[M]Eerste keer gerecord met dubbele cd-speler (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

AndersHJ    posted on 12-05-2007 12:58
Hallo,

Na de iet-wat slechte reacties over mij ''''filmpje'''' met heel slechte kwaliteit, nu een mix met goede kwaliteit. Hope you like it...
Playlist in HM

Klik Hier

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
User edit by AndersHJ on 12-05-2007 @ 13:40:48 (79%)
Mod edit by Jorrit on 13-05-2007 19:31 (5%)

What do you think about [M]Eerste keer gerecord met dubbele cd-speler ??

Vote :   

Yorick    posted on 12-05-2007 13:07
1e

laat maar komen..
the-melody    posted on 12-05-2007 13:11
lets go

Heb niet zo kritisch geluisterd, wat me opvalt is dat je inmixte(ergens bij het begin) in de melodie lijn, nooit doen. Beatmatche nog wat op oefenen en komt goed:D Verder is Bastian onze jump expert dus die kan wel betere commentaar gevenWinking my eye
User edit by the-melody on 12-05-2007 @ 18:34:58 (100%)
OneSixty    posted on 12-05-2007 13:23
benieuwd

AndersHJ    posted on 12-05-2007 13:24
Poster: dj_lightzone
benieuwd

Sorry mensen, het gaat nog 5 minuutjes duren tegen dat hij geüpload is. Ik zoek een uploadsite waar er ongelimiteerde tijd is ... Maar anders suckt hij wel degelijk.
Luxx    posted on 12-05-2007 13:29
maak anders een account aan op www.putfile.com
daar heb je ongelimiteerde download limiet en je kan bestanden uploaden ter grootte van maximaal 100 MB.. het aantal bestanden dat je mag uploaden is ongelimiteerd. zeer goede upload site

www.mothermusic.nl
AndersHJ    posted on 12-05-2007 13:31
Poster: LuXx
maak anders een account aan op www.putfile.com
daar heb je ongelimiteerde download limiet en je kan bestanden uploaden ter grootte van maximaal 100 MB.. het aantal bestanden dat je mag uploaden is ongelimiteerd. zeer goede upload site

En wordt je bestand na zoveel dagen inactief te zijn verwijdert?? Naar zo een siet ben ik op zoek ..

THX
AndersHJ    posted on 12-05-2007 13:41
JAA ok, nu werkt hij wel weer !!!
Iedereen luisteren, en commentaar geven
Luxx    posted on 12-05-2007 13:49
nee hij word nooit verwijderd tenzij je dat zelf doet
www.mothermusic.nl
Luxx    posted on 12-05-2007 14:21
de opname klinkt raar bij basedrums alsof de frequentie te hard doorkomt. neem je niet te hard op ?
je overgangen gaan ook niet altijd even netjes. vaak loopt het niet samen, niet synchroon. je moet meer oefenen op beatmatchen. en let erop dat je niet in het rood aan het mixen ben want volgens mij doe je dat nu constant.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 12-05-2007 @ 14:23:45 (100%)
AndersHJ    posted on 12-05-2007 15:27
Poster: LuXx
de opname klinkt raar bij basedrums alsof de frequentie te hard doorkomt. neem je niet te hard op ?
je overgangen gaan ook niet altijd even netjes. vaak loopt het niet samen, niet synchroon. je moet meer oefenen op beatmatchen. en let erop dat je niet in het rood aan het mixen ben want volgens mij doe je dat nu constant.

Awel, ik heb geen recorduitgang dus gangt er een splitter aan mijn master, daarom gaat deze erg luid als je record. Ik kan het stiller zetten hoor.
Twizz    posted on 12-05-2007 15:43
die reclame van tegenwoordig...(hmmm free sex videos? interesse:P)
maar zal ff checkeWinking my eye
User edit by Twizz on 12-05-2007 @ 15:44:49 (66%)
Luxx    posted on 12-05-2007 15:43
ja daarom zei ik al je record het veels te hard. ga via het windows mengpaneel de line-input wat lager zetten en als je audacity gebruikt kan je daar ook de Microfoon input ( dus Line-input ) lager zetten. dat zou het moeten verhelpen. bij audacity moet je proberen op de -12DB te blijven dan is het geluid optimaal
www.mothermusic.nl
AndersHJ    posted on 12-05-2007 18:33
Niemand anders een commentaar? Liefst niet antwoorden als dat de muziek te luid is, want ik heb daar een oplossing voor gevonden

OneSixty    posted on 12-05-2007 18:36
ik heb wel wat commentaar voor je.

je pitch stond bij "i feel like dancin" veel te laag, ook hoor ik vaak dat de beats wel gelijk lopen maar dan lopen de melodien door elkaar.
Bastian    posted on 12-05-2007 19:27
Checkerdecheck
bramv    posted on 12-05-2007 19:32
ff chekke
NIekh    posted on 12-05-2007 20:38
checke
AndersHJ    posted on 12-05-2007 22:42
Poster: dj_lightzone
ik heb wel wat commentaar voor je.

je pitch stond bij "i feel like dancin" veel te laag, ook hoor ik vaak dat de beats wel gelijk lopen maar dan lopen de melodien door elkaar.

Ok bedankt dj lightzone, maar kun je wat meer zeggen over de melodien die niet juist lopen? Ik ben beginner ...
Ik dacht altijd: als de beats gelijk lopen is het ok
Of niet?

