Actieve topkasten (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

robbert    posted on 14-05-2007 17:01
Op dit moment werk ik met een passieve set bestaande uit 2 baskasten en 2 topkasten. Nou wil ik een compactere actieve set hebben, omdat ik gek wordt van al dat gesleep met de (te..) zware boxen.

Mijn plan is nu om 2 actieve topkasten te kopen, waar ik eventueel als ik een groter feest heb een baskast bij kan huren. Bij 9 van de 10 feestjes waar ik draai is de afwezigheid van een baskast geen probleem.

Nou heb ik al bij verschillende zaken advies gevraagd over welke topkasten aan te schaffen, maar veel wijzer ben ik hier niet van geworden. Ik hoor namelijk bij iedere zaak verschillende argumenten om steeds voor een andere topkast te gaan.

Mijn belangstelling gaat uit naar de volgende kasten:

Mackie srm-450
Lem D400
DB Opera live 402

Andere merken heb ik nog niet beluisterd, maar ik hou alle opties open.

Wat is volgens jullie de keuze die ik moet maken?

What do you think about Actieve topkasten ??

Vote :   

tairip    posted on 29-05-2007 22:58
@ Stevew,

Ja jij sprak over DB, maar laat er in dit forum geen verwarring ontstaan tussen:

Db technologies
         &
dB Audio

dB audio is vele malen beter maar daar in tegen ook vele malen duurder.
DB Technologies maakt leuke produkten voor een leuke prijs. P.s. kijk eens in het nieuwe krantje van de Feedback als je toch voor Mackie's gaat!
stevew    posted on 31-05-2007 01:00
Hey tairip,
Ik was over Db Technologies bezig.
Greets,
Steve
tairip    posted on 31-05-2007 11:25
Poster: stevew
Hey tairip,
Ik was over Db Technologies bezig.
Greets,
Steve

I Know Winking my eye
robbert    posted on 31-05-2007 13:48
Oke db is dus ook een mogelijkheid. Mijn oude speakers zijn ondertussen verkocht dus ik ga binnenkort een set kopen. Ik hou jullie op de hoogte!

PatrickBeuken    posted on 31-05-2007 16:50
Lem, Lem, Lem, Lem! :P
robbert    posted on 31-05-2007 21:30
Haha wie weet, ik ga het me allemaal nog eens rustig bekijken/beluisteren..
PatrickBeuken    posted on 31-05-2007 22:01
Moet je ook zeker doen Happy, laughing
tairip    posted on 01-06-2007 08:33
Poster: PatrickBeuken
Moet je ook zeker doen Happy, laughing

Ja tuurlijk moet je dat doen, je kan wel op de mening van anderen afgaan maar je hebt altijd nog een persoonlijke smaak. Misschien ligt deze bij jou wel heel anders dan bij ons.
stevew    posted on 08-06-2007 14:04
Idd tairip,
volledig mee akkoord, het is altijd leuk om de merken kunnen te vergelijken en het is beter dat je er met mensen over praat die ervaring met al die apparatuur hebben dan als je de documentatieboekjes naast elkaar legt nietwaar.
Maar uiteindelijk is het je eigen keuze.
robbert    posted on 08-06-2007 17:32
Zo heb eindelijk een keuze gemaakt en de keuze is gevallen op......

2x Mackie srm-450.

Deze keuze heb ik gemaakt omdat ik de boxen heb aangeschaft met een vriend van me die een audio verhuur bedrijf heeft. www.redallerd.nl

Het idee hier achter is dat de boxen zo'n 20 keer per jaar gebruikt worden en ze dus het grootste gedeelde van het jaar in de garage staan. Nou heb ik een deal afgesloten met deze jongen zodat hij ze het hele jaar door kan verhuren en als ik ze nodig heb ze gewoon bij hem kan gaan halen. Verhuurbedrijf ligt op 5 minuten rijden.

De voordelen hiervan zijn dat het financieel voor mij erg aantrekkelijk is en dat de boxen niet meer in de weg staan.

De mackie's hebben we gekozen omdat deze het beste verhuurd kunnen worden en vanwege de goede ervaringen. Zo zijn ze bevoorbeeld erg breed inzetbaar en komt er natuurlijk een heerlijk geluid uit!

stevew    posted on 08-06-2007 17:40
allé dan, ik ben tevreden dat je je keuze kunnen maken hebt robbert.
Ik vondt dit een zeer leuke topic. dan mag deze afgesloten worden hé.
robbert    posted on 08-06-2007 22:19
Ja ik vond het inderdaad ook een aardig topic, zeker een topic waar mensen nog eens iets aan kunnen hebben. Er staat namelijk veel bruikbare informatie in over actieve topkasten Happy, laughing
Didier82    posted on 13-02-2008 20:28
Ik wil hier graag nog even op inhaken:

Zelf heb ik 4x Mackie SRM450 (made in italy) en 8x SRS1500 sub.

Zeer tevreden, maar zoals eerder al wordt aangegeven klinkt een SRM450 vrij agressief op hogere geluidsniveau's. 

Bij Stock Audio in Geleen vertelden ze me het volgende:
* Ga je de set gebruiken voor disco/jeugd en moet het hard gaan: Mackie
* Ga je de set gebruiken voor combo's/jazzy/etc, neem dan LEM

Verder heb ik mijn mackie-setje (1x srm450, 1x srs1500) naast een dB-setje gehad (1x 402, 1x SUB15)
* srm450 gaat zeker harder dan 402, maar klinkt ook agressiever
* srs1500 gaat dieper dan SUB15, srs1500 is meer sub, sub15 is meer bas.

Als ik geen voorraad aan Mackie's had gehad en ik moest alles nieuw kopen, dan koos ik waarschijnlijk voor dB. Aangezien de kwaliteit van de nieuwe mackie's te wensen overlaat (ook dit heb ik getest!)

In zuid-Limburg zit overigens wel een officiële dealer van dB technologies, DEMO productions in Noorbeek. Voor meer informatie kun je me via PM contacteren. Ze geven je graag een demonstratie.

neutje    posted on 13-02-2008 21:12
@didier82
mackie made in italy, dat klopt toch niet.
mackie komt toch uit amerika ?
Nvie    posted on 13-02-2008 21:37
Mackie heeft ook een tijd een productielijn gehad in Italië, waarvan wordt beweerd (kan niet uit eigen ervaring spreken) dat ze beter klinken.
Jeffrey-E    posted on 13-02-2008 21:50
jazeker,
mackie had vroeger de spullen van RCF erin. en werd in die tijd nog gemaakt in italie

lees dit topic maar eens goed door CryCry
dj-t    posted on 13-02-2008 22:36
mackie is toch van RCF?
jeroeni    posted on 28-03-2008 19:00
Op mijn mackie srm's saat made in america evenals als op mijn mackie cfx12 mixer.

Wat is beter? Italië of Amerika
User edit by jeroeni on 28-03-2008 @ 19:02:39 (48%)
Flexii    posted on 28-03-2008 22:20
Poster: jeroeni
Op mijn mackie srm's saat made in america evenals als op mijn mackie cfx12 mixer.

Wat is beter? Italië of Amerika

ItaliëWinking my eye
tairip    posted on 28-03-2008 22:49
Poster: Flexii

ItaliëWinking my eye

Correct! nieuwe model zuigt af en toe best wel! Gaan vaker kapot dan het oude, in nieuwe zitten andere speakers. 8teen sound (vrij gespeld)

This is an old Topic

No new postings for 6.364 days.
 Post CommentThat would be 212.1 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

298 Users online: 134 Guests (164 Unknown)
Pages generated today : 18.471
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.912.016