geld heb je ook al een pc programma zoals virtual dj 4.0 + de hercules dj console mk2 deze kost zo'n 249 euro en je kan er als je wilt ook nog 2 platen spelers of cd-spelers op aan sluiteben ik mee begonne en ben er van tevreden
HouseArrest    posted on 16-05-2007 16:40
Om mee te beginnen misschien eerst maar eens proberen met Fruity Loops, lijkt me wel verstandig want straks vind je er niks aan en zit je thuis met een paar perperdure programma's

Daarna kun je eens gaan kijken naar:

Reason
Qubase
Sony Acid Pro
Logic
Cool Edit Pro

Moxegy was me net voor Happy, laughing

User edit by HouseArrest on 16-05-2007 @ 16:41:16 (10%)
jannickv    posted on 16-05-2007 17:22
ik vind jb systems wel goed voor beginner

wil je meer weten? ......  google'en
Jorrit    posted on 16-05-2007 17:55
Poster: jannickv
ik vind jb systems wel goed voor beginner

wil je meer weten? ......  google'en

Wat hebben we hieraan?
Zou je misschien eens kunnen onderbouwen waarom je dit vindt?
OneSixty    posted on 16-05-2007 19:46
ik heb :

2x mcd 200

1x mx 4

1x case

ik vind dit een prachtig setje om te beginnen.
ik was er 1000 euro voor kwijt, ik weet niet of dit binnen je buget past maar het is zeker een aanrader.

bass-traxx    posted on 09-06-2007 11:37
Poster: MoXeGy
als je wil producen kun je het best eerst fruityloops proberen. kun je dat kun je een stapje hoger gaan: reasen of cubase. Tegen die tijd zul je er wel meer van weten en zal je ook weten dat er veel meer programma's en mogelijkheden zijn.

of fruity loops kan je ook veel mee doen
bramv    posted on 09-06-2007 12:21
Poster: bass-traxx

of fruity loops kan je ook veel mee doen

lees is goed:P
bass-traxx    posted on 09-06-2007 12:22
Poster: bramv

lees is goed:P

ow sorry
ciderke    posted on 09-06-2007 12:31
Poster: Ghost-Andries

voor minder geld heb je ook al een pc programma zoals virtual dj 4.0 + de hercules dj console mk2 deze kost zo'n 249 euro en je kan er als je wilt ook nog 2 platen spelers of cd-spelers op aan sluiteben ik mee begonne en ben er van tevreden

Met Virtual dj en die Hercules console ben je niet veel als je wilt producen, me dunkt.
Steve-O    posted on 10-06-2007 11:03
Zowieso is  de hercules console niet echt iets om te beginnen vind ik, ik heb er zelf aan het begin mee gedraaid en toen ik maar voor et egte werk ging moet je het toch nog leren.....op de hercules is heeeell!!! anders mixen dan met cdj's of tt's.
Als ik jou was zou ik voor leuke tabletops kijken, de us-blaster is wel degelijk, 239 per speler en zit  op wat je nodig heb.....(dit heb ik geconstateerd bj een vriend van me want ik heb ze nooit gehad, begon met pioneer 800's (a) Winking my eye)
User edit by Steve-O on 10-06-2007 @ 11:04:42 (1%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

400 Users online: 314 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 51.529
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.744.920