Thanx
Bastian    posted on 13-05-2007 19:27
Haha helaas gaat het niet om de beats gelijk te laten lopen, nog sterker, het beatmatchen komt pas laterWinking my eye
Zodra je eerst een goede platenkeuzen hebt en de nummers goed bij elkaar te laten passen ga je het echte mixwerk doen.
Verder ga je ook een beetje luisteren naar je nummers zodat je ze goed kent en ondertussen bedenk je al wanneer je hem zou kunnen mixen, zodat je de mooie stukjes hoort en de 'overbodigen' stukken van de track weg laat.
Maargoed even over de mix, het is maar dat ik echt benieuwd ben wat je ervan hebt gemaakt maar als ik zo het begin hoor merk ik een verschrikkelijk belangrijk punt waar je voortaan op moet letten, je pitch!!
Deze staat vééls te laag, soms mix ik zelf jump boven de 8% (gaat dus soms moeilijk met sl's maarja dan maar even inhouden).
Dit klinkt lekker vlot en laat je mix goed knallen en zo blijven de mensen op de dansvloer vanwege o.a. de vele afwisseling!
Dan verder, je gooit bij tranceballers met de melodie al het volgende nummer erin, ook heel fout.
Wat ik meestal doe in een mix, ik pak een punt dat het nummer net vet word (nou zou ik die tranceballers zowieso niet als begintrack nemen) en knal hem dan erin en daarna kun je gelijk aan het mixen gaan.
Als laatste wil ik nog even zeggen dat je soms nogal onverwachts nummers erin mixt maarja ik zou zeggen, veel oefenen en je ziet vanzelf het resultaat!Winking my eye
jannickv    posted on 13-05-2007 20:10
ff cheken

dutchman    posted on 13-05-2007 20:17
loading
AndersHJ    posted on 13-05-2007 22:00
Poster: Bastian
Haha helaas gaat het niet om de beats gelijk te laten lopen, nog sterker, het beatmatchen komt pas laterWinking my eye
Zodra je eerst een goede platenkeuzen hebt en de nummers goed bij elkaar te laten passen ga je het echte mixwerk doen.
Verder ga je ook een beetje luisteren naar je nummers zodat je ze goed kent en ondertussen bedenk je al wanneer je hem zou kunnen mixen, zodat je de mooie stukjes hoort en de 'overbodigen' stukken van de track weg laat.
Maargoed even over de mix, het is maar dat ik echt benieuwd ben wat je ervan hebt gemaakt maar als ik zo het begin hoor merk ik een verschrikkelijk belangrijk punt waar je voortaan op moet letten, je pitch!!
Deze staat vééls te laag, soms mix ik zelf jump boven de 8% (gaat dus soms moeilijk met sl's maarja dan maar even inhouden).
Dit klinkt lekker vlot en laat je mix goed knallen en zo blijven de mensen op de dansvloer vanwege o.a. de vele afwisseling!
Dan verder, je gooit bij tranceballers met de melodie al het volgende nummer erin, ook heel fout.
Wat ik meestal doe in een mix, ik pak een punt dat het nummer net vet word (nou zou ik die tranceballers zowieso niet als begintrack nemen) en knal hem dan erin en daarna kun je gelijk aan het mixen gaan.
Als laatste wil ik nog even zeggen dat je soms nogal onverwachts nummers erin mixt maarja ik zou zeggen, veel oefenen en je ziet vanzelf het resultaat!Winking my eye

OK bedankt, goede tip: mmijn pitch dus +8 zetten ofzo en daarmee verder mixen?

OneSixty    posted on 13-05-2007 22:27
je kunt beter proberen heel geleidelijk aan het nummer dat je aan het draaien bent te corrigeren naar de bpm van het nummer dat je wil inmixen.
dit valt veel minder op dan dat je plaat b al fout begint 
Bastian    posted on 14-05-2007 17:33
8% hoeft niet persé maar wel een lekker hoger niveau waardoor de plaat lekkerder klinkt.
Kijk hier om te zien hoe ik ongeveer mixWinking my eye
Filmpje is trouwens door the-melody opgenomen, ik mix met cd's maar normaal draai ik ook vaak met vinyl!
User edit by Bastian on 14-05-2007 @ 17:36:37 (100%)
AndersHJ    posted on 14-05-2007 18:22
Poster: Bastian
8% hoeft niet persé maar wel een lekker hoger niveau waardoor de plaat lekkerder klinkt.
Kijk hier om te zien hoe ik ongeveer mixWinking my eye
Filmpje is trouwens door the-melody opgenomen, ik mix met cd's maar normaal draai ik ook vaak met vinyl!

OMG !!! Wat ben jij steengoed !!!
Dat filmpje komt in men favorieten!
Maar hoe noemt dat liedje, smoke weed every day...

THX m8

EDIT: Kun je mij zo eens wat hoesjes van je cd's doorsturen? Zodat ik ook zo'n cd's heb?
Als dit niet teveel gevraagt is:
jasper_vancauwenberghe@hotmail.com
User edit by AndersHJ on 14-05-2007 @ 18:23:52 (38%)

241 Users online: 37 Guests (204 Unknown)
Pages generated today : 91.932
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.644.230