Vraagje m-audio Nova
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

the-melody    posted on 12-05-2007 19:55
Hallo, ik ben met een vriend een groepje begonnen waarbij ik de muziek maak en hij tekst + inzingen. Dit lukt al vrij goed alleen is mijn ingebouwde micro van me imac niet echt het van het dus ben ik aan het zoeken voor een microfoon voor garageband(ja ik weet het lekker gratis en beginner maar waarom iets spenderen aan zoveel geld als iets goedkoops ook goed werkt?:D). Ma bon ik kwam dus uit op de m-audio Nova. Nu vraag ik mij af, hoe moet ik hem bevestigen? Ik zie dat ik er nog een versterker moet aanhangen, mijn budget is van 300 euro. De M-audio nova zelf kost 129US Dollar, ofwel ongeveer 125 euro(uit me hoofd). Maar bon mijn vraagjes:
  1. Hoe sluit ik hem aan? Firewire ofzo?
  2. Welke voorversterker moet ik erbij kopen +eventuele kabels?
link naar nova
User edit by the-melody on 12-05-2007 @ 20:03:27 (2%)

What do you think about Vraagje m-audio Nova ??

Vote :   

tairip    posted on 12-05-2007 20:04
Je hebt van SE en Samson hele mooie USB mics. Ik heb zelf eens zo een geprobeerd de kosten zijn geloof ik om en nabij de 250.- (SE) 100.-(Samson).

Je hebt dan een erg leuke mic voor weinig.

SE site
USB mic Samson

the-melody    posted on 12-05-2007 20:10
Dan gaat me voorkeur uit naar de samson. Heeft deze ook een voorversterker nodig of?

Ik heb zelf een alternatief gevonden;
Versterker: Behringer MIC2200 ULTRAGAIN PRO
Mic: Nady SCM900

Of toch maar voor de samson gaan? Als deze namelijk zonder voorversterker nodig is is het echt heel chill en heb ik nog wat centjes over voor nieuwe kleertjes
tairip    posted on 12-05-2007 20:19
De samson prik je rechtstreeks op je USB ingang van de pc en opnemen maar
the-melody    posted on 12-05-2007 20:20
Bedankt tairip!:D Ik ga dus voor de samson, nog 1 vraagje een microfoon stand is aangeraden gok ik?
tairip    posted on 13-05-2007 02:41
Ja is inderdaad wel makkelijk, voor een mic stand die niet on the road gebruikt gaat worden kan je best een redelijk goedkope nemen. Zeg een DAP van 19.95 o.i.d.

Je kan er ook voor kiezen om een tafelstatief te nemen, wat ik dan zou doen is een verstelbaar bassdrum statief nemen. Met een bassdrum statief ben je namelijk nog iets flexibeler in gebruik.

This is an old Topic

No new postings for 6.693 days.
 Post CommentThat would be 223.1 months
or a whopping 18.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

158 Users online: 111 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 2.216
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.348.994